Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šmélo

27. 11. 2004
12
2
5391

      Všední cesta do školy mě nemohla ničím překvapit. Tedy skoro ničím. Před vstupem do metra mě nečekaně oslovil úplně cizí člověk snědší pleti:

      „Nechtěl bys koupit digitál?“

      „Ne, díky,“ odpověděl jsem automaticky.

      „Je levnej, fakt!“ nenechal se jen tak odbýt a ukázal igeliťačku, kde měl úlovek zabalen.

      „Stejně nemám peníze.“

      „To je za levno. Kolik máš?“

      Byl tak neodbytný, že jsem se mu rozhodl demonstrovat své studentské živoření. Vyndal jsem peněženku a spočítal peníze. Hodilo to víc, než jsem čekal – plných 57 korun.

      „Mám páďo. To asi na digitál stejně nebude, takže naschle,“ snažil jsem se neztrácet čas.

      Muž pochopil, že se mnou nebude pořízení a nechal mě jít. Jaké však bylo moje překvapení, když mě po deseti metrech doběhl a pověděl mi, že to bere.

      „Digitál za páďo?“ ptal jsem se ho a zároveň sám sebe.

      „Jo, za pade. Bereš, ne?“

      Tak počkat. Tady něco nehraje. Za pade se digitál neprodává. A to ani kradenej.

      „Nechci od vás nic. Sbohem!“ řekl jsem a dal jsem se rázně na odchod.

      „Ne, počkej, já ti ho dám zadarmo!“

      Hmm… Zadarmo! Dostanu zdarma digitální foťák! To bude super dárek pro sestru k Vánocům! Ne, nebuď blbej, je kradenej, neber ho! Ale vždyť je zadarmo! Darovanému koni na zuby nekoukej! Ale kdo ví, jestli vůbec funguje. Tyhle krámy jsou vždycky šmélo! Ale nemusíš nic platit! Co můžeš ztratit? Nic! Třeba je v něm bomba? Blbost, bomba ve foťáku? A kdo by mě vůbec chtěl zabít? Nic nemám. Ale hlavně: Je to zadarmo!!!

      „Beru, dej ho sem,“ odpověděl jsem a div jsem chlapovi igelitku s foťákem nevyrval z ruky.

      „Budeš k němu ještě potřebovat baterky…“ pokračoval už o hodně klidněji šmelinář.

      To je fakt. Digitál bez baterek je jako kohoutek bez vody.

      „Tady je pro tebe mám,“ povídá šmelinář a podává mi celé plato baterií.

      Super! Teď mám všechno!

      „A nechtěl bys ještě digitální kameru? Samozřejmě zadarmo.“

      „Beru, dávej!“ vykřikl jsem, až se na mě podívalo několik procházejících lidí.

      Šmelinář vytáhl zpod kabátu kameru a podal mi ji. Pak mi ještě přidal další baterie, obal na kameru, nástavný objektiv k foťáku, zlaté hodinky, náušnice, řetízek, mobilní telefon a dvě stříbrné kreditní karty. Kabát mu o hodně splaskl.

      „Dej mi víc!“ vykřikl jsem a pěna mi tekla od huby.

      „Momentíček, hned jsem zpátky,“ řekl šmelinář a kamsi odběhl.

      Za moment byl zpátky a vláčel s sebou dva obrovské nákupní košíky plné televizí, hi-fi věží, videorekordérů, DVD přehrávačů, laptopů, stolních počítačů a zlatých cihel.

      „Dej mi víc!“ řval jsem jako tur a začal ho škrtit.

      Šmelinář se však z mého sevření vymanil a zmizel v houšti těl lidí, kteří právě vystupovali  z metra.

      Z druhé strany se ke mně přibližoval hlouček stejně oděných mužů. Přes krvavé oči jsem je byl schopen identifikovat do té doby, než byli přímo u mě.

      Jeden z nich začal:

      „Někdo tady před chvilkou vykradl banku a cestou to vzal ještě přes elektroniku. Nevíte o tom náhodou něco?“


2 názory

sidonia
01. 12. 2006
Dát tip
?Dej mi víc!? vykřikl jsem a pěna mi tekla od huby. ?Dej mi víc!? řval jsem jako tur a začal ho škrtit. haha, u tohohle sem, si malem ucvrkla:)))))) konec nic moc no.. ale jako cely skvely. ms dobrej jazyk, libi se mi, di dal.. asi se u tebe porozhlidnu krapet.

t*

Markel
02. 12. 2004
Dát tip
Ten konec moc ne, jinak jsem se bavila dobře - T

Jokaste
01. 12. 2004
Dát tip
:)*

Yossarian
30. 11. 2004
Dát tip
s b- mně toho hugo Bosse v Praze na Florenci taky nějakej cikán nabízel :-) konec nic moc, jinak ok *

Yossarian
30. 11. 2004
Dát tip
čau, jo na Moraváku se vyskytuju častějc než na Florenci, to je pravda :-)

Yossarian
30. 11. 2004
Dát tip
čík proboha? že studuju v Brně?

Yossarian
30. 11. 2004
Dát tip
čík proboha? že studuju v Brně?

Dávám na tebe!

fungus2
28. 11. 2004
Dát tip
Mě to pobavilo.**

Print
28. 11. 2004
Dát tip
:-)*

ondrech
28. 11. 2004
Dát tip
díky, aspoň někdo dá na mě...;))))

To víš, z redaktorů jde strach! :)

ondrech
28. 11. 2004
Dát tip
to spíš já mám strach z tebe...:-) Ta tvoje přezdívka...:-)

Dent
28. 11. 2004
Dát tip
taková hezká absurditka, moc dobře se to četlo. Jen konec je celkem předvídatelnej.... tip

Vaud
27. 11. 2004
Dát tip
:-))*

To jsem jako nečetl :) Co ti nesedí na tom závěru. Je to moc ujetý?

A co ty, Vaude, nehraj si na andělíčka a ven s tím, co jsi kdy koupil sešmelenýho.. :)

Vaud
27. 11. 2004
Dát tip
To já mám zas hodinky Lolex :-)) z Thajska. Bolex neznal. Ale zkusí je sehnat. Pak budu mít sérku: Bolex a Lolex.

To mi připomíná Bolka a Lolka z večerníčku... :) Nebo se jmenovali jinak? Už je to dávno, co jsem byl dítě... :)

Přečetl jsem knížku od Ephraima Kishona "Můj nejoblíbenější pokrm je jídlo", píše podobně, tak jsem to chtěl zkusit. Každopádně díky za přečtení a měj se!

Alojs
27. 11. 2004
Dát tip
Pobavil jsi, pravda ten konec je takovy vselijaky, ale jinak zbytek je suprovy. tip :-)

Sakra! A to jsem si myslel, že ten konec tomu nasazuje korunu. Tak to byla zase střela mimo... Díky!

ondrech
27. 11. 2004
Dát tip
Jo, přesně. ta poslední věta to kazí.

Vespa
27. 11. 2004
Dát tip
No jo, konec... k sakru a tak skvěle se to vyvíjelo. To nic nemění na tom, že jsem se pobavila, takže tip tě nemine.

Díky za ohlasy. Jak byste to viděli s tím koncem podle vás, já totiž tápu...

ondrech
27. 11. 2004
Dát tip
Bych tam oddělal to A sakra!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru