Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Samotář

02. 10. 2000
0
0
1169
Autor
JiKo

ste-li hraví, berte to jako hádanku a do kritik napište na které řádce jste poznali, kdo je tím samotářem.

Zdáli vypadá jako sloup s boží korónou. Přijdeš-li blíž, můžeš si osahat jeho chladné tělo. Tam nahoře, na vrcholu, má své kyklopovo oko, jímž zkoumá širé dálavy. Dohlédne daleko, ale přesto zná jen okolí svého domova. Bydlí na vysoké skále u moře. Nezná poušť a sucho. Dívá se na moře a svým pohledem k sobě vábí lodě. Ty podlehnou, ale když připlují blíž, jakoby prohlédly jeho lest a odplují za svým cílem a naplní ho zklamáním. Ještě s žádnou se nespřátelil. Když prší, smutek z osamění plní duši a jeho oko pláče - to jak kapky po skle stékají. Jeho bílé tělo náhle šedne souženo vodním bičem. Když svítí slunce vyhřívá své staré kosti, jako ještěrka. Moc toho nenamluví, jen občas nějaké to slovo s racky či hejnem tažných hus. Je to vlastně samotář. Zvykl si na svůj úděl.... Úděl samotáře... Úděl majáku...
Bibša
03. 10. 2001
Dát tip
Tak takhle jsi psal před rokem... no pořád je tě radost číst...

Prokletí
24. 10. 2000
Dát tip
*Samotář: tak trak, druhý ... je mi líto toho odhalování, myslel jsem, že tě dostatečně poučila Naděje ... jinak mooooc hezký ... opravdu ses dost zlepšil m.

Lee
11. 10. 2000
Dát tip
poznala na třetím řádku... škoda zbytečného potvrzení na konci, jinak moc krásné

J
08. 10. 2000
Dát tip
Na čtvrtém a potvrdil to poslední.

JiKo
05. 10. 2000
Dát tip
Kalais: no mě se prostě jeví, že stojí (jde) životem sám :-)

Merle
03. 10. 2000
Dát tip
na druhém... třetí to potvrdila

Miroslawek
03. 10. 2000
Dát tip
ma(n)iac ;o)))

JiKo
03. 10. 2000
Dát tip
Kalais už jsi viděla dva majáky vedle sebe?

JiKo
02. 10. 2000
Dát tip
poznámka: Napsal jsem to v kanceláři. Námětem byl malý obrázek, který mám přilepen na skříňce. Nikdy v životě jsem žádný neviděl na vlastní oči.

zirafka
02. 10. 2000
Dát tip
Na 4 (slovy čtvrtém :) řádku. A tu odpoved jsi tam nemel dávat, myslím.

Tadeáška
02. 10. 2000
Dát tip
Na posledním No tak dobře no - dřív Moc pěkný. Já kdysi jeden nakreslila, ale nikdy nedokreslila.

Carodej
02. 10. 2000
Dát tip
Mám výhrady, _JiKo_. Udělal jsi chybu, když jsi oddělil pointu tak výrazně mezerami. Zcela podvědomě mi při vlezení na tuhle stránku padly oči na tu poslední řádku a celé jsem si to zkazil dřív, než jsem si přečetl prolog:-(((((((((((((((

Silly
02. 10. 2000
Dát tip
za 4 :-)) moc hezký - řešení mě sice letmo napadlo, leč potvrzeno v úžasu až na řádku posledním :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru