Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Reality show, 1.časť

10. 05. 2005
0
0
1323
Autor
Deebno

Čítajte pozorne! Toto je prvý diel poviedky Reality show. Pokračovanie je rozpísané, ale bude záležať aj od VÁS ako bude pokračovať. Napíšte mi sem, prosím Vás, formou komentáru, okrem iného, aj ktorú z postáv by ste tu nechceli vidieť, a ktorú naopak áno. Môže ich byť aj viac. Fakt mi na tom záleží a prosím Vás skúste sa vyjadriť. Tak ešte raz. S istou dávkou nadsázky môžem povedať \"hlasujte kto vypadne\" :) Samozrejme očakávam aj klasickú kritiku. Tak píšte.

REALITY SHOW

1. časť: Účinkujú...

Spoza obrazovky vykukla hlava rozjašeného moderátora, ktorý napriek svojmu veku vydával von z úst vety ako násťročný fagani. Jeho extravagantné pôsobenie na pódiu pôsobilo viac trápne ako účelne. No vyzeralo to, že prítomným sa to páči, podľa pokriku, takže šou mohla pokračovať. Po klasických úvodných rečiach a vítaniach všetkých možných hostí a sérii varovaní, že program nie je vhodný pre tých a tých a takých a onakých sme sa dozvedeli o čo vlastne ide. Teda apsoň tí, ktorí nesledovali všadeprítomné reklamy na prebiehajúcu reality show.

„Tak a je to tu!“ začal moderátor ohnivú reč. „Konečne sa začne džungľa dámy a páni. Desať náhodne vybraných osôb je už prísne sledovaných tajnými kamerami a ani o tom nevedia. Toľko prihlášok nám prišlo, že si ani predstaviť neviete. Dr. Klif Hakstebl toľko detí nepriviedol na svet koľko nám sem prišlo prihlášok.“ snažil sa o vtip, ale polovica značne mladého publika odchovaného na novej vlne zábavných programov tomuto vtípku neporozumela no aj tak sa zasmiala a zatlieskala, keďže im to prikazovalo umne umiestnené červené svetielko APPLAUSE. Frankie, ako nazývali moderátora, pokračoval: „O pár sekúnd Vám predvedieme všetkých desiatich v ich prostredí života. No oni o tom NEVEDIA!“ nechal dramatickú pauza a diváci to doplnili ešte dramatickejším „Ooooo!!“
„Týchto desať ľudí bude súčasťou reality show no spočiatku to nebudú ani len tušiť. Dovtedy si o nich môžete urobiť mienku a ja Vám sľubujem, že toľko škandálov a odhalení ste ešte v živote nevideli.“ Prítomní v sále opäť začali tlieskať a pridávali k tomu našený piskot a výkriky. Kameramani, režisér i štáb vo vnútri boli celý bez seba. Všetko klapalo tak ako malo a bolo to také divoké aké to malo byť. Bude to free, cool a in. Na tom sa zhodol bulvárny plátok New Time s tým, že to čo tu bolo doposiaľ bol len samý shit pre deti. TOTO je pravá REALITA - „REALITY SHOW“.
„Tak a tu sú desiati finalisti REALITY SHOW!!!“

„Halu zaplnil taký rev a zverské aplaudovanie, že davová hystéria bola na tak tenkej hranici ako hovno somálskeho dieťaťa.“ - to bol ďalší z mnohých titulkov k udalosti storočia, ako si to miestny lovci kačíc stihli nazvať.

Logo relácie vystriedal prvý záznam tajnej kamery a pri každom súťažiacom sa objavil drobný titulok, ktorý ho predstavil a dal mu pseudocharakter, pod ktorým bude neskôr vystupovať.

John D´Claude, 24 rokov, nezamestnaný.....prezývka v hre: FEŤÁK
Johnov pohľad mlčky smeroval do prázdna. Neprítomná dúhovka nervózne tikala z miesta na miesto a pripomínala oči diváka, ktorý sleduje napínavý tenisový zápas. No predmetom pozorovania nebola loptička. Vlastne očné svaly boli jediné schopné akejkoľvek funkcie. Svalstvo na dolných končatinách bolo dávno atrofované a to od pása vyššie zabudlo na svoju existenciu ako kňaz na sex. Ono s týmy svalmi to až taká pravda nie je, iba o tom Johna usilovne presviedčal mozog. On si to sediačky-ležiačky uvedomoval a zároveň ani nie. V tejto chvíli mu to bolo jedno ako aj všetko ostatné.

David Fulham, 41 rokov, burzový maklér.....prezývka v hre: FRAJÍREK
David patril k typickým ľuďom dnešnej doby. Pestovaná brada a dôsledný strih vlasov dopĺňalo elegantné sako i náramkové rolexky. V ľavej ruke držal najnovší model Motoroly a nervózne vyťukával číslo, pokiaľ pravá ruka trímala kľúče od auta, ktorého svetlá zablikali a vpustili majiteľa do koženo-dreveného prostredia nového BMW radu 3. Naštartoval a nadávajúc istej „slečne, ktorá už pracuje pre pána Morrowa tri roky a vynaliezavo a efektívne sa mu vtiera do riti (alebo on jej)“ horúčkovito zapisoval údaje do notebooku položeného na vedľajšom sedadle. David bol výnimkou, ktorá potvrdzovala pravidlo, že muži nedokážu robiť viac vecí naraz. On to vedel a mnohí o ňom vraveli, že to robí skvele a vlastne na všetko čo siahne premení na cvengot mincí a šuchot tých papierikov, kvôli ktorým viacerý z nás tak tvrdo pracujú. Mal na zisk talent. S istou dávkou nadsázky by sa dalo povedať, že bol dieťaťom šťasteny... dnes sa s ňou však určite pohádal...

Rick Maloon, 27 rokov, zamestnanec technických služieb.....prezývka v hre: KÁVENKA
Mladý černoch sa práve obliekal do oranžovej vesty s nápisom Technické služby a s kolegom si vymieňali postelné príhody. „Ani by si neveril, koľko krát som ju za noc pretiahol!“. „Tak to si píš, že nie, Rick. Skôr uverím Jacksonovi, že nie je pedofil ako tebe, že tvoj vták by to zvládol.“ - „Tak tomu ver kámo, lebo môj vták, je vrták, ktorý rád svoj zobák, namočí do tých dier, ktorými kedysi robili mier, tak s tým kámo zmier, že môj patrí do XXL mier...“ ukončil svoj mierne rapový výstup Rick a zabuchol za sebou dvere s nápisom Pesonál.

Jeffrey Goldstein, 21 rokov, spoluvlastník GS Industries.....prezývka v hre: MAZNÁČIK
Jeff registroval príchod služobníctva ako prelet otravnej muchy nad jedlom a jediným gestom ruky ich vyhnal preč. Neznášal keď ho pri každej príležitosti otravovali. Akosi pozabudli, že už nie je decko a že za ním nemusia chodiť všade ako so šerblom za batoľatom. Energicky skĺzol z luxusnej postele a mocným švihnutím ruky strhol prichystané šatstvo z vešiaka a zohol sa pre iné, ktoré vytiahol so šatníka. Plážové šortky žltej farby v kombinácii s bielymi šlapkami Nike a polorozopnutá košeľa. To bol jeho štýl v týchto letných teplých dňoch. Nezabudol nahodiť imidžové Relaxky na tvár a šups ho za tatíkom.

Elizabeth Aaronová, 39 rokov, ochranárka (Greenpeace).....prezývka v hre: ŽELEZNÁ LADY
Liz kľačala nad klietkou a zúrivo leštila mriežky. Dlhé, nedbanlivo rozpustené vlasy sa jej pritom knísali ako účes husľového virtuóza pri sóle sláčikového kvarteta. O chvíľku vstala a presunula sa k oknu, ktoré otvorila. Rázne sa nadýchla a so zelených, voľných kapsáčových nohavíc vytiahla krabičku cigariet Marlboro a rýchlo si pripálila. Očividne bola z čohosi nervózna a preto robila všetko tak strnulo a nekoordinovane. Na tmavozelené ramienkové tričko jej dopadol kus popola a so zahrešením ho striasla dole. Stála tam pri obloku naďalej mlčky a čosi očakávala. Konečne prišlo akési auto, zatrúbila a ona iba vyhodila cigaretu a vybehla von z miestnosti.

Kelly Hewlettová, 22 rokov, striptérka..... prezývka v hre: Kur(v)ička
„Kelly, Kelly!!!“ zneli nadšené výkriky mužov okupujúcich červenkasté prítmie istého nočného salónu. Slečna pri tyči tancovala hriešny tanec a privádzavala väčšinu osadenstva do varu. V miestnosti bolo riadne horúco, keďže slečna okrem tanga gatiek na sebe namala nič iné. Nie nadarmo jej muži vravievali zo srandy Kurička. Dokázala rozpáliť nejedného frajírka naokolo. Jej dlhočizné blond vlasy sa metali po parkete ako metla starej pani upratovačky a zvodné pohyby nádherne pestovaného tela lákali jagavé oči prítomných.

Zrazu však scénu rýchlo prerušila reklamná prestávka. Niekto v štábe urobil riadnu chybu, pretože sa jednalo o erotickú scénu a tá sa môže vysielať len po desiatej hodine večernej. K tej však chýbalo ešte necelých osem minút.
„Do riti! Jaký debil sem jebol tú kurvu? Hm?“ nervoval sa režisér a jeho otázka a vyčítavý pohľad smerovali hlavne na dramaturgičku a scenáristu. Vedel však, že to nie je ich chyba, no oni dvaja boli najbližšie tak si to zlízli. „Šak dobre viete, že mala ísť až po tom magorovi. Do riti. Zas ma zjebú ako sirotu a za niekoho si to odskáčem.“
„To nie je vaša vina.“ začala dramaturgička.
„Ale je! Hodia to na mňa. Albert mal na mňa vždy spadnuté a teraz bude mať skvelú príležitosť ako mi uštedriť ďalšiu ranu pod pás. Ale toto si niekto vypije.“
Výmena názorov ešte krátko pokračovala no ukončilo ju opätovné spustenie relácie.

„Takže po krátkej reklame môžeme pokračovať v poradí so siedmym súťažiacim.“ znel hlas narátora programu.

Isaac Spencer, 58 rokov, bývalý režisér, spisovateľ.....prezývka v hre: DEDUŠKO
Isaac sa nachádzal vo svojej pracovni a čosi vyťukával na počítači. Detailnejší záber kamery prekonávajúc isté zábrany vo výhľade vo forme šedivých vlasov režiséra nám odhaľoval, že sa jedná o náčrt akejsi hry. Monológi jednotlivých postáv sa dali takmer prečítať, no bolo by to zbytočné, pretože Isaac vymazal každú vetu, ktorú začal. Po neúspešných pokusoch vstal z napohľad pohodlného kresla a podišiel k baru. Vytiahol fľašu akéhosi Janka Chodca a nalial si trochu do hrubého plytkého dvojdecového pohára. Dvarazy si lúchol a zahľadel sa kamsi do neznáma. Rukou si prešiel po dhlej šedivej kozej briadke a opäť sa napil. Hrýzol si do spodnej pery a tik v očiach prezrádzal, že nad niečím pevne rozmýšľa. Narátor teda so slovami, že nechajú deduška dokončiť večerník oznámil prechod na ďalšiu scénku.

Mjr. Greg Tarkovskij, 41 rokov, profesionálny vojak.....prezývka v hre: MAGOR
Sekvencia filmu zaznamenávala trávovité priestranstvo obkolesené lesom. Úvodné ticho a pokoj však prerušil „nenápadný“ prelet rakety zem-vzduch a po ňom krátky výbuch a séria výkrikov. Mladučký chlapec odený do vojenského mundúru prebehol po zelenom poraste a zastavil sa uprostred. Kamera si to všimla a naplno využila svoj zoomovací efekt. Vďaka priblíženiu sme si mohli všimnúť strach v jeho tvári po príchode statného chlapa. Obrovská hlava pripomínajúca buldočiu a baretka na hlave sa otočila k mladíkovy. Z úst majora, ako sme si všimli podľa výložiek na ramenách, sa šinuli nadávky typu: „Mamin maznáčik... Trtko... Úbohé hovno... a podobne.“ Netrvalo dlho a rana bravčovej ruky ukončila svoju trajektóriu pohybu v oblasti desiatnikovho solar plexu. Zvalil sa na zem a po rozkaze a kratunkom kašľaní sa pustil do robenia klikov.

Mary Ewansová, 23 rokov, študentka psychológie.....prezývka v hre: BIFĽOŠKA
Na prvý pohľad jednoznačne rozpoznateľná internátna izba nám predstavila deviatu súťažiacu Mary. Sedela na gauči v tureckom sede a čítala akúsi hrubú knihu. V ľavej ruke držala jablko a občas doň zahryzla. Inokedy zas skontrolovala pevnosť gumičky, ktorá udržiavala po kope vlasy v cope. Cez okuliare z hrubým rámom občas nadvihla zrak a skontrolovala pokojný spánok kocúra, ktorý si tíško driemal v pletenom košíku. Túto pokojnú scénu vyrušil opäť hlas bez tváre a s odôvodnením nezáživného prostredia a tlačiaceho času prepol na poslednú účinkujúcu.

Ann Tylerová, 35 rokov, zdravotná sestra.....prezývka v hre: LESBA
Podnadpis nenechal dlho čakať na odozvu a pobavený šepot sa linu sálou, a samozrejme aj pri obrazovkách. Žena v stredných rokoch odetá v kvetinkovanej sukny pod kolená a bielej halenke sa prechádzala po byte a polievala kvety. Zakaždým, keď prešla okolo ležiacej ženy podobného veku, pobozkala ju nežne a pokračovala v domácich prácach. Občas sa k nej doplazili slovíčka ako: „Drahá podaj mi.... Zlatko už si hotová?“ Ann zakaždým hodila tajomný rajcovný úsmev a nakoniec sa z poza dverí, ktoré zrejme oddeľovali obývačku od spálne objavila len v spodnej bielyzni a kývajúcim prstom lákala červenovlasú oddychujúcu krásku k milostným hrátkam. Tá sa zdvihla a s radostným cupotom zmizla z obrazovky spolu s Ann.

Frankieho bláznivá hlava sa objavila znovu na plátne a pozdravila všektých naokolo. Kratúčko vysvetlil pravidlá a vyzval divákov k hlasovaniu. Záverečná pieseň nakoniec uzatvorila jeden a pol dvojhodinovú šou a nezabudla v titulkoch ešte raz predstaviť všetkých súťažiacich a divákov posmeliť formou atraktívnych výher, ktoré si v konečnom dôsledku zaplatia samy, k hlasovaniu.

Na druhý deň vyšla v už spomínanom mienkotvornom denníku fotka na titulnej strane s obrovským nadpisom: „Vyletí vtáčik!“ Fotografia zachytávala detailný záber na Jeffa, ktorého už nenazvali inak ako Maznáčik. V zábere bolo vidieť časť jeho vytŕčajúceho penisu. Po obrázkom bol komentár: „Maznáčik, ako ho voláš? ...Maznáčik?“ Prvý deň vysielania a už prvý akt nahoty, teda okrem toho s Kelly, ktorým im však pridával viac vrások než radosti. To bolo to čo chceli vedúci projektu. Avšak poštu začali zapĺňať aj hanlivé, urážlivé a protestné žiadosti o stiahnutie relácie z rôznych dôvodov. Najviac bol prepieraný Rick Maloon a jeho prezývka Kávenka. Rôzne hnutia sa odvolávali, že toto pomenovanie naráža na jeho čiernu pleť a je preto pomenovaním rasistickým. Sekretárky mali jasný príkaz čo robiť s takýmto druhom pošty. Päť novoprivezených skartovačiek HP už pracovalo na plný výkon a zapĺňali papierovým obsahom plastové smetné koše.
Najzaujímavejšie však je, že žiaden zo súťažiacich si ešte nevšimol, že je v reality show a to už ubehlo 15 hodín od spustenia natáčania.
„Pozrime sa teda, ako si naši protagonisti reality show vedú.“ znela uvádzacia veta moderátora Frankieho a zrazu sa objavila tabuľka s počtom percent pri fotke každého z nich.
Deebno
24. 05. 2005
Dát tip
JJ, to si myslím. Nie je to jediný server kde to mám. Takže si to nielen myslím, ale aj viem. No je to tvoj názor a rešpektujem ho. Vieš, trochu sa zamysli a zistíš (ak to prečítaš), že to vôbec nie je o hlasovaní, lež je to poviedka s pointou. Ale ako chceš tak to ber.

johanne
23. 05. 2005
Dát tip
Ty si opravdu myslíš, že lidi budou tohle číst, když se na podobnou blbost můžou dívat v televizi?

Deebno
10. 05. 2005
Dát tip
Ospravedlňte gramatické, respektíve štylistické chyby...poslal som verziu rychlo pisanu, nie opravenu, tak sa ospravedlnujem.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru