Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

LEDA NE

03. 11. 2004
8
0
6549
Autor
StvN

Moc mě mrzí, že se mi nedaří úprava. Taky se omlouvám za případné chyby.

               

              Ondra seděl v lavici blízko dveří. Na kolenou měl složený pletený svetr a v něm zabalené dlaně. Okna slzela deštěm, byl podzim.

               Pohledem zavadil o tabuli, ale zastavil se až na klice dveří. Stará škola, stará klika. Jednou ji osaháme a zmizí, říkal si. Být tak u toho, až se rozplyne. Až se všechny staré kliky rozplynou a lidi zůstanou zavřený ve svých starých bytech s vysokými stropy. Ale kdo říká, že jsou staří?

?Kampak?? ozval se učitel, když si všiml, že se jeden žák bez dovolení zvedá z lavice. ?Dříve, než přikročíme k rozmnožování, ehm,? pohled mu sklouzl na růžové tenisky dlouhonohé žačky v první lavici, ?kapradin.? Pohled stoupal výš a zastavil se skoro až nahoře. Brada ho nechtěla pustit výš. ?Co je to semeno? Co si představíte, Ondřeji, pod pojmem semeno??

Ondřej neodpověděl. Položil ruku na kliku a čekal, až se na něj učitel podívá a řekne: ?Nač ten svetr?? Nato prudce otevřel dveře a zmizel na chodbě. Nikdo za ním nešel. Oblékl si svetr. Posadil se na lavičku, založil ruce na hrudi a svěsil hlavu, aby cítil zvláštní, cizí sílu stoupající ze svetru.

Chodbou se plížila nasládlá vůně stonožky zalézající pod vrstvu listí, které už vítr nerozfouká. Zhaslá louč. Do tmy stropu spěchající dým. Falešný lesk vyhořelých očí. Ondřej plakal. Pil slané slzy jako dítě saje vlastní prst, když se máma zašívá v kumbále a kouří. Její postel je stále teplá. Obličej hladí polštář, do nosu vtančila cizí vůně. Usmál se. Oči si utřel do rukávu, ještě jednou vdechl tělesnou hořkost zabydlenou ve svetru a postavil se na vlastní nohy. Zavrávoral, ale zachytil se čeho v prázdném prostoru.

Byla to pevná ředitelova ruka: ?Pojďte se mnou,? řekl ředitel. Vykal všem žákům. Byl to seriózní pán.

?Tady se posaďte,? ukázal na křesílko, když došli do jeho kanceláře. Sám se usadil za stůl. Jeho olysalé tělo si na pohled oddychlo. Pleš přestala tak svítit. Místnost nabyla pohodového dojmu.

?Ovšem,? řekl Ondřej. ?Děkuji.? Posadil se rovně, ale jak se vzduch plnil slovy, klesal. Otíral si obličej rukávem, zavíral na dlouho oči. Mluvil nahlas, snad aby ho slyšela ředitelova duše.

?Víte, co jste udělal?? zeptal se ho pan ředitel Koutný. Pokoutný to činitel, který do školy chodil snad jako mladé dívky do cukrárny, ale nerad. Ani si nesundal boty. Navlhčil si rty a pokračoval v jalovém plácání prázdných listů.

?Kdo vám psal dnešní smuteční řeč?? chtěl se zeptat Ondřej. Místo toho pohledem přetřel ponuré zdi kanceláře, takže se zabělaly novotou.

?To umím ocenit,? přiznal ředitel, ?ale neuhýbejte. Víte-li dobře, co jste udělal, ptám se naposledy.?

?Vím to velmi dobře. Nejsem ten typ přízraku. Ale nestydím se, jestli myslíte, že bych měl.?

?Inu, to je tvá věc, synu, tvá věcička,? řekl poněkud otcovsky. ?Nechtěl bych tě zbytečně trestat. Přesto?.?

?Nebojím se vás. Všiml jsem si, že máte na dveřích napsáno LEDA NE. Tomu rozumím. Také bych se tak cítil.?

?Vidím, že jsem si vás nepozval zbytečně. Rád bych pokračoval, ale,? ředitel Koutný se rozhlédl po pracovně, ?ale trochu mi sem táhne. Nevím, jak se zachovat. Zamknout nemohu, ale zase mám rád čerstvý vzduch. Přemýšlel jsem, že bych se zastřelil.?

?To by ovšem ničemu neprospělo. Můžu?? Ondřej se zvedl a přešel k zrcadlu. ?Pěkný obrázek, máte vkus.? Mrknul po řediteli a naplnil malou konvičku vodou.

?Udělejte mi taky,? hlesl ředitel, když viděl, že Ondřej připravuje pytlíky s čajem.

?Mile rád. Ale nemáte tu cukr.?

?Ovocný čaj se nesladí a tohle je lípa, nejlepší, jaký znám. Cukr je pro mravence. Znáte??

?Vidím,? odpověděl Ondřej. Kolem umyvadla vedla mravenčí cestička. Pokračovala přes ručník, pod zrcadlem až k parapetu pod otevřeným oknem. ?Máte tu fuku, nevadí vám to??

?Jsem trochu méně odolný vůči pohybu stěn v uzavřených prostorách, rozumíte, nejsem docela normální. Mám rád otevřená zadní vrátka.? Ředitel se usmál. ?Přesto, že jsou ve čtvrtém patře.?

?Lezou vám do kytek,? konstatoval Ondřej. Voda se už pomalu začínala vařit. ?Nenechám ji úplně bublat. Ten zvuk mi připomíná dětství. Zatrápená situace. Neslyším to rád.? Ondřej zalil dva hrníčky s čajem a nechal je vydýmat do ztracena.

?Teď budeme muset počkat.? Ředitel Koutný se zkroutil tak, aby se mohl opřít pravým loktem o snížené opěradlo křesla. ?Chtěl jsem tuhle školu vybudovat bezbariérovou, pro invalidy, víte, ale dnes vím, že jsem měl spíš udělat vyšší schody.?

Ve skříňce bez dvířek, ale za hrubou látkou s kytkama, našel Ondřej dva pod tácky a položil je na stůl. ?Proč na sebe být hodní, viďte? Když máme sílu, jsme hodní, ale když ji nemáme, stahujeme za sebou klidně další a další. Nemělo by to být naopak??

?Zapomněl jste na umyvadle náš čaj,? řekl ředitel se smíchem. ?Ale seďte, dojdu tam.?

?A o tom mluvím. Děláme různé věci, ale jiné zase neděláme. Takže, proč to tak nenechat??

Ředitel konečně rozprostřel lipovou korunu mezi dvěma náhodnými těly. Trochu je ta vůně spojila. ?Dýcháme stejný vzduch,? řekli si oba pro sebe. Nechtěli se prozradit. Stejně se ale usmáli a smích je rozesmál ještě víc.

?Nemá cenu se hned střílet, když vám někdo řekne, že se mu nelíbí vaše kravata,? pokračoval ředitel zaujatě. ?Přesto, že kravatu nenosím, ale chápete tu alegorii, že ano??

?Jednou se mi stalo, že jsem si málem uřízl prst. Docela jsem se bál, ale když se mi to stalo podruhé, byl jsem spíš naštvaný, ale já přece nejsem nemehlo, říkal jsem si. Jenže jsem se řízl i potřetí. To bylo při ořezávání klacíku. U chleba se mi to nestává.?

?Chcete říct, že je náhoda, že pijeme stejný čaj??

?Ano, ale kdybych neviděl ty mravence,? Ondřej se neubránil čtveračivému úsměvu, ?vážně bych si myslel, že je to ovocný čaj, ale na druhou stranu je dobré mít cukr aspoň pro mravence.?

Ředitel Koutný se sklonil k šálku s lipovým čajem a dlouze se nad ním zdržel.

?Nespalte si nos,? varoval jej Ondřej, ale už pozdě. Ředitel se narovnal s kapičkou na nosní přepážce. Usmál se jako malý kluk, který je přistižen s tváří od marmelády. Zvážněl.

?Jak jste prve zavrávoral na chodbě, myslel jsem si, že jste něco provedl. Že vás trápí svědomí, že vás tlačí mravní zákon. Dere se ven, viďte??

?Ani ne, pane řediteli. Nemám takové hluboké city. Ve skutečnosti jsem velmi povrchní. Ale to se hned nevidí. Musel byste mě poznat lépe.?

?Od toho ale dál. Dnes jsem si vás pozval proto, že jste se mi zdál splašený. Ostatně nemáte při hodině na chodbě co pohledávat. Třeba že je podzim a není vám do zpěvu. Učitel je hlupák, který vtipkuje se spolužačkami, jako by nebyl ženatý, ale delikvent. Chápu vás, ale jsou věci, které?.?

?Já vím,? řekl Ondřej. ?nechal jsem se unést. Víte. Svetr po matce.? Nyní, jako by si ředitel Koutný teprve všiml.

           ?Ach ano. Pěkný svetr. Ten jistě pletla sama. Znal jsem podobný.? Nastala chvíle mlčení, pak ředitel pokračoval. ?Tak proto jste odešel.?

           ?Jsem rád, že chápete pravou příčinu. Pan učitel si jistě myslí, že jsem se zalekl jeho semene, ale tak to není. Nejsem stydlivý, jen občas mlčím, když jiní mluví. Mlčení, to je jako voda, ve které plavou slova, tedy ryby. Občas  se musí nadechnout. Hladina nesmí být moc vysoko. Každá ryba se však jednou utopí.?

Ředitelna se náhle zdála jaksi oslabena světlem. Před unavenými zraky vystupovaly dvě papírové postavy. Skoro jako by byly vidět šňůrky a drátky v jejich konstrukci a vedení. Kde je loutkář? Je starý? Má starou kliku? A slov plné akvárko.

Mravenci se ploužili květným porostem dlouhých květináčů s muškátovými rostlinkami. Stonožka se schovala za padlý list. Melodie pohody vyprchala do stropu, který pokryla jemným filmem. Pohledem zbavil se nakonec bytí. Vyprášil se jim na hlavy, ale oni se oklepali spoluvinou a prášek mrtvé melodie, vtažen rozevřenou fukou, skočil ze čtvrtého patra.

?Asi bych se měl vrátit do třídy.?

?Nedopil jste čaj.?

Ondřej se smutně pousmál. ?Nedopiji ještě hodně věcí.? Už stál u dveří, když ředitel naposledy promluvil.

?Ale víckrát to už neuděláte, to s tím svetrem, viďte??

?To vám nemohu slíbit. Nejspíš ale nebude trvat dlouho a stane se to znovu. Určitě se ještě několikrát říznu do prstu.?

?Leda bych zvýšil ty schody.?

?Leda ne,? odpověděl Ondřej a utřel si slzu do rukávu.


StvN
30. 11. 2004
Dát tip
Chci, abys napsal konstruktivní kritiku a ne kec typu - není to napsáno s citem pro porozumění, protože to je žvást, kterej neobhájíš. Názor ti neberu, ale nevnucuj mýmu dílu něco, co neni pravda.

Miky_Mauz
30. 11. 2004
Dát tip
Ty jsi ******, že to snad ani není možné. Já vím, ty chceš slyšet, že je to bezvadné a napsáno způsobem, při kterém se autor totálně citově vyčerpal, ale chceš po mě něco, co sám neděláš. Sežer si to a neotravuj mě svými avízy!

Miky_Mauz
29. 11. 2004
Dát tip
Ale, pán se zlobí, když někdo nesouhlasí s jeho názorem. Takové mám nejradši. Co ti na to mám napsat? Že se mi to líbí, když se mi to nelíbí?

Miky_Mauz
28. 11. 2004
Dát tip
Zmatené, není to napsané s citem pro porozumění. Místy nudné a zdlouhavé. Zkusím si přečíst i něco jiného.

StvN
28. 11. 2004
Dát tip
To mě vždycky dostane, takový tvrzení. Co když to není čteno s citem pro porozumění, ty koumáku?

StvN
18. 11. 2004
Dát tip
Nějaký závěr sis ale vyvodit musel, ne? Nějaký svůj nehledě na to, jak to myslel autor. Mám za to, že u takových děl čtenář chce pochopit alespoň pro sebe. Jestli ne, pak nevadí. Ono je tak trochu jako v životě. Potkáš člověka a jako bys četl tohle dílo, do něj pronikáš, ale stejně po určité době nevíš, co je vlastně zač, protože ti vnitřnosti prostě neukázal, nevysvětlil. To není obhajoba, jenom mě to napadlo. Těší mě, že ses tím zabýval. Doufám, že úplně nelituješ.

ECHO
18. 11. 2004
Dát tip
StvN: Nelituju, ale trochu mě to irituje, což je samozřejmě můj problém. Přirovnal bych to k dojmu z filmu Vaterland - bylo to zajímavé, nějak to působilo, ale zůstal z toho jen ten pocit, že nerozumím. U filmu to asi bylo i cílem, u tvé povídky si tím nejsem jist.

StvN
18. 11. 2004
Dát tip
Tyhle pocity chápu a je zase na mně, abych si rozhodl, jestli chci psát tak, či onak. Nicméně tady to bylo účelem.

ECHO
16. 11. 2004
Dát tip
Ale nejni. Když je takových víc, je to indikátorem toho, žes to trochu překombinoval. Nálada z toho šla celkem dobrá, ale pak mi to začalo připadat moc dlouhé, vzhledem k tomu, že pořád nevím, o co vlastně jde - a u toho zůstalo. Je tam hrozně moc náznaků, mluví se o smrti, někdo něco provedl, ale kdo vlastně umřel, kdo co udělal, a ten svetr a tak. Nějaký čas jsem o tom přemýšlel, četl to tam a zpátky (vlak jede dlouho), ale nic. Tak snad zas příště.

reka
11. 11. 2004
Dát tip
taky nechapu, a hloubat se v tom podrobneji se mi nechce. katugiro je chytry chlapik. To s reditelnou a leda ne me vubec nenapadlo; moc dobry postreh.

StvN
11. 11. 2004
Dát tip
No, víš, díky za čtení, ale nechápu, k čemu ti je, když se nad tim ani nezamyslíš. Takovej čtenář je úplně na hovno.

sicco
09. 11. 2004
Dát tip
já nechápu, navíc mám pocit, že při čtení na podruhé zabíjím čas, takže promiň,

StvN
09. 11. 2004
Dát tip
Neomlouvej se, to není ničí chyba.

etna
08. 11. 2004
Dát tip
No tak to jsem fakt ještě nevšimla:)) tady je to pěkně jedovatý

"pod tácky" a "ovocný čaj" z lipového květu, to jsou perly... :)

Tak. Dočteno. A Pišta být spokojeno. To "spiklenectví", jak už tu někdo zmiňoval, to vytváří skvělou atmosféru samo o sobě. A postavy skutečně obživly. Fajn věc... *t


StvN
08. 11. 2004
Dát tip
Dík za tři kritiky, vlku.

Teď čtyři, když jsi mě donutil, abych to vysvětlil - ta třetí, to je němá připomínka toho, že jsem tipa sice ohlásil, a zapomněl přihodit... :(((

Atrament
08. 11. 2004
Dát tip
Výborná věc!!! *T

Helga
07. 11. 2004
Dát tip
Já nevím. Mám z toho pocit. Je to obraz, celé je to úžasně smyslové, ale vím, že jsi tím chtěl říct víc, než v tom vidím. Stává se mi to u Tvých dílek často. Vždycky jsem se kála, že je chyba na mé straně, ale jeden filosof říkal: "ne vždy, když nepochopíte filosofické dílo, je chyba na vaší straně". A tak jsem si řekla, že to budu vnímat po svém a když mi budeš chtít říct, co jsi tím myslel víc, budu ráda a třeba Ti také povím, proč to tam já nevidím na první pohled. A neodpustím si jedno. ETNA: Děvče, neříká Ti náhodou něco poučka, že každá přímá řeč začíná novým odstavcem? Nejen že Ti pravidla češtiny moc neříkají, ale možná že kdybys více četla, tak by sis toho všimla i v jiné literatuře než písmácké.

MeTB
05. 11. 2004
Dát tip
Úprava je v pořádku, ty chyby, co tam jsou se dají přehlédnout. Zaujala mě věta "Pokoutný to činitel, který do školy chodil snad jako mladé dívky do cukrárny, ale nerad."; beru to jako vtípek Koutný/pokoutný, ale ta věta je prostě a zkrátka divná. Ty postavy říkají zvláštní věci... Já mám rád, když charaktery mluví zajímavě a o zajímavých věcech, ale aby se mi to líbilo, musí zároveň mluvit tak, aby to dávalo smysl. Celé se mi to jeví jako zápis nějaké noční můry. Nejsem si úplně jistý proč - snad je to tím, že spolu "hlavní hrdinové" mluví tak klidně a přitom říkají to, co říkají. Je to zajímavě napsané - tím, že zajímavě popisuješ prostředí - ale nesedí mi obsah. Ještě se nad tím zamyslím, až přijdu domů. Stáhnu si to, přečtu offline a někdy v brzké době se ozvu.

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
Budu rád, když trochu pronikneš. Je to typ díla, které jsem začínal psát s nejasnou představou. Měl jsem několik různých plánů, co se může přihodit, ale nechal jsem jednat postavy a tohle ony stvořily. Já za to v podstatě vůbec nemůžu.

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
U tohohle tématu (či jak to nazvat) není důležitý předem vymyšlený příběh. Naopak bych řekl, že je lepší spontánně pokračovat. Jsi to ty ta povídka a nebo bych si i dovolil napsat, že bys to chtěl být ty. Ale nevim, jestli nejsem ovlivněný tím, že tě trošku znám... Je to poetický. Zvláštně poetický. Racionálně, na první pohled chladně vyjádřené emocionální prožitky - tak mi to přijde. Podle mě hodně využíváš svou nezvyklou povahu, což je ovšem základem k dobrému spisovateli. Tvoje vyjadřování pocitů se mi líbí a na tom bych i stavěl. ...jenom teď nevim, jestli tě nevidim skrze Camuse a jeho Cizince, který mi tě docela připomíná, i když je úplně jiný:)). "Inu, to je tvá věc, synu, tvá věcička,“ řekl poněkud otcovsky. „Nechtěl bych tě zbytečně trestat. Přesto….“ - proč mu najednou vyká? Chápu, že mluví otcovsky, ale je to náhlá změna. Líbí se mi ta myšlenka, že hl. postava je velmi povrchní. Znám nejasně jeden citát: "Jen silně do sebe zahleděný člověk není povrchní."

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
Nedávno jsem o sobě trochu přemýšlel a napadlo mi, že jsem vlastně z povahy docela existenciální člověk, takže ten Camus není úplně od věci. Ano, tam mu nevyká. Já nad tím moc nepřemýšlel, prostě mi to sedlo. Takže je to na první pohled chyba, ale na druhý pohled to tak být musí. Myšlenka s povrchností - tam jde o to, že on říká, že se na něm pozná, že je povrchní až tehdy, když ho člověk pozná blíž, což vlastně definici povrchnosti odporuje. Je to hříčka.

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
A můj citát tu povrchnost vysvětluje. Povrchní je většina lidí. Na první dojem se téměř nedá dát. Cizinec byl určitě vodnář :))) To já poslední dobou naštvávám kamarády, že jim říkám, že jsou sobci a že to neni nic hroznýho. Taky jsem sobec. Hele, ale teď asi nemluvim o existencialismu, co?

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
No, existencialistovi je všechno jedno. Ví, že je veškerá snaha marná. Někdy mám taky takový pocit. Přesto to není o předčasném ukončení života, právě naopak. My máme život rádi.

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
Tak jsem existencialista jen z části:) Vím, že opravdová snaha něco změnit je moc obtížná a tak se do toho ani nepouštim. Život nemám rád a ani k němu nemám špatný vztah. Jen ho mám.

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
Raději bych si od Tebe přečetl zase (to "zase" možná není namístě) jednou něco srozumitelného, prostý příběh. Jediné, co jsem tady z toho vyždímal, jsou tři písmenka: I, R a T. Nosí jeho auto značku Transportation internationalle routiere? Nebo chybí řiť? Tri?

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
Ale vždyť tohle je taky krásný.

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
Tím "tohle" myslíš tu povídku? Může se mi zdát krásná.

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
Může se ti zdát krásná. (Jdeš ty zítra na shromáždění?)

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
Ale nezdá, to by nebylo fér. A ta chybějící písmena? (Nejdu.)

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
Tvé poznámce s písmeny nerozumim. Nechápu. Prostě ne. (Proč?)

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
Děláš si legraci? :) Tak to bude něco mimózního. Soudil jsem, že z nápisu ŘEDITELNA ze zcela určitých důvodů zbylo jen LEDA NE, zatímco ŘIT má svoji specifickou a skrytou úlohu. (Protože se nedružím. Jsem virtuální, od vertu, ctnosti, asi :) )

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
Ty jsi ale koumák. Víš, že se ti právě podařilo přechytračit autora? (Kecy. Piješ pivo nebo čaj?)

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
U Tebe (žádné lichotky! spíš povzdech) člověk nikdy dost nekoumá. Ta matka u minulé povídky, ptal jsem se po ní oprávněně? (Ano, piju. Ptáš se na tohle, ne?)

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
Ono je to spíš tak, že já jsem tak dobrej, že třeba nechci a přesto tam něco schovám, takže nehledáš zbytečně. Jsem případ pro psycho-horníka. A jistě, matka byla klíčem. (Ptám se, jestli zajdem na čaj nebo radši na pivo.)

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
(Příště se ptej s čárkou před nebo. Ještě nevím.)

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
(Možná nejsi tak vnímavej, jak jsem si myslel.)

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
(Řekl bych, že skutečně nejsem.)

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
(Tak příští sobotu?)

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
(Uvidíme.)

StvN
04. 11. 2004
Dát tip
Dík za čtení, koukám, že to není nic jednoduchého k uchopení.

etna
04. 11. 2004
Dát tip
je vidět že mě neznáš ...

StvN
04. 11. 2004
Dát tip
Pořád žádné čtení? Žádná kritika? Jako že ty mě znáš, slečno.

etna
04. 11. 2004
Dát tip
proč tolik odstavců?úmysl? zajímavý:)

StvN
04. 11. 2004
Dát tip
Odstavce občas dělám. Nevím, možná je to zvyk, ale zdá se mi, že je pak text přehlednější. Přiznávám, jsem torchu konzervativní. Taky píšu velká písmena na začátcích vět a snažím se dělat tečky na jejich konci. Asi jsem se narodil do špatné doby.

etna
04. 11. 2004
Dát tip
ty máš teda náladu:/ mě se to naopak zdá dost chaotický ... těch odstavců tam máš moc

StvN
04. 11. 2004
Dát tip
Četlas to? Nebo se tvá kritika soustředí na počet odstavců? Co je tohle za kravinu?

etna
04. 11. 2004
Dát tip
četla jsem to ... a to je to poslední co ti k tomu napíšu, nebavíš mě

Plopez
04. 11. 2004
Dát tip
Přijde mi to celý takový nesouvislý, ale v tom smyslu, že je z textu přímo cítit, jak se vyvíjel v průběhu psaní, že jsi nevěděl, jak se to bude vyvíjet a čekal, jestli postavy obživnou. Občas obživly, občas jsi jim dal až příliš volnosti na úkor logiky a srozumitelnosti. Ta zde ale není nejdůležitější hodnotou. Ten dětskej úhel pohledu umožňuje úlety do fantazie, takže je možný skoro všechno. PS: Jestli má text nějaký skrytý msysl, pípni :)

Marty73
04. 11. 2004
Dát tip
Nevím jestli dohromady to dává jasný smysl, asi ano, ale je to vtipné a překvapivé jako obrazy od Daliho (možná za to můžou mravenci). Celkově to na mě působí jako skryté spiklenectví dvou lidí, kteří vědí že ten druhý ví. Budeš na tom stejně a ten druhý si říká leda ne. Smlouvají spolu o smyslu a významu čehosi, Spolu sedí u jednoho stolu, což je dost překvapuje stejně tak jako fakt, že je to docela fajn. Jsem rád že nakonec netekla krev. V průběhu čtení jsem měl strach, že se ta pohoda zvrtne. A možná se úplně pletu, ale to je celkem jedno. Líbí a tip.

StvN
04. 11. 2004
Dát tip
Cannisha - máš obdivuhodnou trpělivost. Plopez - píp. Marty73 - jsem rád, že jsi zmínil obraz. Pocit, který jsem chtěl do díla vnuknout byl mimojiné i ten, aby si čtenář udělal dojem o prostoru, kde se postavy pohybují. Něco jako popis jednoho pokoje. Nakonec bych vám chtěl poděkovat za kritiku, protože přesně takhle si to představuji. Děláte mi radost.

etna
03. 11. 2004
Dát tip
nemáte někdo lupu?

StvN
03. 11. 2004
Dát tip
etna - ty bys to jistě nečetla ani kdyby to bylo vpořádku. Jenom máš potřebu rejpat. Nicméně jsem to zvětšil, tak snad už je to lepší.

Alojs
03. 11. 2004
Dát tip
Pěkné, ale to jsme mohli čekat :-) Určitě se mi to líbilo více než hrátky s drakem. Chytré a dobře napsané.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru