Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je pozdě?

19. 10. 2000
8
0
4411
Autor
MrSasa

Pro tehdejší, současnou a budoucí lásku

Je pozdě, je hluboká noc
a ty už dávno spíš...
a já tu do tmy volám o pomoc,
jež bude stejně na obtíž.

Je pozdě, já pořád tiše zoufám si
a vše se se mnou vůkol točí
venku na Měsíc vyjou psi
mají ten zvláštní výraz v očích

"Ještě jedno?"-"Ne! Radši ne..."
vržen jsem do kruté reality
"V tom případě už končíme..."-
-"Zaplatim..." a další hloupé banality

A pak, až cestou domů
zjevil se náhle - jak zčistajasna blesk
a řekl:"Proč věříš pořád tomu?
Proč máš jen v očích lesk?"

Je pozdě-"-"Ještě není pozdě,
ještě ne! Až umřu, tak bude, dřív ne!"



jeorenny
19. 01. 2001
Dát tip
nevim,zdali si to zaslouzis,ale mas ho mit. Tip

Vojtek
27. 10. 2000
Dát tip
Autentyk: :-(

Katerina
27. 10. 2000
Dát tip
Dobry!!! *

au_ten_tyk
26. 10. 2000
Dát tip
jó spontální, to je jak když oparavdu dobře vysereš. ten pocit volnosti, ta plnost vytvořenýho. zahoďte formy, dyk každá z forem má vstříknutej zárodek dokonalosti!!!

Miracleion
23. 10. 2000
Dát tip
Souhlas s Miroslawkem, plus takyTIP

fox
23. 10. 2000
Dát tip
hmmmmmmmmm

Sysa
22. 10. 2000
Dát tip
A možná proto je to jedna z Tvejch nejlepších:-).Jsem ráda,že jsi mi ji věnoval.Díky a snaž se pokračovat,protože myslím,že časem to dokážeš vypilovat na ještě vyšší metu:-).Až zas něco napíšeš,určitě si na mě vzpomeň,víš přece,že si kdykoliv ráda přečtu cokoliv.Čaují Sysa (Marťa ) P.S.:Samozřejmě TIPÍK:-)

Miroslawek
20. 10. 2000
Dát tip
Ach, tenhle pocit znám až příliš dobře. Jen ... v mé hospodě nezavírali. (Kdybys měl zájem viz. Až zítra... nebo Opilá deprese a jiné). Ale dosti sebepropagandy, vzhůru do krytyky: Líbí se mi, že, ač verše působí nahodile, výkřikovitě a neuspořádaně, mají rytmus, což dodává básni mimovolný, rozcuchaně elegantní švih. Přímá řeč pomáhá velmi dobře vykreslovat atmosféru a dodává náladě na autentičnosti i bez nějakých barvitých příměrů a bohatých metafor. - mám alergii na rým ... očí(ch) /točí - ve čtvrtém a šestém verši Ti nevychází počet slabik, ale na první pohled si to čtenář nevšimne a neškobrtne, protože verše jsou dosti dlouhé. - taktéž v předposlední sloce Ti nesedí počet slabik (a to ani v jednom verši). Někde to spravíš pomlkou, jinde ne-e. - trošku lacinější rýmy v předposlední sloce blesk / lesk a domů / tomu, ovšem není to nic strašného, na čem by mé oko nějak s nechutenstvím ulpívalo. - pointa je sice silná obsahově a emotivně, nicméně technické provedení posledních dvou veršů tomu dost ubírá. Ten křik je zkrátka příliš neartikulovaný. To by samo o sobě nevadilo, jenže je to v protikladu k jinak relativně propracovanému zbytku básně. Ovšem přesto se mi básnička moc líbí, oslovuje mne. Možná by chtěla jen trochu dopilovat, pak by byla dokonalá. Dám TIP za náladu a vzpomínky.

Kdyby ta báseň byla dokonalá, pozbyla by smyslu, občas taky píšu tak nějak samoúčelově, dodrž formu a ser na obsah, ale tadlencta je vyloženě spontánní...

Jo, umří musíme všichni, někdo dřív, někdo dýl.

Vojtek
19. 10. 2000
Dát tip
V očích máš lesk z toho pití...:-)

chirurg
19. 10. 2000
Dát tip
Vojtku ser naně!

Na koho má srát, teď sem jaksi mimo??? EH AH UH HE HA HIH HOH???!!! Chirurgu, žádám o vysvětlení!!!

Vojtek
19. 10. 2000
Dát tip
Já taky...

Chriurgu!!! Čekám, ty zlotřilče jeden, plantážníku nečesaný!!!

Vcela
19. 10. 2000
Dát tip
Mně se to líbí!Tip

Bambulka
19. 10. 2000
Dát tip
jo! tak koukej žít! básnička dost dobrá...

GaCe
19. 10. 2000
Dát tip
Moc nepij, budeš jako já ...

Adelan
19. 10. 2000
Dát tip
Fakt šílenej nick, ale píšeš hezky...

Anonym
19. 10. 2000
Dát tip
Ac ponekud zaujaty k tomuto tematu (a nejen k nemu) davam TIP.Jen tak dal! MIKI

Díky, lidi, jsem tu dneska poprvý a moc mne potěšily vaše názory a připomínky. To potěší, těšte se, zdaleka jsem neuveřejnil všechno... :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru