Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čítárna

13. 09. 2004
2
0
3140

     Nakupovat chodím rád, protože je to zadarmo. Co že to říkám? Že vaše nakupování zadarmo není? Že utratíte v supermarketu či samoobsluze pokaždé závratnou sumu? Já mnohdy také, nicméně podnikám i nákupy poněkud jiného stylu. A ty mě nestojí ani haléř.

     Dnes je samozřejmostí, že má každý větší obchod s potravinami úsek, kde nabízí zákazníkům noviny a časopisy. A do tohoto místa míříte za nákupem zadarmo! Pokud slupnete jablko, zaměstnanci po vás budou chtít jeho okamžité zaplacení. Jestliže slupnete nějakou tiskovinu, nikdo se na vás zlobit nebude.

     Nikoho nechci nabádat, aby chodil do samoobsluh časopisy a noviny konzumovat ústně. Daleko výhodnějším způsobem je konzumovat tiskoviny očně. Text a obrázky se lépe stravují v hlavě než v žaludku.

     Po mnohdy fyzicky i psychicky vysilujícím nákupu působí oblast s tiskovinami jako oáza v poušti. Lidé se zde chovají tiše až skoro pokorně, což je v absolutním kontrastu s jinak lítým bojem o potraviny v celém zbytku obchodu. Navíc si tu každý najde to svoje. Aktuální informace, sportovní komentáře, hodnocení aut i motorek, recepty, kulturní přehled, počítače, techniku, televizní program, reality, ženské časopisy i barevné mužské plátky – to vše je zde servírováno bez jakéhokoli zpoždění a především plně zdarma!

     Přiznávám se, že u novin a časopisů v naší barrandovské Delvitě trávím velké množství času. Kde jinde bych si mohl přečíst tolik časopisů najednou? Říkáte knihovny? Ne, ne, nemohu souhlasit. V knihovnách je většinou pouze jeden výtisk daného časopisu a já nehodlám čekat, až jej někdo dočte a vrátí. V supermarketu je daleko lepší služba, protože stejných výtisků je tam nespočet, a téměř nikdy se nestává, aby byly všechny naráz rozpůjčovány.

     Velkým nedostatkem čtenářského koutku je však absence jakéhokoli posedového objektu. Pokud se totiž dotyčný fanoušek četby bez placení začte do nějakého článku, dříve či později ho začnou bolet nohy. Když předem vyloučím tu možnost, že si s sebou tento čtenář přinesete do obchodu vlastní židli, zbudou pouze dvě možnosti: Buď článek nedočte a časopis vrátí do regálu, nebo si jej musí koupit. Druhou z možností však považuji za největší potupu všech supermarketových čtenářů a čtenářek a tvrdý políček pro jejich zadarmočtenářské sebevědomí.

     V závěru bych si dovolil dát radu všem těm, kdo chodí  do supermarketu pouze nakupovat a nehodlají si číst: 1. Hustota zalidnění u regálů s časopisy a novinami je větší než v japonských městech. Nikdy se tudy nesnažte projet s košíkem. 2. Neobviňujte supermarketového čtenáře z neslušného chování. Mohl by vám totiž časopis omlátit o hlavu. 3. Jestli si chcete zadarmo počíst, přidejte se k nám!
katugiro
20. 09. 2004
Dát tip
Tak Story už pánovi nestačí?

katugiro
19. 09. 2004
Dát tip
že zbydou dvě možnosti? ale kdeže... každý lepší supermarket přece prodává skládací židle, nebo alespoň stoličky... takže? :)

U nás je teda nemaj... Asi budu muset za čtením někam dojíždět.

katugiro
19. 09. 2004
Dát tip
nebo nečíst noviny

Nečíst noviny, ale čerpat informace ze Spy a Maximu. To je základ každého kulturního člověka dnešní doby...

Zbyhoň
18. 09. 2004
Dát tip
Sakra, měl jsem offline napsanou kritiku a nějak jsem si ji smazal. Ve zkratce: Zpracování (které je nezávislé na tématu) je podle mě o dost lepší než obsah sám. Na to téma bych asi taky nic úžasného nenapsal. Trochu mi vadí ten odstavec s ústní konzumací novin-příliš banální. A ještě slovo "zadarmočtenářské", příliš násilné.

Yossarian
16. 09. 2004
Dát tip
jojo, znám malé Tesco v centru Brna v pondělí, lidi se rvou o košíky, ale o zboží nikoliv, jenom o místa v uličkách pochopil jsem i tak čauky

Vampireo
15. 09. 2004
Dát tip
Dlouho jsem si takhle hezky nepočetl ... naposled někdy u regálu s časopisama.

Papaya
15. 09. 2004
Dát tip
:)))

Yossarian
15. 09. 2004
Dát tip
je to napsané dobře, ale jako fejeton se mi to naprosto nelíbí fejeton si smí (a měl by) vymýšlet, alv tvém dílku je příliš mnoho pravdy, a tak čtenář (já např.) hledá detaily se kterými nemůže souhlasit- lítý boj o potraviny je kravina, stejně jako nespočet výtisků tudíž tentokrát bez tipu

Zkus si zajít ve špičce do sámošky a pochopíš, co je to ten boj. Jistě, je to trochu nadnesené, ale nesouhlasím s tebou, že je to nepravda. Nespočite výtisků v porovnání s jedním výtiskem v knihovně. Pokud je v knihovně jen jeden, tak se nebojím použít slovo "nespočet" k několika desítkám výtisků v regálech (nehledě na to, že se neustále doplňují) Měj se a i tak díky.

Movsar
13. 09. 2004
Dát tip
to by nadchlo otokara březinu, který si v každém dopise stěžoval, jak je všechno předražené, jak mu na nic nezbývá. jako rovněžskrblík dávám za úsměvný a dobře zpracovaný postřeh tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru