Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bezhlavý rytíř

23. 02. 2005
1
0
2217
Autor
whitecrow

balada o zhroucení ideálů...

Osamělá žíznivá pista
v písčitý prach oděná
ke spánku poskytla mi
pošlapaná svá ramena
Snad zchudlý alchymista
či divá zvěř
před únavou padli
v ten samý keř

Věčnou žízní
netrpí však
jen pista samotná
Též život v zeleň vetknutý
v šedi oslaben
pod zrezlou kosou se tísní

Modlitba v předvečeru zatemnělém
rozpouští se v chladivém svitu luny
K rukám osudových svých litanií
se zahnutými prsty
tak naděje zapečetěné v summy
skládám

Nad spící klenbou mého těla
luna nesmělá
ze studu se vysvléct směla
Však z kurtizány na anděla
zpět se musí přeodít

Za reinkarnace této ďábelské
snové mé ideály
prudce se hroutí
Rozvášněná kolombína
pohlcena jest nyní trnitým proutím

Něžná ručka zkrvácená
před svým uvrhnutím
v kobku nekompromisní
před odchodem svým do ztracena
upustila hlavu
obydlenou červy
připravenou k nakousnutí

Déjavu nesmrtelné
déjavu věčně jsoucí
bezhlavá bojovnice
bez účelu, intuice
dobývá panen vševědoucích...


whitecrow
01. 03. 2005
Dát tip
Koukam, zes ctenar zaryty... 1100stran by mne asi odradilo Ac jak rika ma babicka, cim tlustsi kniha, tim lepsi, na to ja zas tak nedam Nejsem typ cloveka, kterej prelouska 300strankovou knihu za 2dny, rada se v tom hrabu dele, obzvlaste zamlouva-li se mi ta kniha mimoradne... Citaty kazdopadne uvitam! Preji Ti fajn den, w.

StvN
01. 03. 2005
Dát tip
Ono to bylo v šesti svazcích a četl jsem to asi půl roku.

whitecrow
01. 03. 2005
Dát tip
Tak to zasluhujes pochvalu za zasluhy..;) to bych asi nezkousla...

StvN
01. 03. 2005
Dát tip
Ale jo. Dlouiho jsem čekal na druhej svazek, kterej byl furt pučenej. Mezi tim jsem četl jiné knihy. Bylo to fajn, ale najednou bych si to nedal.

whitecrow
28. 02. 2005
Dát tip
Francouzská literatura mne též velmi oslovuje..! Cetl jsi Naruby od Huysmanse..? doporucuji - je skvela pro navozeni deprese... Pravdu diz, Dostojevskij je autorem Bilych noci mj. Muj nejoblibenejsi roman od nej je IDIOT, je skvelej!

StvN
28. 02. 2005
Dát tip
Ani nevim, jestli si chci navozovat depresi. Dneska jsem dočetl Novou Heloisu. Možná sem dám pár citátů, co jsem z těch 1132 strany vypsal.

StvN
25. 02. 2005
Dát tip
Já nejvíc přečetl těch francouzských. Ruskou jsem jenom štrejchnul, ta je taky dobrá, Lermontov asi nejvíc, Gogol. Goethe samozřejmě ano. Wilde taky. Jo, Dostojevskij, to jsou Bílé noci, ne?

StvN
23. 02. 2005
Dát tip
Dýchají na mě staré, moc staré časy a to se mi líbí.

whitecrow
23. 02. 2005
Dát tip
Dekuji Ti, milý StvN;) Tob? se líbí staré ?asy, mn? se líbí Tvá kritika...;)

StvN
23. 02. 2005
Dát tip
Však víš, miluju takový devatenáctý století.

whitecrow
23. 02. 2005
Dát tip
I mému srdci je toto století tuze milé..! nacházím obrovské zalíbení obzvlášt? v románech z této romantické a moderními vymoženostmi nezkažené epochy...

StvN
23. 02. 2005
Dát tip
Zkažená byla jinak. Žádný velký terno to asi nebylo. Přesto je mi tak trochu líto, že se nemůžu vozit ve fiakru, nebo chodit pěšky po Paříži, po Praze, posílat sluhu s psaníčkem své milé :-)

whitecrow
23. 02. 2005
Dát tip
Co myslis tim jinak..? Mas pravdu, prochazeni po Parizi za libozvucneho skripeni fiakrovych koles by bylo jiste romantictejsi nez soucasne prdeni zacmouzenych automobilu...

StvN
23. 02. 2005
Dát tip
Zkažená byla společnost. Nečetla jsi ještě Novou Heloisu? A nejen tu. Zola, Balzac, Stendhal....uznávám, že v jejich knihách jde většinou o společnost vznešenou a prostí lidé možná tak zkažení nebyli, zatímco dnes si může v podstatě každý dovolit docela hodně.

whitecrow
23. 02. 2005
Dát tip
Nová Heloisa bohužel není na sklade knihovny C. Budejovic... tak si ji zatim nechavam na pozdejsi casy, kdy si ji jiste s chuti vychutnam... Od Balzaca jsem neco cetla, Zolu a Stendhala jsem vsak jeste neotevrela... mam co dohanet, ja vim... To je pravda, každý si dovoluje na každého, jen ti bohatší na to mají více prost?edk?...

StvN
23. 02. 2005
Dát tip
V Budějicích je Nová Heloisa ve slovenštině, myslim. Cos teda četla, že tě ta doba tak fascinuje?

whitecrow
23. 02. 2005
Dát tip
Dostojevskij, Wilde, Balzac, Goethe, Bulgakov, Dalí - Skryté tvá?e, Flaubert, ... Heloisu máme jen v originále, a to hned p?tkrát...;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru