Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skorpion uvazneny vo vlastnych klepetach

22. 04. 2005
0
0
1160
Autor
verbum

Nie ze by som prave veril na horoskopy, ale v ten den sa mi stalo nieco zvlastne. Zobudil som sa az o sest  tridsat, presne s dvadsatminutovym meskanim ako zvycajne. Bol pondelok. Rychlo som sa vycural, oplachol som si tvar, umyl som si zuby, obliekol som sa, odrezal som si krajec chleba a svihal som do prace. Ako kazdy pracovny den som si kupil v stanku cerstve noviny a precital som si na zadnej strane horoskop. Som skorpion.To len pre upresnenie a pre zaujimavost. Horoskopom som este raz zdoraznujem nikdy neveril a vacsinou som ich cital az po prichode z prace. Dnes som vsak spravil vynimku. Zasmial som sa pri slovach, ze by som pre istotu ani nemal vychadzat do ulic a radsej by som si mal vziat kratsiu dovolenku.  Rychlo som preto obratil stranu na vysledkovy servis a dobra nalada ma ihned presla. Jediny zapas ma pripravil o takmer stotisicovu vyhru. Nestval ma vsak ani tak vsledok, ako skor komentar, ktory mu predchadzal.  

"Domaci Celtic dostal gol v piatej minute nadtaveneho casu, ked si vrazil loptu do vlastnej siete slovensky obranca Stanislav Varga. Islo o jeden z najkurioznejsich golov v histrii skotskej ligy."

Z myslienok ma vytrhol smyk strieborneho bavoraku a sprska nadavok na moju adresu. Bez jedineho slova som vytiahol na arogantneho sofera s bratislavskou poznavacou znackou prostrednik  lavej ruky a pomaly som kracal dalej. Mlady vyholeny opiciak vsak nebol zvyknuty na taketo jednanie a po kratkej chvili ma vzal do parady. Mal som tu cast dotknut sa jeho noveho auticka. Bohuzial len pri narazoch svojej hlavy o kapotu. Ked bolo po vsetkom, papierovou vreckovkou som si utrel krvave celo a bezal som do prace. Sef ma poriadne zdrbal za neskory prichod a okamzite mi dal fukat, pretoze mojej historke o potycke s gorilou neveril ani slovo. Potom mi este stihol vykricat moj najnovsi clanok, ktory stal udajne za hovno a poslal ma ako maleho chlapca hanbit sa do svojej pracovne. Myslel som, ze aspon moja mlada, krasna a vecne ochotna sekretarka ma utesi vo svojej naruci, ale hoci vyzerala v kratkej minisukni v ten den velmi ocarujuco, poslala ma do certa s tym, ze nie je mojim psikom, ktory pribehne vzdy, ked zapiskam. Po praci som zasiel na pivo a modlil som sa, aby ten prekliaty den uz konecne skoncil. Odrazu vosiel do podniku moj byvaly priatel zo strednej. Paradne sme sa pri spolocnom spominani strieskali a nakoniec aj do krvi pohadali. A to sme za celu strednu nepovedali jeden na druheho co len trochu ostrejsie slovico. Opity ako cinka som nadranom skoncil v mestkom parku. Ked som sa napokon prebral, strhol som zo seba pondelnajsie noviny a hodnu chvilu som neuspesne hladal po vreckach doklady spolu s penazenku. Pomalym krokom som sa vracal domov. Strasne ma bolela hlava. Potreboval som sa vyspat. Mozno sa budete cudovat, ale ani po tejto skusenosti horoskopom neverim. Iba som sa v ten den ocitol parkrat v nespravnom case na nespravnom mieste. Skorpion zostal jednoducho uvazneny vo vlastnych klepetach.               


...rozpravanie...nicim neurazilo nicim nechytilo... ...inak tiez som skorpoion...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru