Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Borovice

22. 11. 2000
2
0
1381
Autor
herila

Může borovice přemýšlet?

Moje sestřenice Pinie z Kanady si nedávno opatřila nové větve. Vybrala si temně zelenou s příměsí ohnivé červené. Nějak si to neumím představit- já znám jenom zaprášenou zelenou, šedou a hnědou. Kdyby to šlo, jela bch k ní na ozdravný pobyt. Tamější vzduch má prý zázračné účinky. Na zimu bych potřebovala teplejší kabát. Jde mi od kmene mráz. Zahřeji se trochu jen nahoře, ale nesmí foukat vítr. Už mi to tu leze krkem. Za chvíli prosinec a já ho neseženu. Povídala kamarádka, že znala jednu pěknou borovici a tu o Vánocích odvezli do tepla (dovoma), jak ta se těšila. Jenže šel čas a pohled nebo zpráva od ní nepřicházela. Pak vyšlo najevo, že ji nevzali celou, kořeny nechali v lese. Źádný happyend se nekonal. Tak je snad dobře, že já nejsem tak pěkná. Třeba zůstanu v lese a dočkám se jara. Tu trochu zimy přečkám. Na jaře bych si mohla opatřit alespoň páreček pěkných větviček a trochu snad povyrůst, abych viděla zase dál a výš. Už teď dohlednu skoro na kraj lesa. Ne, že bych byla tak vysoká, ale les je hodně malý. Nedávno z něj zase kousek zmizel. Jestli to půjde takhle dál, budu muset vyslat bratříčky na jiné místo. Počítám, že se někde uchytí, jsou to semínka šikovná. Mě už to stěhování nebaví a mám kořeny moc hluboko, takže se ani nehnu. Šel tudy nedávno myslivec s nějakým holobrádkem a obhlíželi revír. Moc se mi nelíbili. Domlouvali se na lovu vysoké. Ne, že by mě občas taky neotravovala - loupe mi kůru, ale jinak je to milá zvěř. Zvláště ti malí jsou roztomilí. Horší jsou divočáci. Nemají charakter. Je tomu 10 dní co mi jeden úplně rozoral hlínu kolem kmene. Dokonce mi pokousal několik kořenů. Ještě pár takových barbarských nájezdů a je po mě. Kdybych měla třeba trny jako růže, mohla bych se bránit a trochu jim pocuchat srst. Takhle nemůžu nic. Ani si postěžovat u myslivce Puklého. Ten je úplně k ničemu, zajímá ho jen myslivecká. Nenapadne ho vyfotit mě po jednom divočáckém mejdanu a zaslat na příslušnou adresu. (Myslím rovnou ministerstvo). Slyšela jsem, že v zahraničí ten problém vyřešili - prý tam snavějí okolo kmenů zahrádky. Ale do lesů se tahle novinka ještě nedostala. Jsem skoro i ráda, má to mouchy. Nemohl by mě pak žádný jelen podrbat na kmenu. Teď byly ty lidské volby, snad byli zvoleni i některí naši sympatizanti. Líbil by se mi Luboš Smrk - má prý předky v Kanadě.
:-)...dám do stromového klubu..

Čolito
06. 04. 2002
Dát tip
:-))

blazinek
23. 11. 2000
Dát tip
cink :-))

Helča
23. 11. 2000
Dát tip
:-)

Jákob
22. 11. 2000
Dát tip
:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru