Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plyšový medvídek

03. 12. 2004
3
0
1941
Autor
zigys

Je sobotní odpoledne a osamělá dívka se prochází po městě a užívá si vánoční atmosféru. Obchody zaplněné zbožím a lidi shánějící dárky pro svoje blízké. Tenhle shon ji ale nebere, nesnáší ho.

Najednou se však zarazí. Před ní stojí malý červený obchod,  jehož výkladní skříň je plná nespočtem plyšových medvídků. Potrhaných, špinavých, někteří jsou bez nohy, jiní bez rukou. Kožich mají plný záplat a oči vytrhané. Soucitem se jí zalily oči slzami. Soucitem nad hračkama. Pomyslela si, že se asi zbláznila.

Chtěla se otočit, jít dál a zapomenout, ale snad náhoda způsobila, že se podívala na šedivého medvěda v rohu vitríny. Měl jen jednu nohu a tak seděl opřený o dřevěný trám, aby se nepřevážil a nespadl dolů. Jedno ucho měl ukouslé, ale oči obě. V momentě, když se do nich podívala, cítila, jak se jí zatočila hlava. Jeho pohled ji propaloval a dostával se jí až pod kůži.

Pak jeho oči potemněly a ona spatřila ve svých myšlenkách jejich Svět, plný krásných a roztomilých plyšáků. Uviděla také děti, které si s nimi hrají. Ano, hrají. Upalují je, trhají je na kousky a dávají sežrat psům. Místo pomyslných hvězdiček radosti jim v očích plane oheň zášti a nenávisti, který se nedá uhasit.

A tak se jejich idylický svět mění v obří smětiště nad kterým se vznáší hrozivý smích malých dětí….

 

V temných medvídkových očích se třpytí slzy. Přes mlhavou clonu sleduje za sklem osamělou dívku, která v mdlobách padá do měkkého sněhu…


horák
17. 12. 2004
Dát tip
hodně zajímavé, nápadité, člověk zírá, co se ve vás holkách odehrává

Blue1
15. 12. 2004
Dát tip
Tak tedle se ti poved!Lenny,drz se...:o)

zigys
15. 12. 2004
Dát tip
hehe díkes blue ;)

hippiesanda
05. 12. 2004
Dát tip
tahle je dobrá:)

Nicollette
03. 12. 2004
Dát tip
vitrína oči potemněly v očích řekla bych, že je to tvá první povídka, nebo aspoň jedna z prvních a řekla bych ještě:) že bys měl/a psát dál... jednou to bude pěkné čtení... tohle je jen začátek ....

zigys
03. 12. 2004
Dát tip
nicol: dík moc... uhodlas, pokusím se....

Nicollette
03. 12. 2004
Dát tip
neni zač :-) drž se :-)

zigys
03. 12. 2004
Dát tip
jasný budu a jen tak nepustim : )

zigys
03. 12. 2004
Dát tip
to víš, ta trojka z češtiny se musí někde odrazit... :)

wazzup
03. 12. 2004
Dát tip
nejni to špatné;-) vlastně se mi to celkem líbilo:)

WiruZ
03. 12. 2004
Dát tip
prilis naivni

zigys
03. 12. 2004
Dát tip
to měl být postoj... :)

Alojs
03. 12. 2004
Dát tip
naivni? mno... nevim... zajimava myslenka, ale asi to chce jeste nejaky cas. Drzim palce!

zigys
03. 12. 2004
Dát tip
Děkjů :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru