Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Alba

29. 05. 2005
0
0
721
Autor
elliott

S nohami na kavovom stoliku v priestrannom dome predmestia jedneho moderneho velkomesta.

Sedi a pozera na vypnuty televizor.

Alba. Bol, lebo vedel ako byt, dobrym kamaratom. Nevedel sice ine, ale byt kamaratom sa mu byt vzdy darilo. Alba bol kamarat, ktory pomoc poskytoval a pomoc ziadal. A niekedy vyzadoval. Nosil v hlave neuprosny vyzadovacny  mechanizmus.

Teraz sedi  v priestrannom dome svojho kamarata. Priatel by bolo slovo prisilne a zbytocne, lebo tych Alba nema.

Kornelius dnes nebude poskytovatel. Nema co poskytnut. Nic o co by mal Alba zaujem nebolo jeho, a to co bolo, mu davno nepatrilo.

 Kornelius niekedy poskytuje svoju dobiela znudenu tvar, salku ciernej kavy z Kolumbie a  r y t m i c k e pokyvovanie hlavou na vyjadrenie. Nesuhlasu. A castejsie suhlasu. Castejsie bolo bezpecnejsie.

Kornelius vedel aj ine veci. Svojou tvarou vedel Albovi poskytnut udes, sklamanie, prekvapenie,malo nezaujmu a zaujem. A ZAUJEM. O nezaujem Alba nestal a tak si ho Kornelius nechaval pre seba a chvilky skorokonecneho vystavania pred zrkadlom. Vo svojej prenajatej izbe. Dnes  bola prenajatejsia ako zvycajne. Dnes mu nepatria veci este viac.

Alba sa ale dnes citi dobre.

Dnes si teda pre pomoc neprisiel. Mysli si Kornelius a keby chcel, moze si vydychnut a pokracovat v priprave  ciernej kavy z Kolumbie.

Je sikovny ten Kornelius pomysli si Alba a rozvali sa nepohodlnej sedacky vo vkusne zariadenej obyvacke. Pomysli si len kratko a na skoncene pomyslenie plynule nadviaze prehrabovanim sa v rozkroku.

Prijemne. PRIJEMNE. Mysli si dlhsie Alba.

Kornelius ma od myslenia pokoj. Drzi zobak a sucha nohami. V kuchyni.

Vzrusujuce, pomysli si Alba este jeden krat a skonci. Vzapati. Pretoze sa prisuchal  Kornelius. V papuciach a s ciernou kavou prirodzene z Kolumbie.

To je kava, nie velmi duchaplne poznmenava Alba.

Kornelius sa radsej posadi, nepoznamena, a navrhuje Albovi pozriet si dobry film.

Ked je uz tu.

Alba ma ale plan. Dnes sa rozhodol comusi porozumiet. Dnes nema cas na mozno dobre filmy. To nejasno od rana v jeho hlave je tazive. A neprijemne. A…

Tu Alba konci. Na vyjadrenie hlavoveho zmatku nenasiel co potreboval a konci.

Rozhodol sa pozorovat a vyckat. Kornelia a na neho. A jeho dobiela znudenu tvar…


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru