Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Muž s očima

10. 09. 2004
3
0
8874
Autor
pozorovatel

Věn(c)ováno....

Dusno, parno a ještì ke všemu jsem se strašnì potil. Byl to takový ten studený pot, který cítíte, když vám pomalu stéká po tìle. Hrozný den. Díval jsem se radìji k zemi, snad aby mi nìkdo pohledem do oèí nevyèetl mé pomatené myšlenky.

Koneènì pøijel autobus a tlupa upocených a nevrlých lidí nastoupila. Dùchodci mezi prvními a jako obvykle zabrali volná místa k sezení. Celým autobusem se nesla vùnì tìch jejich francovek a všemožných bylinek, èím si ti lidé potírají vrásèité tìlo. Pøiznám se, že tyto starce nemám rád. Pøijde mi, že každé ráno schválnì vstávají brzo a jezdí hromadnou dopravou, jen aby naštvali svìt za to, že s nimi už nepoèítá. A jakoby ti penzisté poznali co si myslím, se na mnì uštìpaènì podívali jako jeden kat a potichu mì prokleli. Tak hlasitì, abych je slyšel a natolik potichu, aby mi byli schopni vše vyvrátit. Radìji jsem odklonil zrak jinam.

Nevím, jak vám, ale mnì se ani za nic nedaøí koukat do prázdna. Prostì to nevydržím a zaènu sledovat okolí. A tak si v autobuse jeden druhého prohlížíme a pøemýšlíme, co jen to pøed námi stojí za èlovìka. To mé soudy ohlednì spolucestujících jsou vìtšinou skeptické. Jakmile totiž rozpoznám chování nìkterého z lidí, ihned si k nìmu pøipojím nìjaký ten komplex a ještì mu na vrh pøidám úchylku.

Tehdy jsem však zahlédl muže, který se naprosto vymykal všem pøedpokladùm a popisùm normálního cestujícího. Tìžce dýchal. I potil se více než ostatní. Ale hlavnì se nedíval k zemi a netváøil se znudìnì. Naopak. Mìl upøený pohled, jakoby právì provádìl práci nanejvýš dùležitou s tou nejvìtší opatrností a pøesností. Byl odhodlaný. Pùsobil na mnì silnì, pøestože byl vzrùstem malý a postavou subtilní. Jeho síla byla vnitøní hodnoty. Neobyèejný èlovìk. Ba, upoutal mì natolik, že jsem pøejel svou stanici. Až do té míry jsem ho toužil poznat.

Nevím, jak to lidé dokáží, ale pokud se na nìkoho upøenì a dlouze díváte, až se mu zrakem zarýváte do mysli, vytuší to. Snad šestým smyslem vycítí vaší pozornost a povšimnou si vás. I ten tajemný muž si mne všiml a reagoval pro mì naprosto pøekvapivì až neuvìøitelnì. Normální cestující by po vás hodil jedovatým pohledem plným opovržení, ale tento muž ne. Díval se na mnì vytøeštìnýma oèima a já cítil, co on. Nebyl to strach, ale bezmoc s dávkou šílenství i jistého pøekvapení. Chápal mùj zájem o nìho jako cosi zázraèného až nepochopitelného. Nejspíš se domníval, že znám jeho myšlenky a že mu snad pøicházím na pomoc. Nevìdìl jsem nic a jeho strážným andìlem jsem nebyl už vùbec. Až mì zamrzelo, jak nemohu nic dìlat. Jen jsem se naò díval.

Zavøel oèi, nadechl se a hrábl do své tašky. Ještì se na mnì podíval tìma svýma oèima, z kterých se pomalu vytrácel jas a víra. Soucitnì jsem se pousmál. A on se zklamanì zašklebil, jak se mi pokoušel vrátit mé trapné gesto.

Nezachránil jsem ho. Jsem pøeci pasažér, co se jen veze!

A pak?

 

Pak už nic. Jen oheò, náøek a ty jeho zabijácký oèi… už byly prázdný.

 


Winter
28. 06. 2006
Dát tip
Typická momentka se všemi příznaky momentky - k tomu není potřeba ani cokoliv dodávat. A mám takový pocit, že trochu z autobusového pozoravet má v sobě snad opravdu každý.

Alojs
31. 10. 2004
Dát tip
Mě se to líbilo - od začátku až do konce. Skvěle napsané, správně znechuceně... Mimochodem i já jsem ten typ člověka, co nedokáže předstírat, že hledí někam ven. Taky zrakem courám po tramvajce a provádím podrobné studie. A taky si u toho v duši kecám :-) Tip

pozorovatel
31. 10. 2004
Dát tip
Tak to jsi pozorovatel, Alojsi:))) Vítej mezi námi! Dík

sicco
15. 10. 2004
Dát tip
sakra chlape ty seš vtipnej, že snad radši půjdu o dům dál a máš tu málo tipů a já nevím proč, není to jinčí, než tvoje ostatní díla

pozorovatel
15. 10. 2004
Dát tip
jojo, všechny mý díla jsou stejně blbý, ehm... teda stejně dobrý - chtěl jsem samozřejmě napsat. Díky

Craerassy
12. 09. 2004
Dát tip
tak ten svalouš, to jooo:-))))

pozorovatel
12. 09. 2004
Dát tip
tak ten svalouš, to jsem já! s mozkem rostou svaly

Craerassy
12. 09. 2004
Dát tip
ale ten nad ním taky není špatnej:-))))

pozorovatel
12. 09. 2004
Dát tip
to jsem taky já... když se nenamaluju

Craerassy
12. 09. 2004
Dát tip
tak to jsme si podobní:-))))

pozorovatel
12. 09. 2004
Dát tip
Ztracené dvojče: půjčím ti protézu (tu zubní, nožní si nechám)

Craerassy
12. 09. 2004
Dát tip
půjčím ti za to jedno oko:-))

pozorovatel
12. 09. 2004
Dát tip
oko na punčoše, co?

pozorovatel
11. 09. 2004
Dát tip
Sakra, tady ale lidi hodně čtou... :)))))))) Díky!

dadik
11. 09. 2004
Dát tip
já čtu pořád dokola, už postý..hezkej den...:))

pozorovatel
11. 09. 2004
Dát tip
Jsem zkrátka hodně čtený autor. ...teda ty lidi čtou jen samý blbosti...

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Don´t worry, jako pozorovatel. Psal jsem. Díky! Dadik, přesně. Celej já. Svět vidim modře...

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
fakt tvoje oko??úžasný efekt

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Ale ne. To není moje. Tohle je moje:

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
a joo, to je ilustrace k muži s očima ahaaaa.....

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Mám tu taky muže bez očí Teď už to jsem skutečně já.

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
hele to je nějakej dospělej pán, ty jsi přece dítě...

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Pardon. Trochu předbíhám...

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
Lukýši jsi nějaký kreativní.........

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
To teda jsem...

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
dostaneš teda tipa, ale oprav tu pasáž o důchodcích zkraje..diskriminační...

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Uff, mi dalo ale práce... Nevim, jakým obrázkem bych odpověděl a tak připojuji fotku už skutečně svou:

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
vole:))))dobrou.....pa...

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Ještě nezavírej oči...

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Nech je otevřené

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Čumíš, co?

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
spím, nic nevidím

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Takhle

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
Tos fakt zažil?????že ne....

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Nic, co píšu, jsem nezažil. Copak je to tak realistický?

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
právě že není.....

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
A to musí?

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
ale......netroufla bych si odhadovat, jak se takovej člověk chová...

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Já už si troufl. A to je právě jeden z důvodů, proč píšu. Za povídkou a za chováním toho chlapa si stojim. Páč jsem ho ani moc nepopsal...

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
však ba´t....máš recht....

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
tak teda ba´t... /Úsměv/

StvN
10. 09. 2004
Dát tip
Ach.

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
StvN, ještě pořád ne. Tahle je stará.

StvN
10. 09. 2004
Dát tip
To mi došlo. Nepoučíš se.

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Jednou se poučim. Jen se držím předsevzetí, že sem budu dávat téměř vše. A taky teď budu poměrně dlouho literárně nečinný...

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
Lukýškuuuu, ako to????čo budeš robit?

Dero
10. 09. 2004
Dát tip
Četl jsem. :o)

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Fotbal. Hrát i trénovat malý kluky. Moc mě to teda už nebaví, ale dostanu za to penízky. A taky jsem právě ztratil vše, co jsem měl v počítači. O moc jsem ale naštěstí nepřišel.

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Dero, Psal jsem.

Dero
10. 09. 2004
Dát tip
pozorovatel ... noo, mi šlo jen o to dát vědět, že jsem to opravdu přečetl, někteří autoři jsou za to vědomí rádi ... :o)

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Dero, bylo pochopeno. Jsem si jen neodpustil reakci:))) Díky!

Dero
10. 09. 2004
Dát tip
pozorovateli ... odpusť truhlíkovi, že nepochopil (nebyl smajla, nebyla jistota :o))

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Jójo, občas i ten smajl vypomůže k porozumění.

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
smajl je dost důležitej tady..hehe Lukiš, ty jsi fotbalist???bravo..:)))

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
No, fotbalist amatér, ale jednou si mě všimnou ze zahraničí a já budu vydělávat miliony a chodit s modelkama a jinejma anorektičkama a budu v reklamách a pak si koupim i celej Písmák - bude se jmenovat Pozorovatelák! Hihi. Těšte se!

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
kecalisto..:)))

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Dobře, dobře. Tak teda budu jen průměrnej fotbalista s průměrnym platem padesát tisíc měsíčně a zároveň první kopalista, který SÁM napsal knihu, bo na ní budu mít dostatek peněz... Doufám, že fotbal máš RÁDA!

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
ráda???šíííleně....hlavně ti kluci jsou hezcí, v televizi...:))

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Tak ti kluci, to jsem JÁ.... i bez televize...

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
věřím, doufám.....to ti pěkně zvyšuju reiting, či jak se tomu říká...na oplátku..:)

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Ty mi toho zvyšuješ... Co říkáš na zápas s Holandskem? To je, co?! /Jo, ty vlastně mluvit nemůžeš, což?/

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
vo tom nic netuším.....zklamala jsem tě moc???jak nemůžu mluvit, co zvyšuju, žádný smajle nevidím....

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Nevidíš, páč se skrytě směju. Zklamalas. Nejsi vůbec správná fanynka fotbalu!!! Mluvit nemůžeš, protože jsi virtuální, neexistuješ (nemusím dávat smajla, že ne?)

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
nemusíš........fanynka nejsem....ale stejně mluvím, heeeeč....

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Řekni "áááá". Jak je možný, že nejsi fanynka?!!! Fotbal je nade vše! Víc není! :)))))))) Spartáááááá!!!!!!!!

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
můj tatínek a mamka s ním, jsou děsní fandi...já nejsem, ženský nejsou moc, nebo jo ??

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Ženský jsou nejvíc! To musim vědět, ne? Vždycky po zápase mě obklopí banda zuřících fanynek snažící se dotknout svého idolu...

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
to jsou ale děti ještě ne????:))))))

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Děti, ale ženského pohlaví!!! Všechnu radost zkazíš, kazíku...:)))) Jsem taky dítě...

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
v nejlepším přestat, že jo..hezky se vyspinkej.....

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
medvěda máš??

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Nedvěda mám na stěně. /Znáš ty vůbec Pavla Nedvěda???/

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
znám, toho znám, hvězdy znám to víš že jooooo.a ještě Kollera a Smitzera a toho tmavýho, hezkýho na B..Baroše...a...toho co se zranil když zvedal dceru..jak se to..

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
To se jmenuje Poborský, co zvedalo dcerku.:)))))))) Smitzera, jo? Kacíři jedna! Prý jsem Barošovi podobný....

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
co je??píše Šmicer??no to jsem si mohla myslet žes mu podobný.....:)

pozorovatel
10. 09. 2004
Dát tip
Jasně, že podobný... jen o něco méně snědý... vlasy nemám černý... svalovec taky nejsem... oči mám jiný... nos hezčí... ústa jinak vykrojená a lícní kosti jinak tvarovaná.... ale jinak jsme k nerozeznání.

Jako dero. Četla jsem.

dadik
10. 09. 2004
Dát tip
blonďák???oči modrý že jo...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru