Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zajac s vrecuskom cukrikov

13. 05. 2005
1
0
1170
Autor
verbum

Na tomto mieste chcem zdoraznit, ze neficim na ziadnych drogach, aj ked dielo je ponate zvlastnym sposobom

Nebo bolo tak dokonale modre, ze keby existovali modre lastovocky, tak ich v ten den asi nikto neuvidi. Slnko palilo ako roztavena pec a mlade zeny pobehovali v kratuckych suknickach. Ja som lezal rozvaleny na letnej terase znameho podniku, ktory sa volal tusim German a spolu s Kajom sme ladovali do seba jedno pivo za druhym. Zakerne slniecko zobralo kazde druhe kolo, takze po tom siestom sa nam s Karolom uz poriadne plietli jazyky. Hlasno sme okomentovali kazdu slecnu, co presla okolo nas a rozoberali sme otazku, co vsetko by sa s nou dalo povystrajat. Pomaly sme sa zdvihli, ze sa poberieme konecne domov, ale velmi rychlo sme zistili, ze to nebude az take jednoduche. Vzajome sme sa podopreli a falosnymi tonmi sme sa snazili napodobnit velky hit skupiny Kabat, Moderni devce. Ludia v nemom uzase krutili hlavami a snazili sa nas obchadzat uz z dialky. Zadychani sme si lahli do travy a tupo sme cumeli na jasnu oblohu.

V tej chvili som ju zbadal. 

"Hej Kajo, mrkni na to, vidis to co ja?"

"Daj mi pokoj, ty vole" odvrkol otravenym hlasom a obratil sa na druhy bok.

Na luke tancovalo krasne mlade dievca s dlhymi blond vlasmi a priesvitnych satach. Ani neviem preco som si spomenul na Landovu pesnicku Chcipli dobri vili a v nemom uzase som pozoroval dotyk noh o stebla spalenej trvavy. Je jasne, ze ma nemohla vidiet, pretoze bola ku mne otocena chrbtom a jej tichy spev ma prijemne uspaval.

"Vstavaj, ty pako" vrieskal na mna Karol, no jeho prenikavy hlas zanikal v sladkom speve krasnej vili. Odrazu sa odkialsi zjavil fialovy zajac a nastavil predomna vrecusko cukrikov.

"Na, ponukni sa" zasmial sa.

Uz sa mi to prestavalo pacit. Kde som to doboha? Karolov hlas som pocul iba ako tichucke sepkanie. V tej chvili ma chytilo za ruku drobne dievcatko a tahalo ma kamsi prec. Prisli sme pred akysi obrovsky tunel, z ktoreho vyzarovalo velke svetlo.

"Pod som mnou" zasepkala moja mala sprievodkyna a chytila ma za ruku.

Karolov hlas medzitym uplne zanikol. Namal som z toho dobry pocit, ale bol som ako omameny. Ked ma pohltilo to ostre svetlo, co vychadzalo z tunela, stratil som vedomie. Bol som stastny, ze sa ten zvlastny sen konecne skoncil. Otvoril som oci a opat som lezal na luke. Len Karola som nikde nevidel. Pomaly som sa zdvihol na odchod, ked sa pri mne pristavil fialovy zajac s vrecuskom cukrikov.

"Das si?" spytal sa smiesnym hlasom a nahlas pri tom mlaskal.

"Doriti, Kajo, tak sme sa zasmiali ale uz sa na to vyprdni" pozrel som sa na neho vycitavym pohladom a silno som ho chytil za usi. Tie vsak drzali na hlave ako prisite. Odrazu sa ten drzy tvor vytrhol zo zovretia a odcupital kamsi prec.

"Tak pod, vykasli sa nanho" povedala moja mala sprievodkyna a chytila ma za ruku...             


obluda
13. 05. 2005
Dát tip
ten zaciatok je dobry, potom sa to trochu vzdaluje mojmu vkusu... ale celkom sa da...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru