Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pravda o písmákovi!!!

30. 12. 2004
10
0
10013
Autor
Rýpal

   Pravda o "Písmákovi"  

 

 

"Konečně jsem našel velký literární server. Tady snad najdu konečně kvalitní dílka," myslel jsem si bláhově. Mezi spoustou amatérského balastu lákajícího k přečtení množstvím tipů (body, které přiděluje každý registrovaný uživatel), jsem občas narazil i na kvalitnější. Jenže k mému překvapení, nebylo ohodnoceno téměř žádnými tipy. To je divné, že by se mi jako jedinému líbilo? Copak jsem nenormální? Musím tomu přijít na kloub! Začnu tím, jak začínali a kolik dostávali tipů jiní autoři v závislosti na postupném zlepšování kvality svých děl. Je to zvláštní, ale všechno je závislé na tom, zda se dotyčný účastní kritiky druhých, či ne. Čím více kritik a rozdaných tipů, tím více se mu pak sejde bodů u jeho vlastního dílka. A to bez ohledu na jeho kvalitu! Tak v tom je jádro pudla! Pak ovšem počet tipů u jednotlivých děl neukazuje na jeho kvalitu, ale na to, kolika lidem sám autor rozdává své vlastní tipy a ti mu je pak vrací. Hledal jsem důkaz a našel! Začal jsem sledovat historii nových autorů, kteří nechtěli kritizovat, ale jen psát. Klasickým příkladem je "Džuga". Jeho díla byla zpočátku dost slabá. Ovšem tipů měl docela dost. Včetně nadšených ohlasů "kritiků". Jakmile však tito tzv. kritikové poznali, že od něj se tipů na oplátku nedočkají, nadšení rychle upadalo. Jeho díla se zlepšovala, avšak kritika se zhoršovala a tipů ubývalo. Zvrácený postup? Přesně tak. Je to od začátku špatný systém. Ve svém důsledku vede k zániku kvalitních děl a rozbujení nekvalitního balastu. Nikdo se nezlepšuje, protože stačí jen napsat nějakou hloupost a pak čile rozdávat tipy ostatním, aby se mu jich sešlo dost u toho jeho. Člověk pak podlehne pocitu sebeuspokojení nad tím, jak je dobrý, když vidí počet tipů na svém kontě. Myslím, že tento systém je také důvodem zkomírání tohoto servru, z něhož se po prodeji stal pouze klub amatérů, léčících si své mindráky vzájemným bodováním. Ovšem všechny kluby chtějí mít co nejvíce členů. Proto se Písmák honosí titulem "největší". Když však nový člen pozná systém na kterém funguje,  je na něm zda se začlení či nikoli. Ke škodě umělecké tvorby, dobří nezůstanou. Jak z toho ven? Otázka stojí, zda mocní (majitelka serveru) vůbec chtějí ven. Pokud ano ( o čemž pochybuji), měl by se změnit systém hodnocení. Body by měli nahradit koruny. Pak by se už nikomu nevyplatilo kupovat na oplátku a koupil by si jen to co se mu líbí. Kvalita by šla nahoru a každý by chtěl hodně peněz, a tak by na sobě pracoval, aby se jeho díla líbila mnoha čtenářům. Tento systém funguje dobře od nepaměti :-)).         

 


pozorovatel
14. 01. 2005
Dát tip
jo, zrušil bych tipy už proto, že o ně stojim problém je, že by se mnoho lidí přestalo vyjadřovat k dílům, někteří zkrátka nechtějí psát své názory, ale jen dávat najevo svou líbivost takže by řešením bylo upozodit význam tipů

pozorovatel
14. 01. 2005
Dát tip
jo, zrušil bych tipy už proto, že o ně stojim problém je, že by se mnoho lidí přestalo vyjadřovat k dílům, někteří zkrátka nechtějí psát své názory, ale jen dávat najevo svou líbivost takže by řešením bylo upozodit význam tipů

Solitary
13. 01. 2005
Dát tip
No, v něčem s Tebou souhlasím - nepovažuji se a nikdy jsem se nepovažovala za dobrého autora, ale tuhle zkušenost mám taky. Většinou si všechno vytisknu a čtu cestou domů, tudíž málokdy znovu dílo navštívím on-line, abych zapěla svůj názor. Že nedostávám tipy mi nevadí, stále věřím tomu, že je to úrovní mého psaní. Ale zase: člověk nemusí bezpodmínečně rozdávat tipy, aby si ho někdo všiml. Stačí dobrá/špatná kritika. Ano, i špatná. Jak jsem si všimla, lidem zde, na Písmáku, nevadí špatné kritiky, ale to, že kritizující neumí pádně argumentovat, neuvede důvod, proč se mu dílo nelíbí. A hlavně: myslím, že i kritizováním se člověk učí. Nutí ho nejen si dílo přečíst, ale i zamyslet se nad ním a přijít na to, co mu v něm nesedí. A zároveň si tak uvědomí vlastní chyby. Do sebe zahleděný autor, který nechce kritizovat, pak zákonitě nemůže být dobrý autor. A teď pozóór !! -posílám avi a...UKAMENUJTE mě!!!!!

Gekon
07. 01. 2005
Dát tip
aha, tak proto nemam tipy ;)

Sally
07. 01. 2005
Dát tip
Něco na tom bude... Ale já nevím... Třeba já pro tipy moc nepíšu. Píšu proto, že se mi chce a když mám nudu,tak se sem nasáčkuju a občas něco dost dobryho objevím (z mýho pohledu dobryho) a dám tomu tip. A někdy sem vrazím i něco svého a tak.

Rýpal
06. 01. 2005
Dát tip
Pokud bych si mohl vybrat mezi blivajsem zadara a dobrým čtením za kačku, tak je to snad jasné. Prosadit se tady? O to mi vůbec nejde, ale nemám rád lákání autorů na skrytou seznamku.

nesk666r
05. 01. 2005
Dát tip
kto by asi dal prachy za nieco co si zadara moze precitat? S tymi tipmi ako odvetou za tipy to prehanas, a aj keby to bola pravda, nic nemnarobis, je to tu zadara a to je na tom skvele, slavu tu asi nehladaj tu tu uz par ludi"ma" a cez nich sa len tazko presadis....to si ako zahranicny futbalista...tiez musi byt 2x lepsi ako domaci)

lidi a pamatujete si nekdo saturnina?

Dotek
04. 01. 2005
Dát tip
Saturnin je můj akční hrdina, miluju ho možná ještě víc než Ramba :-)

JiKo
04. 01. 2005
Dát tip
Cole: jak postavil mašinku co nemohla jezdit do zatáčky?:) jo a zatím večerda co mě teda nezaujal je ten jak to mluví Steindler: Edudant a Fraucimor... to je děs :))

Elyn
04. 01. 2005
Dát tip
Nestihla jsem večerníček, asi budu mít trauma do konce života... Včelí medvídci :) teda jako můj favorit..:) a krteček..:)

Pom: A je tu snad někdo, kdo by si nepamatoval Saturnina???? "Dědečku, přinesl jsem vám červy"...... :)))))))))))))))

pista: ja nemyslela tohohle saturnina, i kdyz pravda, tahle scena je z mych nejoblibenejsich :_))))))) (a hned za ni ta se skraboskami a ta s klicem od srubu :-))) ja myslela vecernicek - saturnin byl kace nebo house uz nevim.. a vecne po nem sla liska a bylo to nataceny s zivymi zviraty

Aha. Tak to mi něco říká pouze matně, a nevylučuju, že ten pocit je jen sugesce.... :) Saturnina bych mohl zařadit na jedno z Pištích Kin, co?

žáááááááááááádddddnýýýýýýýýý avíííííííííízaaaaaaaaaaa

Přeno
04. 01. 2005
Dát tip
Pomerančová: Avíza? Děkujeme, ODEJDĚTE...

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Je to krásné jak se zabydlení členové prestižního klubu zvaný "Písmák" neustále schovávají za okřídlenou větu:"Budeš-li kritizovat, ostatní tě pak budou tím spíše číst." Háček je ovšem v tom, že musíš kritizovat pouze kladně a dávat tipy, protože zápornou kritiku nikdo rád nemá. Pokud by kritik sám něco napsal, ostatní mu s potěšením vrátí jeho kritiku. Aby to mohlo fungovat poctivě, musel by kritizovat jen profesionál. Nelze prostě být amatérským autorem a zároveň amatérským kritikem. Je jasné, že pokud sám nejsem bez chyby, nemůžu kritizovat ostatní, aniž bych se bál, že mi to vrátí. Pak samozřejmě nastupuje známý fenomén, že radši ostatní pochválím, a oni mi pak vrátí pochvalu a ne kritiku. Čili, buď jsem kritik a kritizuji všechny stejným metrem, anebo jsem autor a očekávám objektivní zhodnocení od kritiků, nikoli od jiných autorů. Takhle to nemůže nikdy fungovat (mimochodem, co na to "fungus"?). Důkazem je množství tipů u sraček a nula tipů u těch pár dobrých, co ještě publikují. (viz "Džuga", ale ten už asi znechuceně skončil). Četl jsem taky nějakou "Yfču", její povídka byla fakt dobrá. Kde ta skončila?

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
Rýpale... nevím, proč mluvíš obecně "zápornou kritiku nikdo rád nemá" - možná nejdřív řekni, co myslíš zápornou kritikou a proč si myslíš, že ji nikdo rád nemá, a pak má smysl se bavit dál, jinak je to o ničem. Možná ani není tak smyslem to, aby byla řádně kriticky zhodnocena všechna publikovaná díla, možná tenhle "institut kritiky" od ostatní autorů existuje z úplně jiných důvodů.. - mně osobně to nakoplo k tomu ne jen publikovat, ale i číst jiné autory a za to nakopnutí můžu jen poděkovat. - a znova opakuju - to, co zanecháš někomu pod dílem prostě vypovídá i o tobě jako "hodnotiteli" daného díla.. Jinými slovy - nebudu opakovat to, co už jsem tu jednou napsala.. Myslím, si, že to, co tu předkládáš jako obecný názor je prostě jen jeden z pohledů na věc.. Možná bych na to vztáhla přísloví - Podle sebe soudím tebe... hm? Takže - opravdu myslím, že je to na/o jednotlivých autorech jako lidech a ne na/o systému hodnocení. Yfča publikuje hlavně na www.literra.cz, pokud vím..

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Vidím, že redaktoři stále nechtějí přiznat barvu a neustále omílají jedno a to samé. "Kritizuj, kritizuj, kritizuj.." Nikdo mi ještě nevysvětlil, proč zpočátku všichni pějí chválu na nové autory a dávají jim tipy a když se nezapojí do vzájemných kritik, jsou najednou špatní a bez tipů. Takhle zůstane Písmák jen oním klubem pro kámoše, co si dávaj pochvaly za blbosti. Taky bych si radši přečet jiné (dobré) autory, jenže jak je najdu, když tipy jsou u dětských pitomostí a dobří už to dávno vzdali? Celý systém vzájemných kritik a bodů je naprosto špatný! Je to tak jak říkáš Elyn: "Je na každém autorovi, jak se zachová." A taky se zachovali. Dobří odešli a zůstali děti, ženy a teplouši.

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
mimochodem - založil sis novej nick aby tě za tenhle názor nikdo nenapadal?

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Nevím co je to nick, ale jsem tu novej a jak to tak vidím, ani tu dlouho nezůstanu.

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
nick je prezdívka, Rýpal je tvůj nick podle počtu tvých kritik jsi tu nedlouho. Potom by to mohla být dobrá analýza i při neznalosti prostředí. Jenže tomu nějak nevěřím. A dát si nick "rýpal" hmmmm ....

Noe1
03. 01. 2005
Dát tip
Dobří odešli a zůstali děti, ženy a teplouši. .... idiote. Nejsi rýpal ale ubohej zbabělej provokatér. ŽE by CINKY? avi

Já s tím teda souhlasím, říkejte si co chcete, ale spousta lidí si přesně tohle myslí...

Adineee
03. 01. 2005
Dát tip
myslím, že je v tom hodně pravdy.

adineee a jini: ale pravda je přece tam někde venku, ne? ;-)

Vaud
03. 01. 2005
Dát tip
Rýpale, v něčem s Tebou nesouhlasím. Nemyslím si, že by se autor nemohl zlepšovat! To je přece nesmysl! Já jsem vděčný za konstruktivní kritiku, kdy můžu něco na své práci změnit a posune mě to dál. Málokdo si s něčím takovým dá práci. Nevím, jestli mi někdo posílá něco na oplátku, ale napsal jsem do dnešního dne 358 kritik a k mým dílům bylo 1367 komentářů. Jsou určitě lidi, kteří mají tento poměr naopak. Trochu jsem vyčítal Džugovi, že nečte ostatní v jeho žánru a nepíše jim kritiky (nemyslím sebe, protože krimi nebo co to je nepíšu). Nikdo ho pak nezná = nečte. To byla spíš dobře míněná rada, jak se zviditelnit, než pokyn, aby mi posílal tipy. Ale kvalitní díla si většinou své čtenáře najdou.

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Vaud: Jé ty jsi ale šikovný člen klubu kritiků. Copak pořád nechcete pochopit, o co tu vlastně jde? "Jestliže nový autor nepíše kritiky, nikdo ho pak nezná..." Jak mi tedy vysvětlíš, že nový dejme tomu, že docela slušný autor je ihned známý a dostává tipy, avšak jakmile se nezapojí do vzájemných "kritik", už jej náhle nikdo nezná, přestože se zlepšuje? Copak majitel nové restaurace musí chodit ochutnávat jídlo svých zákazníků, aby mu příšli do jeho podniku? Nevidíte v tom kocourkov? Vaud, do tvé restaurace přišlo více zákazníků, než kolik jsi jich musel navštívit ty. Gratuluji :-))

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Claudie: hezký uměle chybující text

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Je to přesně tak uklízečko. Když je tu někdo novej, všichni ho chválí a dávaj mu tipy a čekaj od něho to samý. Když od něj nic nedostanou, jaksi na něj "zapomenou". Pak se vymlouvaj, že ho nikdo nezná, protože o něm nikdo neví, když nerozdává tipy. Kdo chce mít strávníky, musí nejdříve chodit na jídlo k ostatním. To je dobrý! Přesně to vystihuje systém Písmáka :))

hm, dostala jsem avizo, nekdo si na me vzpomenul - hezky :-) kdyz uz jsme tady: rypale, v jednoduchosti je sice krasa, nekdy i sila, ale obavam se, ze to nebude pripad tveho nazoru - on totiz neni ani tak jednoduchej jako zjednodusenej tj. povrchni ono je to asi tak: sedavej (nejen pismaku) v koute, budes li tise, nenajdou te cekat, ze kdyz sva dila prevedes do bitu a prsknes na nejakej server tak ez to samo staci aby se jim durhy zabyvali a chvalili je atd - promin, ale to mi prijde ponekud naivni - tj stejne naivni jako cekat ze kdyz si koupim los urcite vyhraju - i kdyby ta dila byla sebegenialnejsi a nevim, jestli dokazes citit ten rozdil, ale neni to o kamaradickovani - je to o schopnosti zdraveho sebeprosazeni howg a hezky den a pozor: geronimo! ;-)

Jak by řekl pozorovatel, Rýpal zjevně nemá pupík, proto je pod mojí úroveň se jím dále zabývat. Avíza nechci. Děkuji.

Paranoicus
03. 01. 2005
Dát tip
Skutečně si nikdo nevšiml, kolik místních "prvotin" je vysoce nad průměrem svých autorů? Že když tu někdo poprvé něco vyvěsí, často je to to nejlepší, co má ... a nic lepšího třeba ani nenapíše? Nebo je to možná jen můj osobní dojem, že se tu mnoho autorů dost výrazně zhoršuje.

Paranoicus
03. 01. 2005
Dát tip
Pišta_Hufnágl: Tobě se za avízo vyjímečně omlouvám, nějak jsem tu neviděl Tvý upozornění, když jsem klikal na "Odeslat" ...

dadik
03. 01. 2005
Dát tip
taky bych prosila neposílejte avízo, mám v této věci jasno.... vyjímečně...:)

doute
03. 01. 2005
Dát tip
aneb kdo nejvíc křičí má nevětší pravdu....))))....lidi jsou zvířata a plevel a ruka zahrádkáře zahálí kdesi zhrzená nad pivem....mor na vás....

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Kdo nechce číst avíza, ať si smaže. Nebo je to tady zakázáno, posílat avíza bez souhlasu příjemce? Zajímavé...

doute
03. 01. 2005
Dát tip
sobče

Dotek
03. 01. 2005
Dát tip
Co pak lze s těmi tipy udělat kariéru nebo co? Rýpale, slavný můžeš být jenom tehdy, když uděláš něco pro druhé. Třeba takový Stalin, kdyby to byl masochista, těžko bys věděl o kom píšu :-)) Avi jenom pro Rýpala, který vás sem stejně asi pošle :-)

Garth
03. 01. 2005
Dát tip
Díky za necelý milion avíz. "Dobří odešli a zůstali děti, ženy a teplouši." Dítě nejsi, žena také ne.... Hmmm... Rýpálku...

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
Rýpale... docela mě už mrzí s tebou vůbec debatovat - pořád opakuješ ničím nepodložená tvrzení - jak víš, že všichni dobří autoři odešli? A kam - podle tebe - odešli? - jak víš, že autor dostává tipy jen tehdy, když je nový a plní očekávání druhých... trochu silný kafe. Takže - díky, nechci už avíza, je to zbytečně ztracený čas.

Silvita
03. 01. 2005
Dát tip
a lidi, víte čeho jsem si všimla taky? ano, téma "jak ty na mě, tak já na tebe" se stále stotožnuje se skutečností - když někomu napíšete špatnou (leč pravdivou) kritiku, vrátí vám stejnou kartu ... to jen tak pro zajímavost!

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Silvita: Zázrak se stal, jeden z posledních zdravých rozumů na Písmákovi - dobrý začátek. Tak ji neuklovejte :-))

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
... ano, činí to tak někteří, ale zdůrazňuju - ne všichni, a to je to, o čem tu mluvím - je to o nás a ne o systému.. nikdo ji klovat nebude, nedělej z ní hrdinku a z Písmáka inkvizici, prostím tě... už je to trapný.

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
jo, ale chápu, že se dobře bavíš...

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Udělal jsem to co si troufnul málokdo. Odhalil jsem špatný systém a nazval věci pravými jmény. Je to první a důležitý krok ke změně totality. Tam mocní taky vykřikovali, že nejsou všichni špatní, jen "někteří". Ovšem špatné je i to akceptovat totalitu a nebojovat proti ní.

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
ale houby, jak jsi tu dlouho, že říkáš, že sis troufnul něco, co si troufl málokdo? :))) promiň, ale zcela nepokrytě mě to rozesmálo... je totalita mít možnost svobodně ohodnotit kterékoliv dílo tady? Svět se opravdu zbláznil?

dismorphia
03. 01. 2005
Dát tip
to je sranda! :)))

dismorphia
03. 01. 2005
Dát tip
Udělal jsem to co si troufnul málokdo.

Tak já také udělám něco, co si troufl málokdo: Vyliž si už se svejma avízama pr... !!!!!!!! NECHCI JE!!!!

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Přesně. Ta svoboda tu není, protože když je amatérský autor nucen kritizovat ostatní, musí jen chválit, aby si pak mohl beze strachu publikovat i vlastní tvorbu.

dismorphia
03. 01. 2005
Dát tip
pišta si taky troufá, žejo

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Výborně! Třeba vás konečně probudím z letargie :-))

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
prosím tě a z čeho máš vlastně strach? ... že někdo napíše, že tvoje věc je blábol? No jistě, že se někdo takový jistě objeví.. a možná bude mít i pravdu.. Svět není jen černý nebo bílý, s tím se smiř.. co by podle tebe tedy nebyla totalita? Jak by to mělo fungovat?

Dotek
03. 01. 2005
Dát tip
Svoboda a oblíbenost jsou dvě různé věci....

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
To je přece jasné. Vždyť jsem to napsal už v první kritice. Základ je nenutit nové autory kritizovat, a zrušit přidělování tipů amatéry. Názory ať si píše každý jaké chce, ale kritika musí pocházet od profesionálů. Takových, co nejsou nijak spřízněni s Písmákem ať už jako autoři či jako tzv. redaktoři. Musí to být zcela nezávislá kritika odborníka. Tipy pak mají ukazovat na kvalitu díla a nikoli na počet kamarádů. Každý se pak ihned zorientuje co si má přečíst a na co je škoda času.

No...já myslím, že tohle je o ničem...tipy prostě nikdy nebudou přímo úměrné kvalitě díla...já osobně jsem radši za pár miĺých slov i bez té hvězdičky nebo třeba za výběr od někoho, jehož názoru si vážím...jinak myslím, že když jsi fakt dobrej, lidi si Tě časem najdou tak jako tak, i kdybys posílal díla ve dvě ráno pod nickem Jan_Novák a nenapsal ani jednu kritiku...díky za všechny avi...taky Ti je někdy ráda oplatím... :o)

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
milý zlatý... třeba bych si zrovna nevybrala dílo, které zkritizuje kritik a označí jako kvalitní.. pro mě by třeba vůbec kvalitní nebylo.. a kritik je taky jen člověk, kde máš jistotu, že jeho výběr je ten správný? Nemáš... Pokud jde o mě - budu mít vždycky svoji hlavu a vybírat si ke čtení to, co chci... nezávisle na tom, kolik tipů to má. prosím - pokud to chceš změnit, dohoď správci serveru kritiky, kteří budou dílům věnovat svůj čas - pokud možnos bezplatně, v případě, že by měli být placeni, navrhni jak a kým. Není přece nic snazšího. Tak do toho.

Dotek
03. 01. 2005
Dát tip
Rýpale tenhle server je pro amatéry a jejich amatérské umění. Z toho důvodu nemůžeš očekávat, že by tě komentoval někdo jiný než amatér. Buď rád, že si tě vůbec někdo přečte a tipy se vyprdni. I na Písmáku je spravedlnost slepá.

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Dotek: To byl docela pěkný dotek upřimnosti. Díky :-)) Elyn: Z tebe mluví velká namyšlenost. Jsi už tak zmlsaná tipy od kamarádů, že sebe považuješ za vzor kvality. Když jsem však četl tvé výtvory, chtělo se mi zvracet. Promiň, ale říkám co si myslím a o to přece jde. Měla bys na sobě zapracovat. Vlastně ani nemáš důvod, vždyť tobě nejde o kvalitu svých děl, ale o chválu jako projev falešného kamarádství.

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
Rýpale, ty jen potvrzuješ, že fakt neumíš číst... to, že mám vlastní hlavu, je namyšlenost?..:) :) pracuju na sobě, neboj se... a nikdy jsem neřekla, že to nepotřebuju..:) A možná by ti pomohlo, kdybys nemyslel za mě.. dokážu to sama.. Veselé zvracení přeju...

Přeno
03. 01. 2005
Dát tip
JÁ UŽ NECHCI AVÍZA NA TOTO DÍLO, DĚKUJI PROSÍM MNOHOKRÁT!

Rejpale, umíš číst??? Víš, co znamená věta "nechci avíza" ????

Rýpal
03. 01. 2005
Dát tip
Jsem rád, že ses konečně probudil. Měl bys mi být vděčný. :-)

rýpale, moc tě prosím ŽÁDNÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝ AVÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍZZZZZZZZZZZAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NEVER MORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wazzup
03. 01. 2005
Dát tip
JÁ UŽ TAKY NECHCI ŽÁDNÝ AVÍZA... PLS... JÁ UŽ TOHLE NEHODLÁM ČÍST, STEJNĚ TO NIKAM NEVEDE A FURT SE MELE O TOM SAMÝM

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Celé mě to přivádí na otázku: Viděl někdo dneska večerníček? Jmenovalo se to "Méďové V kraji vyhaslých sopek" a bylo to moc hezký podívání

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Líbilo se vám to taky?

wazzup
03. 01. 2005
Dát tip
neviděla, jedinej večerníček kterej se mi líbil byly včelí medvídci nebo jak se to jmenuje:)

Nicollette
03. 01. 2005
Dát tip
ty brďovka já to prošvihla kurnik... ale zase dávaj od půl filmovej klub, nějakej americkej film... mrknem se ne?

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Nicoll: to bychom mohli

wazzup: chvatam, chvatam, nemam nikdy klid, ja tam , ja tam, uz mel davno byt? .-) vceli medvidci jsou super:-) jiko: bohuzel ne :-( ti zavidim...

Dotek
03. 01. 2005
Dát tip
JiKo_: Nemám televizi. Dík za další užitečné avízo :-))

No konečně pořádné téma...díky _JiKo_, já na televizi už skoro dva roky nekoukám vůbec, takže neviděla...jinak nejradši jsem vždycky měla večerníčky O človíčkovi...pamatujete si to někdo?

Nicollette
03. 01. 2005
Dát tip
Sn: vono je jako úctihodný se nedívat na tv, ale když tam dávaj třeba skvělý polský maďarský nebo americký (ano i amíci maj skvělý) filmy, takovýho Davida Lynche, nebo Kubricka.... ono to fakt neni na škodu... Jikouš: tak jo:-)

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Vyhlašuju změnu tématu, odteď se budem bavit o večerníčkách :)) Sn: o človíčkovi znám, z těch novodobě kreslenejch byl docela čupr :) Ovšem můj nejoblíbenější je "Co se děje v trávě" o takovejch kobylkách apod :)

Nic: Já nic zásadního proti tv nemám, je tam i hodně dobrých filmů...u mě je to spíš o rodinné situaci...z představy, že bych se na cokoliv měla dívat společně s drahými rodiči mi naskakuje husí kůže...taky mám slabost pro velký plátna... radši občas zajdu třeba do Aera nebo k Pištovi :o)...

Nicollette
03. 01. 2005
Dát tip
jo takto tak :-))) Aero je klasika, tam to já taky ráda :-) vivat

Tak jo _JiKo_, já měla ráda ovčí babičku, to byl ještě černobílej...a malou čarodějnici a starší díly Rákosníčka...a Krkonošský pohádky...

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Sn tak tos prošvihla kdybys byla Ježíš měla bys svý velký Turýnský plátno .) V aeru sou dobrý ty díry na limodádu a pivo :)) no ale zase tam nedávaj moc večerníčků :)

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Jo chudák Trautemberk!! to byl zloduch!! Takoví se už dneska neroděj :)

Nicollette
03. 01. 2005
Dát tip
a co teprvá Rákosníček, to byl týpek .)

Jo, ty díry sou dobrý :o) já měla nejradši sojku...pi pi Dřív jsme si tady ve škole taky promítaly filmy, jenom na zeď...ale vždycky byly i tzv. předfilmy...večerníčky většinou...výbornej byl Krtek a tranzistor, to se pro velký úspěch opakovalo asi třikrát...nebo Happy Tree Friends a Jen počkej zajíci... :o)

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Happy Tree Friends - tomu říkám večerníček ... :)) a co Jája a Pája?:)) mě se líbil Krkovička - řezník kupec a sedlák v jedné osobě :)

Jája a Pája? No rozhodně, mně taky ranní vstávání nedělá dobře... jestli ta diskuse bude ještě chvíli takhle pokračovat, budu nám asi muset dát tip... :o) Taky dost dobrý jsou starší Mach a Šebestová...doba ledová je doba ledová...někdy si na ně vzpomenu, když tu zkouším jezdit po zábradlí :o)

JiKo
03. 01. 2005
Dát tip
Sn a umíš blikat uchem?

Jej, zatím ne...ale pracuju na tom... pěknej obrázek...já si pamatuju spíš takovou tu divnou jednokolku...a víš co mám doma? Křemílka a Vochomůrku na kazetě... někdy je v noci poslouchám, když nemůžu spát...

JiKo
02. 01. 2005
Dát tip
Na tohle tady přijde každej :))) I já mám takové auditorium :) ps: mám určitej nápad na převrat v tipování ale zatím nevím

JiKo
02. 01. 2005
Dát tip
... esli by to vůbec někdo naprogramoval teda...

Dotek
02. 01. 2005
Dát tip
_JiKo_: Zeptej se Dera sám já už odpověď znám :-)

JiKo
02. 01. 2005
Dát tip
Já jí tuším :))

Paranoicus
02. 01. 2005
Dát tip
... že by třeba ŤYPY přestaly být anonymní? Tak to se obávám, že odpověď znám taky ...

dapler
02. 01. 2005
Dát tip
Souhlasím a dodal bych, že rozdávání tipů tady slouží i jako působivá seznamka. :o)

park
02. 01. 2005
Dát tip
Nesouhlasím, já si připadám dost drsnej, a tipy rozhodně nerozdávám jako protislužbu... kdo mě chce číst - čte a píše názory, kdo nechce nemusí. Rozhodně mě nezajímá, kdo má kolik tipů. Vím jak jsi to myslel, ale nepaušalizuj!! To je stejný přístup jako ten, co kritizuješ.

Noe1
02. 01. 2005
Dát tip
Zase tu má někdo patent na pravdu, Ach jo. Snad tě to přejde - a nebo tě aspoň dostatečně brzo upálí ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Nicollette
02. 01. 2005
Dát tip
jakože určitě máš pravdu a velmi přesně si to trefil... ale pokud je autor - nováček opravdu talent, pak to tady ty lidi vycítí, vážně.... a nesejde už pak na tom jestli píše enbo nepíše kritiky - ale jak řikám, musí to bejt talent.... jo a taky je fakt že spousta skvělejch děl je tu zastrčenejch a nikdo o nich neví..........:-/ fakt dík

Rýpal
02. 01. 2005
Dát tip
Jenže problém je v tom, že ikdyž (nebo právě proto) členové klubu "písmák" poznají talent, nikdo ho neohodnotí. Autor je sice talent, ale rychle jej znechutí systém tipování, když za své talentované dílo nedostane ani ten blbej tip a ti co píšou sračky, ale mají hodně "kamarádů", tipy dostanou. Nedivím se, že dobrá díla tu nejsou vůbec, anebo zastrčená, protože jejich autoři často nemají žaludek na rozdávání tipů na oplátku, což je jediný způsob jak zde získat ohodnocení.

wazzup
02. 01. 2005
Dát tip
správně rýpale, máš mojí plnou podporu! :)

Noe1
02. 01. 2005
Dát tip
Já bych byl radikálnější chrouste, zrušil bych nejen tipy ale i net. Protože pokušení protěžovat kamarády nad čistou a velkou literaturu si tu svoji cesty vždy najde.

Noe1
02. 01. 2005
Dát tip
Změna chování není možná bez výměny lidí ... vyměnil bych lidi a ne pravidla. Ale proč? Komu tím prospěješ?

Elyn
02. 01. 2005
Dát tip
Není to jediný způsob, jak získat tipy, rýpale.. prostě není, v tom s tebou nemůžu souhlasit. To, co předkládáš, je jen jednostranný ublížený pohled, nic víc. A pokud autor je přesvědčený o kvalitě svého díla a chce ho vystavovat na takovém místě, musí počítat i s tím, že ohodnocen nebude, nebo aspoň ne hned. Ale to už je jen rozvedení oho, co už jsem tady jednou psala.

Aika
02. 01. 2005
Dát tip
je vskutku dobré si tu přečíst tyhle článečky. Nové autory jistě potěší vidět, jak se tu "zabydlení" napadají. Tak nic... nikdy mě nenapadlo tipovat proto, že někdo tipuje mě. Nikdy mě nenapadlo napadnout nebo zkritizovat to, čemu nerozumím. Ale asi jsem zase mimo mísu.... .každej jsme jinej a kvalitní i nekvalitní díla najdeš úplně všude.. např. zmiňovaný Totem - tam mě to vzalo, protože co dílo, to utrejch. Prostě se mi tam nelíbilo - ale ani já jim - evidentně. Jen musím dodat - kvalitních děl je tu spousta - aspon já je vidím a čtu.

souhlasím s tebou, jak to tak vypadá skoro si tu otevřel Pandořinu skřínku....sem na písmákovi snad přes půroku...byla sem z něj nadšená ale ono nadšení brzo vyprchalo...poslala sem několik dílek do týdne ( i když s odstupem času vidím co některé byli zač) ale aby se u dílka které zveřejním v době kdy jsem neměla měsíc čas napsat pár kritik ostatním objevila jen jeden ohlas......prazvláštní, kouká se zde na jména a ne na díla autorů...tip a u mě jedno velké plus***

John_Ceder
01. 01. 2005
Dát tip
já se přiznám, mě ty tipy rajcujou, ikdyž vím jak jsou povrchní.. zrušil bych je a hodnotil díla slovama.. ale úplně stejný to máš s prachama..(to není narážka na ty peníze, jak je autor zmiňoval v textu) to co říkáš je pravda a není..lidi sami musej přijít k tomu, jak správně zacházet s tipy..ty je k tomu můžeš akorát inspirovat.. Poslal bych na vás Millera!!!:-) (to je reklama)

Litochowitz
31. 12. 2004
Dát tip
...mě to nebaví číst...víš co.....já jsem tu nejlepší, tak to prostě je, nikdo s tim nic neudělá......ostatní jsou nuly, neni mi to líto.......takže o co jde?

Andulka
31. 12. 2004
Dát tip
Docela me prekvapil tvuj titulek...."Pravda o Pismakovi", ses si tak jist, ze mas patent na pravdu?...:-)

wazzup
31. 12. 2004
Dát tip
hele, já s tebou plně souhlasím. Někteří jsou tu kamarádi a už se nejspíš bojí netipnout. Je to spoustu dobrých děl, kterých si skoro nikdo nevšimne. tvůj návrh se mi ale nezdá řešením. páč lidi mají hluboko do kapsy a já bych za žádný dílo z písmáka nedala ani korunu. musíš to prostě brát s rezervou a vědět, že ty tipy většinou vlastně nic neznamenaj a když už jsme u toho.. dám ti tip:)

V_I_Lennon
31. 12. 2004
Dát tip
joi, to je přesně vono, já píšu jen samý fekální sračky bez hlubšího smyslu a na ty mám tipů jak nasráno a čirou náhodou zrovna od těch co sem jim sám dal týpek. ale přiznávám se že bráchovi a kámošům taky dávám tipy jen tak protože prostě jsou kdo jsou i když oni nejsou

Přeno
30. 12. 2004
Dát tip
Pravděpodobně to tak je podvědomě - že spíš dáš tip autorovi, kterého znáš, například ze svých kritik - než že by někdo naschvál vracel tipy. Ale kdo ví. Každopádně, ano, taky mě štve, jak jsou vysoko hodnocený kdejaký sračky. Stačí do básně dát nějaký rádobypoetický nesmysl a hned bude vynášena do nebe.

Hele, je to moc malý a zelený...udělej z těch marťánků normální písmenka...pak se k tomu ráda vyjádřím...

Silvita
30. 12. 2004
Dát tip
možný bych s tebou i souhlasila....ale je jen problém, v kom vidíš kvalitu autora...protože pokud kvalita se bere dle toho, co se nám líbí, co nás upoutá, tak pak je jasně dané, že každý by považoval za kvalitu něco jiného..... hm?..

chicoria
30. 12. 2004
Dát tip
Hm, něco na tom možná bude, ale ne všechno.

Chria
30. 12. 2004
Dát tip
Ono čím více píšeš kritik, tím jsi známější... No a pak si lidi tvá díla více čtou a více hodnotí. Ale něco pravdy na tom je.

Elyn
30. 12. 2004
Dát tip
no, kdo se chce zlepšovat, bude se zlepšovat, protože ... prostě cest je mnoho. To, co píšeš - samozřejmě na tom kus pravdy je, ale vždycky záleží jen na tobě, jestli budeš hledat kvalitní věci a tipovat je navzdory tomu, že je tipuje třebas jen málo jiných autorů a na "kvalitních" autorech zase je, jestli i přes malý počet tipů u jejich děl budou psát dál... Když se rozhlídneš po světě, funguje to stejně... O kom se mluví, o tom se ví, kdo sedí v koutě, má jen malou naději, že se prosadí. Je to drsný, ale je to tak. Na druhou stranu - když se tu objeví opravdu dobrý autor, za nějakou chvíli se o něm ví... tak nějak automaticky, stačí, když na něj narazí jeden dva čtenáři, kteří rozešlou avíza ostatním. Není v silách každého projít každý den všechna nová díla a nové autory, proto třeba chvíli trvá, než se o novém dobrém autorovi ví. To jen pro doplnění... a...ještě - pokud naskočíš na taktiku "ty mně tip, tak já tobě taky"... Prostě - zvaž si sám, jestli ti to za to stojí za pochybnou slávu a přebory v tipech, nebo jestli je pro tebe vnitřně přínosnější stát si za svým a tipovat jen to, co z tvého pohledu tipovatelné je. Takže - tipy nejsou zbytečné, vypovídají i druhým o tobě jako o čtenáři, hodnotiteli.

Elyn
30. 12. 2004
Dát tip
a ještě něco- je to strašně prťavým písmem a ty tři vykřičníky v názvu z toho činí tak akorát výkřik do tmy v bulvárním plátku,.. ne úvahu.

dadik
30. 12. 2004
Dát tip
a ona už jde úprava??? to písmo bylo větší, pro normální lidi, teď je nevím pro koho...

Elyn
30. 12. 2004
Dát tip
chrouste,..nech toho. Nemám důvod to tak dělat a za každým svým tipem si stojím. A pokud se o mně na začátku víc vědělo, tak ne proto, že bych nechávala kritiky pod dílama úmyslně, abych se zviditelnila, ale prostě proto, že mě bavilo a baví číst díla druhých. Chápu, že je to pro někoho nepochopitelné. Mysli si o tom, co chceš. Ostatně jako vždy. Veselý Velikonoce..

Elyn
30. 12. 2004
Dát tip
hej, mluvíme asi každý o něčem jiném... já mluvím o kritikách u cizích děl, ty mluvíš o psaní.. což se asi nemůžeme sejít.. samozřejmě, že kdybych nechtěla, aby moje básničky a jiné hlouposti někdo četl, tak je nedávám sem... Nečestnosti? Smím vědět jaképak? na svatou si nehraju, jen říkám, jak to v mém případě je.. Že tomu ty nevěříš, to už neovlivním... nezapomeň si lampion..

Elyn
30. 12. 2004
Dát tip
chrouste, ty se zase nudíš, viď? Hm, já se ale nenudím, takže se dál hádej s někým jiným. Jo? Dík. :¨)

slonovina2
30. 12. 2004
Dát tip
OJ, VELICE PRESNE.DEKUJI A PROTO DAVAM TIP

No, tipů jsem se ještě nenajedl, takže netuším, proč bych po nich měl bažit, nicméně..... jeden ti dám, třeba se mi to mnohonásobně vrátí!!!! :)

Garth
30. 12. 2004
Dát tip
Hmmm.. Pišta jistě ví co dělá, má tolik tipů... Taky tip !

Dotek
30. 12. 2004
Dát tip
Dávám tip jako doporučení pro druhé, - tohle si přečtěte. Nejsem odborná komise pro posuzování amatérského umění. Jsem uživatel. Když si užiju dám tipa :-) Nebo dělám to špatně?

Markel
30. 12. 2004
Dát tip
Souhlasím s oběma protipóly, jde to vůbec? Za diskuzi T

VT
30. 12. 2004
Dát tip
Notně povrchní a pokrytecké ..nic nového .. ostatně jak jinak by ta genialita vyplula na povrch.. když si jí nikdo jinak nevšimá

Empty
30. 12. 2004
Dát tip
Já nevím, to co píšeš, zde v mnohých případech existuje, ale není to tak vždy. neházej nás všechny do jednoho pytle...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru