Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Noc - pokus polski

03. 11. 2004
0
0
3855
Autor
JiKo

Takovej kosmopolitní pokus :-)

Noc już jest taka
księżyc i gwiazdy zapali
każe wszystkim kłaść się spać
także światłu słonecznemu
Niepokornych przytuli
ostatnich snem zaczaruje
i ześle dobrą myśl
komu potrzeba
Jo, celkem se líbila, hlavně to, že Tě to vůbec napadlo napsat něco polsky...já teď zkouším číst Świetlickeho v originále, nějak mi ho nikdo nechce přeložit :o)...ne, vážně uvažuju, že se taky do polštiny pustím...je to krásný jazyk a navíc odtud pocházela babička...čtvrtina mé krve... jo a máme doma skvělý polsko-český slovník někdy kolem roku 1900...a víš jak se podle něj polsky řekne chaluha? wodorost...to je první slovíčko, které jsem se naučila... :o)

JiKo
01. 02. 2005
Dát tip
Sn - kontrola...líbila?:))

Já ji dám přečíst sestře, začíná se teď učit polsky. Dám vědět, jak se líbila. :o)

JiKo
04. 11. 2004
Dát tip
počkám si :)

arthamir
04. 11. 2004
Dát tip
"przytuli" to je ale náááádherné slovo. takhle mazlivé slovíčko už jsem dlouho neslyšel :-) děkuji za lekci polštiny a... mě se to líbí :-)

Craerassy
03. 11. 2004
Dát tip
jikoušku...doma ti napráskám:-))))

JiKo
03. 11. 2004
Dát tip
jako masochista se těším :)

Craerassy
03. 11. 2004
Dát tip
bezva...dnes mám na masochisty štěstí nebo co:-))))

JiKo
03. 11. 2004
Dát tip
no snad se nemýlím, že je to ten co maso chystá, tedy kuchař nevegetarián?:)) Miluju řízky :)

papouch
03. 11. 2004
Dát tip
a proč jsi nepoužil česko-chemický a chemicko-polský? :-)

JiKo
03. 11. 2004
Dát tip
papouch no ten mám, ale jsou tam jen prvky :))

papouch
03. 11. 2004
Dát tip
no však z prvků je postavena veškerá hmota! Tak kombinuj! :-)

JiKo
03. 11. 2004
Dát tip
Obávám se že dílo by potom bylo poněkud "dlouhé" :-) ps: na základě rady lingvistického poradce opraveno několik hrubek :-)

dismorphia
03. 11. 2004
Dát tip
polština je náhodou moc krásná! :) miluju tu babu, která jezdí polským vlakem s občerstvením, díky ní nikdy neusnu

JiKo
03. 11. 2004
Dát tip
dis: to si mám vyložit, že u vás po náměstí jezdí fastfood ve tvaru vlaku s polskou SPZetkou a z okýnka kolemjdoucím baba nabící Horké Psy?:))

dismorphia
03. 11. 2004
Dát tip
no, ono je to vlastně jedno :) důležitá je polština a ta bába (a ta by mektala polsky kdekoliv - na náměstí stejně jako ve skutečném vlaku:) )

katugiro
03. 11. 2004
Dát tip
já tomu nerozumím, ale protože to vypadá dostatečně polsky, tak se klaním :)

děvče
03. 11. 2004
Dát tip
hmmm, já tady v Ostravě slyším polská slova furt, ale takle zajímavě poskládané vůbec ...:-))

Craerassy
03. 11. 2004
Dát tip
JiKo...ty taky pořád myslíš jen na jídlo:-)))

JiKo
03. 11. 2004
Dát tip
No řízek bych si dal :-) ps: Sznycel ja mógłby dać :-)

Craerassy
03. 11. 2004
Dát tip
kuřecí řízek je pleskaty gurčen...cha...můj vlastní slovník:-))))

JiKo
03. 11. 2004
Dát tip
česko-Craerassyninský?

Craerassy
03. 11. 2004
Dát tip
jojojo....a ještě umím jazykolam, heč...ale neumím ho napsat polsky:-( chřonst bžmi v třtině :-)))

JiKo
02. 11. 2004
Dát tip
Ku tvorbě bylo použito různě postupně těchto slovníků: Anglicko-polský, česko-anglický,německo-polský,česko-německý,anglicko-španělský, španělsko-polský Holt nemám česko-polský no :))) Nevíte o nějakém?

Craerassy
02. 11. 2004
Dát tip
ježíši, odkud ty umíš polsky?? já ale ten jazyk děsně nerada...:-(

JiKo
02. 11. 2004
Dát tip
přečti si tu reakci přímo nat tvojí reakcí :)))

Craerassy
02. 11. 2004
Dát tip
ježíši....:-))))))))))

JiKo
02. 11. 2004
Dát tip
hele neříkej mi ježíši před lidma (víš že takhle jenom doma) tady mě oslovuj normálně jiko, jikouši, maximálně jikoušku :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru