Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žiju naplno a těším se na smrt

13. 01. 2005
4
0
3537
Autor
Vlasy

Umírám a vím o tom.

Umírám od narození, zvykl jsem si,

přesto mě stále častěji přepadají myšlenky na smrt.

Něco mě nutí myslet na to jaké to je.

Tuším co je po smrti, další a další životy.

 

Ale ta pauza mezi nimi?

Jak je dlouhá?

Co v ní probíhá?

Dostanu své odpovědi?

Jsem jich hoden?

Dostal jsem je někdy?

Kolikrát jsem je už dostal?

Proč si nic nepamatuji?

 

To proto se těším na smrt,

chci zjistit pravdu,

možná znovu a snad ne naposled.

Ale co když se těším zbytečně

a po smrti nic není?

Mrzet mě to nebude,

protože tahle jediná myšlenka mě drží při životě.

 

A v tom je ta drobná paralela,

těším se na svůj skon, ale chci žít.

Chci žít každý den naplno,

jak kdybych se zítra neměl probudit.

Nechci zahodit svou možná jedinou šanci na život.


Vlasy
05. 05. 2005
Dát tip
Víš, myslím že nezáleží na tom, jak dlouho umíráš. Muzes umirat roky nebo umrit ve vterine, ale to nesouvisí s tím, jestli ti proběhne život před očima nebo ne...a taky tou nesouvisi s tim, co prozijes po smrti. Ve svy podstate umirame uz od narozeni, takze nezalezi na tom, jak dlouhy bude posledni krok nebo snad chces rict, ze ano...ja myslim ze ne, ale kazdy na to ma svuj nazor a vedecky podlozene to Nastesti nejni :)

Nicollette
05. 05. 2005
Dát tip
chápu co chceš říct

Nicollette
20. 04. 2005
Dát tip
no jo a co když se ti najednou najednou zastaví srdce a ty si ani nestihneš uvědomit že umíráš a pak je jen černo černo černo(ta)

komedie
05. 02. 2005
Dát tip
psycho...:( to je fajn,že chceš..........ale každej den myslet na smrt mi připadá hrozný...... ale tip,protože oslovilo

Vlasy
05. 02. 2005
Dát tip
Díky za kritiky jů-Vulkán: Díky sem rád, že sem našel někoho jako si ty...máme podobný myšlenky a představy...nebo mi to tak aspoň přijde comedie: nemyslim na ní každej den, ale depky jsou depky...

komedie
05. 02. 2005
Dát tip
come??????,to si vyprošuju.....mno jo,ale pak je depka a depka.................

Vlasy
05. 02. 2005
Dát tip
komedy: tak tahle byla s velkym D

Notreal
15. 01. 2005
Dát tip
slušný zamyšlení* asi proto, že tam je něco s čím bych souhlasil

Heartless
13. 01. 2005
Dát tip
mozna urcite... mno, nevim, bohuzel v tom nevidim nic prevratnyho... nejspis proto, ze ja se naucil se smrti akorat smirit... smirit diky tomu, ze po ni uz nic nebude, ja nebudu, nebudu nic vedet a tim padem nebudu moct ani niceho litovat... se svym realistickym pohledem na vec nemam moc rad tyhle myslenky o pristich zivotech, protoze je to jenom vytvor lidsky fantazie a touhy stejne jako buh... +takovy ty veci "zij naplno za kazdou cenu a kazdy den a hlavne bud stastny" taky nemam rad... jsem proste asi prilis negativni clovek:o) ...kazdopadne musis bejt docela stastnej...

Vlasy
13. 01. 2005
Dát tip
dal sem tim najevo, že vlastně nevim jak to bude a taky, že mam touhu po poznání píšeš, že je to jenom vítvor lidský fantazie, ale jak si můžeš být tak jistej? Asi si taky jenom člověk :-) A navíc podobné myšlenky jsou obsaženy v různých světových náboženstvích, např. Budhismus. A moc díky za kritiku, nejobsáhlejší co jsem dostal a jedna z mála, která vyjadřuje ňejaký názor.

Shellinka
13. 01. 2005
Dát tip
Nevím, nic objevnýho, nezaujalo... promiň. :)

jakoty
13. 01. 2005
Dát tip
jestliže čekáš na nějaké rozluštění, tak věz, že jestliže nějaké bude, tak ho nezachytíš. Řečeno po křesťansku: jestli ses nenaučil žít v ráji na zemi, tak jak chceš žít v ráji po smrti. Myslíš, že to bude jiný? Ne... Všechno záleží na tvých představách, ať jsou jakékoli.A jestli žádné nemáš, tak zdar nazdar příteli...

Vlasy
13. 01. 2005
Dát tip
jakoty: Nechci žít v ráji! Mám rád nedokonalost, nejistotu, strach, ... Než v ráji, žil bych v pekle radši, tam bych se snad nenudil :-)) Jo a představ mam hlavu plnou. A díky za kritiku, s pozdravem Wlasy

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru