Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Urban Haiku

17. 02. 2005
3
0
1582
Autor
Kyril

Můj první počin v žánru haiku a vlastně i vrámci poezie... Jsem zvědavý na naše názory :-)

 

Tiše kapky zní

v liduprázdných ulicích

nočního města

 


Nicollette
20. 02. 2005
Dát tip
ano *

dismorphia
20. 02. 2005
Dát tip
haiku nehaiku liduprázdných ulic, kapek a nočních měst už jsem přežraná

Kyril
18. 02. 2005
Dát tip
Dobrá, dobrá... Beru si to na srdce a příště se budu snažit tomu vyhnout. Diky za rady.. jsou kazdpoadne prinosne...

Gonsales
18. 02. 2005
Dát tip
me se to libi...vlastne smi to libi az na tipa;)

komedie
17. 02. 2005
Dát tip
ten první nebude moc veselý...je to dost nudný....:(

John_Ceder
17. 02. 2005
Dát tip
i Kerouac psal nudná haiku.. každej si píše jak haiku chce, já tomu nerozumím..

Fouckault
17. 02. 2005
Dát tip
*

REDH0T
17. 02. 2005
Dát tip
asi je to v teplé zimě...

ysalamiri
17. 02. 2005
Dát tip
příliš osobní adjektiva..ale určitě zůstaň haiku věrný, jednou se to poddá..a i kdyby ne, je to jedna z nejhezčích forem vyjádření nějaké myšlenky (ta Síla!!) měj se :o)

Kakuloj
17. 02. 2005
Dát tip
můj první pokus byl horší, baví mě haiku... někdy

Kyril
17. 02. 2005
Dát tip
Me prave prislo ze to subjektivni vnimani okamziku ma v haiku sve misto... A zvlast velkoměsto v noci si primo rika o postihnuti te zvlastni nalady.... Ty myslis ze haiku nema byt osobní?

Ragnar
17. 02. 2005
Dát tip
Kyril, podľa mňa by haiku malo byť osobné, inak sú to len krátke oznamovacie vety v troch riadkoch. OK, dodržiavaš jeden z formálnych znakov haiku, rodelenie slabík vo veršoch v podobe - 5-7-5. Ale aj bez toho to podľa mňa také české haiku je (aj keď ostatné formálne znaky chýbajú). Problém vidím v tých "liduprázdných" ulicích a "nočním" městě. Tie prívlastky by mali čitateľovi tak nejako "vyplávať" samy, bez vyslovenia... Neviem, ako by som to napísal, moje pokusy o haiku nie sú o nič podarenejšie. Len čo som pričuchol k teórii...

Ragnar
17. 02. 2005
Dát tip
Mimochodom, vcelku fajn stránky o haiku sú napr. tieto: http://www.literra.cz/moduly/diskuze/php/tema.php?tema_id=21 http://www.volny.cz/dalibor.ch/haiku.htm ...tu na Písmákovi bol svojho času klub Haiku, ale asi je zrušený, nenašiel som ho...

ysalamiri
17. 02. 2005
Dát tip
ale samozřejmě že jde především o subjektivní vnímání okamžiku, ale tohle je podáno až moc subjektivně, na můj vkus..a asi i na vkus haiku..viz. Ragnar - některé skutečnosti by měly čtenáři dojít bez vyslovení

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru