Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svaté přijímání

01. 01. 2005
3
0
2975
Autor
Piano

přijala jsem Tvoji krev
zpívala jsem k Tvojí větší slávě
přijala jsem Tvé tělo
a vzdala díky za chléb náš vezdejší
přijala jsem Tvoji smrt
nebo to Tys´ mne ukřižoval ?

a přijala jsem Tě víc

přijala jsem Tvoji duši
víc než kdy kdo přijal svého boha
přijala jsem bolest a slzy
zůstal jsi ve mne

nežádej odpuštění
můj bože
to se nesluší
Piano
11. 02. 2006
Dát tip
Leclajr : a proč Tě to pobuřuje ? Je to rouhání ? Nebo proč ? Je dovolenou použít jakékoli metafory, ale metafory ideologií jsou zapovězené ? Je to terminologie prostředí, v kterém všichni máme kořeny, i když si jich nejsme vědomí...ale fakt by mne zajímalo, co je na tom tak provokativního - dost mne to překvapilo, všechny ty reakce, dost na to, abych nevysvětlovala a jen se ptala...zkusíš mi to Ty vysvětlit ?

Leclajr
09. 02. 2006
Dát tip
No já bych naopak řekl, že ta báseň je naprosto (teď najít to výstižné slovo) poplatná křesťanství, ohání se s myšlenkami katolické církve a mě, jako "polo"křesťana nevím proč pobouřila..!! Ani nevím proč, je to každého věc, v co věří, já se považuju za hledače pravdy a už dlouho hledám pravdu ohledně věrohodnosti Bible a všeho okolo.. proto ten "polo"křesťan.. jenom to, že jsem našel v dějinách dějepisu Mojžíše a Kristus NIKDE!!!!, mě utvrdilo v tom, že zmiň. Mojžíše beru jako jasnou biblickou postavu, ale v Krista by nezbude nic jinýho než jenom věřit.. a to že se tu ohání s jeho tělem a krví, to mě fakt dostalo..

Jony
26. 02. 2005
Dát tip
V náboženství se nevyznám... Uznávám jiný hodnoty.. a Tohle podle mě je dost hodnotná báseň (ikdyž neznám Bibli ani jiný svatý knihy)... Za myšlenku a její zpracování..!! *

Sunmoon
04. 01. 2005
Dát tip
Pouliční_lampa: jsi věřící?

Sunmoon
04. 01. 2005
Dát tip
v tom případě asi chápu Tvůj názor na tuto otázku...já která jsem byla vychována coby ateista a to i babičkama a hledám si svou cestu jinak a možná i jinudy...takovéhle názory a nazírání na věci víry mít nemůžu...

Piano
04. 01. 2005
Dát tip
zvažuji to celé smazat, ale zas si říkám - proč ? možná z pohledu ortodoxního křesťana se rouhám, možná znesvěcuji, což se myslím snaží říct pouliční_lampa, možná jsem použila první co mne napadlo a je to projev pohodlnosti....ale je to pořád všechno jen to, co se tu objeví v mnoha dalších věcech. Je to všechno jen výklad a prostě jsou to slova, která tam patří...a snad i pro ten zen, co zmiňuješ...věci, které potkáváme, si máme podržet a zas pustit....děkuji Vám za názory!

Piano
04. 01. 2005
Dát tip
Děkuji též ...oběma, bylo mi ctí

Sunmoon
04. 01. 2005
Dát tip
piano...ne, nemaž to...to by byla škoda...třeba se Ti tu poštěstí více fajn rozhovorů na toto téma...jsou často dost přínosné... Pouliční_lampa: i já Tobě děkuji...:o)

Sunmoon
03. 01. 2005
Dát tip
taky by mě zajímalo koho tím autorka vykrádá...a ač každý asi reaguje na něco jiného...tak já chci říct...tohle mi jde z duše, ač nejsem "oficiálně" věřící... je to moc krásný... t*

Piano
03. 01. 2005
Dát tip
Díky...víra má mnoho podob, jsem ráda, když prostě je...:-)

Sunmoon
03. 01. 2005
Dát tip
pouliční_lampa: aha...mno....mně to spíš připadalo, že se nedala rozhodit tou první kritikou a vzhledem k tomu, jak to napsala mi věřící přijde... Jinak chápu Tvé pobouření, ale to by nám měla říci ona, jak na tom s tím věřením je...ono - nemusí být křesťanka a přitom to tak brát..."vzpoměň že co jíš je tělo mé a má krev je to, co piješ..."tohle si mohu uvědomovat a brát za své i já, jakožto zapřisáhlý odpůrce katolické církve, nepokřtěná a ta, kdo do kostela nevkročí, neb je mi z jich nanic... věřit v Ježíše Krista, potažmo Boha je možné na x různých způsobů...

Piano
03. 01. 2005
Dát tip
nu asi bych se měla vyjádřit, ale obávám se, že Vás zklamu oba...nejsem ani ortodoxní katolík, ani neznaboh...trvám na tom, že víra má mnoho podob a stejně jako verše mnoho výkladů. Každý nechť si vezme to své. Je mi líto, jestli jsem pobouřila, nejsem skladatelkou veršů, proto jsem přestala používat jakákoli označení typu "verše..." apod., jsou to myšlenky a slova, která mne napadla....tuhle terminologii taky nepoužívám běžně, pouliční_lampa má snad kus pravdy v tom, že to nejsou má slova, jsou návštěvníky, hosté, kteří přišli a odešli... ale nejdou opsat, nahradit... Díky Vám jsem sama sebe trochu překvapila....

Piano
03. 01. 2005
Dát tip
pouliční_lampa : stejně, díky....možná, četla jsem Tvé věci i kritiky, možná právě Ty můžeš pochopit prožitek...pokud něco prožiješ a je to "větší" než Ty, jak to opsat slovy ? Tvoje podvědomí pak samo nekontrolovaně může hledat slova...někdo jde cestou obnažení na kost a jiný cestou obrazů a metafor....a cest je mnoho...

Sunmoon
03. 01. 2005
Dát tip
pouliční lampa: možná proto, že Ty vžité křesťanské fráze jsou frázemi z Bible, takže bych neřekla, že jsou křesťanů, nýbrž - věřících...proč by pouze "aktivně" působící katolíci. Potažmo křesťani směli jíst tělo Krista a pít jeho krev? Kdo může říct, jaká víra a jaký její způsob je ten správný? Každý jde svou cestou, Kristus byl přece člověk a on nejspíš by měl toto chápat...a pokud někdo uznal jeho oběť za oběť za něj sama a přijal ho do svého srdce - potažmo tedy Boha...dílo se zdařilo, nemyslíš?

Piano
02. 01. 2005
Dát tip
vykradačství čeho ? koho ? moc nerozumím, ale uvítám vysvětlení

možná by to chtělo tolik nechlastat.....

Piano
01. 01. 2005
Dát tip
uvidím, co se dá dělat :-))

B3
01. 01. 2005
Dát tip
To je o mně. Nežádám odpuštění, tys mi dávno odpustila..

jo takže ty nejsi Piano, ale Pijan-o ????

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru