Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

?????????????????????????????

21. 12. 2000
2
0
2876
Autor
Svetielko

iba také zamyslenie

Ak Sloboda je robiť si čo chcem tak nechcem byť slobodný
Naso
15. 07. 2001
Dát tip
peto lebo sloboda znamená aj zodpovednosť za to robenie si čo chcem? strach zo slobody je podvedome iba strach zo zodpovednosti...

Miroslawek
08. 01. 2001
Dát tip
_JiKo_: Silvinka si představuje svobodu jako William Wallis, to je přece jasné.

Silvinka
08. 01. 2001
Dát tip
Miroslawek: Ano? :o))) Téda Míwa, to si vystihol, W.W. je môj veľký vzor, teraz vezmem zbrane a oslobodím Písmáka od všetkých utláčateľov.... Eeeeee.... Teraz vážne, JiKo, ja to asi neviem definovať. Skúšala som, ale každá jedna definícia bola nedokonalá. Prenechám to tým, ktorým sa podarí nájsť správne slová. Ide totiž o pocit, samozrejme sa do istej miery sloboda zakladá aj na Tvojom tvrdení, ale pre mňa len do istej miery. Vieš kedy som sa cítila (cítim) naozaj slobodná? Keď mám v duši pokoj a lásku a teplo a keď viem, že som to JA, kto sa rozhodol si to svetielko v duši hriať. Slobodná som aj vtedy, keď viem, kadiaľ mám ísť, aby som sa trošku viac približovala láske... Ale to nie je defiícia, len jeden z pocitov slobody, ktoré zažívam.

Silvinka
05. 01. 2001
Dát tip
JiKo: Ajajajaaaaaaj... Ak si to naozaj myslíš, a ak si pritom aj slobodný si asi jediný na svete, jediný blažený ale potom asi osamelý, pretože nebyť nikým a ničím obmedzovaný, znamená byť sám pre seba a tak si slobodu nepredstavujem... Svetielko: V Bohu je veškerá sloboda ale iba vtedy, ak ho nájdeš v sebe, inak je to najväčší obmedzovateľ akého poznám. Ak sloboda znamená robiť len to čo chcem, znamená to, že budem robiť zároveň to, čo nechcú iní? Alebo budem chcieť robiť len to, čo urobí šťastného mňa a budem natoľko uvedomelá/ý, že to udú činy, ktoré nikoho iného nezrania? Je to pekná myšlienka, ale prečo by si v takomto prípade nechcel byť slobodný?

Silvinka
05. 01. 2001
Dát tip
sakriš, avízko :o)))

JiKo
05. 01. 2001
Dát tip
Silvinka No to sme zaběhli jinam :-) to ale přeci dosáhnout nejde! A jak si představuješ svobodu?

Pája
04. 01. 2001
Dát tip
Dělat si, co chceš? Kdes na to přišel? Nesmíš ve své svobodě omezovat svobodu někoho jiného. A to je někdy sakra těžkýýý. (Když zrovna něco chceš).

Pája
04. 01. 2001
Dát tip
_JiKo_: Ovlivňován jsi ani o tom nevíš. A nejen někým. Nějakými. Respektive téměř všemi a vším. Nedovedu si dost dobře představit neovlivněného a neovlivnitelného člověka. Tedy pokud jsi to myslel takto.

Svetielko
04. 01. 2001
Dát tip
ak BOH je tak nikde inde Sloboda nieje iba v ňom

Pája
04. 01. 2001
Dát tip
ak BOH je nikde inde Sloboda nieje? iba v ňom? A co když není? Já v sobě nějakou svobodu cítím Je ve mně Bůh anebo jsem Bohem?

Miroslawek
03. 01. 2001
Dát tip
Máš pravdu, svoboda rozhodně není o tom dělat si, co chci. _JiKo_: Nedefinuj pořád tak složité pojmy. Vždyť to dost dobře ani nejde.

Diblik
30. 12. 2000
Dát tip
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JiKo
22. 12. 2000
Dát tip
SVOBODA není dělat si co chci, ale nebýt nikým OVLIVŇOVÁN !!

Albireo
22. 12. 2000
Dát tip
_JiKo_: Já si myslím, že ovlivňuje nás pořád něco a není to samo o sobě špatné. To nepotlačuje naši svobodu, protože máme volbu, jestli se tomu vlivu máme podrobit, nebo se mu postavit. Špatné to začne být, když se ovlivňování změní v omezování nebo přikazování.

Sadaf
21. 12. 2000
Dát tip
Svoboda je být sám sebou ale zároveň nebýt uvězněn sám v sobě. Alespoň pro mne...

metan
21. 12. 2000
Dát tip
taky bych nechchtěl být Slobodou ... psát jako on fakticky neumím

Albireo
21. 12. 2000
Dát tip
Moc hezká myšlenka.

kafka
21. 12. 2000
Dát tip
pěkné... je to takový začarovaný kruh !

Bix
21. 12. 2000
Dát tip
Tak sa mi zdá, že túto myšlienku som už niekde počula...podľa mňa úplná sloboda neexistuje...vždy sa stráca popri určitej závislosti...

cloviecik_3
20. 12. 2000
Dát tip
blbustka to neni ale basne tiez ne ale pride mi to ako citat niakeho stareho mudrehou cloveka

maty
20. 12. 2000
Dát tip
Svoboda je poznaná nutnost...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru