Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Desatero pravidel dialogu

17. 04. 2005
0
0
2540
Autor
inquisitor

  1. Tvůj oponent není nepřítelem ale partnerem při hledání pravdy. Účast v dialogu vyžaduje trojí úctu: úctu k pravdě, k druhým a k sobě. Respektuj i pořadí.
  2. Snaž se druhým porozumět. Své argumenty vytvářej z pohledu posluchačů. Sebe nepotřebuješ přesvědčovat.
  3. Mluv jen tehdy, máš-li k věci co říci. Šetři časem svým i ostatních a své sdělení si řádně promysli a připrav.
  4. Aby bylo účinné mělo by být tvé sdělení stručné, strukturované, srozumitelné a sdělné.
  5. Mluví jen jeden. Naslouchej ostatním a snaž se pochopit podstatu jejich sdělení.
  6. Netriumfuj, neironizuj a nepoučuj své partnery v diskuzi, respektuj osobnost a osobní důstojnost oponentů.
  7. Tvrzení bez věcných důkazů nevydávej za argument. Každé tvrzení, které není samozřejmé musíš doložit.
  8. Jako první uváděj argumenty, popis situace, potom varianty, návrh vždy až na konec. Nejvýznamnější argument patří na závěr. Oslovuj rozum i emoce svých posluchačů.
  9. Drž se tématu, neutíkej od něj.
  10. Nesnaž se mít za každou cenu poslední slovo a nezaměňuj dialog s monologem.

Makča
23. 04. 2005
Dát tip
tohle si zopakovat myslím není od věci, možná odtud budu občas rozesílat avíza a třeba si pošlu i nějaký sama :-)

hutch
17. 04. 2005
Dát tip
tos opsal z učebnice psychologie.. studuješ vysoce že.?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru