Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Absolutní zákaz kouření

16. 01. 2005
2
1
11958
Autor
Stanger

Ve světě se začíná rozmáhat absolutní zákaz kouření na veřejných místech. V New Yorku to zašlo tak daleko, že můžete udat člověka, který si vedle vás zapálil.

Připadá mi to jako  omezování osobní svobody. Mám právo na ničení vlastního zdraví. Chápu, že cigaretový kouř mnoha lidem vadí. Existují však lapače kouře, větráky a okna. Taky lze vyhradit kuřárny a kuřácké zóny. Nechápu proč také nelze otevřít bar pouze pro kuřáky a lidi kterým kouř nevadí.

Jestli tažení proti kuřákům bude pokračovat stejným tempem, brzy se dočkáme další prohibice. Tentokrát pude o prohibici tabákovou. Nezbývá než doufat že se omezení Česku vyhnou, ale naši politici-anální alpinisti Evropské Unie-nezůstanou jen u neustálého zvyšování cen, ale brzo přistoupí i k zákazu a všichni už se dozajista těšíme až bude gram marihuany stát míň než krabička a navíc budeme kouřit doma za zataženýma závěsama, aby nás nikdo neviděl a neudal.

 

Chtěl bych se vás zeptat, kuřáci i nekuřáci, co si o AZK myslíte?


1 názor

Kytiii
05. 04. 2005
Dát tip
omezování kuřební svobody? co je to za zhovadilost? je to stejná pičovina, jako kouření samo o sobě - zbytečný akt, který si dovoluju klidně přiřadit ke skákání z oken a jiných vyvýšených míst (nemusí vás to zabít, ale většinou ano, nebo vás to přinejmenším nadosmri zmrzačí)... jste hovada, když dobrovolně skáčete z oken a jste ještě větší, když smrdíte pod nosem všem ostatním... ...zákazy jsou na pytel - protože se stejně budou porušovat a prostě nic neřešej... ...ale až pochcípáte (a bude to dřív než nekuřáci - asi tak v průměru o deset let), pak alespoň nám zbyde víc na důchody... takže si klidně kuřte a kuřte hodně - jen tím neobtěžujte...

Havranka5
05. 04. 2005
Dát tip
Kouření a alkoholizmus jsou pro svojí rozvleklou pomalu přicházející smrtelnost svým způsobem nejzhoubnější toxikomanie. Takový průměrný feťák, od čichače toluenu po fajnšmekry bílých prášků se stačí zlikvidovat zpravidla dřív, než zplodí defektní potomstvo. A rovněž projevy svojí chorobné závislosti na drogách neobtěžuje svou rodinu, své blízké a své okolí, v takové míře a po tak vleklou dobu, , jako to dělají alkoholici (řvoucí páchnoucí hospody na každém rohu) a kuřáci. Prostě jako jsou léčebny a internační tábory pro závisláky na drogách, nevím proč by se měla těmto narkomanům dělat vyjímka, jen pro to, že je jich hodně. Aspoň by někdo konečně nemohl říct, že se policie fláká... Víte kolik kuřáky a alkoholiky sužovaných NEVINNÝCH lidí a i dětí by si oddechlo a mohlo svobodně dýchat čistý vzduch? a avi všem, feťákům zvlášť :-))

sidonia
05. 04. 2005
Dát tip
děkuji za avi, ač nehrdě, hlásím se ke všem jmenovaným skupinám (téměř) zajímavej názor máš.. v podstatě souhlasím

Kytiii
05. 04. 2005
Dát tip
do háje, kolik miliard ročně spolyká léčba nádorových onemocnění způsobených kouřením (mimochodem - přes 88 % rakoviny plic způsobí tabákový kouř, 10 % dětské leukemie způsobí pasivní kouření - viz MF Dnes)! Ty peníze by se daly využít úplně jinak... takhle pojišťovny sice léčí samovrahy kuřáky, ale na nákladnou léčbu např. transplantace musí postižení většinou uspořádat veřejnou sbírku, jelikož ji pojišťovny odmítají platit... Když už jste se celý život posmívali: "Na něco se umřít musí!" Tak si umřete!!!! a neobtěžujte nás Vaší nákladnou léčbou!!! Nám jsou Vaše bronchitidy, katary a rakoviny úplně ukradené, ale proč se Vaše léčba musí platit z mých peněz, to mi není jasné!!! Princip solidarity by měl fungovat jen u těch pacientů, kteří si svá onemocnění nezpůsobili sami, ne? A Havranka má pravdu, feťáci alespoň společnost neobtěžují tak dlouho jako Vy, alkoholici a kuřáci... Proto, že Vaše drogy jsou legální, ještě neznamená, že jsou méně škodlivější - což si to neuvědomujete? Proč se stavíte do hrdinské pózy? Myslíte si, že jste za kdovíjaké machry, když se s cigárem v koutku promenádujete po tramvajovém ostrůvku? Nebo když za Vašimi vlajícími vlasy se táhne smradlavý pruh dýmu a za Vámi spěchající studenti jej musí vdechovat? No jo, jen si sobecky myslete, že jste in a že Vás nemá kdo omezovat... A vykašlete si za dvacet let plíce... Mě to bolet nebude...

Kytiii
05. 04. 2005
Dát tip
do háje, kolik miliard ročně spolyká léčba nádorových onemocnění způsobených kouřením (mimochodem - přes 88 % rakoviny plic způsobí tabákový kouř, 10 % dětské leukemie způsobí pasivní kouření - viz MF Dnes)! Ty peníze by se daly využít úplně jinak... takhle pojišťovny sice léčí samovrahy kuřáky, ale na nákladnou léčbu např. transplantace musí postižení většinou uspořádat veřejnou sbírku, jelikož ji pojišťovny odmítají platit... Když už jste se celý život posmívali: "Na něco se umřít musí!" Tak si umřete!!!! a neobtěžujte nás Vaší nákladnou léčbou!!! Nám jsou Vaše bronchitidy, katary a rakoviny úplně ukradené, ale proč se Vaše léčba musí platit z mých peněz, to mi není jasné!!! Princip solidarity by měl fungovat jen u těch pacientů, kteří si svá onemocnění nezpůsobili sami, ne? A Havranka má pravdu, feťáci alespoň společnost neobtěžují tak dlouho jako Vy, alkoholici a kuřáci... Proto, že Vaše drogy jsou legální, ještě neznamená, že jsou méně škodlivější - což si to neuvědomujete? Proč se stavíte do hrdinské pózy? Myslíte si, že jste za kdovíjaké machry, když se s cigárem v koutku promenádujete po tramvajovém ostrůvku? Nebo když za Vašimi vlajícími vlasy se táhne smradlavý pruh dýmu a za Vámi spěchající studenti jej musí vdechovat? No jo, jen si sobecky myslete, že jste in a že Vás nemá kdo omezovat... A vykašlete si za dvacet let plíce... Mě to bolet nebude...

Stanger
05. 04. 2005
Dát tip
Když už si u těch peněz na důchody a peněz, které spoliká léčba. Kdo myslýš že hojně přispívá do rozpočtu. Myslim. že to jsou hlavně kuřáci. Daně na cigaretách se nezvyšují kvůli boji s kouřením, ale hlavně proto, aby se zaplácly díry v rozpočtu!!

Kytiii
05. 04. 2005
Dát tip
No, vzhledem k výši mých záloh na zdravotní pojištění si myslím, že mám nárok na minimálně pět dvojitých bypassů a dvě transplantace jater... Upřímně, platíme to všichni... všichni, kdo přiznáváme své příjmy v plné výši... Což platit musíme, ale Vy si ty cigarety kupovat nemusíte, protože do kouření Vás nikdo nenutí... Mimochodem...

Stanger
05. 04. 2005
Dát tip
To sice nenutí, ale takhle to brát nesmíš, protože tě nikdo nenutí do ničeho. Nemůžeš si stěžovat, že džíny nebo třeba benzín tě stojí moc peněz, protože tě nikdo nenutí si ho kupovat...

Kytiii
05. 04. 2005
Dát tip
správně... proto si na to nestěžuju... ale ty na drahé cigarety ano... stěžuju si akorát na vysoké zálohy na zdravotní a sociální pojištění, stejně jako na daně...

Stanger
05. 04. 2005
Dát tip
Já si na ně nestěžuju. Navíc se po každém zdražení objeví nové značky, které stojí stejně jako jiné před zdražením.

h_a_r_r_y
27. 03. 2005
Dát tip
Taky kouřim a připada mi jako hovadina zakazovat to.. Nedavno me vyhodily z jedny hospy kam sme prisly a ja si zapalil rucne ubaleny cígo.. Tomu říkam nehoráznost přitom tam žádnou viditelnou ceduli nemeli..

sidonia
24. 03. 2005
Dát tip
sem astmatik, sice néé nějak těžkej, ale sem... akouřim. a kouřit budu... nějak mě neberou tyhle trendy "teď je in kouřit", "teď je in nekouřit".. teď je teď a teď kouřim.

Empty
22. 03. 2005
Dát tip
Svinstvo! já sem taky astmatik a kouři a chci kouřit a budu kouřit navzdory zákazům! Fuck it!!!

humanoid
11. 03. 2005
Dát tip
Omezování osobní svobody??, rakovina způsobená pasivním kouřením je omezonáním osobní svobody!! Otevřeš- li okno, tak ono někam vede, víš? Otevře- li si má sousedka ve svém vonném bytě větrák, odvětrá kouř šachtou, kterou sdílíme ke mně a všem ostatním sousedům. Zákazy samozřejmě nepomáhají- kouření na zastávkách a nádražích, kde stojí děti, kočárky s miminy, těhotné ženy nebo třeba astmatici, pod velikým svítícím nápisem ZÁKAZ KOUŘENÍ to dokazuje. Leda, že se jednou lidé naučí ohleduplnosti a trochu přemýšlet také o druhých. Ještě tak pár stovek tisíc let evoluce. (Tuhle jsem viděl kojící matku s cigaretou v ústech).

oleandr
07. 03. 2005
Dát tip
souhlasím Stangere s tebou, je to zlý a bude to ještě s námi horší, ale musíme doufat, že v parlamentu bude dost kuřáku, jinak fakt nevím

Stanger
20. 01. 2005
Dát tip
V Bhútánu jsou rádi, že k nim dorazil vynález kola...:)

Stanger
20. 01. 2005
Dát tip
MF Dnes 19.ledna 2005 Kouření cigaret si každý vybírá sám Před zákazy nelze než varovat. Potlačované se vždycky nakonec prosadí. V jiné formě, na jiném místě a zpravidla tam, kde to vůbec nečekáme. Nejde tudíž o to bojovat, ale najít skutečnou příčinu a vyrovnat se s ní.

Kakuloj
20. 01. 2005
Dát tip
klipeto: :))))!!! nešlo by to upevnit nějak na záda???

klipeto
20. 01. 2005
Dát tip
hmm, tak to vymyslíme... uděláme patent a budem bohatý.... kapesní vodní dýmka :)

Kakuloj
20. 01. 2005
Dát tip
stanger: nerozumím co je dobré na vynálezu kola, v bhutanu nepomohou ani kola horská klipeto: musíme lobbovat, aby zákaz neplatil pro vodní dýmky, i když ty asi nebudou v zákonu výslovně uvedený, takže sme z obliga, první sérii vypustíme ihned po přijetí ;)

Stanger
20. 01. 2005
Dát tip
Přeju vám to hlavně nezapomeňte v jaký diskuzy ste na to přišli a počítejte se mnou s podílem:)

Paranoicus
19. 01. 2005
Dát tip
Přece jenom mi to nedá ...

Als die Nazis die Kommunisten holten,
habe ich geschwiegen;
Ich war ja kein Kommunist.

Als sie die Sozialdemokraten einsperrten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.

Als sie die Gewerkschafter holten,
habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Gewerkschafter.

Als sie die Juden holten, habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Jude.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr,
der protestieren konnte.

Martin Niemöller

Za použití cizího jazyka ani za avíza se neomlouvám.

No, pro mě příště, prosím, bez avíz na německý texty.

klipeto
19. 01. 2005
Dát tip
Máme tu spoustu zasranejch zákonů a zrovna tendle by mi nevadil. Stangere, ty tvoje řeči jsou bezohledný stejně jako je bezohlednej ten zákon. Pokud si většina odhlasuje tendle zákon, tak je to demokraticky a můžeš si třeba sbírat podpisy do petice pro referendum, ale pochybuju, že se Ti podaří to nějak změnit. Jestli se Ti to nelíbí, tak to bude asi špatným systémem. Ten zákon je totiž výplod toho systému. Taky ho nemám rád. Byl jsem v San Franciscu a tam se kouří mnohem míň než tady. Byl jsem tam spokojenej... mohl jsem chodit do hospod a nesmrděl jsem jako dobytek, a nepálily mne oči ještě druhej den. Nikdo si nestěžoval. Kuřák si šel zapálit před hospodu. Už to tam funguje 10 let a všichni jsou spokojení. Odhlasovala si to tam nadpoloviční většina. A ještě bych do toho zákona dal, aby každej kuřák, kterej leze mezi lidi s vyuzenou koženou bundou, dostal kopanec do prdele. Je mi z tědle lidí na blití. Doma si klidně vykuř díru do hlavy, ale na veřejnym prostranství to beru jako útok na mojí osobu. Kakuloj... kulturní? kultura se mění. Když si nadpoloviční většina přeje zákaz kouření, už nemůžeš říct, že tam to kouření patří. Možná jsme měli zůstat na stromech, protože to byla naše kultura :o))

Kakuloj
19. 01. 2005
Dát tip
klipeto hoří jak poslední špaček, co? :))) kupředu a zpátky ni krok! možná, že teď je ten správnej čaas na to, abys napsal budovatelskou báseň ;) tak teď už je to kouření taky o systému? no toto! taková konina. kouření mi nevadí a takovýhle zákony obecně nemám rád. když du do čajovny tak smrdim od tyčinek taky jak dobytek a taky to nikomu nezakazuju, v restauracích maj bejt kouty pro kuřáky s dobrejma odsavačema kouře, když tam nejsou tak ať tam nekuřáci nechoďej, je jich většina a to už něco znamená, ta kulura se změní postupně, zákon na to nepotřebuješ, takový už tu byly...kulturní revoluce. nazdar ;)

Sally
19. 01. 2005
Dát tip
Kouření je blbej zlozvyk, kterej mám i já... Nebaví mě kouřit a dýchat ten smrad, co mi kdysi tak voněl, ale nejde to jinak. Možná je ten zákon o omezování svobodnyho rozhodnutí, ale na druhou stranu, je už prostě taková doba a chápu ty důvody. Cigaret, kuřáků a cigaretového kouře je kolem nás šíleny množství, až hezky to není.

klipeto
19. 01. 2005
Dát tip
kuřáků je tam většina právě proto, že tam nekuřáci nechoděj kvůli nim :) špatný vliv tyčinek na zdraví není natolik dokázán jako je tomu u kouření :) pokud bude dokázán špatný vliv tyčinek na zdraví, budu i proti těm tyčinkám :) ty zákony jsou součástí kultury :)

Stanger
19. 01. 2005
Dát tip
Já bych řek že všichni jsme bezohlední stejně. Řikat že všichni kuřáci jsou bezohlední, je jako řikat, že všechny blondýnky jsou blbý nebo že všichni romové kradou... Ve Frisku jsou spokojený nebo zvyklí??

klipeto
19. 01. 2005
Dát tip
Byl jsem tam 4 měsíce... neslyšel jsem nikoho si na to stěžovat. :) imho jsou spokojení i zvyklí.

Stanger
19. 01. 2005
Dát tip
hmmm...trochu závidim ty 4 měsíce, taky bych se tam kouknul, ale kdyz ted vim o tom zákazu tak to ještě zvážim:)

klipeto
19. 01. 2005
Dát tip
není to tak hrozný...nemrzne tam a nesněží :) ale jinak třeba vodní dýmku můžu...nesmrdí to pak jako cigarety a rychle to vyčichne. Ale s tou se dá na autobusový zastávce těžko prudit :o)

sicco
18. 01. 2005
Dát tip
ježišmajra na ulici se všechen kouř vytratí to mám jebat každýho řidiče, co si nekoupí novej katalizátor, každýho, kdo si doma topí svínstvem, každýho vychcanýho podnikatele, co toxínama likviduje tuhle zemi. Každýho větnamce, kterej prodává zboží ze zdravotně závadných materiálů. Myslím, že ten humbuk kolem kouření parádně slouží tomu, aby se moc neukazovalo na to, jak nám prasí zdraví ten náš slavnej civilizační rozvoj. zkrátka ulice je veřejný místo a tam by měl mít právo kouřit si jak chce, hospody a restaurace, to je něco jinýho.

Delahaye
17. 01. 2005
Dát tip
:-))) tak jsem se po přečtení tématu diskuze hotovil přidat nějakou údernou agitku proti kuřákům, ale jen bych nosil dříví v les. Tož já jsem za. V Irsku byl málem převrat, jak hospodský řvali, že jim to zničí živnost. Protože ten zákon je tam nastavený tak, že se nesmí hulit na pracovišti. No a knajpa je taky pracoviště - pro personál. No a dopadlo to šťastně : Lidi se nalejvaj furt, jen čudit choděj ven. :-) Mně nejvíc vadí, že když jdu v poledne na oběd, tak po chvilce zaváním jak zanedbanej bezdomovec. A navíc se mi zdá, že nejvíc vypalujou v putykách ženský. By mi zajímalo, kdo se pak s nima líbá ... .-) jo a TIP za ožehavé thema

Fou_
17. 01. 2005
Dát tip
I.varianta: já bych zabil všechny kuřáky..a pak hned všechny nekuřáky..a byl by klid.. II.varianta: zabil bych všechny pitomce a byl by klid.. III. jdu si dát cigáro.. 8¨-))

sk8ergirl
17. 01. 2005
Dát tip
Dero: Musím se zeptat...proč si nám na tom kině nic neřekl, když sme Ti kouřili téměř pod nos?...jako já osobně bych se tam i uskromnilo, kdybys řekl, že Ti to vadí... k diskusi...jo, osobně bych byla pro...

dismorphia
17. 01. 2005
Dát tip
já bych zabila fou a pak šla udělat řízky :)))

dismorphia
17. 01. 2005
Dát tip
avi!

dismorphia
17. 01. 2005
Dát tip
jo, vydžela a u pišty jsem pak vykouřila krabičku:) ale teď už zás nic, jen když je moc učení nebo tak něco

dismorphia
17. 01. 2005
Dát tip
ále já jsem příležitostná:) pšššš a hybáj!

dismorphia
17. 01. 2005
Dát tip
teď ti něco přerazím o palici aby se ti líp učilo úchylo! :))

Notreal
17. 01. 2005
Dát tip
"Mám právo na ničení vlastního zdraví. Chápu, že cigaretový kouř mnoha lidem vadí. Existují však lapače kouře, větráky a okna." to je sice pravda, ale všude ty větráky a okna nejsou...ovšem nemáš právo ničit zdraví někoho jiného a to se děje nevědomě, když kouř proniká do plic ostatním co dýchají třeba i metr a půl od tebe...to je reakce na tu větu a o AZK si myslím, že to je blbost...když už na světě něco takovýho jako hulivo je, tak ani sebevětší zákaz nevyřeší aby se to nehulilo...:-)

Andulka
17. 01. 2005
Dát tip
Ja jsem mela to stesti....ze jsem prestala kourit. V New Yorku to zacalo....ale uz je to dano....tam to uz zacinalo pred 15 lety....ze si chodit po meste a hledal misto, kde by sis mohl zapalit.... ted je to skoro po cele severni americe... lidi si jdou zapalit jednu pred bar anebo pred barak anebo v aute.....krabicka cigaret sla ze $2.00 na $9.00 (za to mas uz obed v restauraci napr). Hodne lidi prestalo kourit a hodne lidi stale prestava, mene a mene lidi v puberte zacina kourit...protoze do 18 let ti nikdo ty cigarety neproda( pokuta a ztrata licence je prilis vysoka cena).... Ja osobne jsem vdecna za ten zakon....protoze jsem byla na cigeretach zavisla....a uz nejsem.....cigarety jsem vymenila za telocvicnu a citim se skvele....Takze jsem vdecna za ten zakon.....Taky se pamatuji jak nam otec kouril doma a v aute, jak se kourilo v kancelarich a restauracich....a vsude.....a jsem zkratka rada, ze dneska maji lidi vetsi sanci se koureni vyhnout...:-) Navic.....kdyz kouris....nekdo ten v baru te musi obsluhovat....a ten musi dychat to koureni taky....protoze neni jednoduchy treba najit jinou praci.....:-) Sice nemam rada, kdyz vlada, nebo vlady....neco rozhodnou.....a tohle je celosvetove hnuti....Nejdriv severni amerika, ted to pronika do Evropy.....a vzhledem k tomu, ze to vede ke zlepseni kvality zivota a zdravi....jsem pro. Nedy jako rodice taky musime omezit detem prijem bonbonu....i kdyz jim to moc chutna.....protoze....cukr kazi zuby atd. atd...:-)

Dero
17. 01. 2005
Dát tip
sk8: Pakliže. V rodině mám kuřáka, tedy já osobně jsem zvyklý. Pak už je to o toleranci. Ale principielně bych stál za teorií, kterou jsem tu nastínil.

Stanger
17. 01. 2005
Dát tip
Máam spíš dojem že tyhle zákony a rozhodnutí dělají politici spíš účelově, protože 70% lidí nekouří a to už je pěkná řádka voličů... Všimli jste si jak v televizi přibyly reklamy na přípravky na odnaučení kouření pár měsíců před ohlašovaným zdražením? Notreal:Nebylo by lepší ze zákona nařídit povinné lapače v barech než se uchylovat k mnohem drastičtějším opatřením?

Andulka
17. 01. 2005
Dát tip
nebylo...:-) koureni skodi zdravi...:-) ono ve 20 to necitis....ale podivej se na ty lidi, co kouri a je jim 50,60 let....

Notreal
17. 01. 2005
Dát tip
určitě a nejen v barech...!!! prakticky všude kde to svádí ke kouření a nebo kde se kouří stále

Absinthman
16. 01. 2005
Dát tip
o mě zpprcala učitelka, že sem kouřil u výlezu z metra, kterej je asi 300m od školy...:-D Ale k tomu tématu. Jo je to hrozný... sere mě to...

zkrveživ
16. 01. 2005
Dát tip
si myslim, že vo tom návrhu nic nevíš, jen si domejšlíš... asi jako já, jenže já si to domejšlim s kuřárnama a kuřáckejma zónama. což by mi nevadilo. někdo mi řikal, že osobní svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhýho, proto si myslim, že to, že někdo v novym jorku udá druhýho kvůli zapálení si nedaleko od něj, je v naprostym pořádku.

Dero
16. 01. 2005
Dát tip
Nič si zdraví, ale na místech k tomu určených nebo doma. Na veřejných prostranstvích by mi vůbec nevadilo, kdyby se toto zavedlo, protože nic mě nenaštve víc než to, když někdo ničí zdraví mně (pasivní kouření) a tím mě omezuje, pakliže já prostě toto svinstvo dýchat nechci. Jako by Ti někdo nutil alkohol či jiné drogy. Pohled kuřáka na toto bude samozřejmě zcela opačný. Nemá smysl o tom diskutovat. A ještě si neodpustím poznámku: Mám právo na ničení vlastního zdraví. Chápu, že cigaretový kouř mnoha lidem vadí. ... nejenže jim vadí, ale zdraví jim ničí podobně (ne stejně, vím, že ne) jako Tobě. Na to už ale právo nemáš. Nicméně když přihlédneme k tomu, kolik věcí člověku v dnešní době ničí zdraví, tak je tato otázka i následná diskuze poměrně zbytečná a bude mít smysl cokoliv řešit, až by se případně takový zákon zavedl.

No, můj názor /– jakožto nekuřáka –/ vystih’ Dero.

Stanger
16. 01. 2005
Dát tip
třeba vonná tyčinka, taky při spalování vznikají karcinogeny, ale nikdo je nezakáže pálit

StvN
16. 01. 2005
Dát tip
Víš co, ono kouření je tvá věc. Si kuř na záchodě. Ale podívej se, jak to vypadá na ulici. V plicích si dělej bordel, jak je libo. Já jsem rozhodně pro absolutní zákaz a navíc dvacet ran bičem a vymlátit z kuřáků tu nabubřelou sobeckost. Bys zasloužil i za tenhle článek.

Stanger
16. 01. 2005
Dát tip
Když myslíš... mimochodem mě taky štve bordel na zemi ale nikomu nemůžu zakázat aby venku nežvejkal žvejkačku a pak ji neplival na zem.

StvN
16. 01. 2005
Dát tip
Žvejkačky je taky svinstvo. Navíc se lepí, ten vajgl de aspoň smést. Ale je fakt, že kouření je horší. Neni na něm nic pozitivního. Kuřáci jsou věčně podráždění. V práci kouří každou hodinu pět minut, takže pracujou téměř o hodinu míň a jelikož si k tomu dělaj kafe, tak....prostě sobci, co dodat?

blok
16. 01. 2005
Dát tip
Tyčinka rakoviny tělo má stopadesát tisíc kilometrů cév, každým douškem z cigarety se všechny cévy stáhnou ! tyčinkou rakoviny ochudíte orgány o podíl krve i podíl kyslíku v ní .. (princip mumifikace zaživa) ochladnou nohy a ruce, omezí čištění těla játry, ledviny srdce žaludek, štítná žláza, mozek, zrak, sluch, kůže jsou postižené kouřením .. jako živočišní druh jsme mírně zásadití naše krev má hodnotu pH 7,45 až 7,4, přitom hodnota pH 7 je neutrální, přidáváním kyselosti do těla (kouřením) porušujeme rovnováhu nikotin, dehet a další jedy z cigaret nasáknou do živých tkání není učinnější metody ke zničení těla, než kouřit ! přirozenou krásu nejrychleji eliminujeme kouřením, tělo z kterého proudí tabákový dým, páchne duše v ráji a smrad na zemi s kouřem v plících protože vzduch je život.. lidský druh není kuřák tabákový průmysl rozsévá pro výdělek vědomou smrt rakovinu, srdeční vady, rozedmu, bronchitidy, potraty úmrtí plodu, vrozené vady, vředy, poškození DNA, cukrovku, neplodnost, impotenci, kolaps cév, destrukci buněk od rtů až do plic, alzheimra.. kuřákův dým se pyšní více než tři tisícem škodlivin akrolein, oxid uhelnatý, nikotin, čpavek, kyanovodík, formaldehyd, fenoly, oxidy dusíku, sirovodík, metanol, acetonitril, arzén .. kuřák ? co to je za člověka ten kuřák ? je to chlap !, stojící ve dvěřích s visícím žvárem se rtů chlap !, který p ř e d t í m plival do hajzlu kousky vlastních dechtovej pajšlů chlap !, kterému lapiduchové vyjmou hlasivky aby mohl dýchat přes plastovou trubku čouhajíci z úst .. (ze skladby Slunce a tma)..........blok_:-)

Stanger
16. 01. 2005
Dát tip
nedával bych všechny kuřáky do jednoho pytle. Jestli ti vadí , že kuřáci díky kouření mají výhodu v tom že dělaj o hodinu míň čistýho času za kterou mají zaplaceno tak si dělej dvakrát víc kafe a choď častějc na WC:) Jednou se mi stalo že sem byl na koncertě na skupině Rush. Bylo tam přes 10 000 lidí. S kámošem sem si zapálil a nějakej chlápek nás poslal do háje. Teď mi řekni jestli ten člověk nebyl trochu zasedlej na kuřáky, když sme seděli 4m od něho? K tomu v tý aréně tak 2000 lidí kouřilo a krom toho tam dělali kouřový efekty takže vzduch moc velkou kvalitu neměl.

StvN
16. 01. 2005
Dát tip
Kuřáci se sami hážou do jednoho pytle. Mně jsou ukradený, když nekouří v mý přítomnosti. Ale uvědom si, jak i minimum kouře může působit na nějaký lidi. Zejména na starší ženy. Nejvíc mě ale sere, že se to stále snaží omlouvat.

Stanger
16. 01. 2005
Dát tip
jasně to ne, mě de hlavně o bary a hospody

Stanger
16. 01. 2005
Dát tip
Jasně že kouření škodí tělu o tom žádná P.S: Kouří i ženy...

Paranoicus
16. 01. 2005
Dát tip
Že se vám ty dvě minuty nenávisti nějak protáhly, co? Jak dojemné.

nevím co si mám myslet...na jednu stranu bych byla pro zakázání kouření na veřejných místech, ale na druhou stranu je to omezování osobní svobody...ale zase, kdyby kuřáci byli ohleduplní k ostatním, nedocházelo by k takovým zákazům..jenže oni ohleduplní nejsou...

Stanger
16. 01. 2005
Dát tip
to je trochu populistický gesto-tebe bych nevolil já bych zaved 500% daň na benzín aby se pokryly náklady na léčení zraněných lidí po autonehodách a znečištěný životního prostředí

Knihovník
16. 01. 2005
Dát tip
Musím říct, že jsem četl hodně studií, co dělá kouření s kuřákem - tedy s člověkem co kouří (zhruba) krabičku cigaret denně. Nevíte ale, kde se dá dočíst, jaká jsou rizika, když člověk kouří tak 1krabičku týdně (či v ještě delším časovém horizontu) ? Jinak s tím zákazem na veřejných místech (jako zastávky a tak) bych souhlasil, páč to fakt může vadit ostatním. Ale nejsem proti zavedení kuřáckých barů, hospod, klubů atd...

kubjin
16. 01. 2005
Dát tip
Proč je jiný přístup státu a práva k tolika v mnoha směrech srovnatelným jevům - mám na mysli kouření tabákových výrobků, konzumace alkoholu, drog, rizikové sporty, přejídání atd.? Tedy srovnatelným jak a v čem, pravda.

Kakuloj
16. 01. 2005
Dát tip
je to nesmysl!!! jsem nekurak, ale doma se kourilo hodne, tak jsem mozna vic zvyklej. blby je to v hospodach bez vetraku, obecne v uzavrenejch prostorech, kde to neluftuje. na ulici at si kouri kazdej, jak chce, je to kultura. taky nemam rad, kdyz se resej takovyhle veci zakonem, znamena to, ze jsme jako obcane nuly a nedokazem si to vyrikat mezi sebou. cau Cannisha: kdyz budes sportovat a zdrave jist tak te cigarety nezabijou ostatnim: ja nechci 500 procent dane na nic!

kubjin
16. 01. 2005
Dát tip
Znám spoustu škodlivých věcí, které lidem přijdou normální.

Kakuloj
16. 01. 2005
Dát tip
devi, to jako ze kuraci nici prirodu a ovzdusi? jako biologovi mi niceni prirody samozrejme dost vadi, jenze nestavim cloveka na vrchol, takze jestli se utopi ve vlastnich srackach (jako ze se to stejne jednou stane) me moc nebere, protoze priroda se s tim vyrovna

WiruZ
16. 01. 2005
Dát tip
devi: no jasne ze si poradi takovej prilet jednoho metoru o prumeru par km dal vyhynout skoro vsem druhum vyhodil do vzduchu takovyho prachu ze by se dnesni tovarny mohli stydet a za par milionu let jak tady bylo hezky ale je pravda ze jsou veci ktery proste srovnavat nejdou jen chci rict ze nejspis by si priroda opravdu pomohla

WiruZ
16. 01. 2005
Dát tip
jo to je pravda jenom jakoze by to mohlo s tou prirodou vyjit, kdyz bysme dejme tomu zmizli jeste do konce pristiho tydne nebo nejak tak proste

Jeheheman
16. 01. 2005
Dát tip
no nevim, nejsem zase tak nadšen světem abych se chtěl dožít 150ti a v knajpách toho kalibru kam chodím a líbí se mi tam by mi to "zakouřeno" snad i k "celkovému dojmu" chybělo. Sám si sem tam dám. Ale když stojím třeba ráno někde na zastávce a vdechuju svěží studený vzduch a nějaký šoula si vedle musí zapálit.. grrrr

Kakuloj
16. 01. 2005
Dát tip
jehe: ale zakon na to nepotrebujes... ;) devi: bylo na zemi i hur... treba kdyz to vsechno zacinalo :) ale protoze je tohle diskuze o koureni tak se k nemu zas vratim, ze koureni ma na tohle dost podruznej vliv, jestli vubec (kdyztak mi posli nejakej odkaz na ty analyzy), navic duvod toho zakazu je kulturni, protoze to proste lidem vadi, ale je na to potreba zakon?

Jeheheman
16. 01. 2005
Dát tip
Kakuloj:jo, ten vliv kouření na přírodu mi přijde taky nicotný.. z jediného lesního požáru je tolik zplodin, že kdoví jestli to lidstvo kdy nakouřilo ve vyspělých zemích funguje spousta věcí i bez zákonu, ale tahle zrova moc ne, zdá se mi

Kakuloj
16. 01. 2005
Dát tip
Jehe: sakriš a ten požár začal od cigára nebo od chlastu? ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru