Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

2.28

16. 05. 2005
3
0
963
Autor
verbum

Dufam, ze to nikdy nezazijem

Noc sa prehupla do svojej druhej polovice a ja som stale nemohol zaspat. Hlava ma neskutocne bolela, v ustach som mal poriadne vyprahnute a dusil ma suchy vzduch. Mlcky som vstal z postele a pomaly som presiel k oknu. Hviezdy ziarili akoby za to brali zvlastnu odmenu a poulicne lampy iba dotvarali svetelny kolorit. Ulica bola ticha a prazdna. Zapalil som si cervenu westku a pozoroval okolity svet, ktory sa ukryval za bezfarebnym sklom. Unava  vsak stale neprichadzala. Z chladnicky som vybral zlateho bazanta a poriadne som si odpil. Stale nic. Presiel som sa po malickej izbicke, ale furt nic.

Lahol som si naspat do postele a priblblo som cumel do stropu. V duchu som ratal svoje milenky, ale asi som dostal sklerozu multiplex, pretoze mi nenapadali ziadne mena. Zahasil som nedofajcenu cigaretu a nahlas som si povzdychol. Na hodinach svietil cas 2.14. V tej chvili zazvonil mobil. Automaticky som po nom siahol a prilozil si ho k uchu.

"Ahoj synak, rychlo sa oblec, s mamou je velmi zle a chcela by ta este naposledy vidiet" sepkal zlomenym hlasom moj otec a nasilu pritom zadrziaval prival slanych slz. Okamzite som na seba nahadzal najnutnejsie oblecenie a pretrel som si mokre oci, aby som videl na cestu. Nastartoval som.

2.28. Prisiel som neskoro. Mama zomrela.

    


...no da sa... ...a podla mna to je poviedka...

obluda
17. 05. 2005
Dát tip
zaciatok je tuctovy... odkedy si si zapalil cervenu westku sa mi paci jednoduchost, obycajnost jazyka tomu nieco dava... pohode

Finch
17. 05. 2005
Dát tip
Hmm, co na to říct? Zpracování by chtělo trochu dotáhnout, a taky je to až moc krátké, děj nemá žádný spád, chybí mi napětí, zvědavost, jak to skončí, prostě cokoliv.

Marty73
16. 05. 2005
Dát tip
promiň to přece není povídka.

Alojs
16. 05. 2005
Dát tip
tipnu si. taky mi na konci vyprahlo v ústech. dokážu si to představit. jinak celkové ztvárnění má jisté své nedotažená místa. Ale na to tě upozorní sečtělejší. možná...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru