Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Big small action

23. 11. 2000
1
0
3519
Autor
satix

Tohle není žádná velká malá akce, ani žádná vleklá reakce. To je moje. (pozn. tahle zkurvená klávesnice nepíse nekteré samohlasky.....sorry)

Snad je to tím, že Slunce dneska se veze ve svém Space voze a já miluji Slunce, címž vzniká opoždená reakce na mé erupce. Snad je to tím, že nemám po ruce ani tvé líce schází mi tvá ústa, tvé objemné plíce, které objímám za svitu Mesíce a neveríce. A taky to muže být odpolední nudou procházející mou chodbou, mírící na konecnou stanici Bournou moji sklenici milou. A taky to muze být tím, ze jsem potkal opici, co nosí tenkou cepici s jadernou hlavicí, a kdo ví, co skrývá v závratí, snad netrpím závratí??????
Merle
25. 01. 2001
Dát tip
ulít: až se ti štěně doma vyčůrá na koberec jen proto, že to prostě ještě neví, pochválíš ho a pohladíš?

kafka
24. 01. 2001
Dát tip
promiňte mi, prosím, můj poblázněný smích ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ale na tolik řádků jako vy to nezvládnu ;-)) sakra, jak jsem se sem vlastně dostala? Ach, Vio, ty máš tu nešťastnou kritiku pod celým svým dílem....nejde to vymazat? no asi ne... nicméně je to originální ;-)

ulita
13. 12. 2000
Dát tip
Vojtek: ty dělíš názory na dokonalé a nedokonalé? To už v historii několikrát bylo - ti s nedokonalými názory končili buď na hranicích nebo v plynových komorách... Co se týče stylu, máš pravdu, že jsem trochu přestřelila - ale byla jsem hodně naštvaná a potřebovala jsem si ulevit - na to mám snad právo, ne?

Vojtek
11. 12. 2000
Dát tip
Ulita: Hmm další dokonalý názor... a ten vybroušenej styl jak ho vykřičet do světa!... :-(

Vio
07. 12. 2000
Dát tip
Printe, když dovolíš, nedotknul jsi se základní věci mého příspěvku a sice, že každý by měl mít svůj vlastní názor a měl by jej být schopný hájit. Ovlivňování názory jiných bylo vždy a všude a nepokládám to za něco špatného. A pokud se některý názor zjevuje častěji není na tom nic špatného. Nikomu není bráněno presentovat svůj názor stejně. Svoboda, ale ne anarchie! A pokud jde o Tvou hvězdičku... mě nevadí ani hvězdička, ani vykřičník, ani jakýkoliv jiný znak. Mě vadí naprostá strohost tohoto sdělení. Ale o tom už řeč šla a Ty kritiky psát nechceš. Tvoje volba. Já zase mohu říct, že to nepokládám za dostatečné. Vidím za tím tak trochu alibismus. Nikomu neublížit? Nebo proč? Vždyť Ty jsi schopný diskuse a máš svůj názor. Pravda, presentovaný jen Tou hvězdičkou (teda u básní). A napíšeš někdy za tu hvězdičku: Toto je můj subjektivní názor? Ne. Pak nevím, proč to chceš po druhých. S úctou diskutující Violator ;-))) #!

Merle
07. 12. 2000
Dát tip
Printe: opravdu se pleteš. Nejsem na písmákovi závislej. To jsem si ověřil. Spíš mě do pasti zachytily lidské vztahy. Prostě mám písmáky rád. Nemůžu říct, že práce (zábava) tady mi nic nedává... Ta zábava rozhodně, ale bavím se tak možná na pokecu. Čtení, psaní názorů a kritik je pro mě spíš tou prací (jak kdy to je jasný). A práci já zrovna moc nemiluju. Bejt tu víc lidí Lyrykova formátu, kteří by kritizovali, dávno bych se na to vykašlal. Já nemám dobrej pocit z toho, že mě lidi považujou za kritika (nebo nějakou VIP), když jím nejsem, stejně tak za básníka. Nepředstírám znalosti, který nemám, a nikdy se (tady) nestydím přiznat nevědomost, nebo chybu. Kromě toho si nemyslím, že bych svoje subjektivní názory prezentoval jako obecnosti... naopak pokud si vzpomenu, všude píšu, že to je jen můj pohled. Nikdy (pokud vím) jsem nikde nenapsal obecnost, kterou bych nebyl schopnej obhájit nějakejma opravdu obecnejma podkladama (třeba rytmika apod.). Tvůj názor Printe mě velice mrzí, protože tohle je přesně to, čemu jsem se vždycky chtěl vyhnout... Bohužel tu na tu odpovědnost nebyly, a zatím ani nejsou, jiný záda. Souhlasím s tím, že dostávám víc kritik, popřípadě tipů, než si moje díla zasloužej. stejně tak s tím, že respekt písmáků k mm kritikám je větší, než moje chabý odborný znalosti (nemluvě o literárním přehledu). Ale mám snad kvůli tomu přestat psát? Nebo kritizovat? Ujme se tu toho někdo jinej? Já myslím že zatím ne. A proto to dělám a budu dělat dál, tak jen jak dokážu. Protože věřím tomu, že je to potřeba, že to pomáhá (asi ne všem...) a že to má význam. Já si totiž ještě pamatuju, jaký to bylo, když jsem sem přišel jako nováček... no, aspoň vám přeju hezkej den...

Print
07. 12. 2000
Dát tip
Ahoj kamarádi!:-))) Vio: vzájemné ovlivňování názory - proč ne? Ovšem za předpokladu, že se vzájemně střetnou. Tupé přebírání ne!:-) K hvězdičce: víš, ona opravdu není strohá - má dokonce řadu významů a jak viš, nepoužívám jí zdaleka jen sám a není to můj vynález. Původně totiž při chatování znamená polibek!:-) Já jsem jí přisoudil řadu dalších významů a myslím si, že není tak těžké je pochopit a většina z těch, kterým ji posílám, ji naprosto chápe. Jednak sděluje, že dávám tip, sděluje dál, že tou básní jsem byl tak či onak okouzlen. A ono okouzelní se těžko popisuje. Je to víc, než líbí nelíbí! A pokud jsem okouzlen, pak tento pocit se velmi těžko definuje a už vůbec na to nesedí jakékoliv kritické vyjadřování! V té hvězdičce tedy opravdu není žádný alibismus - je tam emočnění sdělení, které, pravda, sice nemusí být každému jasné a ani to od každého nemůžu čekat, pak tedy nastupuje pouze ten holý fakt, že dávám tip!:-) Mohl sis všimnout, že někdy přece jen i k tý hvězdičce něco utrousím, ale opět to nemá povahu kritiky. Každý se vyjadřujeme jinak a pokud to vyloženě nebolí, respektuju každé vyjádření i každý znak. Snad mi trošku rozumíš!:-) Merle: Nedělám si nároky, jak už jsem několikrát psal, že se nepletu. To, co jsem ti psal se týkalo ne objektivních fakt, ty já nejsem ani schopen posoudit, ale pouze dojmu - privátního dojmu, který prostě mám!:-) A také jsem ti nikde ani slůvkem nenaznačil, abys nedělal to, co cítíš a co chceš dělat! To by tady byla pěkná nuda a hrůza, kdyby všichni dělali jen to, jak já bych si to představoval! Brrr! Hrozná představa!!:-) Chtěl jsem ti vlastně jen sdělit pohled na tebe i z jiné strany - jak je možné tě také vnímat! Nebyla to tedy nějaká kritika a posuzování, ale privátní reflexe, kterou jsem cítil a kterou jsem ti sdělil. Myslím si, že to přece není marný si uvědomit, že moje působení může vnímat někdo i jinak, ne?:-) Máš zřejmě pro mě - a to je fakt - těžko stravitelné vyjadřování, které mě často skutečně vytáčí (ale třeba je to opravdu JEN můj problém!!!) Např. třeba hned tady pod Satixem: tvoje rekace: "...prosím, aby se to už neopakovalo". Vcelku nevinná věta, ale zvedla mi adrenalín víc, než ta první Viova! Prostě - nemůžu si pomoct, ale zní mi to jak od třídního kantora - tedy s převahou moci úřadu a s převahou moci svého postavení, věta od šéfa, který na závěr výtek z pocize svého postu zakončuje kázání na koberečku svým podřízeným: a prosím, aby se to neopakovalo! No, pro mě je to děs a hrůza!:-))) Nevím, jak to působí na jiné, nevím, jak to myslíš ty - je fakt možné, že jsem přecitlivělý jen já! Ale není to primárně o tobě, kdyby tuto větičku (kterou jsem uvedl jako příklad) napsal kdokoliv jiný, vytočilo by mě to stejně!:-)) Netvrdil jsem, že věcně píšeš obecnosti, ale tím, že svou kritiku opravdu nezabalíš do těch slůvek, které jasně říkají, že je to tvůj privátní názor, pak se tvé vyjádření jako obecné tvářit a vnímat může. Ale tohle tady dělá dost lidí!:)) Rozhodně tedy dělej a piš nadále tak, jak to cítíš. Mně zase ponech prostor k tomu, abych se občas vyjádřil nebo rozčílil! Emoce k nám patří!:-) K Lyrykovi se vyjadřovat tady nebudu a už vůbec ne k jeho "kritickému" působení, které já osobně vidím diametrálně odlišně, než to vidíš ty!:-)) Snad jen, že jsem rád, že kritiků "Lyrykova formátu" zejména po osobnostní stránce, je tady strašně málo!:-)) Snad mě oba dva pochopíte, že po téhle diksuzi bez servítků, se cítím opravdu skvěle, že mně to pomohlo a že jsem mohl ze sebe svalit zablokobanej kámen neporozumění, hořkosti, naštvanosti, a že se tak cítím jaksi osvobozenej sám od sebe!:-) Za což vám oběma fakt upřímně děkuju!:-) *! a pro Via: $!:-)))) PS: V neposlední řadě vám, Merle a Vio, děkuju ještě za to, že jste se vůči mně nesnížili k nějakým odvetným atakům - ač jsem svými poznámkami vás k tomu téměř vybízel. Strašně si cením toho, že jste si udrželi glanc a úroveň! Print

Vio
07. 12. 2000
Dát tip
Printe, už jen krátce a asi se budu opakovat. Připadá mi nesmyslné psát: toto je můj názor, jelikož to ani jinak být nemůže!!! Trochu máš možná pravdu s tou Merlíkovou nešťastnou formulací. Ale nic to nemění na tom, že správně poukazuje na nešvar. A co se týká Tvých hvězdiček, je sice pravdo to všechno, co jsi napsal, ale ona nemá vůbec obecnou sdělnost! Co si o tom asi pomyslí chudák nováček, který to uvidí. Pochybuji, že to každý pochopí. A hlavně mi vadí, že k ostatním dílkům nenapíšeš nic, nehledě na to, že vynecháváš záporné kritiky vůbec. Snad jsem na nic nezapomněl, to je fofr. S úctou Violator P.S. Ano, "téměř" si vybízel ;-) Klidně přiznám, dalo mi to docela práci ;-))) #!

ulita
07. 12. 2000
Dát tip
Satix - a vlastně všichni... Normálně mi vulgarity a vulgaritky moc nesedí, ale po všech těch "bledých svítáních s růžovým okrajem", "třpytivých lístcích mokré růže", "vonných kadeřích", "lásce s peřím labutí" a podobnejch sračkách je Satixův projev opravdovou úlevou a díky za něj !!!!!!!!!!! Co se týče jeho strašlivého přečinu ohledně Upoutávky, ani já dodnes nevím, co která kategorie znamená (mám chuť se vám na ně vykašlat a všechno zařazovat do kat. "Ostatní") a taky moc nechápu, proč tady ta potřeba kategorizovat vlastně vznikla - že by jí byly živnou půdou kecy o tvůrčí svobodě..? Vymrdat s chorobnými lyriky!! P.S. Satixi máš u mne básničku a pusu!

Print
07. 12. 2000
Dát tip
Vio:-)) Je to tvůj názor, piš si jak chceš, já budu taky!:-) Hlavně, že jsme si to řekli. Hvězdičky už nech být, kdo nepochopí - o nic nepřijde a dávat je budu stále! A záporné kritiky ode mě nečekej, budou zcela výjimečné. Za to "kritiky" "kritizovat" nepřestanu!:-) Zvlášť ty vaše - z ostravsko-trutnovské skupiny!:-o)))) Všecno dobré!:-)) PS: Na duhý straně je trošku škoda, že jsi to ustál! Byl jsem pěkně nažhavenej!:-) Tak někdy příště!:-o)))) $!:-))))

Merle
07. 12. 2000
Dát tip
Print: tak konkrétně tady je to fakt jen prosba aby se to už nestalo... Ale možná je to tím, že kdykoliv někdo něco neví, a já mu to říkám (vysvětluju) automaticky se stavím do role učitele. Ale stejně tak opačně, říká-li mi někdo něco, co nevím já, stavím se do role žáka... Uznávám, že tohle nemusí každýmu vyhovovat. A spíš než, že bys mě vytočil, jsi mě rozesmutnil... fakt jsem netušil, že by to někdo mohl vidět takhle... Možná se příliš spolíhám na vizuální kontakt. s pozdravem - za náš lepší svět - Merlie :-))

Print
07. 12. 2000
Dát tip
Merlíku: rozesmutnit jsem tě nechtěl:-) Možná, že opravdu víc spoléháš na vizuální kontakt. Je to lehčí, než kontakt písemný. To platí pochopitelně i pro mě!:-))) Všechno dobrý!:-) *!

Vio
07. 12. 2000
Dát tip
Printe, trochu pokrytectví a alibismu... A jít do diskuse s tím, abys mě vytočil? Opravdu jsi chtěl diskutovat... snad jo ;-) Nápodobně, "Printy" a jim podobné kritizovat nepřestanu. Snad příště ;-))) S úctou nevytočený Violator #! ;-)))

Print
07. 12. 2000
Dát tip
Vio:-)))) Nemám dojem, že mé názory jsou pokrytecké! Spíš mám obavu, že jsou až příliš otevřené!:-) Kritizovat mě pochopitelně můžeš! Už se asi těšíš na to, až bude tvoje kritika trestem a odplatou! To bude další významný posun! Tak si to užij! Už se na to těším!:-)) A nešel jsem do diskuze s tím, tě vytočit - chtěl jsme tím říct, že ještě pár věcí mi v zásobě zůstalo! Pro příště!:-)) $!:-))))

Vio
07. 12. 2000
Dát tip
Printe, tím alibismem a pokrytectvím jsem myslel Tvůj vztah ke kritikám, zvláště záporným. A kdo nepochopí, o nic nepřijde... :-/ No nic... asi bych to už ukončil ;-))) S úctou smějící se Violator #! ;-)))

Print
07. 12. 2000
Dát tip
Vio?:-))) No a není to pravda? Copak je tak strašně důležitý, co komu napíšu? Důležitý je pro mě to, co napsal on sám!:-))) $!:-))))

Vio
07. 12. 2000
Dát tip
Printe, to je Tvůj postoj. Asi Ti nic neříká zpětná vazba. Pro mě osobně je důležitá a vím, že v tom nejsem sám. Proto kritizuji. Ne pro sebe, ale pro ostatní. A jsem rád, když mi k mým věcem někdo taky něco napíše. O tom to je, ale Ty to neuznáváš a tak se v tom neshodnem. Tyhle své pozice ani jeden z nás momentálně nehodlá opustit, tak další diskuse tímto směrem je zbytečná. Violator (je to kratší ;-))) #!

Print
07. 12. 2000
Dát tip
Vio! Jasně, ale snad se proto nemusíme na sebe zlobit. Nebo jo?:-))))

Merle
06. 12. 2000
Dát tip
Print: bohužel je to jinak... už dávno čtu míň, než 50%... vlastně čtu už jen autory, k jejichž tvorbě cítím buď náklonost, nebo povinost... ve vybylém čase pracuju, a občas si zapokecuju... Pravda, mohl bych si ještě odpustit ten pokec a nějakej help napsat. Až mě jednou někdo pořádně nasere, určitě to udělám. Ale to mám všechno dělat sám? Je tu přece tolik povolanějších... proč zrovna já? Mám k písmáku (a lidem tady) tolik povinosti, že už v práci skoro nepracuju... BTW: zrovna na tebe Printe mám jednu něco-jako-stížnost... pokud vím, právo výběru se pojí s poviností kritizovat... a z toho co jsem viděl já, se vůbec nesnažíš (spíš kritizuješ kritiky). Zkus to prosím vzít trošku zodpovědněji (a neříkej mi nic o neschopnostech, nebo neumělosti, nebo ti budu vyprávět já s svý). lehce vytočenej Merle

Vio
06. 12. 2000
Dát tip
Merlíku, ať se Ti nezatočí hlavička ;-) Printe, dobře vidíš z reakcí, že nejsem sám, komu to vadí. Být rebel za každou cenu je nesmysl. Takoví lidé prostě neberou ohledy na ostatní. Jistě, může tady publikovat každý, ale svým způsobem se snaží začlenit se do nějakého kolektivu, byť neformálního, a měl by tudíž respektovat jeho pravidla. Mimochodem, to opravdu od Tebe nebylo hezké, takhle rejpat do Merlíka. Myslím, že si to nezaslouží. S úctou Violator #! ..... hvězdičky vyšly z módy ;-)))

Print
06. 12. 2000
Dát tip
Dobré ráno kamarádi!:-) Vlastně je skoro poledne a já teprv přišel.:-) Takže: Merle: Doufám, že jsi to ode mě vzal jako nadsázku i když tě chápu, že se ti ode mne přijímá asi všechno dost těžko. Chápu také, že máš k Písmáku mnoho povinností - je to vidět!:-) Ale tohle bys určitě zmáknul!:-) Potřebuješ se k tomu nasrat? Dobrej nápad! Hodím svý nějaký dílko do upoutávky!:-)))))) K btw: nevím nic o povinnosti kritizovat to, co dávám do výběru. Nikde jsem o tom nečetl. A i kdybych četl, mám pocit, že ticho je někdy ta nejideálnější a nejhezčí kritika. Kdesi jsem četl, že ticho je absolutně dokonalá hudba!:-) Za svým výběrem ovšem stojím a pokládám ho za velmi zodpovědný!:-) "Kritiky" opravdu v poslední době kritizuji a asi hned tak nepřestanu. Mnohé se mi zdají podstatně horší, než to dílko nad nimi!:-) A nakonec kritika kritiky je taky užitečná věc (neříkám, že ty moje):-) A nebuď vytočenej - to nech slečinkám!:-) VIO: o))) Jen jsem nepochopil v čem nejsi sám a komu co vadí. Myslíš to házení dílek do upoutávek? Řekl jsme někdy, že být rebelem za každou cenu má smysl? A bezpochyby jsem pro respekt k pravidlům - i když mně je fakt sympatický, když se občas porušej!:-) Merlíka budu vytáčet zřejmě i tehdy, když to nebudu mít v úmyslu. Každý, kdo se bere příliš vážně a kdo si myslí, že "spousta práce" kterou odvádí, ho opravňuje k morálnímu vlastnictví produktu, a tím i k prosazování vlastní filozofie a přístupu, k hodnocení a k peskování druhých, v prostředí, kde je stejným hostem, jako každý jiný, se těžko v této sebeopilé roličce může bezbolestně smířit s tím, že holt mají lidi názory a přístupy různý.:-))) Nerejpnul jsem si moc? A když, je to fakt tak nepříjemný slyšet názor druhýho i když s ním nesouhlasím? A je nutný se hned nasrat a bejt zlej? Snad ne!:-) Všechno dobrý! *! A pro Via speciální:-))) : $!

Vio
06. 12. 2000
Dát tip
Printe, ale ale, nemyslím, že takto smýšlíš o Merlíkovi správně... nikdo nejsme bez chyby. On cítí zodpovědnost za svou činnost zde a lze-li to tak říct i za Písmáka obecně. A to jej možná někdy svazuje a vede někdy k nepřesným formulacím či mírně unáhleným závěrům... možná..., ale nemyslí to zle. Myslím, že ho natolik dobře znám. Snad máš v něčem pravdu, ale morální vlastnictví produktu? Na můj vkus trochu přehnaný soud... S úctou Violator #! ;-)))

Print
06. 12. 2000
Dát tip
Vio!:-) Nedělám si nárok na to, že smýšlím správně a už vůbec si nemyslím, že jsem bez chyby!!!!:-) Tak blbej zase fakt nejsem!:-) Máš pravdu v tom, že zodpovědnost opravdu svazuje, pozbývá lehkosti a nadhledu... A vůbec Merlíka neposuzuju jako člověka - vždyť ho neznám! Odrážím upřímně jen to, jak já (privátně) vnímám to, co píše a jak to na mě působí. A to už vůbec není o soudu!!! Stejně tak chápu, že moje výlevy musí na jiné působit taky odpudivě. Ale je dobrý to slyšet! Já to slyším na sebe rád! A nakonec - podívej, jak se z našeho prvotního vzájemnýho poštěkávání stala vcelku střídmá diksuze, ne? Fakt je ten, že ho vnímám přesně tak, jak jsem popsal. A nejsem vůbec sám. Ale i kdybych BYL sám, tak to na věci nic nemění. Je tady ještě jeden takovej, co pořád pofňukává, kolik má s Písmákem práce, kolik ho to stojí a vděk žádnej!:-) Tenhle přístup je ovšem bičem pro ně samé. A hlavně - ztrácejí radost z tohoto prostředí! A o radosti by to tady mělo být ze všeho nejvíc, nemyslíš? Je to víc než hraní si na zapšklou povinnost, kterou od nich navíc nikdo neočekává a kterou si dobrovolně na sebe vzali sami!:-) Pokud to už tedy jako povinnost a práci beru, nechápu, proč bych jí neměl dělat s radostí. A hlavně s pokorou - necítím se být úhelným kamenem, na kterém všechno stojí! To by byla falešná představa a křeč!:-) Je to tak zlý, co říkám? $!:-))))

Print
06. 12. 2000
Dát tip
A ještě PS: Moc by mě zajímalo, Vio, co máš na mysli pod tím "spoustu práce" v souvislosti s Písmákem. Je to čtení básniček? Je to psaní kritik? Je to vybírání básní do Výběru? Je to chatování? Je to účast na všechmožných srazech Písmáků? Jsou to rady a nápady tlumočené Oldovi? :-) Co je to tak strašně důležitého, vyčerpávajícícho, hodného obdivu - a hodného si útrpně stěžovat, kolik mě to stojí sil? Nemělo by tohle všechno být opravdu spíš o zodpovědné radosti a ne o hře na těžkou práci?:-) $!:-)))))

Vio
06. 12. 2000
Dát tip
Printe, a zase ta slova, která ne vždy vystihnou to, co jsem chtěl říct. Takže: Nemyslím, že je v této souvislosti vhodné srovnávat Merlíka s lyrykem (správně? ;-) Myslím, že Merle si na nic nehraje. Sakra, tak to vypadá, že ho tady stále obhajuju, i když by to byl schopen sám. Ale dobrá, dokončím to. Merle stíhá číst opravdu téměř všechno, nebo aspoň stíhal. A snaží se psát kritiky zodpovědně. Snaží se upozorňovat nováčky, jak to tady chodí. Hledá v Písmákovi chyby a spolupracuje s Oldou. Myslím, že to není málo. Málokdo toho přečetl tolik, co on. Myslím, že tak získal poměrně slušný přehled. Není to o povinnosti a nutnosti. A taky nevím, že by si někde stěžoval a potřeboval, aby jej někdo litoval. Pravda, nemůžu vědět všechno a být všude. Ukaž mi, kolik takových tady je. Nedělám z něj nějakého supermana či zbožňovaný idol, snad mi rozumíš. Ale má můj obdiv v rámci únosných mezí. Je to o tom, že mu Písmák není lhostejný a určitě je na něm zainteresován mnohem víc, než spousta různých grafomanů, kteří sem přijdou, nahážou sem spoustu věcí a čekají na kritiku a sami často nehnou prstem. Vím, každý se na to necítí, ale někdy stačí opravdu jen dát vědět, že mě něco zaujalo, že jsem to četl a byl tady. Jedině ohlasy a kritiky zajišťují zpětnou vazbu a myslím si, že ta je důležitá. Vím, že Ty na to máš odlišný názor. Já zastávám tento. S úctou Violator, partner v diskusi #! P.S. chudák Satix ;-)))

Print
06. 12. 2000
Dát tip
Vio:-)))) V hodnocení "práce" Merlíka naprosto souhlasím! Ale připadá mi poněkud i vůči sobě nekorektní, jestliže to, co dělám a co mi přináší radost označovat za "práci"!:-) Musel bych se opakovat, ale výše uvedené aktivity, které dělám taky - byť ne tak intenzivně, pokládám za obrovskou radost a jsem vděčnej, že jí můžu dělat! A o tom to je! A pokud si "dělám" tu radost víc, než si jí dělá jinej, tak se ještě kvůli tomu nemusím stylizovat za "ducha" Písmáka!:-) Za VIP Písmáka, který, ač si to nepřizná, se pak chová zcela podle té role, do které se sám obsadil!:-) Ale tohle už není jen o Merlíkovi - v tom máš pravdu!:-) Prostě tvrdit o něčem, co dělám sakra rád, že je to práce a cosi za to vědomě či nevědome od druhých čekat nebo vědomě či něvědomě vyžadovat je opojení sama sebou! Tak to vnímám a takhle bych fakt něchtěl dopadnout!:-) Ty jo?:-) Je tento názor zcela mimo tvou mísu?:-))) A nebo je to jen chyba slov, kterými si to nedokážeme líp říct?! V každém případě jsem rád, že se o tom spolu bavíme!:-) Jo, ten Satix nás pošle do prdele všechny!:)) A ani bych se mu nedivil. Hodilo by se mu poděkovat za to, že rozproudil takovou diskuzi. Díky Satixi!:-) A tobě taky, Vio!:-) $!!!:-)))))

Merle
06. 12. 2000
Dát tip
chjo chjo hoši, odpovím zítra, teď zdrhám...

Vio
06. 12. 2000
Dát tip
Printe, trošku slovíčkaření na můj vkus. Každého koníčka můžeš nazvat prací, protože práce je opakem nicnedělání! A jestli z toho má radost nebo ne, to bych nechal na něm, ale jsem přesvědčen o tom, že ano. A VIP? Nevím, do jaké role se Merle sám obsadil, ale takhle to nevidím. Spíš si myslím, že je to o respektu k někomu, kdo si jej zaslouží a získá jej na základě svého působení a chování. A takový respekt k němu chovám. A ne proto, že mi někdo řekl: tohle je VIP Merle a chovej se k němu hezky! Snad mi rozumíš... slova jsou někdy ošidná. Já mám ze svého působení zde radost, ale příliš radosti někdy dokáže unavit. Snad jsem to řekl správně... S úctou opět Violator #!

Vio
06. 12. 2000
Dát tip
avízko

Miroslawek
06. 12. 2000
Dát tip
ježiši

Print
06. 12. 2000
Dát tip
Vio!:-))) Jsme v prostředí, které je ze slov utvořeno a kvůli slovům tady hlavně jsme. Kdybychom byli filatelisti, bude kolem nás ticho a spoustu známek!:-) Tak ještě jinak: (trošku po mým a trošku přehnaně a útočně):-))))) Člověk (v tomto případě Merle, ale nejen on), který tu tráví čas od rána do večera, který je tedy evidentně závislý na této radosti či práci - vyber si, člověk, který téměř pod každou básničkou napíše "kritiku" či "názor", chtěnechtě, úmyslně či neúmyslně, vytváří dojem pro náhodného návštěvníka nebo nováčka, že je skutečně VIP osobou na Písmákovi. Nu, což o to - to je vpořádku - ať je! a pokud z toho cítí slast, pak je to dostatečná odměna, za tu jeho "práci". Ale zdá se mi, že tím nevypovídá jen o své osobě, ale tou kvantitou sdělení nechtěně (předpokládám) formuje nějaký filozofický názor, nějaký žebříček hodnot, který se tou enormní prezentací sebe sama stává pro něj, ale i hlavně pro ostatní první viditelnou normou, která má ambice se vetřít pod kůži každýmu tak, že se stává normou takřka jedinou a v daném prostředí rozhodující až absolutní. Svou frekvencí vytváří dojem, že TENTO názor je názorem většinovým, že TENTO názor určuje co dobré je a co není - protože názory ostatních jsou ve frekvenci opravdu minoritní. Tento falešný dojem se pak následně stává obecně přijímaným kritériem, což se zase následně projevuje u mnohých autorů ve stejně falešné snaze se s tímto frekvenčně většinovým názorem identifikovat. Pochopitelně nedělám z písmáčků blbečky, kteří se časem nezorientují a neprosadí si svůj vlastní názor. Nicméně ten první atak je až děsivej. Navíc zpětně to na autora (Merleho) může opravdu mít ten následek, že tomu skutečně uvěří a že skutečně své názory a své postoje začne doopravdy brát, když ne jako absolutní, pak alespoň za hodné zvláštního zřetele. Tím se vytvářejí i "osobní" vazby. Pokud Merle hodí básničku na Písmáka - a to i básničku opravdu nekvalitní, stane se z ní prezenční listina téměř všech Písmáků, kteří se tím snaží sdělit hlavně to jediný - identifikujeme se s tebou - tak jako ty s námi!:-) Osobitý Merleho vkus, vyjadřovaný v jeho kritikách, je však povětšinou na hony vzdálen snaze po akcentaci obecné kvality, ale preferuje subjektivní pocit, na který sice má právo, kdyby ho ovšem nezevšeobecňoval a neposouval do obecně sdělovaných pravd a soudů!:-) A to je také ta podstatná výhrada, kterou vůči němu mám! Ono se to projevuje už v maličkostech v těch kritikách, které mě tak vytáčej - jsme tady stvořeni ze slov, takže by neměl být problém k jakémukoliv názoru a negativnímu zvlášť, vždycky dodat - podle mého soudu, domnívám, mám za to...atd. Je to hned o něčem jiným, než nekompromisně poštěknout, že rýma a ryba je naprosto blbej rým atd!:-)) Jinak nemám sebemenší důvod pochybovat o tom, že Merle je hodný člověk, skvělej kamarád, slušnej atd. Navíc ta jeho aktivita je opravdu nakažlivá - kde kdo se mu chce vyrovnat, a tak ze skromných básníků a vlídných a střízlivých kritiků se stávaj poslední dobou nabubřelí mudrlanti a zdivočelí sloni v porcelánu!:-) Ale to už by bylo na jiný téma:-) Tím, co jsem napsal, Merleho nijak nesoudím - to měj na paměti!! Opravdu - říkám skutečně svůj názor s tím, že se mohu mýlit a hlavně, že ho budu určitě korigovat - prostě si něm nezakládám, ale poněvadž mě to přece jen sštve, tak ho pouštím do éteru. Rozhodně neměl a nemá ublížit. Sám pociťuju, že právě tahle otevřená diskuze - bez servítků - mě osvobozuje z určité křeče a věřím, že mi to skutečně pomůže. Čili pyšně neposuzuju a neodsuzuju - to rozhodně NE! Já už raděj končím:-))) Hele, Miroslawek se už tady chytá za hlavu a volá Spasitele!:-))) Všem všechno dobrý, Merlemu zvlášť, když jsem ho tady tak vojel!:-o))))) $!:-))))))

Vio
06. 12. 2000
Dát tip
Printe, tak doufám, že se v tom neztratím a budu reagovat co nejlépe. Vytváří normu... tak to je poněkud zcestná myšlenka, alespoň pro mě, protože já mám svůj vlastní názor a myslím si, že Merleho reakce na něj nemají podstatný vliv, ale to vycházím ze svého pohledu. Možná existují jedinci, kteří se tím nechají ovlivnit, ale myslím, že jich tady bude menšina. Ty tady zase podsouváš svůj pohled na věc, který máš podložený zase jen svou vlastní dedukcí a ničím jiným. Ne, že neděláš, ale děláš z Písmáků blbečky. Cítím poněkud pohrdání za slovem práce v uvozovkách. Nazývej to, jak chceš. Podsouváš Merlemu chování a myšlení, které je jen Tvým pohledem na něj. Každý, kdo napíše nějakou reakci pod dílko tím vyjadřuje jen svůj názor a nemyslím si, že by to bylo potřeba pokaždé zdůrazňovat. Ty to snad děláš? I ta Tvoje hvězdička je Tvůj názor a připíšeš to tam snad? Co to je akcentace obecné kvality? Jaké obecně sdělné pravdy a soudy? To je zase Tvůj soud, který vynášíš a pokládáš jej možná za objektivní, ačkoliv je opět čistě subjektivní. Čili shrnuto - jestli někdo nemá svůj názor nebo si jej nedokáže obhájit, pak to není Merleho chyba, že takový jedinec přijme jeho názor, který je často prezentován, ale pouze a jenom chyba dotyčného jedince. Přijde mi nesmyslné a zcestné dávat něco takového Merlíkovi za vinu. Věřím, že lidí s vlastním názorem je tady naprostá většina. Já svůj mám a budu jej hájit. A dělám to i touto diskusí. Nevím do jaké míry jsem schopný ovlivnit Tvůj postoj, ale možná se mi to malinko podařilo. Možná se ale nechceš nechat ovlivnit. Jenže tak, jako Ty nevidíš do Merlíka, jeho myšlenek, tak a ni já přesně nemohu znát Tvoje. S úctou Violator #! ;-)))

Print
06. 12. 2000
Dát tip
Vio:-)) Svůj pohled rozhodně nepodsouvám, říkám ho na rovinu i s tím rizikem, že se nevyjádřím pregnantně, i s tím rizikem, že se dívám na věc špatně i s tím rizikem, že bude vnímám tak hrubozrně, jak jsi mi to právě předvedl:-) Nikde jsem netvrdil, že tento názor v této podobě a formě sdílí ještě nikdo jiný! Je to skutečně můj názor, proto ho taky píšu!:-) Nepapouškuju něco za někoho!:-) Několikrát jsem zdůraznil, že pokud svůj názor říkám, je to názor subjektivní a nikoliv nějaký soud!:-) Že to jako soud vnímáš může být chybou v mém nedokonalém vyjadřování a nebo v tobě!:-) A pokud odmítám soud znamená to, a priori, že nikoho ani neviním!:-) Proč bych to měl dělat a z jakého titulu a z jaké pozice? Je to zase jen subjektivní názor, který se ani netváří že by někoho obviňoval a potažmo soudil! A hlavně - bez nároků, že je správný!:-) Kdybych to chtěl, vybral bych si jiné prostředí a jiné metody. A pokud jsem napsal to, co jsme napsal - pak nikoliv proto, že si tak strašně cením toho, co si myslím, že to musím vytrubovat, ale proto, že opravdu potřebuju, jak jsem psal, se do jisté míry z toho sevření vlastního názoru vymanit! A o tom je diskuze! Že píšu "nemedy" a bez servítků je zřejmé, ale jinak by to nemělo smysl a sám bys neměl co, hájit!:-) Pochopitelně, že jsem mohl mlčet - to je druhá možná varianta, ale prostě jsem nemlčel!:-) Udělal jsem špatně? O tom, jakou by měla mít kritika formální úroveň, je věc diskuze. Měla by se zvolit ta, která je nedráždivá. Nedá to tolik práce napsat jedno dvě slůvka navíc!:-) Slůvko "norma" jsem použil pro jeho razanci záměrně, můžeš ho nahradit třeba "milieu":-) A na "práci" v úvozovkách skutečně trvám!:-) A nezapomeň - také ty mně sděluješ svůj názor a já ho také jako soud neberu!:-) To bychom se usoudili!:-) Ponech si svůj, ponechám si svůj! Pokud se ale střetnou, může to být prospěšné pro oba. Ne?:-) Takhle vnímám diskuzi!:-) A o mé hvězdičce zase někdy jindy!:-))) Když dovolíš. Snad jen, netušil jsem, že někomu může vadit!:-))) Takže pro tebe: $!:-))))

Print
05. 12. 2000
Dát tip
Neříkám, že se můžu pod Satixe podepsat, ale jeho reakci vcelku chápu.

Vio
05. 12. 2000
Dát tip
Printe, s tím jsem počítal. Nezklamal jsi mě...

Print
05. 12. 2000
Dát tip
Ale, Vio...:-) Víš, proč ho vcelku chápu? Pokud vím, je tady Satix skoro nový. Těžko můžeš očekávat, že se každý nejprve prodere tím, co je tady zvykem a co tady zvykem není. Zvlášť, když jsem nikde na P. nenarazil na podrobnější instrukce o tom, co třeba ta která kategorie znamená a co se do ní má či nemá dávat. Pokud tedy zvolí nevědomě k prezentaci svého dílka upoutávku, není se čemu až tak divit. Pokud následně budou k jeho dílku jako jediné ohlasy víceméně nevraživé (správná adjektiva si doplň, ono se to někdy těžko pozná,v jakém tónu jsi to psal a většinou to člověk vnímá spíš v těch tónech spodních) (byť věcně správné) připomínky typu té tvojí, pak se nedivím, že poněkud prudší nebo nevyrovnaná povaha reaguje tak, jak reaguje. Možná, že kdybys mu napsal třeba: "Milý autore, vítám tě mezi náma a dík za dílko, který jsi sem poslal. Určitě se k němu vyjádřím později, ale teď bych tě chtěl jen upozornit na to, že nebývá zvykem svá dílka dávat do upoutávek. Ty slouží k jinému účelu. To je jen taková malá rada a prosba pro příště. Pokud bys potřeboval ještě něco vědět, klidně se na mě obrať. Jinak se těším, co zase napíšeš." Pokud by Satix i na takovéto přátelské upozornění reagoval stejně, jako reagoval teď, pak bych zajisté své pochopení odvolal. Ale za zkoušku by to možná stálo, ne? Všechno je to o slovech. Nemyslíš?

Merle
05. 12. 2000
Dát tip
Printe: ujmeš se toho úkolu? Já to ve slušnosti zvládl třikrát, a autor buď nereagoval, nebo mi odepsal cosi podobnýho Satixově reakci... Někomu, kdo se neobtěžuje si nejdřív zjisti, jak to tu chodí, většinou jeden proti-hlas prostě nevadí...

Vio
05. 12. 2000
Dát tip
Printe, snad máš pravdu, ale já mám stejné zkušenosti jako Merle. Ale asi by se to nemělo vzdávat. Jenže já jsem pouze konstatoval a upozornil je, sice ne tou formou a bez všech těch kudrlinek, jak bys to (snad) udělal Ty, ale taky jsem nebyl vulgární a ničím jsem ho neurazil, což se o jeho reakci říct nedá. S úctou Violator

Print
05. 12. 2000
Dát tip
:-) Oběma: hlavně jsem rád, že si už nepodsouváme něco, co v našich vzájemných sděleních na toto téma nebylo a není. Možná, že bychom se taky měli bavit o tomhle někde jinde, než pod Satixovou básničkou. Fakt je ten, že tu chybí jakýsi průvodce Písmákem a Olda by tohle mohl udělat. Pak by šlo každého nového autora slušně a taktně na tu písmáckou "kuchařku" upozornit. A to už by mohl každej z nás. Vio, ostatně, někde jsem čet, pokud se nepletu, že se orientuješ i v kritikách na nový autory, ne? Merle - slůvko - neobtěžuje-, které jsi použil možná nevystihuje přesně to, co noví autoři opomenou. Vio - uznávám, že jsi nebyl vulgární, ale třeba to prostě bylo málo. Jsme holt lidi různí. Čímž ovšem neospravedlňuji plánovitou vulgaritu - tu v afektu chápu (trošku sobecky i ve svém zájmu:-))) Všechno dobré přeju! *!

Merle
05. 12. 2000
Dát tip
Print: v helpu něco málo je, a snadno tam může lecos přibít (Olda o tom ví, chce jen poslat konkrétní text), jenže help tu v podstatě stejně nikdo nečte... hlavně nováčci. Všechna pomoc vítána...

Vio
05. 12. 2000
Dát tip
Printe, proč ale automaticky ode mě očekáváš jiné jednání, než od něj. Kdyby mi napsal "nevěděl jsem to" (nevyžaduji ani "promiňte, nevěděl jsem to";-), bral bych to jako adekvátní reakci. Ale pokud mi odpoví "Naser si", tak se potom nediv. Zvláště, když to nebylo poprvé, co se mi něco podobného stalo. To je prostě anarchie a pohrdání veškerými pravidly, byť je v té chvíli neznal. Mohl se prostě poučit a respektovat je, jako většina ostatních rozumných lidí tady. Uznávám, že tady není takový návod a už to zde bylo mnohokrát řečeno. Já se na jeho sepsání necítím, ale proč to neuděláš taky třeba Ty. Je jednoduché na to stále poukazovat. Teď můžeš říct, že je to z mé strany alibismus. Možná. Ale z Tvé potom taky. Co se týká nových autorů, nevzpomínám si, že bych řekl, že se na ně přímo orientuji. Rozhodně se jim nevyhýbám, pokud mám čas navíc. S úctou Violator

Print
05. 12. 2000
Dát tip
Vio:-) Proč bych nemohl od tebe očekávat jiné jednání? Mám pocit, že tě prostě znám (z básniček a reakcí)o trošku víc, ne? Proč Satix reagoval tak, jak reagoval, ví bezpochyby lépe on, než já. Vyjádřil jsem pouze názor, že jeho reakci vcelku chápu aniž jsem naznačil, že s ní souhlasím!:-) A na tenhle problém, pokud mně pamět neklame, reaguju opravdu poprve a tedy nikoliv, že na něj stále upozorňuju!:-) Aby mohla být nějaká pravdila porušována, musejí napřed existovat. Help nesplňuje to, co mám na mysli a sám je vytvořit nedovedu. A tudíž je pak těžké od někoho vyžadovat dodržování něčeho, co neexistuje, kromě slušnosti, ale tu si nevynutíš žádným pravidlem. *!

Vio
05. 12. 2000
Dát tip
Printe, možná mě trochu znáš... trochu..., ale ne dost. Já taky neřekl, jestli se nepletu ;-), že na něj stále upozorňuješ Ty (i když mám pocit, že jsi to už udělal ;-) Ty se na to necítíš, já se na to necítím... tak kdo? Tady je potřeba dobrá vůle od někoho služebně staršího. Na Oldu bych to všechno neházel. Merle, největší kritik, je zahlcen ;-) Víš, já myslím, že je to tak trochu o inteligenci. Pokud je člověk aspoň trochu inteligentní, tak podle názvu rubriky taky pozná, k čemu je určena. Například já, když jsem sem přišel, tak jsem nejdřív trošku pozoroval a četl, než jsem tu něco dal. A pokud je ten člověk inteligentní a pochopí to a přesto něco takové ho udělá, tak je to zcela záměrný pokus o zviditelnění se či dokázání, jaký je velký anarchista a bořitel pravidel či něco podobného. To mi teda nesedí. A Tobě? S úctou Violator P.S. Z Tvé reakce jsem pochopil, o co Ti asi jde, ale asi neumím být tak benevolentní jako Ty. Je to chyba nebo ne? Kdo to rozsoudí?

Print
05. 12. 2000
Dát tip
Vio:-) To víš, že tě neznám dost!:-) Třeba se to časem dá napravit!:-) Já bych se těšil!:-) Pořád lepší, než po sobě s nedůvěrou zlostně poštěkávat, ne?:-) K té "kuchařce" a kolem toho: Abych ti pravdu řek, já nesnáším žádný návody a přiznávám, že je fakt nečtu - což se mi párkrát nevyplatilo, zvlášť když šlo o elektrospotřebiče!:-) A tak opravdu chápu někoho, kdo se na to vyflákne a zkouší to systémem pokusů a omylů. Víš, mě fakt nevytočí, že si dá někdo poprvý dílko do upoutávek. Říkám si, no a co...hlavně, že něco pěknýho poslal. Příště, když se na to upozorní, tak určitě zvolí správnou kategorii. Takže snad to není o inteligenci, možná o laxnosti, možná fakt o nevědomosti, možná taky kousek o rebelanství (proč ne, když se to nepřehání!), možná o odpor a snahu nepodřizovat se žádným chlívečkům - to všechno je lidský a co je lidský, je pochopitelný, což ovšem neznamená, že je to vždycky správný:-) Ale...myslím si, že každej si projde takovým tím správným anarchistickým obdobím, ne?:-) A k té benevolenci. Já se domnívám, že je dobrý to, když jsme každej jinej a každej to dáváme přirozeně najevo. Můžu se tak od tebe naučit smyslu pro pořádek a ty třeba jisté dávce velkorysosti. Hm...kdo to má udělat. Já myslím, že by se měl dát na to někdo, komu to nejvíc vadí, ten by měl taky správnou motivaci. Kdyby náš "největší kritik" sjel dva dny po sobě místo 99% písmácké produkce jen 70, nic by se nikomu nestalo a kuchařka by mohla být na světě.:-) (Merle, promiň, že jsem si rejpnul!:o))) ) Pak by ji mohl hodit do pléna k obecnému posouzení a bylo by!:-) Jak jednoduché, když se to hodí někomu jinýmu na krk, že?:-o))) *!

Vio
04. 12. 2000
Dát tip
Toto se objevilo na mé stránce od satixe: Moje díla patří kamkoliv a komukoliv - třeba do upoutávek. Takže se svou duchaplnou kritikou k mému výtvoru si zcela nenuceně naser!!!! Milý satixi, jako správný fekalista Ti velice rád vyhovím. Koneckonců dělám to denně. S úctou Violator P.S. Udělám si přitom obrázek o Tvé inteligenci.

Merle
04. 12. 2000
Dát tip
Vio: i jako nefekalista s tebou plně souhlasím...

Vojtek
04. 12. 2000
Dát tip
Satix: doporučuji auuditko Exitus... autor Jiko

Prokletí
04. 12. 2000
Dát tip
hahahahha, no to je žimpózní srandááá!!! m.

Prokletí
25. 11. 2000
Dát tip
hm, nápodobně m.

Merle
24. 11. 2000
Dát tip
viz pouze Vio... prosím, aby se to už neopakovalo

Miroslawek
24. 11. 2000
Dát tip
merle + vio + vojtek

Silly
24. 11. 2000
Dát tip
zase dilo v upoutavkach...

Vio
23. 11. 2000
Dát tip
díla do upoutávek nepatří...

Print
23. 11. 2000
Dát tip
Nicméně upoutalo!:-) *!

Vojtek
23. 11. 2000
Dát tip
viz vio a print

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru