Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skladatel

24. 01. 2005
2
0
4868
Autor
Avenarius

Kráčím temnou nocí v září,

slyším v dáli hučet vlaky,

na hrobech se kočky páří,

rozestupují se mraky,

sestupuje luny záře,

nad hroby se jeví tváře.

 

Kráčím jasnou nocí v září,

závoj luny stříbrem září,

v jeho záři se mi daří

rozpoznávat rysy tváří -

jak se které tváře tváří.

 

Užívám si sladké mdloby,

odemykám tmavé hroby,

hledím dovnitř na útroby

prozrazené ve tvářích,

co prsty světla ozáří.

 

Rozprostřený závoj luny

rozechvěl pak hrdla hrobů,

zazpíval mi hřbitov, probůh,

hrdly hrobů tichým sborem.

Rozezněl mi v nitru struny,

jež zašuměly temným borem.


Trelleborg
04. 02. 2005
Dát tip
poslední skoka je divná... ale jinak se mi to dosti líbí :-)

Madelaine
02. 02. 2005
Dát tip
Podařilo se ti pěkně vystihnout atmosféru, až mi přeběhl mráz po zádech. To ti vážně jde dost slušně. Nejvíc se mi líbila poslední strofa, v jiných kazí dojem celkem laciné rýmy. Možná by stálo za to je víc propracovat.:)

Avenarius
02. 02. 2005
Dát tip
Madelaine: Dík moc. Vystihnutí okamžiku bylo účelem. Já se bál, že poslední sloka je nejslabší. Zvukomalebně je ale každopádně nejlepší. Jinak rýmy tady jsou jen část zvukomalby. S laciností máš možná pravdu, ale ty "absolutní rýmy" (vždycky sloveso a podstatný jméno byly záměr). Mimochodem chci dokázat, že absolutní rým nemusí znít směšně.

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
Krchovy sou nej... a tohle je docela fajn dílko. Jo, líbí se mi: Užívám si sladké mdloby, odemykám tmavé hroby, hledím dovnitř na útroby

Avenarius
27. 01. 2005
Dát tip
FatalError: wow, dík. Snažil jsem se se souhláskama, ale jak to Tvoje znělý "ř" to není :-)

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
U mně je to tak znělý, protože tam zaznívá téměř pořád slovo "hoře" i ze spojení slov (jeho řev) .. a ř je samo o sobě znělý... A hlavně, ty to většinou dáváš jenom na konec veršů, já to mam v jakýkoli části. (teď sem to podala blbě, doufám, že mi porozumíš) :o)

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
no do piče, já se z těch tagů poseru... to je v řiti :o)

Avenarius
27. 01. 2005
Dát tip
FatalError: Nenech se tagama rozhodit. Kdyžtak místo nich používej uvozovky - je to rychlejší. "Ř" nemusí bejt vždycky znělý, záleží na okolních souhláskách, ve slově stříbrný, nebo rozprostřený je neznělý. Jinak co se týká celkový zvukomalby, tak je asi nejpovedenější poslední sloka (i přes moje obavy, že je celkově nejslabší). Obsahuje nejen koncový rýmy, ale i náslovný, i když s využitím předpony "roz". "R" a "ř" jsem cpal, kam to šlo. Dobře zní shluky souhlásek v "hrda hrobů", "nitru struny" a nahrazení "stříbrného" "rozprostřeným". A "r" je i ve 2/3 koncovejch rýmů poslední strofy (vlastně se zčásti účastní i toho rýmu "luny"/"struny", kterej jsem tam nepočítal).

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
Avenarius... hm, to jo, já vim, ale já sem chtěla zdůraznit pár písmenek... sem to asi blbě škrábla, jinak v nich chyby nedělam.. mam i svoje stránky... dík za přednášku ze zvukomalby :o) (btw - ta moje blbina je můj první pokus o něco podobnýho, takže tu jen planě machruju :o))) )

Haloo, haloo, co jsou tagy ??? FatalError : Pár písmenek... ? Checht, jsem k dispozici :)

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
písmenková: nevíš co sou to tagy? ceš přednášku??? :o) Zdůrazňuji tě :o)

Jasně že ci přednášku !!! Právě jsem se z jedné vrátila, tak sem s ní !!!

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
radši mrkni sem, asi bych to nedokázala zformulovat: html tagy

Avenarius
27. 01. 2005
Dát tip
písmenková: Tagy umožňujou psát tučně, nebo kurzívou, apod, vložit obrázek, tabulku apod. Dobrá je ta příručka od FatalError, něco máš ve zprávě. A co ta kritika? Moc se ti nechce...

Ave, já už jsem vše, co jsem říci chtěla, řekla... Díky Fatal za odkaz a Avemu za vysvětlení.

Avenarius
27. 01. 2005
Dát tip
Dobře, ale minules` byla obsáhlejší.

Ke každému dílu se dá říct méně či více, nemyslíš ?

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
Písmenková, přidala bych i výklad (kterej, díky bohu, napsal Avenarius), ale dneska sem to vykládala už třem lidem a fakt už z toho šílim :o)))

Avenarius
27. 01. 2005
Dát tip
FatalError: Blbina je v poho, "hoře" a "jeho řev" je dobrý. Však já nejsu žádnej odborník, ale zvukomalba se mi fakt líbí (myslím obecně - v podání mistrů)

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
Esli se líbí zvukomalba, asi mrkni na Acherona... to dílko o slepýši má docela fajnově zpracovaný, inspiroval mě.

Avenarius
27. 01. 2005
Dát tip
Acheron je dobrej, je to spíš mistr speciálně rýmů.

FatalError
27. 01. 2005
Dát tip
Jo, ale je nafrněnej... jako člověk... jako básník (esli to můžu použít) je gut...

Ehh... No, přečetla jsem to.

Nicollette : doporučuju nechat se pověsit do koruny stromů, tak budeš mít jistotu, že se nedotkneš půdy...

Avenarius
26. 01. 2005
Dát tip
písmenková: ?

Avenarius
26. 01. 2005
Dát tip
Doporučuju pověsit se na půdě - budeš jí obklopená a přec se jí nedotkneš... :-)

Nicollette
26. 01. 2005
Dát tip
to neni džoukézní

Avenarius
26. 01. 2005
Dát tip
Já jen navázal na písmenkovou... Jó až já se pověsím - bude konec depresím !!! :-)))

Nicollette
25. 01. 2005
Dát tip
necham se rozprášit

Implicite
24. 01. 2005
Dát tip
pekna....trochu medova, ztemela noci....ales gute

Avenarius
24. 01. 2005
Dát tip
Medová?

Nicollette
24. 01. 2005
Dát tip
co si budem povídat, na vázaný verše sem nebyla nikdy... avšak atmosférka pěkná, zvláště poslední strofa... dobrý nápad Rozprostřený závoj luny - to jakože jo ačkoli :-)) ... já můžu ohřbitovech leda číst, neboť mě tam už nikdo v životě nedostane... *

Avenarius
24. 01. 2005
Dát tip
Já někdy chodím v noci od vlaku přes hřbitov a pak mě napadají blbiny :-). Jsem rád, že se ti líbí poslední sloka, protože to předtím mě z větší části napadlo při tý cestě od vlaku (někdy v zimě - září rozhodně nebylo) a ta poslední sloka je už dělaná v posteli nad sešitem a připadla mi moc umělá, takžes` trochu rozptýlila moje obavy, že je výrazně slabší než ostatní. Jinak doufám, že to bude součástí delšího dílka, ale nevím, kdy budu mít čas a motivaci to dodělat. Proč tě nikdo v životě nedostane na hřbitov? A ani ve dne? Podle mě je noční hřbitov jedno z nejbezpečnějších míst. Neslyšel jsem o tom, že by se tam někomu někdy něco stalo. Ď.Ť.

Nicollette
24. 01. 2005
Dát tip
protože tam sou mrtví lidi, proto N.Z.

Avenarius
24. 01. 2005
Dát tip
To jsou jen jejich ostatky. Ty kolujou všude - nejen na hřbitově. Takže ani ve dne?

Nicollette
24. 01. 2005
Dát tip
vůbec

Avenarius
24. 01. 2005
Dát tip
Jednou se tam podíváš...nebo se necháš rozprášit po zahradě?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru