Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.........múdrosť ? ........

31. 05. 2005
1
0
1196
Autor
enos

......múdrosť ?.......

 

Inteligencia človeka nie je merateľná. Šablóna pre detekciu múdrosti nemá stanovený tvar. Pocit vedenia je relatívny. Ako teda zistiť hranicu medzi skutočne hodnotným a povrchným ?

Judášske úsmevy starších, úprimné oči detí, poučky nesúce sa na perách, kde predtým pristál nenásytný bozk. O čom to všetko na tom svete je ?

Albertova relativita berie za svoje a našim údelom je pasívne akceptovanie známeho. Dá sa snáď zvíťaziť v takomto boji ?

Nástroje ukryté v slovách menia svoj tvar, jesenné lístie pokrývajúce myšlienky postupne hnije. Upratovači spomienok zametajú prach pamätania a archív krívd zálohuje poznanie. Zelená farbička presvedčenia postupne bledne a my sa prikláňame k ľahšiemu memorovaniu všeobecností.

Vôľa nového intenzívne slabne a nechuť odporu vzrastá s vekom. Konštatovanie existencie zastáva pravidelný interval nič na n-tú. Prázdne frázy upevňujú sebavedomie – či nie ? Zamyslenie pripomína pandemický vírus vznášajúci sa vo vzduchu. Doba liečby je nepredstaviteľne dlhá, bez nároku na úspech. Klinické štúdie preukazujú univerzálnu nefunkčnosť samotnej existencie. A kde je inteligencia ?

Tá tu snáď nikdy nebola, alebo sa skrývala vo tmavých svetlách pedagogických reflektorov. Čo sa teda snažíme naznačiť písmenami múdrosť ? Žeby básnická otázka bez autorskej odpovede ? Sedem písmen pravekých učiteľov. Aristotelov prízrak z minulých čias. Naivná túžba všetkých slabých. Bezvýznamný preklep v slovníku.


Redhawk
31. 05. 2005
Dát tip
Anjeli su Anjeli nielen preto, že sú svätejší ako my, ľudia alebo diabol, ale tiež preto, že nepovažujú seba za svätých ale len BOHA

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru