Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

11

23. 11. 2000
0
0
743
Autor
Pimpilim

Ovečky. Bačové. Buďme bači, kteří umějí nakládat s ovečkami, ale nedělají to. Buďme bači, kteří oveček nemají. A nechme ovečky samotné, ať se projdou Hamelnem na Koppel a do jedné vyskákají do zaslíbené sedmihradské země. Možná se během této dlouhé poutě z některé ovečky stane bača, který je bude ovládat. Ovečky přece umějí jen bečet a růst vlnu. Ovečky umějí dávat mléko a nic nechtít. Ovečky neumějí myslet, když za ně myslí bača. Bača odejde, nepotřebujíc oveček více, a ovečky do jedné půjdou za zvukem píšťaly krysaře. Krysař ale není moudrým bačou. Krysaři jsou duševně nedospělí bačové, kteří potřebují ovečky, potřebují slávu aplaudujícího stáda. Krysařů, kteří ovládají ovečky, je dnes hodně, a jedno odvětví pastevecké činnosti nechť sluje názvem politika. Ale který bača by se občas nenechal unést tím úžasným lákadlem, že totiž může dostat vlnu a mléko úplně zadarmo, stačí jen oveččím příjemným hlasem ovečky sehnat k sobě… a podříznout.
Bříza
23. 11. 2000
Dát tip
hezký :c) zkusím se z toho poučit :c) dík

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru