Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soustředění v zahraničí

21. 10. 2000
1
0
1526
Autor
MaxipesFik28

To jsem si prožil a zanechalo to ve mě obrovské vzpomínky

Konečně po otevření železné opony se vydávám vydělávat ťinťule do zahraničí. Je to má první zkušenost, ale velice se na to těším. Mám v sobě úzkost, protože s mým Ruským jazykem se jen těžko domluvím. Ještě,že jsem si zaplatil ten 14-denní kurs. No , nějak to dopadne. Odjížděl jsem bez zábran. Smlouvu už mám v kapse, na ulici nezůstanu. Přijel jsem však jak buran z venkova a na všechny civěl. Nerozuměl jsem jim ani slovo a přemýšlel jsem,jestli jsem si zaplatil opravdu kurs Dánštiny.Ještě , že umím tak dobře znakovou řeč. Dostal jsem plán na celý týden a celý večer se slovníkem v ruce překládal. Helemese, na víkend jedeme na soustředění. No, aspoň se tady nebudu nudit. Vzít sebou: vodu,karimatku,spacák,polštář, baterku. Trochu mě to rozladilo, protože jsem byl zvyklý na hotely. Ale co naplat. Vrátím se do dětských let , kdy jsme spávali po tělocvičnách. Taky se to dá přežít. V sobotu byl sraz ráno. Po hodinové cestě autem jsme s údivem v očích skončili v zahradě plné kajaků. Ještě že mám zkušenosti z Vltavy. Po rozdělení do 4 družstev jsme vyrazili k vodě. Jeden člen v našem družstvu připomínal spíše zápasníka Sumo. Když nastupoval do kajaku, neudržel stabilitu a převrhl se. S úsměvem na tváři jsme mu pomohli zpátky do lodi. Rozjel se , jako by na ni seděl od malička. Když byl v půlce kanálu , ozvalo se : "Hůůůů, hůůůů ". Sumák se otočil a rázem se ocitl ve vodě znovu. To už jsme vybuchli smíchy a jen těžko mohli pomoci. Majitel lodí a náš průvodce okamžitě naskočil do kajaku. Těsně před projíždějícím parníkem vytáhl nebohého z vody. Poté už jsme vyrazili po klidné vodě vtříc dobrodružstvím. Přijeli jsme do zátoky. Bylo jistě po poledni a byl jsem hladový.V družstvech nás poslali na 4 stanoviště. Ještě , že naše první stanoviště bylo jídlo. Dostali jsem vodu, mouku a marmeládu. No žádná domácí strava, ale hlad byl velký. Takže jsme si na špinavým stole uplácali těsto, z kterého jsme udělali na rozpáleném ohni placky. S marmeládou přišli náramně vhod. Další ze stanovišť bylo přelézt po laně 10 m přes vodu.To nebylo zrovna moje a v půlce jsem si říkal , jestli se na to nemám vysrat jako ostatní. Ale můj vnitřní hlas říkal : "musíš , musíš lézt dál ". Tak jsem lezl. Kousek po kousku. Metr před koncem jsem úplně bezvládně a z kamenými rukami spadl do vody . Po vybrodění jsem zjistil , že jsem celý modrý. Ruce, nohy. Připadal jsem si , jako by mě zmlátili bičem. Po skončení "hrátek" v zátoce jsme dostali mapku s body A a B. Byla to cesta vodou a kus po suché zemi. Ve vodě jsme za všemi zaostávali , protože jsme měli Sumáka. Když jsme poslední dorazili do bodu B, už na nás čekala další 4 stanoviště . Museli jsme se dostal po provazech vždy z jednoho na druhý konec. Sumák opět zabodoval , když jsme se dostali ke stanovišti dvou zkřížených provazů. Když se začínal dostávat ke zkříženému místu, jeho pupek se převalil přes horní lano a začal se točit jak Maková Panenka. Opět to v nás vyvolalo bouři smíchu , ale hecovali jsme ho dál (tedy já se jen usmíval) : " zkus to ještě jednou " .Přemluvili jsme ho. Jakmile se začal blížit ke kritickému místu , provazy se začali chvět a po další elegantní otočce zůstal viset za nohu jako oběšenec. Ještě větší výbuch smíchu . Vzpomněl jsem si na "Neváhej a toč ". S tím bych určitě bodoval . Po ostatních úkolech jsme opět dostali mapky . Z bodu B do bodu C .Při návratu ke kajakům mě začal přepadat nepřekonatelný hlad. Ještě , že jsem si doma připravil tu svačinu. Zakousnul jsem se do housky a vedoucí výpravy na mě začal něco povykovat. " No jo , asi má taky hlad " pomyslel jsem si . A protože jsem dobrá duše , podávám mu housku, ať si také kousne. Jenže místo kousnutí začal krmit kachny. " Co blázníš " zařval jsem , přestože mi bylo jasné , že mi nerozumí. Ale to už byla houska ve vodě. Ještě , že mám další . Sahám pro ni a už se po mě zase sápe . " Ne , tuhle Ti nedám " raději jsem jí zastrčil , abych ho neprovokoval,přestože jsem jeho reakci nechápal. Vyrazili jsme opět na vodu. Ostatní už nebyli vidět ani v dálce. A my se po vodě ploužili s tlouštíkem. Už mě to žačalo vážně štvát , tak jsem ho přivázal za sebe. Já blbec . Hladovej , vyčerpanej a s tlouštíkem na provaze. Tempo se ale zrychlilo. Tlouštík byl zjevně spokojenej a jen tak šolichal pádlo ve vodě. " Počkej , mám u tebe večeři " povídal jsem si pro sebe Česky. " Stejně jí nepotřebuješ , jak jsi přežranej " Když jsme konečně dorazili k místu , kde se lodě nakládaly do vleku , oddechl jsem si . Trápení s tlouštíkem skončilo. Jenže k vodě jsme se ještě vrátili . Pro pstruhy. Živé . To už mi bylo jasné, že dokud si ho neudělám , tak budu hladovět. Po několika kilometrech jsme dorazili do bodu C .Byla už skoro tma. Ostatní už jedli a jen jsem jim tiše záviděl. Po jídle, ostatní byli zase o kus vpředu a byli na dalších stanovištích, členi mého družstva zalezli do spacáků. Mě se ještě spát nechtělo , tak jsem sledoval ostatní . Lezli po stromech a po přepravkách. Musím uznat , že se mi to líbilo. Jištěni lanem lezli do koruny stromů ( asi 20 m) a dolů se po něm spouštěli. To mě lákalo. Chtěl jsem to zkusit ,ale vedoucí mě usadil , ať jdu ke svému družstvu . To mě mrzelo , protože budit jsem je nechtěl. Potom už začali ulehávat i ostatní a i já jsem se chystal do spacáku. Bylo dost po půlnoci . Stačil jsem ho jen rozbalit . " Vy jste to družstvo , které ještě nelezlo ? " Nevím , ale prostě jsem jeho otázku pochopil. Začal budit členy mého družstva a já trochu nasraně a trochu rád začal balit svůj spacák. " Jo , jdu na strom " V tu chvíli mi nepřišlo ani bláznivé , lézt ve dvě v noci po stromech oběšenej na provaze. Když už jsme byli i my hotoví , bylo mi podezřelé , že se nějak vylidnilo. Došlo mi to v zápětí . Dostali jsme mapku s body C a D. " Ale na co máme ty spacáky, ksakru . To jsme je mohli nechat doma ". Únava se začala dostavovat čím dál více a rychleji a pstruh nebyl zrovna vydatné jídlo. V duchu jsem byl na vepřových hodách . Ale bylo to ještě horší . Tak jsem aspoň okusoval trávu . Částečně jsme se řídili podle kompasu a částečně podle hvězd. Jakmile jsme dorazili zase k vodě , pochopil jsem , na co máme igelitové pytle. Jdeme přes vodu a po svých. Vysvlékli jsme se do naha a věci dali do pytlů. Voda nebyla nejteplejší. Po přeplavání asi 50 m kanálu jsme vylezli na břeh ." Ksakru , mám nějaký těžký pytel " " Doprdele , doprdele " začal jsem nahlas řvát. Bylo mi jasné , že jsou mé věci na durch mokré. Bylo chladné ráno a já se neměl do čeho obléci. Spoluhráči mi půjčili suché triko a ponožky. Trenky jsem měl mokrý . Má taška do ruky se nesla velice špatně . A teď byla desetkrát těžší , přestože jsem všechno vyždímal. Střídavě jsem jí přehazoval z jedné ruky na druhou . Potom na ranema a na záda. Byl jsem hotový . Suché věci vydrželi jen do té doby , než jsem si obul mokré boty a na záda dal mokrou tašku. A ta svině se mi za odměnu , že jsem jí nesl , zařezávala do ramen . Strašná bolest . Šli jsme dál . Po dalším úseku cesty jeden člen bezvládně upadl vyčerpáním a hladem . Vzpomněl jsem si , že mám ještě housku a Tatranku . Teď jsme sami , bez kontroly a můžeme jí konečně pozřít . Jenže houska nebyla k snědku a i Tatranka byla dost rozmočená . Každý jsme si jednou do Tatranky kousli. Ten malej kousek ho postavil zase na nohy . Zlatá Česká Tatranka. Za svítání jsme dorazili k rybníku , kde jsem zahlédl stan . V hlavě mi blesklo jediné , že se konečně dostanu do spacáku a budu spát. Ale byla to jen zastávka . Jeden z družstva se opět svlékl do naha a zašel nám na ostrůvek pro snídani. Sumák si jen sedl na zem a vmžiku usnul. Nemohli jsme ho probudit. Jako by umřel . Vůbec se mu nechtělo dál. Museli jsme ho proplesknout . A znovu na nohy , taška na záda a šlo se. Nakonec jsme dorazili do jedné vesničky , bylo 10 hod. dopoledne . Já už jsem věděl , že budeme spát v tělocvičně . Ale v tu chvíli jsem si nepřál nic jinýho . Ostatní už spali a já ještě rozvěšoval mokré věci , abych se měl do čeho obléci . Záviděl jsem jim ten jejich spánek . Potom už jsem si zalezl do polomokrého spacáku a usnul spánkem spravedlivým .
zirafka
22. 10. 2000
Dát tip
teda takovouhle skuzenost bych si klidne nechala ujit... ale je to zajimave

ady
21. 10. 2000
Dát tip
Tak to je super, takové akce znám taky. To je tip.

Ája
21. 10. 2000
Dát tip
to bech mosela čést celó smněno...

A to by tě potom ušlapali krávy , viď . Že nedojíš . :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru