Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žaloba? Prohlášení.

28. 05. 2005
0
0
3790
Autor
Delfínek

Bezpečnostní odstávka od 2005-05-27 20:15:02 do 2005-05-28 01:26:47. Derův alternick hlupaczek scriptem přepisoval vstupní stránku a stránku klubu, ze kterého skript spouštěl. Za způsobenou škodu bude podána žaloba.

Předesílám, jsem Dero - tento alternick je můj poslední, který mohu použít. Ostatní mi byly zablokovány spolu s mojí IP adresou, ale přesto se nemohu ubránit tomu, abych se k takto vyhrocené situaci nevyjádřil a nevysvětlil, co se vlastně stalo.

Kategoricky popírám, že by můj skript, který jsem však opravdu napsal, viz. dále, přepisoval jakákoliv data na serveru http://pismak.cz. Tato informace je nejen zavádějící, ale i zcela nepravdivá. Její působení se v uváděné době omezovalo pouze na hlavní stránku. Dělal pouze to, že uživatelům s moderními prohlížeči a zapnutým javascriptem po načtení stránky přerenderoval (překreslil) dvě místa jiným textem.

Jedná se o podobný princip, na který jsem na písmáku nejen správce upozorňoval už před více než rokem (viz. odkazy dole) - přesto nedošlo k nápravě. Termín toho, co jsem provedl, je dekonstrukce, a ta je možná pouze při vhodném nastavení prohlížeče uživatele. Efekt dekonstrukce je takový, že zobrazovaná stránka po načtení vypadá jinak, je jinak vykreslena, ale samotná data nejsou pozměněna. Stejně tak v tomto případě, stránka nebyla žádným způsobem na serveru pozměněna - byla jen překreslena v závislosti na nastavení uživatele.

V praxi se jedná o napsání jednoho řádku kódu do pole, které sám písmák nabízí k vyplnění. Nikde (dokonce ani v pravidlech písmáka, natož někde zákonnou normou) není nijak regulováno použití tagu <script>, který je za tuto peripetii zodpovědný. Tedy jsem de facto využil jen toho, co písmák sám nabízí technicky zdatnějším uživatelům. Je to naprosto to stejné, jako když mnozí uživatelé vkládají obrázky (<img>) nebo jezdící text (<marquee>) do kritik, jen s jiným efektem. Pakliže jsem za toto žalován, odvolávám se s nadsázkou na nejednotný metr zde.

Víte, nejhorší na tom je, že toto ví i správce zdejších stránek - podle svých slov je to zkušený programátor, nemám důvody mu nevěřit, proto logicky nechápu jakoukoliv odstávku - a už vůbec ne v řádu hodin a z bezpečnostních důvodů. Z pozice průměrného kodéra prohlašuji, že náprava takové hříčky se pohybuje v řádu sekund a je zcela triviální. Dokonce i zabezpečení serveru proti takovým "útokům" obecně by se dalo realizovat v řádu několika málo desítek minut.

Z lidského hlediska však chápu, že jsem Zdeňku Hornerovi - Lyrykovi způsobil v posledních dnech nemalé obtíže (ať už přímo či nepřímo) a rozumím tomu, že právě této mé akce využil k oddechu. Žaloba na moji osobu, pakliže bude podána, bude však nepřínosná - logicky se jí chci vyhnout, zvláště pak z toho důvodu, že není opodstatněná a obhajitelná.

Proto se na tomto místě majitelce serveru i jeho správci veřejně omlouvám, že jsem použil HTML tagu k tomu, abych zdánlivě pozměnil vzhled úvodní stránky. Jednalo se o recesi v reakci na bezdůvodné zablokování desítek přezdívek a několika IP adres bez varování v posledních dnech, což vedlo k odepření přístupu autorů k jejich vlastním dílům. Má akce nesměřovala a ani nemohla směřovat k poškození serveru http://www.pismak.cz, avšak mohla tak být chápána. Je mi to líto a nabízím, že v případě změny rozhodnutí o žalobě je toto má poslední akce na tomto amatérském literárním serveru. Nejsem z lidí, pro které je slovo "žaloba" jejich denním chlebem a nemám nejmenší zájem na tom být s ním spojován.

Omlouvám se i všem uživatelům, kteří se cítí v této věci zainteresováni.


Odkazy:

1) Změna hlavní stránky

2) Skript, který ji provádí

3) Mé varování z 12. dubna 2004, že něco takového je snadno proveditelné.



-- Jaroslav "Dero" Polakovič
kiksy
01. 06. 2005
Dát tip
*

Delight
30. 05. 2005
Dát tip
Delfínek: Mno, takže už máme jasno, žaloba bude "cvičně" podána i přes tuto omluvu.. Možná blbá legra, ale poučná.. ;) Je krapet blbost, dávat Lyrykovi do ruky zbraň - byť by šlo o stříkací pistolku.. ;)) Gud lak... Jestli budeš potřebovat pomoc, ozvi se na www.totem.cz, nick delikt.

Je mi smutno.

Pacer
28. 05. 2005
Dát tip
Dero, to byla teda fakt klukovina. Pro mne je na tom nejvíc nepříjemné, že spolu několika ostatními, se kterými jsem pak komunikoval mailem, jsme měli dojem, že jsme obětí Lyrykovy paranoie..za toto pomyšlení se omlouvám. Dík, že jsi to alespoň napsal všem..teď už bude záležet jen na míře tolerance zúčastněných

Delfínek
28. 05. 2005
Dát tip
Byla, Pacere, vím to. Chtěl jsem ten skript po pár minutách stáhnout, byl to jen test, jestli to vůbec ještě pořád jde (v tom klubu jsem i napsal, že jen testuju) - bohužel Lyryk uzavřel server. Teď už se s tím nedá nic dělat, jen vše uvést na pravou míru. Byla to blbost.

Pacer
28. 05. 2005
Dát tip
Dero..přiznání je polehčující okolnost:)) apeluji tímto na Lyryka, aby to taky tak bral A s Hrbolem souhlasím..i když poslední dvě slova bych volil jiná :))))

Delfínek
28. 05. 2005
Dát tip
Pacer: To není ani tak přiznání, jako spíš otevřenost. Nechci nic zastírat - jak jsem to napsal, tak to bylo a ať si o tom každý udělá svůj obrázek. Programátoři vědí, o čem mluvím a ne-programátoři se jich mohou zeptat. Škoda, že se nikdo nezabývá tím, jaké nepříjemnosti způsobil Lyryk mně uvedením adresy mého serveru, který právě programuji. Nevzal mi jen nějakých pět hodin strojového času, ale mnohem, mnohem víc. Ale to je právě ten pohled na informace - to si nikdo neuvědomí, protože se to decentně zamlčelo - ty diskuse jsou už dávno v prachu. Mrzí mě to, udělal jsem blbost a lituju toho. Ale nezačal jsem to. Musím to říct, ač je to alibistické. To mi na tom nejvíc vadí.

Zly
28. 05. 2005
Dát tip
Havranek: tohle se tady už jednou stalo. Trošku sice jinak, ale peci jen... Jsem z toho naprosto zmatený..

Máslo
28. 05. 2005
Dát tip
Havranek: Krize se dela uz koncem srpna 2003. Tenkrat Lyrykovi taky ruplo v bedne a vyhrozoval zalobou Shakulovi, Stanislavu Vasinovi, GDmu a tak dale. Ty nicky uz tady nejsou, vetsinu jich tehdy smazal Lyryk a zbytek se zmazal sam. Dost lidi se na Pismaka vybodlo a zalozili si Literru. Ta zaloba ho za par dni presla, asi kdyz se provalilo, ze se Sonatinou (ted je to asi Vella) cetli Pismakum soukromou postu :-)) Par informaci: http://petr.olmer.cz/chinin/7661_item.php nuane.com/archive/pismak-mazani.html http://64.233.183.104/search?q=cache:PDUg_iqBgRYJ:www.pismak.cz/dilo.php%3Fnum%3D93017

Já nevím, pokud se jednalo jen o ten jeden řádek, považuju to za naprosto nevinný a vcelku originální a vydařený žertík. Že to Lyryka za stávající situace nasralo, to se nedivím. On už je holt takový, že když je v ráži, vytočí ho kde co. Že, Zdeňku :o)) Trochu humoru a nadhledu by to chtělo.

Máslo
28. 05. 2005
Dát tip
Jinak - Pismak byl odjakziva deravy jak reseto. Vyhrozovat nekomu zalobou za "hacknuti" Pismaka je jako zlobit se na cloveka, ze mi vlezl do bytu, kdyz byly dvere otevreny dokoran, okna take a vsude po podlaze se valely otevrene cizi dopisy ;-)

Máslo
28. 05. 2005
Dát tip
A jeste do tretice - kompletni diskuze k minulemu "hacknuti" je tady: http://nuane.com/archive/pismak-hack.html

Yeziiinka
28. 05. 2005
Dát tip
Událost sice hodnotitelná všelijak, ale vysvětlitelná a vysvětlená, narozdíl od některých akcí zde proběhnuvších... Jestli to chápu správně, je to navíc tak, že se s Lyrykem znáš osobně (no měli byste se znát osobně, ne? :)) Tím spíš ale nechápu, jak na poli takovéhle "klukoviny" může začít správce operovat slovy, jako je žaloba. Myslíš to a budeš myslet vážně? Lyryku...?

Máslo
28. 05. 2005
Dát tip
Yeziiinka: Ja jsem se s Lyrykem taky znal osobne, vysedavali jsme s nim a dalsimi pismaky casto po hospodach a on moc krasne povidal. Pusobil jako velmi rozumny pan stredniho veku a tak trochu umelec. Moje budouci zena mu kdysi i chtela jit na svatbu. A presto mi od 27.8.2003 do 30.8.2003 vyhrozoval zalobou pro naprostou klukovinu a myslel to smrtelne vazne :-)

Lyryk
28. 05. 2005
Dát tip
Hele obecně: jak myslíte, že může dojít k dohodě, když tady každý říká svoje verze bolístek, z mého pohledu bohužel často i nehorázné lži; některé věci byly dokázány, ale to se s hysterickým úsměvem na rtech přešlo; můj rozchod s Derem byl dán jasnými signály nespolupráce a podrážení z jeho strany a on má ještě tu drzost tady ublíženě vykládat úplný opak; Máslo by měl dodat, že tenkrát za něj někdo plačtivým hlasem orodoval, aby se žaloba nekonala a taky se nekonala, protože došlo ke zprostředkované omluvě; tehdejší změna Vellina díla - nevratná - byla vnímána rozumnými lidmi jako nevhodný osobní útok, tehdy Vella neměla ani s věcmi tolik společného, ale měla jen tu smůlu, že byla mojí manželkou; pokud budeme dnes považovat takové věci za morální, hacking za legrácku, potom připouštíme, že si každý může dle libosti dělat, co chce, ale to mne budete napřed muset zastřelit, na což se podle včerejší mojí pošty leckdo chystá, tak si stačí možná počkat; ptám se, kde jsou hranice nekonečných ataků, které tady vydávaáte za spravedlnost? jejich účelem je donutit mne a Vellu k chybám, které samozřejmě lidsky vzato nemůžeme neudělat; bez nějakého signálu respektu a slušnosti se žádný problém nevyřeší, bez morálních skrupulí se pak každá událost zdá jenom veselá, ale na druhé straně se může zdát velmi nebezpečná, ponižující a neřešitelná; nemohu každému jednotlivě odpovídat na jeho otázky, představte si, že vás osloví najednou třicet lidí, a přibývají další a zjevně neinformovaní a vylívají si celou bezbřehost svého kamarádského srdce, znají přece chrousta jako skvělého šprýmaře, sympatického floutka a talentovaného bohémského váguse, ten je přeci neškodný... ale já ho poznal i jinak, jako nestabilního člověka, ke kterému jsem nakročil, nijak ho neponížil při jeho návratu na server, dokonce jsem mu v minulém pořadu uspořádal významné čtení na veřejnosti; myslíte si opravdu, že kdybych neměl důvod, že bych se do téhle války pouštěl? že bych zahodil to, co jsem sám svým kompromisem budoval? ale prostě mám své meze, pokud cítím nějaké jednání za takovou mezí, je třeba krok z druhé strany, také mám právo na svou důstojnost a o důstojnost každého z nás jde tady především; možná z nás nebudou úspěšní literáti, ale mohli by z nás být kvalitnější osobnosti, mohli bychom mí literaturu rádi, tedy měli bychom; je to na každém zvlášť, zda překoná svoji existenční úzkost a najde v sobě kus velkorysosti a možná i nějakého ztraceného ideálu; já za sebe říkám, že pokud bude kdokoliv stát o čestný kompromis se mnou, tak cesta je otevřená; stačí slušnost a vzájemný respekt a nemusí se tady žádné boje nadále konat...

Pacer
28. 05. 2005
Dát tip
Z pohledu diváka OK :))

Lyryk
28. 05. 2005
Dát tip
samozřejmě mám, ale jak už jsem oznámil, bude v pondělí...

Máslo
28. 05. 2005
Dát tip
"tehdy Vella neměla ani s věcmi tolik společného" - až na to, že to ona, a ne ty, tehdy smazala bez valného důvodu několik desítek děl a obcházela pravidlo "smazání díla musí potvrdit alespoň dva redaktoři". Přestaň prosím alespoň lhát, když toto zcela jistě víš! Smazání jejího díla byla reakce na toto a samozřejmě to byla debilní klukovina, o čemž nepochybuje nikdo, nemá cenu to rozebírat a bylo to tisíckrát probíráno. Ale vyložené lži jako třeba ta, že s tím ta "chuděrka" neměla nic společného, ti na důvěryhodnosti nepřidají. Zdrž se jich, snažně prosím! Ale co se týče Písmáka, je to váš server a můžete si na něm dělat, co chcete. Když se to někomu nelíbí, je to jeho problém - může odejít.

Lyryk
28. 05. 2005
Dát tip
Máslo: trvdíš zprostředka věci, které mají jen poloviční platnost, tys přeci nebyl u toho, když se ta věc mezi 4 tehdejšími správci řešila; pokud jsme pak dostali s Vellou mandát, abychom věc nějak řešili, což se později znelíbilo samotným spolusprávcům, kteří později správcovství opustili, říkáš jen jak jsi to viděl a ne jak to bylo; trvám na tom, že Vella tenkrát nic nerozhodla, měla pouze stanovisko, které podporovalo mne, ale bývala by respektovala stejně jako já, nesouhlas ostatních spolusprávců; ale potřebuješ-li silná slova, posluž si...

Máslo
28. 05. 2005
Dát tip
Jinak co se týče "orodování za mě plačtivým hlasem", tak o tom dodat nic nemůžu, neb jsem u toho nebyl a ani jsem k tomu nedal podnět. Ale která citlivá žena by zdrceně neorodovala, kdyby jí její dlouholetý dobrý známý Lyryk manžela zavřít chtěl? Zkus se prosím někdy vcítit do situace někoho jiného. Stojí to za tu námahu, fakt!

Máslo
28. 05. 2005
Dát tip
Lyryku, asi je dobře si te teď s odstupem času vyříkat. Co se týče tehdejšího "hacknutí", tak to měla být jen legrace, spočívající v tom, že za 10 smazaných děl bylo Sonatině smazáno dílo její. Nevěděl jsem tehdy nic o tém sporu s Vašinou&spol., a nevěděl jsem ani, že majitelem Písmáka už není Olda - za Oldy se hackovat smělo :-) O celém sporu mezi čtyřmi správci o mandáty jsem tehdy ještě nevědel vůbec nic, takže napopírám, že s tím sporem Vella nic společného neměla. Protože "hacknutí" nebyla reakce na ten spor, ale jen a pouze na to, že Sonatina smazala nějaká díla a to dle soudu některých našich společných známých neoprávněně.

Yeziiinka
28. 05. 2005
Dát tip
Děkuju, Ly. Pro mne poučné a přiměřeně věcné. Jen bych tedy připodotkla, že Dero nyní podle všeho stojí o onen "čestný kompromis" s Tebou, žádá o domluvu "slušně a s respektem". Pomysli na to při dalším konání, ať je koho a proč respektovat... :) Ještě jednou díky. yez

Notreal
28. 05. 2005
Dát tip
zajímavé, první emotivní reakce od Lyryka... ale je z toho cítit docela hodně zoufalosti... ale vidím, že teď je -IN být zablokovaný :-) kde se to dá zařídit ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru