Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poprenie macka Pú-a

19. 05. 2005
2
1
1279

Buď-Alebo, naživot a nasmrť

 

Volám sa Tak a Tak,ale pre kazdého som Macko Pú.Tak ma poznajú nielen deti po celom svete.Ale tu vobec nejde o mna,takze Macko Pú nech pre kazdého zostane tým,čím bol dosiaľ,a verím,že aj zostane,-plyšovým výmyslom.Porozprávam vám príbeh,za ktorého pravdivosť by som si dal nechty trhať.

Bol raz jeden kráľ,ktorý mal dcéru a tá bola samozrejme princeznou.Ale teraz som odbočil.Bol raz jeden kráľ a mal veľké kráľovstvo.Veľké ako veľké,videl som uz vselico,to nemoze nikoho prekvapit,ale jeho veľkost stacila na to,aby sa v ňom narodil,žil a čakal čo sa stane ďalej,človek.Bol povestný svojím šťastím,nezdolateľnou vôlou a bystrou myslou.Na svet prišiel do bohatej rodiny,vlastniacej najväčší figovníkový háj v kraji,takze o budúcnosť mal takpovediac postarané.Hneď ako sa narodil,zomrela mu na otravu matka a otcovi od žiaľu puklo srdce.Malého chlapčeka sa ujal veľmi bohatý strýko,brat jeho nebohého otca,ktorý bol vyhláseným obchodníkom s este vyhlásenejšími stykmi.Chlapcovi všetci dobromyselní ľudia v kraji,za chrbtom,s troškou závisti a od prírody chraplavým hlasom,predpovedali sladkú budúcnosť.**So strýkovými známosťami sa chlapcovi predsa otvára svet.**Šepkali si.**Urcite raz,ked vyrastie,na svojich cestách vylezie na veľa kopcov,okúpe sa v mnohých potokoch,a uvidí množstvo dedín.Prosto,spozná svet.**Chlapcovi sa však črtal omnoho bombastickejší osud.Strýko,ktorý potreboval peniaze na stavbu lode,bez problémov speňažil figovníkový háj a chlapca dal zožrať sviniam.

Tak to bol príbeh najšťaštnejšieho človeka v kraji,ktorého príbeh ešte dnes mnohí z nás počúvajú s ťažko utajovanou závisťou.Jeho život bol krátky,plný,s nečakanou smrťou.Čo viac môže chcieť človek od života?


1 názor


Renas
21. 05. 2005
Dát tip
ach ten kraj musel byť nádherný*

kharas:nebol si, nevidel, nehovor, alebo..dobre teda a súhlasím

kharasi: ..a ešte..dnes už sa také ťažko videt /ale přeci jenom možný to je!/

petrpanek:tak pana to nebavilo.. tak si pozri "staré" a "oslovenia náučné" tam sa isto nájdeš panečku

inlajn
19. 05. 2005
Dát tip
...Roald. Dahl , trocha okopčený......výstrední hrdinovia jeho próz sú skoro bez výnimky hráči, čo sa usilujú o to či ono, zvyčajne sa im to nepodarí presne v duchu známeho príslovia "kto inému jamu kope, sám do nej padá"...neviem....bo v tomto texte len tieň kompozície, skvelého rozprávačstva, čierneho humoru...

inlajn:jako jakožto, snadt sem to ňěkomu ukrad, co?hé?a či snadt to ňěkdo ukradl mňě samotnému, hé?nahoď, daj oznam, já ho pak /v tém duhém případe/ přetrhnu snadt vejpúl hovada jednoho!

inlajn
19. 05. 2005
Dát tip
..jen do toho...

do čoho zas, nenúť ma ty do ničoho, cítim tlak..cítim tlak, si despota, nechaj ma, cítim tlak..neser ma,aj som kralicky zabudol písať, ale len do toho inlajne..jen do toho....

Petr_Pan
19. 05. 2005
Dát tip
nebavilo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru