Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sukal som maliarovu muzu

11. 05. 2005
8
0
1904
Autor
verbum

Zivot je plny prekvapeni...

Je tomu už desať rokov, čo sme sedávali s Petrom v jednej lavici a teraz spolu popíjame sudové víno na jeho chate a spomíname na hovadiny, čo sme stihli povystrájať tesne predtým, než nám vložili do rúk maturitné vysvedčenie. Odvtedy sa toho strašne veľa zmenilo. Peter sa úspešne venoval maľovaniu obrazov, ktoré vystavoval po celej Európe a onedloho ho čakala prezentácia v Spojených štátoch. Ja som pracoval v jedných bezvýznamných regionálnych novinách, kde som písal ešte bezvýznamnejšie komentáre. Čím viac vína ma hrialo pri srdci, tým viac som Petrovi závidel. Na krátku chvíľu sme obaja zmĺkli. Vo dverách sa objavila jeho krásna múza a zároveň milenka v jednej osobe – Matilda. Bola to brunetka s tmavými očami, nápadným špicatým nosom, výraznými perami a pekným, neprehliadnuteľným poprsím. Na sebe mala oblečené kratučké kvietkované šatočky modrej farby, z ktorých vykúkali opálené štíhle nôžky. Zapálil som si dlhú marlborku a zadíval som sa do diaľky. Vtedy to na mňa akosi doľahlo. Táto žena bola príčinou postupného rozpadu nášho priateľstva. Postavila sa medzi Petra a mňa ako slávny Berlínsky múr a čím viac sme sa pokúšali opäť pospájať roztrhnuté nitky dokopy, tým viac sme sa od seba vzďaľovali. Obaja sme to veľmi dobre vedeli, ale tvárili sme sa, že všetko je ok. Asi aj preto som Matildu neznášal, hoci ona za nič nemohla. A možno to bola len číra závisť, že môj kamoš hryzie po nociach takú chutnú kostičku.

Pomaly sme dojedli vyprážaných pstruhov a mlčky sme hľadeli do ohníka.

„Si ani nevieš predstaviť, aká je Matilda úžasná v posteli“ rozhovoril sa Peter a v pravej ruke držal kus hnijúceho polena, ktorý o chvíľu priložil na tlejúcu pahrebu.

„Pozri, mňa vaše zážitky zo spálne absolútne nezaujímajú“ odvrkol som a načal som ďalšiu fľašu bieleho.

„Ale...“ mávol rukou môj kamoš a vytrkol mi sudové víno priamo od úst.“

Hej...šibe ti?“ rozčúlil som sa vrhol som na neho vražedný pohľad.

„No tak, upokoj sa“ chytil ma okolo pliec a mocne ma potľapkal.

„Ti vravím, Matilda je úžasná kurvička. Boha jeho, už ani neviem, či ešte existuje na svete nejaký kútik, kde sme to spolu nerobili. Spálňa, kuchyňa, obývačka, garáž, auto, park, kino, divadlo, les, kancelária, ateliér...“

„Prestaň, prosím ťa“ zastavil som ho a zapálil som si ďalšiu cigaretu.

„A to som ti ešte nespomínal, kde všade mi ho vyfajčila“ rozosmial sa Peter tak nahlas, že sa postupne rozkašľal.

„Buď už konečne ticho“ skríkol som a nenápadne som vrhol na neho ospravedlňujúci pohľad.

Hociakú tému sme načali, vždy sme skončili pri tom, aká je Matilda úžasná v posteli. Matilda sem – Matilda tam. Už ma to poriadne sralo. Bez jediného slova som sa zdvihol a vošiel som do chaty. Matilda práve krájala surovú zeleninu a bola ku mne otočená chrbtom. Mlčky som sa zahľadel na jej kvietkované modré šaty a keď som pristúpil o pár krokov bližšie, stihol som si všimnúť, že nemá na sebe spodné nohavičky. Nedokázal som oddolať. Pomaličky som jej nadvihol tenucky kus latky, zozadu som ju chytil okolo pevných kozičiek a keď sama roztiahla opálené štíhle nôžky, pravidelnými pohybmi som do nej divoko narážal.

„Výborne, len pokračujte, o chvíľu už budem hotový“ zvolal odrazu Peter a keď som pootočil hlavou, zbadal som, ako narýchlo kreslí do zošita svoju muzu priamo uprostred nevery.

Na jeho a Matildine sklamanie som si zapol nohavice a hlavu som sklonil hlboko k zemi. Cítil som sa trápne, nečudo,že ma zaliala horúca červeň.

„Prepáč, radšej už pôjdem“ zašepkal som a z vešiaka som si vzal tenkú letnú bundu.

„Čo blázniš, musím dokončiť ten náčrt“ chytil ma za ruku môj kamoš ja som v tej chvíli nevedel, či len žartuje, alebo to myslí vážne.

„Poď, niečo ti ukážem“ žmurkol na mňa a nasilu ma zaviedol do akéhosi tmavého zákutia na povale. Keď sme vyšli po starých škrípajúcich schodoch hore, zapálil vysokú sviečku.

„Toto sú hotové náčrty, na ktorých som zachytil Matildu v netradičných situáciach. Na tomto obraze“, ukázal pri tom na malú zarámovanú plochu „šuká uprostred slepej uličky so starým žobrákom. A tuto zase sedí na vtákovi jednému vozičkárovi. Tamto, čo je ten obraz úplne v rohu, tak tam fajčí  mladému černochovi, ktorému údajne mína odtrhla obe ruky. Ale péro má poriadne, čo povieš?“ usmial sa na mňa môj kamoš a mocne ma objal okolo pliec. Zajtra ráno sa chcem pustiť do obrazu, na ktorom bude moja najdrahšia šukať s mužom bez rúk aj bez nôh“ pošepol mi do ucha Peter a okrúhly žltý mesiac medzitým kompletne osvietil povalu, na konci ktorej sa povaľovala stará zhrdzavená mačeta. Ešte som si stihol naposledy všimnúť tieň Matildiných kvietkovaných šiat, ked sa na okamnih mihla vo dverách a potom som už len začul pootočenie kľúčika v starej zámke. Sviečka zhasla... 

 

 

 


Matylda
14. 05. 2005
Dát tip
Má to spád a je to dobře napsané *

Wattik
12. 05. 2005
Dát tip
Hééézkýýýý.... Rád ti za tuhle krásnou chvilku zaplatím tipem. *

Wattik
12. 05. 2005
Dát tip
Sem ti ho zapomněl zatrhnout.... :( Tak ještě jednou.

Nicollette
11. 05. 2005
Dát tip
krindapána

REDH0T
11. 05. 2005
Dát tip
těším se na druhý díl. Ten bude více dramatický s krvavými výjevy.. Styl zajímavý...

Honza_Princ
11. 05. 2005
Dát tip
stálo za tu spoustu písmenek tip

tepy
11. 05. 2005
Dát tip
Výborné, tip

fungus2
11. 05. 2005
Dát tip
Povedené**

Eidam
11. 05. 2005
Dát tip
To je fakt mazec. Snad mám lepší kámoše….parádní zpracování a ten konec!!!! Ten konec je NEJ….t+oblíbené :o)

obluda
11. 05. 2005
Dát tip
hm.. da sa :) *

verbum
11. 05. 2005
Dát tip
Velke dik pre vsetkych co si aspon klikli na tuto poviedku

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru