Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Duše

15. 02. 2005
2
0
2047
Autor
Amah

 

Když zemřel mladý člověk, první věcí, kterou uviděl, byla květinová pláň. Kam až jeho oko dohlédlo, samé květiny, modré nebe, zpěv ptáků, vůně jara. Když se však ohlédl, vše jakoby pohaslo, okolí bylo náhle suché a mrtvé, jen v dáli se třepetaly rudé plameny. Ohniska spalovala temné nebe, plné mračen. A mezi těmito dvěma světy tvořila hranici vyšlapaná, téměř nezřetelná cestička. Mladý člověk však nestihl za svého života vykonat mnoho dobrého, ale ani spáchat mnoho zlého. Neveda zda jít za světlem či tmou vydal se po hraniční stezce.

Putoval dlouho, předlouho, až potkal plačící duši.

„Proč pláčeš?“ zeptal se.

„Co mé srdce tlouklo, tlouklo pro dívku jménem Lautitia. Má láska neznala hranic. Ona však nic netušila, nikdy jsem neupustil jediné slůvko, ani náznak ni  řádku jsem nenapsal. A důvod?  Bál jsem se, že ji ztratím, že mě odmítne,či mnou dokonce povrhne. A nyní? Je pozdě!“ řekla duše, odevláta do temných skalisk.

Po tomto setkaní putoval muž pomalu a smutně.

 

„Dobrý den“, řekl člověk další duši, jíž potkal. Odpovědi se však nedočkal.

„Dobrý den!“ opakoval hlasitěji.

„Mmmm, mmmm…“,ozvalo se. „Kdysi jsem byl stromem, krásnou vrbou. Rostl jsem v nádherném sluncem zalitém zákrutu říčky, jež měla vždy křišťálově průzračnou hladinu, vodu plnou ryb. Každý den  přicházela nádherná dívka. Opírala se o mne a máčela své půvabné nožky v bystřině. Jak letěl čas, začal jsem ji milovat, ona mi zato vyprávěla svá trápení. Doufal jsem, že za mnou bude chodívat navěky. Jednoho dne však nepřišla a víc jsem ji neviděl.“

„Smutné“, řekl mládenec. A smutnější bylo i jeho další putování.

 

            Poslední, koho člověk potkal, byl pes.

„Dobrý den, pse, co tu děláš?“ zeptal se.

„Čekám na svého pána, jen s ním půjdu za světlem, či po jeho boku za tmou.

 

Znenadání zřel jasné světlo. Skácel se na zem, mrtvý.

Nebo mu byla dána další šance? Žít? Prožít?


Empty
03. 07. 2005
Dát tip
Já ti nevim, skoro to hraničí s úvahou, i když příběh tady asi není to nejpostatnější. Kdybych měl být úplně upřímný, tak mi tenhle styl povídek moc "nejede" Ale napsaný je to pěkně

Tragicus
19. 02. 2005
Dát tip
No... Nebylo to spatne napsane, ale ta myslenka se mi nelibila. A ten konec take ne.

Kakuloj
17. 02. 2005
Dát tip
amah: a neupravovals, že ne? :) pišta: roztrhej si tu svou! já vyhrál :p nepodváděj! :)) a trhej!

Amah
17. 02. 2005
Dát tip
ne nic

Kaku: Na důkaz svého činu pošlu ti ustřižený růžek. Přinesou ho takoví velcí špatně naladění pánové....

Kakuloj
17. 02. 2005
Dát tip
pišto: radši bych menší dobře naladěné slečny :)) takoví pánové mě většinou děsí :(

Kaku: Děsí? Výborně.... :)

Kakuloj
17. 02. 2005
Dát tip
nedělej to! zavřou tě! budeš psát zápisky Pišty Děsinoviče!

Zavřou. Zahřejou. Daj najíst... Beru! :)

Kakuloj
17. 02. 2005
Dát tip
docela rád bych si přečetl o vypocákání, můžeš dát odkaz ať nemusim hledat?

Kaku: Buhužel, jedná se o nezachycenou autentickou výpověď po absolvování dvoudenního lit. mejdanu u Lyryka...

Amah
16. 02. 2005
Dát tip
sorry omlouvám se - trouble s nickem

StvN
15. 02. 2005
Dát tip
Tyjo já nevim. Na to se snad ani nedá nic říct. Ani dobrý, ani vyloženě ubohý, prostě nijaký. Nechává mě to chladným.

pomíjivá
15. 02. 2005
Dát tip
mezi těmito dvěma světy mi vadí, nějak to ruší vnitřní plynutí textu chtělo by to zkontrolovat diakritiku doplnit čárky jinak souhlas se StvN ale chápu, že ses bál, že tě dívka "....povrhne" :)))

Kakuloj
15. 02. 2005
Dát tip
to už jsem tu jednou četl, proč je to tu zase jako nové?

Kaku: Taky mám takový pocit deja vu. Ale řekl bych, že obava z "povrhnutí" tam předtím nebyla... P.S. "Povrhnutí" myslím bude skvěle konkurovat jablkůmovo "vypocákání"....

Kakuloj
15. 02. 2005
Dát tip
jo, já myslim, že to bylo i s povrhnutím :)

Já myslím že ne. Pojď, roztrháme si občanky! :))) (a tím nemyslím naše ženy....)

Spirit
15. 02. 2005
Dát tip
znovu tedy.. :) obdivuhodný zpracování myšlenky! *tYp*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru