Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anatómia telenovely

12. 12. 2004
3
0
2346
Autor
Oškerda

Mnohí z divákov, ktorí tak radi sledujú v telke takzvané telenovely (alebo, takpovediac telkonovely), doposiaľ nevedia, akú nesmiernu škodu tým páchajú na svojom zdraví...

Anatómia telenovely

 

Diplomová práca

Poďakovanie: Ďakujem najmä svojej do neba volajúcej hlúposti, ktorá mi umožnila sledovať v telke ozrutné telenovely a bola tak nesmiernym prínosom k tejto mojej, z hľadiska ich anatómie aj taxonómie bezpochyby významnej vedeckej práci.

 

1. KAPITOLA – začlenenie v systéme (taxonómia)

1.1. Kategorizácia

KMEŇ: Masmediálne umenie, lat. MASMEDIALITA

PODKMEŇ: Seriály, lat. OPAKOVAKUS DONEMOTUS

DRUH: Telenovela, lat. OBLBOVAKUS MAXIMUS

 

V rámci telenoviel sú doteraz známe tri základné poddruhy:

 

telenovela krátkoživotná, lat. OBLBOVAKUS MAXIMUS MINIMUS

(životnosť 50 až 80 dňovysielaní)

telenovela strednoživotná, lat. OBLBOVAKUS MAXIMUS LIBERALUS

(životnosť 81 až 150 dňovysielaní)

telenovela dlhoživotná, lat. OBLBOVAKUS MAXIMUS NASERUS

(životnosť 151 až 250 a viac dňovysielaní)

 

2. KAPITOLA – sústavy telenoviel

2.1. Kostra

Kostrou, lat. BEDARIA HUGO SKELET, je sústava pevnej opornej časti: chudobné pracovité dievča sa dostane do bohatej spoločnosti, zaľúbi sa do bohatého dediča, pričom v posledných častiach telenovely dievča zisťuje, že pochádza z ešte bohatšieho rodu, ako dedič, do ktorého sa zaľúbila.

 

2.2. Svalová sústava

Najznámejšie svaly telenovely sú:

Rekapitulaceps - v prvej polovici telenovely tento sval spôsobuje opakovanie predošlých častí

Napinaceps - v záverečnej časti telenovely tento sval načrtne nedokončenú zápletku, jedinú novšiu informáciu (ľudový názov JUST ONLY NEW)

Modliceps - počas deja telenovely spôsobuje pravidelné modlenie sa

 

2.3. Rozmnožovacia sústava

Dieťa narodené v telenovele začína svoju životnú púť splynutím dvoch pohlavných buniek slobodných rodičov (najvhodnejších partnerov spája pokrvná príbuznosť /bež. bratranec a sesternica/ , tzv. DEGENERACIUS SMILNIA a ľúbia sa najnajnajväčšou láskou na svete, tzv. THEBESTLOVE), ktorí sa však musia oženiť (vydať) za osobu, ktorú nemilujú (tzv. OLTARUS POPLETENUS). Dieťa je po narodení hneď podrobené ťažkej životnej skúške – únosu. Vývoj dieťaťa v prvých mesiacoch označujeme ako MIMINOUNESCENTNÉ OBDOBIE. Rodičov označujeme ako LOVE POPLETENOS NANUTENOS.

 

2.4. Cievna sústava

Cievna sústava podlieha tripartitnému zloženiu pokrvnosti

1/3 postáv má aj pozná svojich skutočných rodičov

1/3 postáv nepozná svojich skutočných rodičov a aj vie, že svojich skutočných rodičov nepozná

1/3 postáv nepozná svojich skutočných rodičov, ale sa omylom domnievajú, že ich poznajú.

 

Z uvedeného pokrvného rozdelenia postáv vyplýva VÉNOVA TEORÉMA: Keď sa v telenovele stretne hocikoľko osôb, pravdepodobnosť, že nevedia, kto ku komu patrí, je minimálne 90%.

 

Z hľadiska zloženie krvi, krv rozdeľujeme klasickým spôsobom na MODRÚ a PODRADNÚ. Najmodrejšiu krv má už spomínané chudobné pracovité dievča (lat. ERITROCITUS MAXIMODRALUS TAJNUS).

 

2.5. Nervová sústava

Všetky osoby (okrem hlavnej postavy, t.j. chudobnej pracovitej dievčiny) sú ovládané polovicou mozgu, ktorá sa nazýva KRIMINALIS MUSUS. Hlavná postava je ovládaná druhou polovicou mozgu, tzv. centrom, ktoré je umiestnené v lebečnej kosti, lat. OSA KLAŠTORÁLE. V niektorých telenovelách je ešte jedna osoba, ktorá nespadá pod KRIMINALIS MUSUS – stará tučná oddaná slúžka, lat. VLEZDOPRDELARUS SEŇORUS.

 

2.6. Tráviaca sústava

Telenovela požiera mozgy divákov. Latinsky MOZGOŽRUTIS KOMPLEXUS.

 

3. KAPITOLA – výskyt

Telenovela sa spravidla nachádza vo všetkých domácnostiach, ktoré majú televízor, prípadne modernejšiu masmediálnu techniku. Napáda všetky stanice, bez ohľadu na ich zameranie. Reklama, ako neodmysliteľná pomôcka pri šírení telenovely, sa nachádza v časopisoch, televízoroch, na internete, ... Telenovela okrem požierania mozgov má aj vedľajší zámer – reklamovanie niektorých výrobkov, napr. sedacích sústav, oblečenia, pesničiek, a pod.

 

Podklady k diplomovej práci: Jednoducho Mária, Mária, Čierna perla, Divoký anjel, Právo na lásku, Labyrinty vášne, Esmeralda, Manuela a iné...

 

 

AUTOR: Maxima Gali

NAPÍSANÉ: 22. október 2001


Montrealer
14. 12. 2004
Dát tip
Možno má iba ČB telku. Aspoň ja takú mám. (v thrillerech aspoň neteče červená krev, na kterou jsem alergický, ale jiné výhody to nemá)

Leclajr
12. 12. 2004
Dát tip
pěkně rozebráno na atomy..:) **

Oškerda
12. 12. 2004
Dát tip
Díky, ale co to znamená 8¨-))) ? Osmipalcový úsměvek nebo mrknutí horním očíčkem, které má osmička menší ?

Oškerda
12. 12. 2004
Dát tip
Ještě avi, protože mně smajlíkomluva nejde moc na rozum. Slovníky na internetu nejsou nebo jsem je tam aspoň nenašel. Zkrátka, nem tudom "8¨-))) ". Omlouvám se.

Oškerda
12. 12. 2004
Dát tip
To vím ale, přesto nic nevím anebo nevidím (sokrated sokrates). Že by "Una lacrima sul vi so" ... Jedna slza na tvé tváři ? Tak utři si slzy, ty uplakaná, dámo ukecaná...(křesťan)

Oškerda
12. 12. 2004
Dát tip
Én tudom ! Úsměv pod cvikrem, žádná slza na tvé tváři ? Tak potom jest to ((||:~)) !

Oškerda
12. 12. 2004
Dát tip
Nejsem cvikrolog ani cvokolog. Jsa při síle, nosím brýle. Když su sláb, tak astroláb.

Montrealer
12. 12. 2004
Dát tip

Unge
12. 12. 2004
Dát tip
Keď sa v telenovele stretne hocikoľko osôb, pravdepodobnosť, že nevedia, kto ku komu patrí, je minimálne 90%. Jde na to vjedecki, to sa nam páči... *t*

Sioban
12. 12. 2004
Dát tip
super napad *

houda
12. 12. 2004
Dát tip
Chýba mi tam vplyv bariev. Ináč zavináč.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru