Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Párty

24. 10. 2004
14
0
9576
Autor
Empty

   Tom seděl na pohovce v obýváku, okusoval si nehty a střídavě přepínal dva kanály v televizi. Na jednom dávali podivný příběh o muži, který chtěl ztrestat krávu za to, že okusovala kukuřici a na druhém běžel dokument o dobrodruhovi, který zázračně přežil dva týdny v pralesní jámě.

   Náhle začal zvonit telefon. Tom líně povstal a šel na chodbu zvednout sluchátko.

„Matka nejni doma, zavolejte večír,“ řekl otráveně a už se chystal zavěsit, když uslyšel hlas svého kamaráda Freda.

„Ty vole, to sem já, Fred! Jdeš dnes večer na tu párty?“

„Čau Frede! Úplně sem na to zapomněl člověče. Ale zašel bych. Můžeme dát někde scuka. Co to bude za akci?“

„Nevim, ňákej dramenbejs nebo co. Pořádá to Čmelák. Prej tam budou dobrý buchty. Můžeme dát sraz třeba v šest na hlavasu pod hodinama.“

„O.K., budu tam. Tak zatim!“

   Tom zavěsil, udělal si narychlo dva toasty, převlékl se a vyrazil k trolejbusové zastávce.

   Na nádraží byl poměrně brzy, proto si zapálil cigaretu, pozoroval masu lidí kolem a sem tam se pokochal ladnými křivkami procházejících slečen. Zrovna ve chvíli, kdy se jednou takovou křivkou zabýval, mu kdosi zaklepal na rameno. Když se otočil, spatřil svého kamaráda Karlose.

„Karlos! Ty kluku jeden střapatá! Kde se tu bereš?!“

„Nazdar Tome. Mám tu spicha s jednou roštěnkou, ale donde až v šest. Na koho čekáš ty?“

„Já čekám na Freda. Jdeme večer na akcičku. Nejdeš s náma?“

„Seru na to, chci si tu koc večer dotáhnout na byt, chápeš?“

„Jasný, tak pojď na prda. Máme ještě čtvrt hoďky čas.“

„Kam chceš jít?“

„To je fuk, někam pod Petrov. Snad nás nezmerčej cikáni.“

   Oba se vydali směrem k Petrovu a po několika málo krocích spočinuli u terásky naproti klubu Brooklyn. Když Tom vytáhl tabatěrku s marihuanou, zjistil, že je jí tam o mnoho méně, než předpokládal. Vzpomínal, co všechno se včera vlastně odehrálo, avšak marně. Rozhodl se, že se na to vykašle a naplnil zbytkem svoji dýmku. Za pár minut ji zkouřili, vyjeveně hleděli okolo sebe a každý si ujížděl na svém. Tom řešil malou černou veverku, pobíhající po kmeni stromu a Karlos měl trochu schízu, protože si vzpomněl, že pokaždé, když se zhulil, choval se v přítomnosti slečen jako idiot. Doufal, že dotyčná bude mít tak velké zpoždění, aby se mohl trochu rozkoukat a hodit se do klidu.

   „Už bude šest, měli bysme jít pod ty hodiny voe,“ vyrušil ho z myšlenek Tomův hlas.

„Ještě chvíli si tu posedim,“ odvětil rozmrzele Karlos. Tom ho nechal svému osudu a vyrazil k nádraží, kde už pod hodinami přešlapoval Fred.

   Společně zamířili do své oblíbené hospůdky k Hadovi, projednat plán dnešního večera.

„Hele, máš ještě nějaký zelí? Já sem čistej,“ zeptal se Fred naléhavě.

„Měl sem jen nějakej zbytek, ale ten sem před chvílí vyhulil s Karlosem,“ pokrčil rameny Tom.

„Co budeme dělat?!“ zazněl ještě naléhavěji Fredův hlas.

„Můžeme zajít za Buznou Pauliem, ten mívá vždycky a má i dobrý ceny.“

„Ale je to buzerant a minule mi hrabal na stehno.“

„Na to ser. Byl nalitej jako prase. Koupíme to vod něj a hned mizíme.“

   Protože Fred žádný lepší nápad neměl, souhlasil.  Oba rychle dopili, sedli do tramvaje a vydali se za k Pauliemu. Paulie bydlel v jednom pavlačovém domě a jeho byt byste zcela bezpečně poznali podle křiklavě růžových dveří.

   Tom zazvonil a po chvíli napjatého čekání se dveře otevřely. Stála v nich obtloustlá, chlupatá a plešatá postava Buzny Paulieho zahalená všehovšudy jen do o několik čísel menších hedvábných trenýrek.

„Ahoj hošani! Dlouho jsem ty vaše sladký ksichtíky neviděl! Co potřebujete?“

„Nech si ty hošany Buzno! Chceme jen gramec ňákýho dobrýho skéra a jdem pryč,“ zahlásil rezolutně Tom.

   Buzna oba pozval dovnitř. Fred si s nechutí prohlížel jeho byt. S pestrobarevných duhových tapet ho bolely oči. Všude byly plakáty Freddieho Mercuryho a Eltona Johna, červené polštářky a plyšáci. Celá místnost byla navíc zamořena výrazným parfémem, ze kterého Freda i Toma štípalo v nose.

„Někam večer vyrážíte kluci?“ zeptal se Buzna.

„Jdem na jednu párty, kde bude spousta nadrženejch koček, ale to ti asi nic neříká,“ neodpustil si Fred narážku.

„A to chcete hulit? To vás akorát unaví. Budete vykydlí jak prasata a tupě sledovat, jak si ty ženský rozebírají blbečci. Na akci by to chtělo něco, co vás nakopne,“ poznamenal Paulie znalecky.

„A co máš jako na mysli?“ zeptal se podezíravě Tom.

„Já si párty nejvíc užívám na perníku. Dobře vás to nakopne a se ženskejma to pude jak po másle.“

„Počkej chvíli. Musíme to s Fredem promyslet,“ řekl znovu Tom.

   Pak se vydal s Fredem do vedlejší místnosti.

„Co ty na to? Buzna má pravdu. Když sme hulili na tý minulý pařbě, tak sme vážně byli tak mimo, že jakejkoliv dialog s osobou opačnýho pohlaví byl úplně nemožnej. Já bych to zkusil. Slyšel sem, že je to v klídku,“ vyjádřil se Fred.

„Já nevim. Ještě sem nic tak tvrdýho neměl. Trochu se toho bojim.“

„Když to jednou zkusíš, nic se nestane. Třeba na tom sbalíme nějaký koc!“

„No jo, asi máš pravdu, za zkoušku nic nedám. Jdeme do toho.“ usoudil po chvíli Tom a vydali se zpět k Pauliemu.

   „My to teda berem, ale co by nás to stálo?“ nadhodil Tom.

„Sem férovej. První čáru máte zadara na vyzkoušenou kluci. Hned to donesu.

   Buzna odešel do kuchyně, odkud chvíli vycházel nějaký rámus a za chvíli se vrátil s kovovým táckem, na kterém, na kterém byly dvě řady bílého prášku a plastová trubička.

   „Tak do toho chlapi! Dneska si určitě fajnově zapícháte!“ prohodil Paulie s pošklebkem.

„To doufám,“ procedil skrz zuby Fred, jeden konec trubičky strčil do nosní dírky, druhou zacpal a vysál první lajnu. Bezprostředně poté ho následoval i Tom.

   Místo očekávaného přílivu energie a euforie však oba po chvíli začali pociťovat šílenou únavu. Brzy úplně ztratili vládu nad svým tělem a přestali cokoliv vnímat.

   Po nějaké době se probudil Fred. Ležel na břiše. Cítil se otupěle a nemohl hýbat tělem. Bylo úplně chromé. Děsilo ho to, i když si stále příliš neuvědomoval, co se děje. Měl otočenou hlavu ke zdi a z protější strany pokoje slyšel divné zvuky, které ho naplňovaly úzkostí.

   Za chvíli cítil, že může trochu hýbat krkem. S vypětím všech sil se mu podařilo otočit hlavu na druhou stranu a spatřil to, čeho se od chvíle, kdy začal zvuky zřetelně vnímat, nejvíce obával.

   Jeho kamarád Tom bezvládně ležel na jakési matraci úplně nahý a na něm se zmítala obtloustlá postava Buzny Paulieho, který při tom hluboce oddechoval.

   Fred tam bezmocně ležel, nemohoucí se jakkoliv pohnout a sledující svého nejlepšího kamaráda v dosti potupné situaci.

„Paulie, ty jedna svině! Co to kurva Tomovi děláš?! Cos nám to dal za sračku?“ zaskřehotal namáhavě.

   Buzna přestal na chvíli přirážet, podíval se na Freda, zašklebil se a prohodil:

„Jen klídek Frede! Za chvíli seš na řadě!“    


sidonia
16. 02. 2006
Dát tip
aavia

Eidam
16. 02. 2006
Dát tip
hmmmm připomíná mi to mandragoru......ale dobrý......díky za avi.

Rabb
09. 06. 2005
Dát tip
Pro Freda muselo být drsný čekat až přijde na řadu. Ta bezmoc musela být krutá. A co potom Tom!!! Jen ležet, čekat až to skončí. Vždyť nemohl ani jeden z nich nic udělat. Nechtěl bych to zažít. Peří si nikdy nesmrknu, kdo ví co do toho lidi při vaření dávají. T!P

jo sou to svině!

cmukina
09. 01. 2005
Dát tip
tak toto je silne kafe

Gonsales
03. 01. 2005
Dát tip
pobavilo, prekvapilo, neco mi to pripomina (i kdyz bez toho konce teda;)). proste a jasne libi + tip;))

Toho sem si samozřejmě jako znalec Emptyho od jeho ranných začátků všiml taky :o) Už mě skoro nebaví ti psát kritiky znova když je tu ode mě máš už coby od Hip_Zdendy :o)) Ale opět musím uznat že je to nářez :o) ***

Empty
18. 12. 2004
Dát tip
Seš dobrej, ale neni to jen na jedno dílko! ale si první na Písmáku, kdo si toho všiml. Congratulations!

ondrech
13. 11. 2004
Dát tip
hustý, kritiku už znáš - dobrý.***TIP - líbí...:-)

Alojs
04. 11. 2004
Dát tip
Naturalistické, konec těžkej úlet. Líbilo. Jo. Proč ne? I ten slang sa mi páčil! Takže tip a ende :-)

Craerassy
31. 10. 2004
Dát tip
ježíši, Empty, jen doufám, že to není ze života tvých přátel:-)))) tip

Empty
28. 10. 2004
Dát tip
sicco: Můj kamoš potkal u nádra policajta když hulil, takže Petrov je jistější a na cikány tam narazíš prakticky po celý den, třeba i ve dvě odpoledne, to mi věř (to mi zrovna čorli sluchátka)

Elyanne
28. 10. 2004
Dát tip
Vadi mi obcasne michani slangu a spisovne reci. i.e. v hovorove mluve se (podle me) spis pouzije slovo "dneska" misto dnes, rozebiraj` misto rozebiraji, kdyz uz "sem" misto jsem, tak i "des" misto jdes (ackoliv na vynechani tech pismen bych i pres hovorovou mluvu netrvala, kdyz uz je to u jednoho, melo by to (opet podle me) byt i u druheho) a tak. Jenom drobnosti, ale vyrusily. "Když sme hulili na tý minulý pařbě, tak sme vážně byli tak mimo, že jakejkoliv dialog s osobou opačnýho pohlaví byl úplně nemožnej." Pro me tahle veta zni znacne nepravdepodobne. Ve chvili, kdy 1) pospicham, protoze chci jit na parbu 2) se domlouvam, jestli si dam poprve tvrdou drogu, tezko se budu vyjadrovat tak zdlouhave. Reknu "Posledne to vazne stalo za hovno" a nazdar, proc konkretne to tak bylo, uz je v podstate vysvetleno Pauliem. Co se deje tyka; Pulp Fiction i Mandragora me napadly hned, prekvapilo me, ze jsi Mandragoru nevidel. Mimochodem, na piku to vazne neni ono. Velmi ctive. *

Empty
27. 10. 2004
Dát tip
Sicco, co se týče rozhovorů, tak ty jsou hodně real. Asi se pohybuješ v jiné společnosti, ale lidi, co se pohybují okolo mě tak mluví. Brněnský prostředí je prostě brněnský prostředí. Pod Petrovem se normálně hulí, u Hada se schází taky spousta lidí. A bát se na Petrově cikánů? Cha! Na prstech oobou rukou bych nespočítal, kolikrát tam cikáni mé známé okradli o hulení a to právě ve večerních hodinách. Si vůbec z Brna??

sicco
27. 10. 2004
Dát tip
no právě v 6 hodin mi to připadá mi to připadá jako hloupost, jinak mi tam Petrově mobila, doklady, mí slečně kabelku, ale to už bylo tak 11 ale to jsme měli jsem hodně popito, a vůbec nechápu proč s tím hulením chodíte tak daleko, stačí to zapálit v tom chumlu lidí, věř mi, nikdo si toho ani nevšimne, spíš to jen pár lidí pobaví a když to ubalíš s aromatickým tabákem, tak už vůbec ne

sicco
26. 10. 2004
Dát tip
pulp ficton hadra, ale připadá mi to trochu nerealistický. Mimohodem u tvýho dílka jsem zjístil, proč korektroři tak rádi likvidují hovorový jazyk, zbavují se nabubřelosti a s tou první větou má Stvn pravdu. Malá ukázka: Zápisky důstojníka Rudé armády od Sergeje Piaseckého - první věta "Noc byla černá jako svědomí fašisty, jako úmysly polského šlechtice, jako politika anglického ministra." Tak vznikají velká díla, čtenář je totiž pěkně líná potvůrka

Empty
26. 10. 2004
Dát tip
Pulp fiction? to mě nenapadlo. Ale všechny moje věci jsou nerealistický a všechny moje věci jsou nerealistický ÚMYSLNĚ!

sicco
26. 10. 2004
Dát tip
no ono víš ty ujetiny, co píšeš normálně, to beru, zas tak mě podceňovat nemusíš ale u této povídky nejde jen o závěrečnou nadsázku, ale o rozhovory i to Brněnský prostředí v kterým se pohybuji mi připadá neplastický (a bát se kolem 6 hod cíkánů, že mě zmerčí, když si puknu?) to vše mi připadaj nereal.

chicoria
25. 10. 2004
Dát tip
Pobavilo a také že je to příběh z mého rodného města:-)))* Ale Buznu pauliho fakt neznám.-))

Kytiii
24. 10. 2004
Dát tip
Aaach, tak tady někdo viděl Mandragoru, ne? Dosti povedený, ale jak říkám, dost to čpí touhle naturalistickou podívanou... A taky nevím, jestli ti hošíci byli tak pitomoučký, nebo to byl záměr, ale na piku rozhodně žádný super píchání nezažiješ! Není to sice moje vlastní zkušenost, ale bohužel můj přítel tomuhle "kouzlu p" podlehl... a trvalo strašně dlouho, než se z toho dostal úplně... ještě dneska mi z toho běhá mráz po zádech... Větší schízu jsem u nikoho nezažila... nikdy víc mě nikdo tak psychopaticky neterorizoval... a tak fakt nemůžu dát tip, když to ve mně vzbudilo tolik negativních vzpomínek, na který se snažím zapomenout... bezesporu ale talent máš

fungus2
24. 10. 2004
Dát tip
No tedy!! To byla párty!!

Empty
24. 10. 2004
Dát tip
Kytii: To chápu. Co se týče toho super píchání, tak znám pár lidí, kteří to tvrdí, ale i takové, kteří tvrdí opak. Buzna Paulie měl svůj názor. Ale v pohodě. Mandragoru jsem bohužel neviděl, ale určitě si to seženu a skouknu! Jinak mě trochu mrzí, že ta věc na někoho působí negativně:-/

Kytiii
24. 10. 2004
Dát tip
za to Ty ale nemůžeš :o)

StvN
24. 10. 2004
Dát tip
Nedočetl jsem. Sorry, ale takuvých tu bylo víc a zatím žádná změna.

a2a2a
24. 10. 2004
Dát tip
Empty, co od tebe mohu čekat. No, já jsem za normálních okolností také trochu citlivý na zesměšňování minorit, nejen 4%. A zřejmě tvůj vztah k humoru tě asi hodně vedl. Na druhou stranu tyto siatuace mohou existovat a věřím, že v popisovaném prostředí i existují. Přitom jsi až tolik to buznu nezesměšňovala, naopak jsi spíše zesměšnila ty dva feťáky. Oceňuji perfektní hantýrku, způsob psaní, který je čtivý, přirozeně akcentuje děj. Právě za tyhle vlastnosti povídky - tip

Empty
24. 10. 2004
Dát tip
StVN: To nemůžeš vědět, když si to nedočetl... a2a2a: Díky! Já jsem rozhodně proti jakémukoliv zesměšňování minorit, ale tohle není o mě, ani o mých názorech.

Empty
24. 10. 2004
Dát tip
a2a2a:Mimochodem, jsem ten Empty, ne ta:-)

StvN
24. 10. 2004
Dát tip
To nemůžu, ale taky nemusím vědět všechno a abych dočetl jenom proto, abych zjistil, že jsem se nemýlil....

Empty
24. 10. 2004
Dát tip
StVN: Myslím, že bys zjistil opak

a2a2a
24. 10. 2004
Dát tip
Empty, promiň za to ta a věřím ti, že nezesměšňuješ. Problém 4% minority je pestřejší a já mám respekt k těm, co usilují o svá práva a chovají se navýsost důstojně. Jsou však mezi nimi, stejně jako mezi jinými skupinami, všiváci, kteří úsikí těch statečných znevažují. Ale jak říkám, ta povídka dobře odpovídá koloritu vztahů, ve kterých se feťáci pohybují.

StvN
24. 10. 2004
Dát tip
Budiž mi na věky odepřen a tobě budiž rady, že začátek je důležitý.

Empty
24. 10. 2004
Dát tip
StvN: Blbost...

Hip_Zdenda
24. 10. 2004
Dát tip
Míro :o)) Vlastní zkušenosti? Jak tě znám tak kromě toho konce všechno :o)) ***

Empty
24. 10. 2004
Dát tip
sleeping: Od autorky tvého formátu je mi taková kritika a zvláště tip ctí. Jsem rád, že si to myslíš:-)

Burlic
24. 10. 2004
Dát tip
Zasmál sem se na konci.Taková dobrá pohoda

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru