Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlídám těkavou

08. 11. 2004
4
0
1701
Autor
ille

Vojtovi je tak asi dvacet osm a normálně pracuje v antikvariátu. Inspirován příběhy poutníků z knížek se tehdy rozhodl, že půjde na delší cestu a že venku zkusí zvládnout i zimu. V lese u Dobřichovic ho jednou v listopadu zahlídne dívka, spíš trochu víla, jmenuje se Terezka, a ani ho nemusí zvát do tý chalupy, kde hospodaří, kluk ví, že tam může jít, a tak tam jde. A teď tam spolu žijou, oni oba moc nemluví, ale Terezka večer hraje na flétnu a Vojta na kazů, co našel v kapse baťohu, který pořídil před výpravou v jednom bazaru. Příběh je z dnešních dnů, a protože není běžné, aby se dva lidé setkali v lese za takovýchto pohádkových okolností, vznikla o nich zpívaná pověst. Má velmi mírnou náladu....

 

 

Výlet pro dnes končí
tvůj výlet pro dnes končí
támhle vidíš dřevo a místo,
já pálím po večerech rámy
ty spíš skládáš z ramene hůl.


Hlídej
mám tu v džbánu látku těkavou
hlídej
teď  těká už jen do nás.


Spoustu starých těžkých zvyků
spoustu starých těžkých zvyků
zrušíme párem vlahých her
v nočních stromech vodu spouštíš
zelená chystá dvojí stín.

 

Hé ná hunaou áhaiá
leiou ladn ath chej
mladá v kouři zatím neznám houští
co ti půda v srdci vynáší.

 

A hlídám
hlídám těkavou
hlídám
těkavou nám.


šňupálek
07. 07. 2006
Dát tip
samotný dílko mne nějak neoslovilo...ale musim říct, že prolog se mi zdá...no, moc pěknej ;-)

harosek
03. 12. 2004
Dát tip
dejchá to. společně s prologem si to žije vlastním životem. napíšem Honzovi Nedvědovi,ať to přezpívá? :) ne,to je sranda T*

Bafomette
22. 11. 2004
Dát tip
víla nějaká nebo co... se z tebe zjevim*** krásný

vesuvanka
12. 11. 2004
Dát tip
Zaujal mě prolog - pohádkový příběh ze života trampa a dílko jako píseň zpívaná u ohně... Má to moc pěknou atmosféru a líbí se mi i "hlídám těkavou nám".... Tip

ille
12. 11. 2004
Dát tip
děkuju, teď mě napadlo, že by to mohlo být takový divadlo: přistála bych letadýlkem ve stromech nad skupinkou trempů. Zazpívala jim píseň pověst, zahrála na maketu loutny, tu bych na podtržení akce obloukem vhodila do ohně a zmizela v jeho jiskrách.... trempů bude pět nebo šest..ne budou to spíš loupežníci..aby to bylo napínavější...zkrátka budou chtít to mý letadýlko hned jak ho zahlídnou, protože sbíraj všechno železný. Ale je jasný, že když se s takovym letadýlkem dá přistávat na stromech, bude i trochu kouzelný, a tak jim chvíli potrvá, než se jim ho po dlouhém přemlouvání a nastudování větrných kouzel podaří získat. Akce proběhne některou srpnovou noc v zalité pískovně. Ta voda bude mít za úkol dělat přírodní zvukové efekty při dopadu jisker na hladinu.....

vesuvanka
12. 11. 2004
Dát tip
To je docela zajímavý nápad. S tím by se dalo určitě něco udělat, ale sama nemám s divadlem žádné zkušenosti. Mně moc zaujala srpnová noc v zalité pískovně a voda, která bude dělat přírodní zvukové efekty při dopadu jisker na hladinu..... to setkání obou živlů....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru