Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Likvidace vkusu

15. 11. 2004
17
0
6729

Nedávno jsem se díval v televizi na fotbalové utkání, které spolukomentoval jeden bývalý slavný český fotbalista. Byl jsem potěšen, že se mi dostane rozboru jednotlivých akcí od opravdového profesionála, ale vše nabralo trochu jiný směr. Řekl bych poněkud destruktivní.

„Tady stačil obránce zasáhnout, odkopl balón do zámezí a akci tím zlikvidoval,“ dozvěděl jsem se. „A v tomhle okamžiku výborně zareagoval hostující gólman, vyběhl a šanci zlikvidoval.“ A abych těch likvidací neměl dost: „Domácí hráči výborně brání střed hřiště a likvidují většinu akcí soupeře už v jejich počátcích.“ Sám jsem byl z takto ostrých slov poněkud zmaten, spíše ale zlikvidován.

„Fuj! To byl likvidační zákrok!“ vykřikl komentátor, když jeden z hráčů tvrdě atakoval soupeře.

Po zápase plném likvidací jsem měl zlikvidované nervy. Doufal jsem, že alespoň rozhovor s jedním z trenérů mi poskytne načerpání několika mála smysluplných informací. „Proč nenastoupil Chocholoušek, jeden z vašich nejlepších útočníků?“ zeptal se komentátor. „Bohužel, Chocholouška znenadání zlikvidovala chřipka. Namísto něho byl povolán do sestavy Novák, ale jeho výkon byl výborný a přesvědčil mě. Konkurenci naprosto zlikvidoval.“

Po tomto rozhovoru přenos skončil, ale vůbec bych se nedivil, kdyby nějaký agresivní fanoušek pomstil prohru svého týmu zlikvidováním jedné z kamer televizního štábu. Pravděpodobně k tomu nedošlo a všichni opravdoví fanoušci se jako vždy odešli zlikvidovat do hospody.

Ale tím veškeré likvidování neskončilo. Večer u televizních zpráv jsem se totiž dozvěděl, že australským hasičům se podařilo zlikvidovat rozsáhlý požár, lupič, který držel rukojmí v bance, byl zlikvidován speciálním zásahovým komandem, a že velká tuzemská firma prochází likvidací.

Po zprávách přišel čas sportovního bloku. V něm komentátor oznámil, že byl propuštěn jeden hokejový trenér. „Zlikvidoval funkčnost týmu a mnoha hráčům zlikvidoval kariéru,“ okomentoval jeho propuštění generální manažer klubu.

Vzhledem k tomu, že jsem měl všech likvidací dost, podíval jsem se do programu, jestli nedávají nějaký příjemný, inteligentní a nenáročný film. Bohužel pouze jediná televize dala před estrádami přednost celovečerní podívané, ale už jenom samotný název filmu mě poslal do kolen a následně v mrákotách do postele. Zněl: „Likvidátor.“


Alojs
12. 09. 2005
Dát tip
Předpokládám, že je to výmysl. Nejvíce jsem ti to věřil u toho fotbalu. Tam se to opakuje dost často. jinak jako vždy... vtipné, inteligentní a dobře zakončené :-) *

Zbyhoň
05. 12. 2004
Dát tip
"Odešli se zlikvidovat do hospody." :o))))) Obecně pěkné, a zdá se mi, že ta křesťanština už z toho tak neční. Mimochodem, nemělo by "zliquidovat" znamenat něco jako "ztekutnit" ? "Dědeček zlikvidoval švestky :o) tip

Empty
26. 11. 2004
Dát tip
:-))) Pěkný postřeh, vtipné a pěkně napsané*

nnnn
22. 11. 2004
Dát tip
nemyslim si, že je to dob?e napsaný. ani extra vtipný. ale asi je...

Yossarian
22. 11. 2004
Dát tip
Škorpil je postavička sama o sobě to likvidační si nemusel tak přehánět (třeba v rozhovoru s trenérem to použito být nemohlo, to by byla zhovadilost) ale i tak jsem se bavil*

Proti gustu žádný dišputát...

Máš pravdu Yossi, tam jsem to hodně přehnal. Jak je vidět, jsi dobrý pozorovatel!

Yossarian
22. 11. 2004
Dát tip
to ani ne, ale čtu to pořádně .-)

Tím mi chceš říct, že všichni ti lidé před tebou to nečetli pořádně. To si to jdu asi hodit... :) Faktem je, že tvoje kritika je v mnoha ohledech dobrá. A v mnoha ohledech ještě tak dobrá ne :) ...

taky jsem to četla :-)

A pořádně? :)

jak jinak! (aha, např. nepořádně...)

A dozvím se od tebe nějaký názor? Byl bych rád...

když chceš, ... tedy: moc stejný, řekla bych, moc průhledný od začátku do konce, čekala jsem celou dobu, že v tom bude ještě něco navíc, a ono nebylo...

A co navíc jsi čekala? Povídej, třeba to zabuduju do svýho příštího díla.

ó, Vy nemáte nápad? to se stává i fejetonistům? zklamal jste mne.

Nápady ještě nějaké mám, ale spíš by mě zajímalo, co jsi čekala v tomhle dílu navíc. Jestli jsem tě zklamal, tak asi nebudu první ani poslední, tož na provaz to zatím nevypadá.

nnnn
22. 11. 2004
Dát tip
jo, ?itelnost... to je to, co jsem cht?l ?íct u toho mýho p?ísp?vku... jen n?kdy nenajdu slova...

není to špatnej fejeton, přečetla jsem dneska odpoledne Křesťanovy knížky Pozor hodný pes a Nebuď labuť, a uznávám, že tak třetina jeho fejetonů má obsahově zhruba tuto koncepci. jseš parafráze na Rudolfa Křesťana, a nemůžu si pomoct, ta snaha se mu připodobnit z toho trochu trčí. to možná není špatný... já jen, že třeba Picasso prohlásil o Emilovi Fillovi, že je to jen špatný plagiátor Picassa, kdežto, (ó, já vážně nekecám, )např. prohlásil, že fakt dobrým českým malířem je Josef Lada. tak si to vem k srdci, jestli chceš.

Od Křesťana jsem přečetl všechny jeho sbírky, takže určitě ovlivněn jeho psaním jsem, ale abych byl přímo jeho parafráze? To mi lichotíš... Ale vážně. Můj styl psaní se stále vyvíjí a určitě nebudu popírat, že na mě Křesťan zapůsobil, ale nebyl to jenom on. Dozajista se můj styl vytříbí a jednoduché šaktulkování odpadne.

zapomněla jsem napsat, že jsem ještě přečetla sloupkový ambit Karla Čapka.

Delahaye
21. 11. 2004
Dát tip
:-)) great !!! Kdysivá jsem sledoval přenos z MS ve fotbale ze Španělska. Poté, co bodrý Štěpán Škorpil podesáté v 1 hodině použil slovo "nekompromisní", vypnul jsem zvuk. Dyk jsem taky jenom člověk, no ne ? :-) T + avi

Craerassy
21. 11. 2004
Dát tip
a ty jsi zlikvidoval mě:-))))) tip

Craerassy
21. 11. 2004
Dát tip
ještě jedno avi

Hodně dobrý jsou taky v hokeji hojně užívané "přišpendlil na mantinel" nebo "masíruje u mantinelu". A já až do té doby bral masáž za něco hodně příjemného! Nevím, jestli je lisujícímu hokejistovi tahle masáž nějak extra příjemná :)

No, všechno to úplná pravda není, ale drtivá většina ano. Se sportovníma komentátorama je fakt sranda!

johanne
16. 11. 2004
Dát tip
to všechno fakt :))? výbornost *

:) likvidozni *

Znám to jenom z vyprávění od rodičů, ale kdysi hrál fotbal prý hráč se jménem Vymr, a když dal gól, tak komenátor euforicky křičel: "Vymr dal gól!" Díky za kritiky!

Lotoska
16. 11. 2004
Dát tip
nebyl to pátek - 13.? :-) *

Tak to přijměte mou velkou omluvu. Přeci jenom jsem z té mladší generace...

Vaud
15. 11. 2004
Dát tip
Liquido :-)) Výbornej postřeh - řekl bych klubózně tipózní Můj kamarád biolog se zase divil, když při hokeji, který jinak nesleduje, slyšel jak Sup pokryl Straku... Sportovní komentátoři toho někdy nakecaj :-))

katugiro
15. 11. 2004
Dát tip
veselé :) každou chvíli si sice někdo stěžuje na nadužívání, ale zatím mě to pořád baví *

vesuvanka
15. 11. 2004
Dát tip
Pěkný fejeton, zaujal mě... TIP

Dero
15. 11. 2004
Dát tip
Pěkně se to četlo. :o) * Vaud: Sup pokryl Straku, a to může být kamarád ještě rád, že nehrál ani jeden Sýkora ... :o)

A co teprv "Znojemský Orel Vorel" Jinak mě fejeton docela zlikvidoval!Ale ještě než mě to dolikviduje úplně, stihnu kliknout na tip :) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru