Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Charmsovská povídka

21. 01. 2005
2
0
1196
Autor
Jan_Smely

Když píšu "Charmsovská", mám namysli takovou povídku, která se snaží o napodobení stylu ruského literáta Daniila Ivanoviče Charmse.

   RANÍ SYMFONIE N° 12                                               

Když jsem se probudil, ucítil jsem palčivou bolest na temeni. Připravil jsem čaj a v tom zazvonil Gagun. Šel jsem mu otevřít, ale jak jsem se blížil ke dveřím, dveře se rozlétly a dovnitř vpadl Semjon. Drže šálek s horkým čajem jsem se tak polekal zedníka Ivanoviče Semjona, že jsem ho upustil na zem i s cínovou lžičkou po nebožce Klimistě Navokajovové.

    Ivan Ivanovič Semjon vstal, hlavu plnou borových hoblin. Protřel si oči a chvíli na mě nejapně koukal. Pak se ve dveřích objevil Krymič Levkov v černém saku, páchnoucím lihem.

    "Kde je Gagun?" optal jsem se.

    "Kde by byl," opáčil Semjon a hlasitě se zasmál.

    "Neviděli jste tu Mlijačiče Fromova, co mi dluží dvě sta rublů?!" řekl Levkov.

zakončení č. 1:   

Z vedlejšího bytu se ozývaly rány, jakoby někdo držel potkana za ocas a mlátil s ním o stůl.

    "Kde by byl!" opakoval Semjon.

    "Kde by byl!" já na to.

    "Pánové, tady přestává všechno!"

    "Pánové, tady přestává všechno!"

    "Pánové, tady přestává všechno!"

zakončení č. 2:

Z vedlejšího bytu se ozívaly rány, jakoby někdo držel potkana za ocas a mlátil s ním o okenní tabulku.

    "Takhle se živí rodina?! Táhni, ty nemožný hlupáku, táhni..." ozývalo se z vedlejšího bytu.

    "Fromov, Mlijačič Fromov, dluží mi dvě sta rublů! Ale kam zmizel, všivák jeden? Však já tě dostanu!"

    Semjon se podrbal na hlavě, a když zjistil, že má hlavu plnou borových hoblin, odporně se zašklebil.


Jan_Smely
04. 02. 2005
Dát tip
Nevite někdo, kolik toho Charms napsal a zda-li je to všechno přeložené do češtiny nebo ne? Jo, to je hrubá chyba, stydim se... Dik všem.

Brkoslav
21. 01. 2005
Dát tip
Povídka se mi líbí alóbrž Charmse mám rád roky. Jistý si jsem jen jednou chybou, ozívaly (po z -y). Ale i tak tip.

fungus2
21. 01. 2005
Dát tip
Povedené. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru