Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Andělé padnou první

28. 10. 2004
6
0
4230

Nedávno jsem večer šla se svym tátou na nákup. Byla už tma a na autobusové zastávce nějaký chlap pobodal přímo před našima očima nějakého bezdomovce. Sice to nebyl Anděl, ale já jsem spisovatel...

Krev teče po ulici & umírající člověk sténá. Kolem něj se seskupuje dav čumilů & hledí na jeho utrpení. Nikdo mu nepomáhá. Všichni jen stojí & zírají, zmítaní chtíčem. Z jejich úst se line smradutý sípavý dech & jejich tělem se šíří nádherný pocit vzrušení. Můj žaludek se bouří & do krku mi stoupá žluč. Městem se nese podivný nádech bolesti, strachu & extáze. Muž ležící na zemi dodýchává & mou mysl zahaluje tma. Nejsem schopná se odpoutat od tohoto hrůzného jevu. Jsem stejně zkažená jako lidé kolem mě. Padnu na kolena & zaryji prsty do země. Příšerná bolest umírajícího se přenáší na mě. Proč? Protože jsem dokázala jen bezduše zírat…

Tak jako již tolikrát předtím.

Ležím na zemi & sleduji, jak z mrtvého těla stoupá našedlý oblak, který se nazývá duší. Jaká je má duše? Černá jakoduše všech těch čumilů kolem?

Je to tak nepříjemné, tak to ubližuje… Daleko víc, než zranění způsobené obyčejnou zbraní.

Jak je možné, že padl Anděl? Jak je možné, že i mě – Božího Posla, upoutal takový nechutný pohled?

Bělostné peří na mých křídlech se zbarvilo do ruda prolitou krví & šaty barvy čerstvého sněhu nasákly špínou ulice & načichly pachem smrti.

Čumilové dál sledují umírajícího Anděla, aniž by hnuli prstem. V davu spatřím i známé tváře, které již po staletí přihlíží každé tragedii.

Z hrdla se mi dere poslední vzdech & náhle hledím přímo do ohně, ohně, který se dere přímo z Pekla, aby mě odnesl na místo, kam odteď patřím. Je pravda, že Andělé padnou první? Proč?


Dolente
20. 11. 2004
Dát tip
Klikyhák se mi nelíbí, ale jinak to jo. :o) t*

To bys fakt nechtěl, veř mi. byl to pěkně nechutnej pohled... vlastně i svym způsobem fascinující...

To Aazyiah: "ten klikyhák" psali do svejch básní beatnický básníci a mě se to líbí

Piškot
01. 11. 2004
Dát tip
"ale já jsem spisovatel"? Hm, odvážné označení. Ale... proč ne.

Aazyiah
31. 10. 2004
Dát tip
Co takhle se vykašlat na ten divný klikihák a napsat tam radši klasické "a"? Aspoň mě by se to četlo daleko, daleko líp...:o)

Notreal
30. 10. 2004
Dát tip
...oslovilo klub*

Empty
28. 10. 2004
Dát tip
Perfektní! Dám ti to do klubu a přidám tip. Konec mi připoměl první album Nightwish "Angels Fall First" Lidé ale bohužel takoví jsou:-(

Undeleted
28. 10. 2004
Dát tip
Nechcem ti kaziť radosť, ale nedávno niekde v telke bol ( asi to bolo po česky ) film, kde boli takí čo vždy prizerajú a tak, takže úprimne - neinšpirovala si sa trochu? Vaša Ideopolícia

ondrech
28. 10. 2004
Dát tip
no andělové to mají těžký...

Induan
28. 10. 2004
Dát tip
Dobrý psaní, smutný téma, něco s tím dělejme, příště nekoukejme i když to chce odvahu, což víme.

Induan
28. 10. 2004
Dát tip
A říká se smrdutý, ne smradutý :)

Alojs
28. 10. 2004
Dát tip
Jako cokoliv jiného, ale jako povídka mi to moc nesedí. Zabýváš se opravdu dosti krátkým časovým rozmezím a to mi trošku vadilo. Jinak je to napsané pěkně a ty "&" taky oceňuju...

Liaison
28. 10. 2004
Dát tip
těžký téma...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru