Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zakázaná hra s modrou krychlí na konstrukci

26. 11. 2000
1
6
3097
Autor
Eternal

Napsal jsem to hned po konci hry.

Čtyři mladí lidé hrají zakázanou hru. Jsou vysoko nad zemí na nějaké konstrukci neznámého původu. Je to jako kus země a hned za okrajem je propast dolů. Hra spočívá v házení zvláštního předmětu se zvláštní mocí. Je to modrá krychle, která když letí či dopadá se mění v kouli. Je měkká, ale dovede tu konstrukci rozbíjet či roztavit. Je malá, vejde se do dlaně, a je nesmírně lehká. Rychlost letu nad konstrukcí je konstamtmí, zato při přelétnutí hranic existence konstrukce ubírá na rychlosti a padá kamsi dolů. Tou modrou krychlí hází vždy ten hráč, po kterém bylo v předchozím kole házeno. Ten který hásí se nesmí po konstrukci pohybovat. Ostatní také ne, jen ten po kterém je házeno. Nikdy dopředu není známo, na koho se háže. Cílem hry je trefit modrou koulí protivníka, dostává se za to zvláštní náhodná schopnost z krychle. Když se házející netrefí a koule rozrazí část konstrukce, tak se nic neděje, koule dostala své, a házející ani hráč po kterém bylo házeno nic neztrácí či nic nedostává. Když se ovšem házející netrefí takovým způsobem, že koule opustní krací konstrukci a nenaruší ji ani v kousíčku, tak házející dostává tresný bod v podobě nějaké záporné vlastnosti koule. Když jsem tu hru hrál, připadalo mě to jako že ta krychle má zázračné schopnosti, třeba uzdravovat, nebo darovat stvořitelskou moc a nebo naopak vzít kus života a nebo způsobit nemoc. Nikdo z hráčů na začátku nevěděl co se skrývá v krychli, když jsme začali s hrou, netušili jsme, že nemůžeme přestat. Ten kdo byl s házením na řadě měl neskutečné možnosti. Trefí - netrefí? Každopádně se někdy mstil za to, co se mu stalo, když ho předtím trefil hráč. Výsledek se každému zobrazoval na speciálním monitoru v koknstrukci nehledíc na to kde se právě nachází. Ten monitor byl prostě tam kde byl ten daný hráč. Dokonce bylo dovoleno se skrývat za částí úlomku konstrukce. Až pozdě jsem pochopil, že hraju zakázanou hru. Cíl hry vedl k jedinému konci. A to že zůstane jen jeden hráč, který dostane všechny schopnosti modré krychle, a ostatní budou mrtví. Když první hráč z konstrukce "zmizel" tak jsem nevěděl co dělat. Přesto jsem musel hrát dál. Když se druhému hráči, mimochodem byla to hráčka, rozsvítilo na monitoru odpočítávání do její smrti, musel jsem něco udělat. V podstatě se dalo hru ukončit rozbytím krychle. Ovšem ta byla nerozbytná, stejně jako její podoba v kouli. Potom hra mohla zkončit rozdrcením všech částí konstrukce, jenže ta byla tak velká a času nebylo nazbyt. Další konečnou možností bylo získat "titul" a schopnosti modré krychle dřív než budou všichni mrtví. Ať se stalo při hře cokoliv, tu hráčku jsem zachránil, objevil se dokonce ten jeden "zmizelý" hráč. Ovšem nikdo nikdy z hráčů nevěděl, kdo v jejich hře dostal titul. Tuhle hru s modrou krychlí jsem prohlásil za zakázanou.

6 názorů

Eternal
16. 12. 2018
Dát tip
Test

Eternal
16. 12. 2018
Dát tip

test


Eternal
16. 12. 2018
Dát tip

test


Eternal
16. 12. 2018
Dát tip

test


Eternal
15. 12. 2018
Dát tip

Po více než 20 letech:

Čtveřice hráčů je symbol rodiny. Krychle je osud - koule je čas. Konstrukce je 3D prostor. Hra je 40 denní tréning na 5D. Aby tu hru mohl člověk hrát, musí v sobě probudit "hadí sílu" - když se jednou probudí už není cesty zpět - nominace do hry je pak automatická. Ta hra už není zakázaná, chystá se totiž mistroství světa - "mistrovství pod sluncem".


Eternal
15. 12. 2018
Dát tip

Po více než 20 letech:

Čtveřice hráčů je symbol rodiny. Krychle je osud - koule je čas. Konstrukce je 3D prostor. Hra je 40 denní tréning na 5D. Aby tu hru mohl člověk hrát, musí v sobě probudit "hadí sílu" - když se jednou probudí už není cesty zpět - nominace do hry je pak automatická. Ta hra už není zakázaná, chystá se totiž mistroství světa - "mistrovství pod sluncem".


StvN
22. 12. 2000
Dát tip
Nejdřív jsem myslel, že je to život, možná v jeho abstraktní podobě, házet by se mohlo myšlenkou, která se při pohybu od jednoho ke druhému mění a každý si z ní něco vezme, podle toho jak hodí, v té jediné a původní myšlence jsou všechny vědomosti, které lidé získávají v průběhu života a vlastně od počátku světa a konec je potom jasný, smrt, zkáza planety - tedy smrt, poslední člověk na Zemi, který ví vše - možná něco jako Faust - a zase smrt. To je můj osobní výklad zakázané hry s neznámým "předmětem", ze které se nedá odejít jinak než vlastním skonáním.

Eternal
22. 12. 2000
Dát tip
STVN, tvůj překlad hry se mě líbí, moc líbí :o)

Merle
30. 11. 2000
Dát tip
Eter: asi si mě nepochopil... to že v tom někdo smysl vidí, ještě neznamená, že v tom objektivně smysl je...

Eternal
30. 11. 2000
Dát tip
Merle, asi jsi mě špatně pochopil, nepíšu nic co nemá smysl. A já už vím, že tohle má smysl taky. Je to vzpomínka na sen. Sen dvou různých lidí, ktěří nevěděli, jak nebezpečnou hru hrají se svou myslí. :o)

Merle
30. 11. 2000
Dát tip
chápu to "morální" poučení... ale ve smyslu "smysl" bych prostě čekal víc... a nebo srozumitelněji...

Eternal
30. 11. 2000
Dát tip
Já nevím Merle, ale co si vůbec pod tou zakázanou hrou představuješ? Něco přeci, nebo opravdu nic zvláštního? Možná bys v tom chtěl vidět víc materialismu, něco hmatatelného hmm?

Merle
29. 11. 2000
Dát tip
ech, vážně? no spíš si to myslí... lépe řečeno dovede tomu nějakej smysl ve svý mysli dát... NZ... BTW, oplátkou čekám to samé od tebe

Eternal
29. 11. 2000
Dát tip
No víš Merle, pochybuju že to dělá tak, že si ve své mysli smysl dosazuje.. no zeptám se té osůbky jak to vlastně je. Neboj, nezapomínám :o)

Merle
28. 11. 2000
Dát tip
sice zajímavé, ale pro mě o ničem... BTW: ty máš hodně rád modrou, co?

Eternal
28. 11. 2000
Dát tip
Merle, modrá je jedna z barev které mám rád, ale nejraději mám zelenou. Ostatně Merle, můžeš se přiznat stejně jako žirafka, že jsi to nepochopil. Já to totiž taky moc nechápu, jen tuším co jsem to vlastně napsal.

Merle
28. 11. 2000
Dát tip
Eternal: no právě, já pochopil, že to nevíš ani ty, což mě uklidnilo :-))))

Eternal
28. 11. 2000
Dát tip
Merle, no jo, ale existuje člověk, který to chápe, to je ještě víc nepochopitelný. :o)) Ale díky za upřímnost.

Eternal
26. 11. 2000
Dát tip
Měla by tu podle všeho být nějaká kritika, ale žádná se nezobrazuje, či co.

zirafka
26. 11. 2000
Dát tip
je to zajimave, ale asi jsem to nepochopila...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru