Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nové tušenie súvislostí

21. 04. 2005
1
0
4229
Autor
Eset

...bez prológu...

 

 Písali sme spolu verše... Ešte pár viet navyše a možno by sme si porozumeli. Myslím, že s asociačným tokom to nemá veľa spoločné. Iba kúsok s upršanou slzou nepokojného zúfalstva. Stať sa outsiderom vlastného života je úžasné. Iba ticho šumí plač a túžba odletieť. Ticho sa pripomína plač tikotom hodín. Niet už odvahy, chlapče. Už uplynuli veky, ktoré bili na náš vydarený duet. Vtedy si ešte pil čaj z fľaše a dnes ti už prestávam rozumieť. Príliš skoro si sa upäl na tento breh. Už nespávaš doma a nepoznáš páľavu neskonalej čistoty stvorenia. Len sa plahočíš v mŕtvom dave divokých pomlátených bahien... Je mi to asi ľúto. Bol si skvelý hráč. Fér a nepodvádzal si. Činy odpovedali tvojim myšlienkam, takmer každý tvoj pohyb som neskonale milovala. Bolo to na nás príliš skoro. Miniatúra dneška mi zosobnila svet na obra – veľkosti ťažoby a kovových obručí, do ktorých si uväznil moju hlavu – akoby v nej myseľ nebola... Nejestvujúce myšlienky vzlietli. Pohybovali sa divoko na prahu medzi domom lásky a nenávisti. Tá obludná mocná zákonitosť...

Možno máš pravdu. Nevydržíme dlho. Trochu ti závidím. Cestu života si vyberáme iba raz. Iba jeden okamih pri narodení sa pozeráš Bohu do tváre a praješ si, čím chceš byť. On ťa prevedie svetom. Tak prosím, prestaň... Nehovor mi, že končím. Iba Boh vie, kto som, a prečo kráčam istú dobu s tebou.

Nezaslúžiš si veľké písmeno. Nik, kto sa snaží niečo vysvetliť. Slová nakoniec vždy pokazia myšlienku. Skutok predčí predstavy nie v dokonalosti, ale v reálnom jave. Oči nikdy neoklamú, ale duša povie pravdu. Nerozumiem ti – ale ódy písať nebudem. Sklamalo ma čosi o živote – i pokusy o vstyk i pád.

Tu som sa cítila doma. Dnes ma opúšťaš. Položím pár otázok do vzduchu – láska sa len čudne usmieva a tvári sa, že je pravá. A to iba vietor šumí a prináša vždy nové impulzy.

Chcela by som čosi dotiahnuť do konca – i šnúrky od topánok zmotať na uzol a darovať ich sirotám – ako hračku.

Tak prázdno po tvojom odchode. Ostali mi choré pocity – čudné, asi sa s nimi neoplatí hádať. Mám ich rada, aj keď sa s nimi ťažko žije. S na krku uviazanou láskou. Už nepatríš do môjho sveta, lebo ti ani trochu nerozumiem. Trápiš ma odchodmi myšlienok a návratmi spoločnej poézie. Dušu mi zviera desivá hmla. Dal si mi mnoho, ale dnes si už máločo pamätám. Pár tvojich sĺz a trochu pretvárky. Nevládzem už ďalej – tie sny sa čoraz viac blížia k realite a ja by som nesmierne rada milovala to všetko, čo sa len dá. I dá nemilovať a nenávidieť, len ten kúsok čudných posolstiev. Bez zmyslu slov zakopať pod zem myšlienku. Aj to sme už urobili – s úsmevom na tvári – a ty sa stále čuduješ, prečo sa zhmlievam a strácam medzi dvoma mantinelmi, v tom, čo možno nazvať prázdnom, jadrom trpkej višne bez pletiva, v tom, čo  červíky vyhlodajú, keď tam nie sme my.

 

„ To bol taký duet s empirizmom...“

„ A predsa si sa cítila sama.“

„ Duet a priateľstvá iba podčiarkujú tvoju osobitosť, odlišnosť, a tým podporujú

pocit opustenosti“, nahlas uvažujem a Priestor odpovedá.

Bol by to zázrak... náhla premena z chaosu a blata na puk tej trpkej višne. Odznova pocítiť jemný vánok porajského blaha, keď sa pohľad viac upínal vpred. Túžba po novom akosi zatienila hlavy, možno i moju, ja tvoj Priestor!

          „ Taký spiatočnícky pohľad to hádžeš. Až k raju?“

Možno nie. Tam naše kroky spolu neviedli. On prišiel sám a progresívne nasleduje vpred.

          „ Už mám príliš krátku ruku, zviazanú dušou spoločného džbána. Nedá sa to    

          jednoducho vyriešiť, snáď zázrakom, no mám v to ešte veriť?“

Akákoľvek je tvoja viera, tvoj život sa stavia na pilieroch, ktoré si sám postavíš. Takže maximálne zúfalstvo nastane iba vtedy, keď si nebudeš môcť vyzuť malú topánku – buď prídeš o chrbticu alebo spôsob hľadať, keď zatúžiš žiť v celku, ale tvoja duša sa napína a nezmestí sa do tela – keď sa nevyzuješ a ostaneš slúžiť starému a spráchnivenému svedomiu. Na to si zvykneš a o druhej v noci bude stačiť iba štipka viery, že príde zázrak. Ten začaruje pocity a hromadu emócií do mikrospermy, ktorá sa bude rýchlo pohybovať a bude sa ti zdať príliš malá, aby ťa opäť ovládla. Zrazu si budeš istá, že viera stojí len na tvojich pilieroch a je večná – hoci niekedy malá, inokedy zúfalo sa tlačiaca von z tela. Ty pochopíš akty tohto rituálu, môžeš sa so mnou stretať  častejšie. Zvládneš napínanie Priestoru a bosé nohy nebudú ubolené od topánok. Iba sa hocikedy povznesieš nad súmrak a dovolíš viere vybudovať PRIESTOR.

 

 

„ Ach, duet s empirizmom.“

„ Potkla si sa o kameň.“

         „ Asi som ho cestou prehliadla a prehltla. Omína ma v žalúdku – pár nocí to ešte    

          nepochopím – nad záchodovou misou večerať prosté názory.

Tam v tom prázdnom priestore bez pletiva si ešte ukradomky ulamuješ z mojich

pocitov a smeješ sa im do očí.“

 

Počítať ešte viem, tak si to teraz všetko porátam...


Eset
17. 05. 2005
Dát tip
...momentalne nemam cas, tak zrychlika...zdravim umelca Assurballita...:):)

...no vsimol som si ze nemas cas...tak ti mavam na cestu...

Eset
16. 05. 2005
Dát tip
...waw, pani, tolko zazitkov...:) ...ja by som tiey chcela vidiet tolko kostolov...:) ...vazne, lebo som chcela studovat religionistiku, ale akosi to nevydalo : casovo, financne a nebolo to v ludskych silach... ...tak ti vlastne trosku zavidim...:) ...plte su uzasne, bola som 2x:):) ...no a vyspinkaj sa uz trosku viac, dobre?:)

...uz som vyspinkany...ako tak... ...za chvilu idem pobehat po skole...pozapisovat a tak... ...no vsak raz prid sem....a mozes pobehat tie v BA...aj s jednym dejepisnym sprievodcom... ...plte su...ale ta kosa...dokonca asi dve minuty padali krupy...

Eset
16. 05. 2005
Dát tip
...to je dobre, som spokojna:) ...aj ja idem behat:) ...to znie zaujimavo, ak je to pozvanie:) ...no ja som bola v lete...bolo celkom prijemne...krupy...hm...a hlavku mas v poriadku?:):)

...no ak to znie zaujimavo...tak je... ...hlavku nemam ako kazdy spravny skoroumelec v poriadku uz davno... ...a som rad ze si spokojna...a tak celkovo... ...nam celkovo to pocasie nevyslo...

Eset
16. 05. 2005
Dát tip
...tak OK, niekedy v lete...a tak... ...to je dobre, umelci su fajn...:) ...a tak...

...a tak...som rad.... ...no ved hej...umelci su fajn...niektori...

Eset
13. 05. 2005
Dát tip
...tak mi potom napis, ako to dopadlo - ta svadba...nie ze povies gyc:):):) ...na sklamanie si treba zvyknut...:)

...no na svadbe som este nebol...ale poviem ti dojmy zo spisa... ...videl som asi 150 kostolov 1000000 fresiek...163 oltarov...a niektore sa mi aj pacili...napr. evanjelicky vo svatom krizi...bol fajn...a nejfajnovejsi bol vyklad...to nam iba tak pustili radio...ze pocuvajte... ...ale boli sme aj vo vlkolinci lanovkou na malinom brde....na pltiach v dunajci...na hrade a v skanzene v starej lubovni... ...spisky hrad bol fajn...vlastne aj ten v lubovni... ...ale zase taky levocsky oltar majstra pavla ma nenadchol...taka zvacsenina ostatnich oltarov... ...a este sme prechadzali vyfukanymi tatrami...a pozerali hokej...a este som trocha popijal...a spal... ....cize tak...

...keby si videla teraz ako sa cervenam... ...no aj syrecky su fajn...ale tie radsej vo velkom nejem... ...v ramci hesla nerob druhemu to co nechces...atd...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...to ti neverim...:):) ...ja som myslela len syrceky, nie syrecky:) ...v ramci hesla...radsej...nic...neviem to zrymovat tak, aby to malo zmysel:)

...jasne uz chapem...zdrobnenina... ...rymy su nanic...pouzi volny vers... ....ale mala by si... ...a co ty a tvoj vztah k ICQ...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...ved volny vers je moja parketa...raz to pride... ...budem... ...no a ja som blba, ale netusim, co je ICQ:):)vazne nie... ...tak vysvetli, prosim...:):)

...icq...to je taky program ktory urychluje komunikaciu... ...nieco ako taky sukromny chat... ...dostanes pridelene cislo...a mozes pisat co len chces....a necakas dve hodiny na odpoved...jak teraz... ...pohodlnejsie... ...vcera som sa tak napriklad za par minut dohodol co treba kupit na exkurziu... ...ved prave preto som sa divil preco to chces zrymovat...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...dakujem za vysvetlenie...technika a ja - zvlastna kombinacia...:):) preco si sa divil, ze co chcem zrymovat?:) ...dnes mi nejak nejde...

...ani ja sa v technike nejak nevyznam...mobil nevlastnim... ...prvy email mi zakladala kamaratka predtym jak odisla do nemecka.... ...icq...mi tiez museli mesiac vysvetlovat...ale zas ked sa naucim...nezabudnem tak lahko... ...pretoze volny vers je tvoja parketa...preto...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...konecne je tu clovek, ktorý mi je podobný - teda v tomto:):) ...ano, na rymy nie som stavaná, dokonca som nebola ani v Rime:):) - to asi nie je moc vtipne, ale budiš...:) ...no a to, ze nevlastnis mobil, tak za to by ta moja sestra priam milovala:)

...vari tiez nema mobil???... ...a ako stara je tvoja sestra???... ...v rime som nebol...ale bol som v benatkach...strasne im to tam pachlo... ...aj v san marine som bol...pekne kopce...taky slovensky vidiek...s pamiatkami... ....som ale pocul ze niekedy sa da rymami aj pekne postrasit...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...nema...ze tato technika obmedzuje komunikaciu a tak...proste vedieme filozoficke debaty na tuto temu...ale nie je tak striktne proti...to je na dlho... ...no a je mladsia ako ja:):) ...aj ja som bola v San Marine...ano, super...pekne kopce... ...ja nechcem strasit:)

...o kolko???... ...to musia byt naozaj filozoficke debaty...si viem predstavit...tiez do mna hucia...aby som si kupil...od fotrovcov po kamaratov... ...ale... ...neviem ci obmedzuje...mozno...ja ho skratka nepotrebujem...kto ma chce zastihnut ten ma zastihne... ...a ked sa vyskytne situacia..ze musim zavolat...tak vzdy je na okolo niekto kto mi ten mobil poskytne...takze naco...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...o tri...:) ...a tvrdi ti iste... ...vies, ja mam tiez radsej priamu komunikaciu z oci do oci, ale ked sa neda, tak sa to da ciastocne nahradit telefonom...ale zerie to prachy a tak...ked si ti neustrazis... ...mna irituju hlavne strasne drahe mobily v rukach krpatych deciek... ...a je pekna:)skoro ako ja...teda podobame sa...dost teda:):)

...o tri...to je fajn vek...ze pozdravujem...a tak... ...priama komunikacia je fajn...ale zvykol som si uz aj na tuto internetovu...len ta moja paranoia... ...nikdy si nemozem byt isty s kym sa rozpravam...napr. ty ktora sa vydavas za v plavkach dobre vyzerajucu "slecnu"...mozes byt realne nechutny skaredy stary chlap... ...ale zas na druhej strane s tymi dvoma co som sa stretol som bol aj celkom prekvapeny...pozitivne... ...hej??,....teraz neviem ci mi dohadzujes sestru alebo seba....usmev...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...k tej otazke: hej?? odpovedam, ze to necham na teba... ...raz by si mohol zavitat do LC, pojdes pre kazetu a stretnes sa aj s dalsou sestrou, ak chces:):) teda skoro sestrou...:):) ...no a na svoju obranu asi tolko : to, ze pisem obcas v muzskom rode, neznamena, ze som chlap a este nechutny...:) ...ja tym tiez dost trpim...tou paranoiou, este som si velmi nezvykla... ...takze la, la, la, pozdravim:)

...no ked zavitam do LC..tak sa zastavim...ak ma teda budes chciet vidiet... ...ale ta nitra je predsa len blizsie.. ...co je to skoro sestra???... ...no ved ja ti budem verit...ale to co ak...tam bude vzdy...pokial sa nepresvedcis na vlastne oci...vsak chapes... ...la lala lalallalalalaalallalalalal....sorry za ten falosny spev... ...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...la la la ...to bolo na zdoraznenie zenskeho rodu...ale pekne spievas:):) ...tak do Nitry...OK... ...skoro sestra je sesternica, ktorá býva hned vedla a robime vsetko spolu - teda akoby so sestrou...take slusne veci, aby si spravne pochopil:):) ...no tak sa treba presvedcit na vlastne oci, tiez si myslim...:)

...aha...blik... ...snad sa stavim...sak ale ty to mas z tej nitry do ba rovnako daleko.. ...sesternica...no moja ma teraz svadbu...jak dojdem z toho spisa... ...no aby si nebola sklamana...

misty...a este to aj povedala... ...a este sme aj spominali kolko je tam pismakov...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...este stale trapia rifle?:) ani ja neviem zohnat mencestraky, rozumiem ti... ...no a s tym pupkom...co ti ja viem? bicykel? menej piva?:):)vyber si...:) ...k urinoterapii:)

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
misty: ano, v Nitre:) ...no a uvidiet by sme sa asi mohli:):)

...trapia ale uz menej...bicykel mam v kutoch... ...piva menej pit odmietam... ...ale na ranajky som mal len jogurt...cize skor ta cesta... ...aha uz je mi jasne...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...ten jogurt moze byt, no a ked ti pivo raz chuti, tak to nezmenis, to je na cely zivot:) ...ja som bicykel tento rok este nevidela...no ale mala by som, nech dobre vyzeram v plavkach:)

...alebo skus tiez jogurt na ranajky...a na veceru... ...v plavkach???...hm...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...ja jogurtiky milujem, ale ked som doma, tak je to len cerstve mliecko, pripadne kysle mliecko...a tak... ...no v plavkach...a co...ja vyzeram dobre uz aj teraz:), tak co...s tym narobim?:):):)

...mlieko nemam rad...zle spomienky zo skolky...ta hnusna koza...fujjj... ...no co ti mam povedat....normalne ma zacinas zaujimat...

...smajl...smajl...smajl...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...nemas rad kozy??:):):) ...my mame doma dve a pät malých kozliatok - no radosti...:) ...problem je v tom, ze ani ja nemam velmi rada mlieko, ale musim...v skolke som nemusela:) ...a tak...ale zistila som, ze vapnik sa vstrebava do tela tak zhruba do tridsiatky, a potom je to uz s nami biedne...tak sa premaham - este par rokov:):) ...a ty smajlikujes?:)...hmmmm...

...ale kozy hej...ale mlieko z nich teda cucat nemusim... ...to sa da nahradit aj syrmi...a tie jem vo vo velkom... ...samozrejme ja sa viem usmievat...

Eset
09. 05. 2005
Dát tip
...a skusal si cucat? :):):) ...vidis? syrceky existuju:) ...to je dobre, ze sa vies usmievat:)

misty
01. 05. 2005
Dát tip
kocka, ty si v nitre?...si mala hned povedat...podla toho arboreta predpokladam spu...to sme na jednej lodi...len sa nevidime...

Eset
29. 04. 2005
Dát tip
...a nehanbis sa? mucit zvieratka...a este sa aj ponahlat!:) ...a teraz si opity?:) vtedy mam aj ja slabsie svedomie, no ale vzdy radsej mat nejake, aj ked derave, ako ziadne...:)

...jake zvieratka..to je hmyz... ...a nehanbim..da sa to vyuzit v dielkach...kde to potom znie strasne melancholicky...vid. pozhasinane... ...nie nie som...ale chystam sa vecer niekam vypadnut... ...a dat mozgu prazdniny...pred skuskami nech si oddychne...

Eset
29. 04. 2005
Dát tip
...no ja trcim na intraku cely vikend, zajtra ideme na nej. exkurziu...:) tak aj ja oddychujem:) takze ti schvalujem tvoj plan - pi, pi a oddychuj:):) ...a zvieratkam, ci hmyzu dajme uz radsej pokoj:)

...kam na exkurziu???.... ...ja idem az desiateho... ...tak dobre...

Eset
29. 04. 2005
Dát tip
...do arboteta, obzerat stromceky...a zas ma napadlo cosi s tymi zvieratkami...presnejsie so psikami a stromcekami...to by sa viac hodilo k jednemu tvojmu dielku,asi...:)

....ja neviem... ...teraz ma trapia rifle...prve asi po styroch rokoch mencestrakovania... ...su hnusne uzke...a vyzeram v nich jak nejaka buznicka...katastrofa... ...asi by som mal zhodit ten pupok... ...mencestraky som nezohnal... ...za sest minut odchadzam... ....vlastne ku ktoremu???...

Eset
28. 04. 2005
Dát tip
...ja sa na nich ani nemozem pozriet...nemozem za to, co uz... ...no a TU je intrak:)

...tak na intraku som nikdy nebyval... ...ale videl som v mlynskej doline...a som celkom rad...

Eset
28. 04. 2005
Dát tip
...comu si rad?...TU je to fajn, az na tie technicke vymozenosti...:) ...ja som pre zmenu v Mlynskej nebola...tak neviem posudit...

...a kde ty vlastne studujes???:..nezahovaraj... ...no som rad ze tam nemusim byvat... ...raz mi odtial kamaratka doniesla svaba na pamiatku... ...ale vraj sa to zlepsilo...

Eset
28. 04. 2005
Dát tip
...aj ja som pocula, ze su tam svaby... ...my mame ne WC male mravceky, aramis sa podujal, ze vypatra aj ich pripadne tajne pobocky...:)ale zatial sa nejak necini:) - fuj, ci ohovaram... ...a nezahovaram...v Nitre...aby si vedel...:)

...no v nitre vas studuje dost pismakov...a dalsi sa tam chysta... ...aramis sa podujal uz na viacero veci...a nic nevypatral...vid moje dielko...urinoterapia... ...teraz je tam vraj strasne vela maciek...

Eset
28. 04. 2005
Dát tip
...kde je vela maciek??? ...to je dobre, ze je nas tu dost, horsie je, ze nepoznam...:( ...kto sa chysta?... ...aramisovi to prilezitostne vytmavim:)

...jedna ti tu uz pisala...a dalsi co sa chysta je taka pismacka legenda... ...maciek je vela na intraku...

Eset
28. 04. 2005
Dát tip
...no ak su to len macky... ...kto je legenda?:)

...ale to su vraj take hnusne spinave tulave macky... ...take co sa ani jest nedaju...nieco ako potkany...

Eset
28. 04. 2005
Dát tip
...potkany sa daju jest...vravel mi otec, ze najaky kmen bohviekde, normalne jedava potkany...si to predstav... ...ja mam macky celkom rada...len tie tulave...no mne sa este chvalabohu nikam nazatulala:):)

...staci zajst niekde do azijskych krajin...a tam to jedavaju ako zakusok po psovi... ...ja som raz skusal ci vie jedna macka plavat...teda vlastne chcel som...strasne sa mykala...nechcela do toho kybla s vodou ani za boha vliezt... ....a potom este ta slecna za mojim chrbtom co na mna jacala aby som prestal.... ...no skratka nepodareny expreiment.... ...o com sme hovorili???..

Eset
28. 04. 2005
Dát tip
...ja ti neviem...kam sme to az zasli...ale psiu pecen by som teda nechcela...iba ak spachat samovrazdu, ale na to su aj ine sposoby... ...a macky vraj vedia plavat, no ale jeden chalan pre zmenu skusal, ci vedia lietat...si predstav, ze hej...ale bez chvosta...- neviem, preco su niektori taki surovi...aj ja by som asi jacala...alebo by som ta nechala na vlastne svedomie:) - zatial to funguje...ked sa nemas pred kym tvarit, aky si ty super experimentator:), tak ta to prestane bavit...ci teba nie?:):) ...tak skusme nejaku novu temu:)

....lietat oni vedia oni su svine..to mozes aj z osmeho zhodit a prezije... ...na moje svedomie sa nespoliehaj...hlavne ked som opity... ...experimenty...ked som bol maly tak som expreimentoval s lucnymi konikmi... ...pod vodou vydrzali aj 15 minut...mozno by aj dlhsie...ale nemal som trpezlivost...

Eset
27. 04. 2005
Dát tip
...stoji... ...ale mas pravdu, niektore su strasne "mudre", ku ktorym sa mi podarilo raz votriet:) ...ale poviedky su fajn a dokonca aj duchaplne:) ...no a su tam vyborne recenzie, reportaze a clanky o dobrej muzicke...blues, jazz a tak...:)

...nuz neviem...asi predsa len ostanem verny novemu casu.... ...aj tam su reportaze...a obcas pri takej fotke nejaky kratky pribeh...s vtipnou pointou...

Eset
27. 04. 2005
Dát tip
Ass: ty citas novy cas?:)no strasne, brrrrr...:) ...ale proti gustu ziadnu kapustu:)

...zasadne... ...a navyse dnes budem pozerat mojsejovcov...

Eset
27. 04. 2005
Dát tip
...ma neser, to vazne? ...ja len zavidim, ja tu nemam telku:)

...hej...pekne psychologicke cvicenia tam s nimi robia... ...kde tu???...

misty
26. 04. 2005
Dát tip
literarne periodikum...pomerne zname na slovensku...a dost tazko sa zhana...aspon v blave...

misty....to ja len tak aby rec nestala... ...nieco si pamatam z hodin literatury... ...pravdou vsak jeze to necitam... ...a neviem ci sa to tu da zohnat....bo som nezhanal...

Eset
26. 04. 2005
Dát tip
...ano, tazko sa zhana kdekolvek na Slovensku:) za mnou chodia domov, ale nie prilis pravidelne...ono to je tak, ako so vsetkym u nas...ani chodit sa nam nechce:)

Eset
26. 04. 2005
Dát tip
...ale vobec sa nechvalim, jasne?:):) ...a pravdou je, ze to malo ludi cita... ...tak v pohode:)

...nuz aspon to stoji za tu namahu???... ...nie je tam len plno basniciek ktorym skoro nikto nerozumie...a poviedok ktore su sialene mudre a...najma sialene nudne???... ...teda to je aspon moja predstava....

Eset
25. 04. 2005
Dát tip
...kde si to cital?:)

Eset
25. 04. 2005
Dát tip
misty : dakujem, je to o tom prazdne, mas pavdu... ...a pis, pis, pis...

misty
25. 04. 2005
Dát tip
stalo sa...

Eset
25. 04. 2005
Dát tip
misty: super...tesi ma to...

...myslel som to tie motivy...vsetko mi bolo povedome...

Eset
25. 04. 2005
Dát tip
Ašš: ja viem...:)len som chcela vediet, ci si nahodou nezakopol o Dotyky, tam to bolo:):)

...co su dotyky???...

misty
21. 04. 2005
Dát tip
mas tam krasne obrazy...mozno po kope az moc...bude tazke to stravit takto naraz...no krici z toho prazdno...je mi smutno...mozno nieco napisem... ...myslim, ze mas talent...rozhodne...*

...ano je to pekne a tak... ...ale neviem preco mam pocit...akoby som vsetko uz niekde pred tym cital...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru