Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Do očí

02. 05. 2005
2
0
881
Autor
Yawali

no comment

Už dávno nesněží, život je tenký, led.
Na domech objevují se skuliny, šrámy.
Pepř od očí, než přeskočím zeď.
Za milou potají, ještě pálí, oči.

 

Už dávno neběžím, už není mi, už není mi to jedno.
Na kůži objevují se nezahojené, rány.
A stále prší. Prší deštníky, lidé mokří,
bojí se, naopak že svět se točí, lásky, děti, štěstí
bučí v houští co velký deštník vzal.

 

Po provaze, po tenkém ledu cesta.
Daleko do snu, co jsem si přál, srdce hřál.
Na stromech objevují se praskliny, po suchém létě.
Objevují se i podlitiny na vestě, tváři.

 

Už dávno nesněží, život je tenký, led.
Na domech objevují se skuliny, šrámy.
jiskru od očí, než přeskočím zeď.
Za milou potají, ještě žijí její, oči


Carodej
02. 05. 2005
Dát tip
Ta interpunkce je tam schválně, myslím první a poslední sloku? Ty čárky a tečky? Pokud je to nějaký zvláštní způsob, kdy celý verš skrývá tři různé významy, tak dejme tomu, ale jinak to pěkně zasekává. příklady: Pepř do očí, než přeskočím zeď. (proč je tu tečka za větou?) Za milou potají, ještě pálí, oči (proč je tu čárka za pálí) atd. U toho prvního verše mne to ještě tak nevadilo (Už dávno nesněží, život je tenký, led) Protože každá část věty, uvozená čárkou, může mít svůj básnický význam, ovšem pokud chtěl autor je říct, že život je tenký led, tak tam ta čárka taky nepatří.

Yawali
02. 05. 2005
Dát tip
Přesně tak to bylo myšleno! První rým (nebo řádka má dva smysly oddělenou čárkou. Konec verše "Za milou potají, ještě pálí, oči." + "Za milou potají, ještě žijí její, oči" naopak zasekává a člověk možná na chvíli ztratí přehled. Přesně ale o tom je duch, těchto veršů či řádek.....

Carodej
02. 05. 2005
Dát tip
Jen jsem chtěl vědět, jestli tím něco chceš říct nebo jen špatně používáš interpunkci:) Mně bohužel ten pravý smysl uniká:) Ale fajn.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru