Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Samičí sen

03. 01. 2005
3
0
1446
Autor
Suiza

sen submisivní ženy

Kde je bolest a kde je slast, kde je pokora a kde ponížení, kde láska a kde zklamání….

 

Jsou všechny na dně propasti. Nebo na vrcholku v mracích ňader velkých jako pohoří a malých jako kameny z návrší….

 

Tam ve vodopádech sněhobílých řek, tekoucích ze srdcí mužů, tam, před koncem….je sen…o čem je samičí sen?

 

Možná je o bezpečné skále a možná je o slunci velkém jako oheň…Snad je o lžících ze dřeva a polévce jak ranní mlha. O vůni síly. O lůně a teple. O srdci. O srdci kam se vejde tolik pokory, kolik jen dokáže unést malá bárka úcty. O úctě velké jako mapa oceánů, které brázdí ošklivý, spolehlivý námořník.

 

Vlny se zdvíhají a klesají, jak dýchá srdce země a dech se úží ve všech průlivech a tříští o rty mysu. Šeptají jméno a zaklínají, prosí dost i ještě a stále dokola, stejně jako přicházejí a odcházejí jarní deště. Bičují pobřeží a trsům trávy dají život.

Slova jsou kapky a kapky se vpíjí do země jedna po druhé...Ani to nebolí.

 

Zavři oči ale nespi. Leť!  Námořník dýmku zhas. Možná je čas se vzbudit.

Možná ještě není…hejno zvedá křídla, letí do slunce, vždyť to vidím….hoří…uhoří v ohni, pusť je, Pane! Chtěli jen…odletět za obzor.

 

Okenní tabule studí, když jí dlaní tlačím na své místo. Krásný západ slunce, říkám si. Je dobře nepropásnout západ slunce, ani racky. To není sen. Přece se mi to nezdálo a přece zdálo jen…


Milly
08. 12. 2005
Dát tip
avi

MazLenka
25. 10. 2005
Dát tip
Naprosto nádherná! *

safien
03. 01. 2005
Dát tip
mě se to líbí.....

Suiza
03. 01. 2005
Dát tip
myslím, že tohle není na recitaci...škoda že sem nejdou dát fotky...tohle jsou totiž básně, které jsem zakomponovalo do svých fotografii-mají pak mnohem větší sílu....ale i tak mě zajímala kritika:-)

Sunmoon
03. 01. 2005
Dát tip
celkově se mi to asi líbí...ta hra s barvami mi přijde...ty barvy jsou prostě příliš předvídatelné, proto mi to připadá spíš jako dětská hra (ty barvy) - jako omalovánky - nezlob se... a ještě mi to pořád nejde a nejde dohromady s tím názvem...nevím...ale čte se to pěkně...zkusím avi vesuvance...třeba ta do toho pronikne lépe...

Nicollette
03. 01. 2005
Dát tip
ty barvy by byly hezčí kdyby byly přirozenější.... snad jen hoří je velmi hezky barevné.... ale ani tenhle typ písma se mému estetickému vkusu moc nelíbí, to bohužel.... jinak se mi líbí začátek té třetí od konce....

vesuvanka
03. 01. 2005
Dát tip
Metafory vyvolávají překrásné obrázky z různých koutů Země, takže jsem báseň četla několikrát pěkně pomalu a přede mnou se odvíjel téměř film z krásné cesty... myšlenka je velmi dobře vyjádřena, ale k tak poetickému dílu mi moc nesedne název "samičí sen", i když tuším, co jsi chtěla vyjádřit... Pokud jde o barevné vyjádření a zvýraznění, možná, že by stačila pro slova " ohně", "srdce" a "hoří" zvolit jednotnou barvu.... Ale i tak mě dílko velice zaujalo a dávám TIP a zařazuji mezi nejoblíbenější Sunmoon - díky za avi

Elyn
03. 01. 2005
Dát tip
bez fotografií to není ono...

Sunmoon
03. 01. 2005
Dát tip
ale jo...mně se to taky moc líbí, jen mi tam prostě nejde ten název a ty barvy... ale ty obrazy jsou krásné...škoda že tomu nějak nemůžu dát tip, i když bych TAK ráda...

Waawe
03. 01. 2005
Dát tip
některé momenty se mi líbily hodně, ale jako celek moc ne... m.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru