Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slezina

07. 05. 2005
1
0
797
Autor
Krista

"co se zdá být nemožné může se stát a naopak"

Místností se rozlévá denní světlo.Jasné bílé světlo,které odhání chmury noci a vyplňuje prostor optimismem.To co ještě večer vypadalo tristně,se teď jeví náramně poeticky.Moucha si sedla na rozšláplou plechovku od piva.Usrkla a odletěla pryč.Kopečky popela v popelníku připomínají měsíční krajinu a vajgly v něm zapíchané se nad ní tyčí jako nějaké lunární sídliště.Hromada krámů na psacím stole vypadá jak ta nejúchvatnější skládka.

  "Čau,už sem tě proklatě dlouho neviděla,"zaznělo nad stolem."Jak to píše,"dodal tentýž hlas"Ale jo docela dobrý,"odpověděl tázaný."Nemáš cígo?"zeptal se první hlas."Hm,ber,našla jsem je pod topením."

  Během kuřpauzy si ujasníme,čeho jsme svědky.Hlasy nepatří dvěma kamarádkám,které se sešly na zastávce autobusu,i když kamarádkám vlastně ano,ale tyto kamarádky jsou tužky co žijou na stole.První se jmenuje 2B,druhá 3B.

  "Hele,tamhle se valí Zvýrazňovač,ten vodpornej slizoun"řekla 2B a odplivla si.Mezitím k nim dorazil zářivě žlutý Zvýrazňovač."Čau kočky,jak to jde,"zašišlal Zvýrazňovač tím nejprudérnějším způsobem."De,"ucedila 3B a vyfoukla obláček kouře."To vám povim věc,do druhýho šuplíku vodshora se nastěhovali ňáký umělecký pastelky,prej dvanáct bomba kostí,nejlepší ta fialová,fakt libová tužtička,jsou to měkoučký tužtičky,ne jak ty hnusný tvrdý rašple,ty anglánský HB,co je Kružítko píchá každou noc."Zvýrazňovač zasněně zavřel oči a zvedl bradu.Chvíli tak rozjímal a když se vrátil zpět,aniž by uslyšel ňákou odezvu,řekl:"Tak co vy na to."Že ty HB jsou skotský a ne anglický!"zašklebila se 3B."Hele,víš co?Děte do hajzlu!"vyštěkl Zvýrazňovač a odkráčel pryč."Debil"konstatovala 2B když odešel."Výš co se děje?"otočila se 3B k 2B."Co?"Znáš tu Jolly-Schulstift,ne?Ta co chodí s Rýsovacím Fixem."Se kterym?"skočila jí do řeči 2B."S nula-jedničkou a nepřerušuj..."Nula-trojka je hezčí,toho bych..."Drž hubu a poslouchej."utla ji vztekle 3B."Tak ta Jlly se zná s ňákym holandskym perořízkem a ten ji schrastil slušnou zásobičku skunku a zejtra je u ní ňáká sešlost.Takže tam dem,ne?"Jasná páka,"přisvědčila 2B.

  Typická večerní unavená nálada.Místnost osvětluje lampička nad psacím stolem.Ostré světlo se zabodává do očí,stav bdělosti klesá k nule a víčka těžknou.Na zemi přibyla další plechovka piva.Popel začal přetékat a z věcí na stole se stala nekultivovaná skládka.

  "Čau,dem,už se nemůžu dočkat,"řekla 2B a poskakovala radostí."Hele Zapalovač,co ty tady?"zvolala 3B s povytaženým obočím."Du zachlastat a taky trošku hihihi zahulit hihihi,"hlásil vesele zapalovač."K Jolly,viď?Tam valíme taky."Sakra,zas ten prudérius Zvýrazňovač,"povzdechla si 2B a obrátila oči v sloup."je zdravim,Zapíku,vás taky,"smál se vesele Zvýrazňovač v evidentně dobré náladě."Nezašli byste na diskošku,dem tam s těma art-tužtičkama,vypadá to docela slibně s tou oranžovou,uhm,"vzdychl Zvýrazňovač."Kdo všechno de?"zeptala se 3B aby řeč nestála a hlavně aby se Zvýrazňovač vykecal a odprejsknul."Kružítko,Izolepa,Guma,Lepidlo,snad i Nůžky,jenom kalkulačce je blbě,leží a bleje,"pravil Zvýrazňovač,pokládaje to za nezvratný důkaz o tom,že větší zábava dnes už nikde nebude."Hele,ty hnusnej slizkej highlightere,nám je u prdele thle tvoje verbeš i ňáká oranžová kurva,a kdyby tě to zajímalo,tak jdem za jedněma aquarelkama,takže hraješ až druhou ligu kámo."Tohle vychrlil ze sebe Zapalovač,čímž Zvýrazňovač dokonale uzemnil.ten zůstal civět s otevřenou hubou,pak na ně ukázal fakáče a odešel.Za chvíli přišli k penálu,kde bydlela jolly schulstift."Halo,halo herzlich willkommen meine lieben,"přivýtala je Jolly,která už byla úplně na kaši."Shit,I´m stoned,"vykřikovala skotská HB."Tak koukám,že zábava je v plném proudu,"bručel Zapalovač."Hele kdo tu je,Mikrotužka,Propiska a Štětec,starej punker,"vypískla 2B.Štětec byl největší socka na celim stole.Sbíral vajgly,somroval co se dalo atd."Zdravíčko pojďte si sednout,dáme brčko,dvě,tři,...,"řval štětec a vypadalo to,že hodlá počíta do nekonečna.

  Tak pokračoval večírek.Lampa zhasla a vše se ponořilo do děsivé temnoty.U plechovek přibyl koláč zvratků,popelník se převrátil a opel se rozsipal po celém stole.Skládka se přemněnila na pompeje.

  Sešlost u Jolly spala tak jako na spoustě jiných akcích.Někdy uprostřed noci zazněli nad stolem sirény a všude se začaly míhat modrá světla."Kurva ořezávátka,"zaječel kdosi."Scheisse!"zařvala Jolly."Fuck"procedila skrze zuby skotská HB.Před penálem zastavilo pět policejních ořezávátek,"Nasrat,fílzáci"řval štětec a byl jako první odveden."Go back home,fucking bastards,ječela skotská HB.Your mothers´re bitcher and you´re fucking motherfuckers..Was machn sie?Diese Party ist ganz ruhig..."vysvětlovala Jolly vyváděna ořezávátkem.

  Všude tmavá noc.Chlív vpokoji není vidět,takže ho není nutné komentovat.Dal bych si cigáro.Posadím se v posteli.Aha cíga mám na stole,Stoupnu si.Jednou nohou stojim ve zvratkách.Rozsvítim lampičku.Chvilku mžouram,než si všimnu krabky.Cože?Co to je za blbost?Poslední cigáro.Kdo je vykouřil?Co dělá ten zapalovač v penálu?Cela předběžného zadržení.Kdo napsal tu blbost na kelímek na tužky.A co tam sakra dělá štětec.Kdo tu udělal takovej bordel.Nevim co se mi zdá a co ne.Všechno je to haluz.Přeludy,vidiny.Kurva,štětec má bejt v šuplíku a ne v cele předběžného...teda co to plácam,v kelímku,samozřejmě.Beru štětec,že ho dám do šuplíku,když v to najednou...no to mě poser,to není kurva možný...."Hej,díky moc,žes mě vod tamtuď vytáh,nemél bys cigárko chlape,nebo to dáme aspoň na půl"


hlavne serte ne formu, tohle me vytaci. my tu nejsme kuliva forme

Alojs
08. 05. 2005
Dát tip
Heh... asi mi to nějak takhle pozdě večer špatně myslí... každopádně je to chaotický. doporučil bych zpřehlednit formu (dneska už to píšu asi po desáté :-))... jinak některá přirovnání jsou zdařilá... prej kružítko :-)

JanSimon
08. 05. 2005
Dát tip
Tak hlubší jo?: Podobný věci jsem psal ve třinácti, ale forma mi ňák nevadila. Ale víš co? Řeknu ti, jak na to tehdy reagovala máma: "No a co z toho? Myslíš si, že tím někoho oslovíš?" To ona, já muzikant...

Krista
08. 05. 2005
Dát tip
hej,jestli si měl někdy nějakou haluz,tak víš,že každá haluz je chaotická a toto je o haluzi.Jestli si četl Nahý oděd od Burroughse,tak to je teprva chaotický.Jinak toto nemá být nic až tak duchaplnýho,prostě taková srandička.

ysalamiri
08. 05. 2005
Dát tip
no ta forma občas nic moc, ale celkově to na mě působí docela zábavně..hezká alegorie :o) hehe *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru