Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlhavá

27. 02. 2005
11
0
4966

" ... zrozen ke smrti, zemřel k životu ... "

Do tmy noci houká vlak,

mrtví padají   ptáci z keře,

nenávist míchá v srdci strach,

tak nechám je v tichosti ležet,

 zmizely duše v oblacích,

těla se mísí s bahnem,

poslední napsala dík

a opila se s ďáblem,

pak kapka krve nerozhodné,

na pergamen se rozpila

a má hořící svíčka bílá 

na černou se změnila ...

 

... projel další noční vlak,

já prosila na kolejích,

snad mohla bych ještě vstát  ...

 

 

 


Aagaatka
15. 01. 2006
Dát tip
prinecezno, asi si taky něco přečtu o rytmice, ale tvoje tvorba mi je velmi blízká.tip****

děkuju Agaatko :-), mám radost :-)! A musim se Ti přiznat - já o té rytmice zatim nic necetla :-(... ale pššššš... :-) děkujuuuuuu :-)

jeminacky az tak... Děkuju... to těší =o)! Tvoje verze - taky verze - proč ne , Zrovna tuhle sem napsala hrozne rychle a pak vymenovala asi tri slova - ale furt dokola jeden den tam a druhej zpatky.... Pak sem se nastvala ... protoze mi prislo ze i kdyz tty tri vymenim porad zustava stejna - tak sem ji sem hodila.... děkuju P.S. Du si najit stranky o rytmice =o) ....

gr_4you
22. 10. 2005
Dát tip
tahle se mi líbí moc!! TIP Vůbec není tak křečovitá jak psal dero (ostatní kritiky sem nečet.) Ty rýmy nejsou sice pravý ale seděj tam a myslím žes záměrně neřešila přesnou shodu (??). Když to srovnám s těma staršíma tak jdeš jednoznačně kupředu. Ty slova plynou a mají obsah. Dovolil jsem si cover verzi: Do tmy noci houká vlak, mrtví padají ptáci z keře, nenávist míchá v srdci strach, tak nechvám je tiše ležet, zmizely duše v oblacích, těla se mísí s bahnem, poslední napsala jsem dík a opila se ďáblem, pak kapka krve nerozhodné, na pergamen se rozpila a hořící má svíčka bílá na temnou čerň se změnila ... ... projel další noční vlak, já prosila na kolejích, snad mohla bych ještě vstát ... Hele já taky teoreticky nerozumím rytmice, (přízvučný, nepřízvučný atd.) ale když si to pomalu rytmicky odříkáváš, tak by ti to mělo tak nějak v uchu sedět. A přečti si o tom něco.

Sobota je tu...:)

Rosa_canina
05. 03. 2005
Dát tip
mam v krku koky...nevim jestli budu schopna ucastnit se lezby....

:( no co nadelame:(... hlavne at se co nejdriv uzdravis!!!

Rosa_canina
03. 03. 2005
Dát tip
Mam husi kuzi..ma to tak byt? UZASNE jako vzdycky...:)))) TIP*

Asi jo...:) Ja moc nevim... Kazdopadne Ti moc dekuji! Asi se nedockam soboty:(...

Rosa_canina
03. 03. 2005
Dát tip
Proc andilku modrokoky..koky ne, ty mam v krku modrooky? Brouku vydrz..adrenalin,to je zavistost..PANECKU:)

deekuuujuuuuuuuu.... MOOOC:)!!!!

:) dekuju Ti moc Nadiku:)!

:) dekuju Ti moc Nadiku:)!

:) dekuju Ti moc Nadiku:)!

romale
01. 03. 2005
Dát tip
Pěěěknáááá... *

inlajn
28. 02. 2005
Dát tip
..hodně hustá pocitovka - já bych se v ní pravítkem teda nenimral, ani nápad! TIP.

jehe: dekuji:) ! Jak se rano vstavalo? Zitra uz povalim taky:(... neska uz su plne chodavy pacient:).... Vesuvanka: Tvoje navsteva tip i kritika me zahrala u srdicka! Dekuji Ti za ni! malinka hveszdinka: Si hodna! Moc dekuji:)! Croyance: Tolik potesujicich slov ani neumim vstrebat:)... Dekuju Ti za ne moc - zkusim kdyztak drobne zmenit Tebou zminene chybicky:)... diky Ti !!!Mam radost:))!!! inlajn: Tva vystizna zluta kritika me hladi po dusi:) dekuju Ti za ni!

nadik_k
28. 02. 2005
Dát tip
No nááááádherné... opravdu moc :-) TIP!!!!

Dero
27. 02. 2005
Dát tip
Jak některá slova, tak slovosled a obraty jsou očividně uzpůsobeny formě vázaných veršů. Působí to na mě křečovitě. Navíc ty rýmy nejsou příliš dobré.

DRAHT
27. 02. 2005
Dát tip
Líbí, ale zároveň mrazí.... TIP

Spirit
27. 02. 2005
Dát tip
mně se to zase moc líbí...t*

:( ... kdyz pridu na vyplepseni - ozvu se:)! Ted ji furt ctu dokola a citim to tam- holt asi se tim neproslavim - mozna to bude i tou teplotou - no nebudu se omlouvat - su totiz drsnak:)!!!! dekuju za navstevu i dobrou kritiku!

re_nesance
27. 02. 2005
Dát tip
tohle je...s prominutím...dost mizerná báseň; evidentně násilně vycucaná z paty :-)

Dero
27. 02. 2005
Dát tip
Teplota, áno! Proto ta rozohněná, silná slova. Chápu. :o) Měj se hezky, drsňáku.

je tak to sem netusila takovou navstevnost - takze to prvni patri Derovi:)) Draht: dekuji moc! mrazi nemrazi chtelo to ven:)) dekuju Ti za navstevu i tipa!!! Spirit: nemam nic nez slova diku !!! Tva navsteva me moc tesi!!!

renesance: bohuzel ani ne:( ja takhle mizerne pisu normalne:)... ale pracuju na tom snad se priste nebo nekdy v budoucnu zalibim i Tobe diky za kritiku i navstevu!!!

re_nesance
27. 02. 2005
Dát tip
já tobě děkuju za ten přístup :)

Dero: :)))) ty taky Dero!... du se schladit:)...

:) neni zac - vlastni zkusenost ... Mej se pekne a budu rada kdyz se zas nekdy zastavis!

Silvita
27. 02. 2005
Dát tip
Miluju černé a šedé kontrasty, taky je používám, ale sama dobře vím, že mají hlubší význam (alespoň pro mě:) jinak se vyjádřím k obsahu: jj, to bych chtěla uměl:)

dekuju Ti moc Silvi!!! MAji ale neni to az tak hrozny - dekuju za navstevu i tipka!!!

komedie
27. 02. 2005
Dát tip
příliš nenadchlo......nechám to ještě uležet :)

:) planuji zmeny :)...Treba bude lip...:)Tva navsteva me tesi!!

Omlouvam se ze otravuju:(...Kdyztak se na me vykaslete!!! Ale udelala sem malinke upravy tak bych jen chtela zjistit jesti sem to pokazila este vic nebo se to trochu spravilo???:)... dekuju Vam

avi...

re_nesance
27. 02. 2005
Dát tip
no...třeba ty gramatický rýmy jsi tam nechala :-)

no jo:( ja vim:(... ale tech se nezbavim:(... :) ony ke me asi patri ci co:(...? Dekuju a navstevu i nazor:)!!!

Jeheheman
27. 02. 2005
Dát tip
:o)) ty si fakt čokoládová.. ty tvoje rozhovory tady, na nikoho se nezlobíš ani při kritice, to já už bych asi vyskakoval;o) celkem s těma kritikama souhlasím.. i když třeba "těla se mísí s bahnem" je hustej obraz:)

vesuvanka
27. 02. 2005
Dát tip
Při čtení trochu zamrazilo, ale je to pěkně napsané..... určitě TIP

je taková..... no.......mlhavá.....asi tak :o)....t*

Croyance
27. 02. 2005
Dát tip
Pasáž s přeměnou svíčky mi roztomile (zřejmě rýmem) připomíná čarodějné zaříkávadlo, ale má tu své (až by se dalo říci nenahraditelné) místo - život střídá smrt - kouzlo obrazu. Dílko je to přinejmenším dosti povedené, jen by možná bylo záhodno pohrát si s časy (minulý v prvních dvou verších působí poněkud kostrbatě) a sem tam tajemně prohodit sled slov ;o) Ať tak, či onak... smekám, dávám tip a přiřazuji k oblíbeným. Myslím, že Mlhavá si to zaslouží - alespoň v mých očích, v mém srdci a v mé duši ;o) Ve tmě noci houkající vlak Mrtví ptáci padaj z keře...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru