Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

rozcházíme se v dálce

30. 04. 2005
3
0
1834
Autor
es_sence

předmluva:

 

vléváš mezi nás oceán,

            co do tichosti ti plují slova

            ve večerech mi převyšuje         rodný kraj vysvlečený

láska    i když neví — jak

je to mnohdy naposled a jedinkrát

 

 

 

 

sevřelo se ještě víc těsněji — jsou zakázaná si znamení

na povel

útěky netají se jinými světy

ženy stloukají si nohy do země

 

ale ty budeš vždycky odvážná

 

člověku by se zachtělo             smutek schovat za kolíky

které si kdekdo vráží do očí

a pak říkají

 

že šlapají si po nebi

 

(pouhá předmluva, která je bez díla)


oleandr
03. 05. 2005
Dát tip
zvláštní zdá se mi tvůj styl a nějak to v něm hrká.....

es_sence
03. 05. 2005
Dát tip
díky za pocity a názory, oleandře

es_sence
01. 05. 2005
Dát tip
určitě to tak má být, díky, inlajne / opraveno Kasmodiane, díky :)

drfaust
30. 04. 2005
Dát tip
já nad tím přemýšlím už delší dobu... přemýšlím nad tím, co to je... a mylsím, že je to příliš okatá snaha po nedoříkávání... mně u tebe v poslední době to trhání trochu vadí... jakože mohu říct, že text není špatný, jen prostě není pro mne... tip ano

es_sence
30. 04. 2005
Dát tip
drfauste, myslíš, že v těch prázdných místech jsem prostě vyšroubovala slova, abych nebyla tak přímočará a publikovala to? :) Učitel mi říkal, že se bojí něco namítnout, protože neví, jestli k tomu budu chtít někdy /něco/ dodat ... jak trhám myšlenky. Větu, kterou končím ještě silnější tečkou než tou, za kterou je velké písmeno. Asi tak; třeba to má souvislost. Já nevím, mně to přijde i přes ty grafický díry ucelený, kompaktní, ale je možné, že vidím i něco jiného, co jsem nenapsala. Co se nedokáže vyčíst. Děkuju a tip třeba k čertu.

drfaust
30. 04. 2005
Dát tip
já přeci vůbec nemluvím o grafice:-)

drfaust
30. 04. 2005
Dát tip
je hezký, že o tom komunikuješ se svým učitelem...

es_sence
30. 04. 2005
Dát tip
Jistě; psala jsem radši pro obě varianty (je možné, že vidím i něco jiného, co jsem nenapsala) Ne, já o tom nekomunikuju s učitelem, byla jsem zkoušená z básníků jen tak halabala. :)

drfaust
30. 04. 2005
Dát tip
a na co se ptal?

es_sence
30. 04. 2005
Dát tip
Mám popsanej sešit, když se nudím, tak si tam připíšu nějaké jméno, co mi prolétne kol uší nebo básničku, kde mám místo a tak. Takže mě zkoušel z těch jmen. Goethe, Závada, Skácel, Wernisch, Šrut, Seifert, Morgenstern, Holan... a Černého jsem si spletla s Eisnerem (nebo jak se píše ...). Když já vím, že napsal předmluvu k Nezvěstným motákům nebo ...staročeský lyrika (?), ale vzpomenout si.

es_sence
30. 04. 2005
Dát tip
Když se ptám, tak to nevím. :) A nenapsal Paměti? Sakra, mně se to všechno slilo do jedný mastný skvrny.

drfaust
30. 04. 2005
Dát tip
Čejnej má teďkonc výročí 100 let od narození... no pslést si Černého je trochu ostuda... přecijen to byl frajer... dneska už spíš než osobnost insituce...:)

es_sence
30. 04. 2005
Dát tip
Tak já ti už nebudu povídat, koho dalšího si pletu ... :) A když ostuda, tak jen trochová. Kdo byl ještě frajer? Neboj, nebudu si je psát na sešit. :)

drfaust
30. 04. 2005
Dát tip
Mukařovský a Jakobson:-))

es_sence
30. 04. 2005
Dát tip
Když jsem četla od Jakobsona Co je poezie? nebo něco takového, tak jsem byla silně mimo. Mně přišlo, že si tu otázku zodpovídá jen v poslední odstavci. :) A Mukařovský je u nás ve velký knize, tak je tam ty frajery asi nechám... Spát.

Kasmodian
30. 04. 2005
Dát tip
Trochu dost kouskovaný*

drfaust
30. 04. 2005
Dát tip
se nedivím! nestrašit se mrtvými... já bych je taky radši nechal spát, frajery:-))

inlajn
30. 04. 2005
Dát tip
...dobrá diskuse....mně přijde jako roztrhaný noviny, ale nevadí mi to ani omylem...jen nemá bejt..jsou si zakázanÁÁÁ(znamení..?)--- já tttttttttttttttttt.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru