Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo je Charles Bukowski?

21. 12. 2000
0
0
1408
Autor
PlavčíkS

Myslel jsem si,že tak nějak rozumím dílům Charlese Bukowského. Možná jsem se taky mýlil...

Není to tak dlouho,co mi jistý student středního odborného učiliště poskytl svůj náhled na román Charlese Bukowského Šunkový nářez. Charakterizoval jej jako bezchybně "úletovou" knihu o záviděníhodném životě plném odvázaně opileckých mejdanů a nezávisle rebelských postojů. Soudě podle Bukowského výtvory bohatě zaplněných pultů našich knihkupectví,jevu pro ostatní jaksi nekomerční literaturu zcela atypického,těší se tento zástupce americké beat generation u nás poměrně netradiční popularitě. Co chtěl ale Bukowski ve svých alkoholickou můzou políbených spisech sdělit? Čím skutečně jsou jeho díla? Reálně otřesným svědectvím způsobu života některých amerických společenských vrstev inkriminované doby nebo jen chlapácky drsnými výplody hemžící se nevybíravými vulgarismy? Mám dojem,že pouhých šest let po smrti Charlese Bukowského je jeho poselství bohužel chápáno poněkud kontroverzně...
Slunce
28. 12. 2000
Dát tip
LinG: ty jsi na to kápla :)

Ling
27. 12. 2000
Dát tip
NAHÝ OBĚD???? To přece napsal Burroughs!!!!

Slunce
26. 12. 2000
Dát tip
okej okej no tak tocho nechame ne rubi? :)

Slunce
23. 12. 2000
Dát tip
milá rubi,kromě jedné povídky, kterou jsou přečetl celou jsem od nej četl ještě spoustu věcí, namátkově,pučoval mi to k´ámoš, pokoušel jsem se najít co na tom všeci vidí, a našel jsem, vím asi proč se to některým líbí, ale každý máme jiné zkušenosti´....neodsuzuju to,prostě mě to nazajímá, par básní?...četl sem všechny, to je málo? hezké vánoce

ruby
23. 12. 2000
Dát tip
21.12.2000 Slunce satčila mi jedna povídka z Nahého Obědu a pár jeho (ne)básní... co jsi napsal, tim jsem se ridila

clovrdik
22. 12. 2000
Dát tip
Zaujal mě název Tvé úvahy, proto se připojuji. Kdybych chtěl odpovědět pomocí citátu, který řekl nevím kdo, tak Charles Bukovski byl autor měkkého srdce a tvrdých jater. Díla Ch. Bukowskiho chápu jako výpověď o stylu života jistých vrstrev společnosti morálně uvadajících a upadajících do bahna podporovaného společenským zřízením. Ano, Bukowski může působit poněkud monotematicky, ale jak tady může napsat, že psal NEBÁSNĚ ?!?! Psal básně o hnusu kolem nás a v nás, ano, ale tím je originální a svůj. Není umění psát o tom, jak se máme všichi rádi a že svítí sluníčko. Ano, někteří lidi se mají rádi a občas i sluníčko svítí, tak proč o tom nepsat. Ale to, o čem psal Bukowski, se taky děje a tak proč nepsast i o tom ? A to chce odvahu o tom psát, protože je jasné, že takové básně se sladkobolným romantikům nemůžou líbit a budou psát, že to není poezie a podobné nesmysly.

Eternal
22. 12. 2000
Dát tip
Clovrdiku, ale tak to bylo a bude vždycky. Ten kdo vybočoval z řady, toho lidi odsuzují, a odsuzovali. A podle mě je to dobře. Víte co by se stalo, kdyby Bukowskeho začali vyučovat ve školách hned u malých dětí? Myslím si že se udržuje taková vyšší morální úroveň právě tím, že se nepíše takhle tvrdě.

Slunce
22. 12. 2000
Dát tip
Clovrdík: napsal jsem (ne)básně, to neznamené že to nejsou básně, je to můj postoj k jeho věcem, je to odlišnost od většiny, to si asi špatně pochopil,...pokud se jedná o to, že psát o sluníčku a krásných věcech je lehké a o humusu těžké, to je podle MĚ blbost, mužu se ti svěřit že takových hnusbásní plodím tuny a vůbec si nemyslím že na tom je něco neobyčejného, vybočujícího z řady, miliónkrát težší je pro mě napsat pozitivní krásnou báseň o bublající vodě a a vlahém jižním větru.....nic ve zlém

Slunce
22. 12. 2000
Dát tip
nedávno jsme so CH.B. bavili s kámošem.On řekl:"Bukowski?Starej prasák....".A já souhlasím.

ruby
22. 12. 2000
Dát tip
no slunce myslim ze z jedne povidky a nekolika basni jsi toho moc nepoznal, ja jsem tech knizek precetla celou radu, jo obcas jsem se az cervenala jak to je misty drsny. ale to je jen forma kterou tak odsuzujes! vsiml sis treba(v te jedine povidce), ze odhaluje naprosto zakladni vzorce lidskeho chovani? ze z jeho knih vyplyva zcela jasne nechci to rict ale jinak me to nenapada "ponauceni"? asi ne...

PlavčíkS
21. 12. 2000
Dát tip
Před slovem "jevu" mi chybí čárka...

ruby
21. 12. 2000
Dát tip
nemam s cim polemizovat! klades jen otazky a pak konstatujes neco co jsi nevyslovil ani neobhajil. nicmene tveho studenta bych asi tou praci opleskala

Eternal
21. 12. 2000
Dát tip
Bukowski je hodně silný kafe, a já kafe vůbec nepiju.

djPes
21. 12. 2000
Dát tip
Kdo je Ch.B.? "Osamělý pes jdoucí po rozpáleném letním chodníku vypadá, jako by měl moc deseti tisíc bohů. proč tomu tak je?" ==================

Slunce
21. 12. 2000
Dát tip
nemyslím že Bukowski je jakási nekomerční literatura,právě naopak... já ho třeba nečtu, satčila mi jedna povídka z Nahého Obědu a pár jeho (ne)básní...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru