Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ayn Randová

14. 06. 2005
1
0
2439
Autor
Liberál

Největší spisovatelka americká, Ayn Randová, se narodila v ruském Petrohradě 2. února 1905 a skonala v Novém Yorku 6. března 1982.

Dvě léta poté, co dokončila studium dějin a filosofie na Petrohradské universitě, se přestěhvla do Spojených států severoamerických. První roky strávila v Hollywoodu, kde se snažila o psaní filmových scénářů. její první scénář - Red Pawn - prodala roku 1932. Svůj první román, We the living, dokončila v roce 1933, nenašl však vydavatele až do léta 1936. Druhý román, The Fountainhead  - Zdroj , odmítlo přesně 20 nakladatelství a nakonec byl vydán v roce 1943. I když jej literární svět ignoroval, stal se z něho bestseller. Poslední román, Atlas Shrugged, ramatisuje Rayndové unikátní filosofii  OBJEKTIVISMUS.

Poté Ayn Randová psala hlavně eseje a věnovala se přednáškám, jež analysovali současné dění a objektivismus aplikovala na aktuální politické a společenské dění.

 

Randová netvrdila, že všechno se na světě  dělo až doposud nesprávně či je že všechno potřeba vymítit. Všechno, co je dobré a čeho lidé dosáhli,  je ale založeno na velice slabých podkladech a je odsouzeno k zániku, tedy pokud je někdo zásadně nezpevní. Randová tento historický krok učinila.


Alojs
16. 06. 2005
Dát tip
ne-e. touhle formou ne.

drfaust
15. 06. 2005
Dát tip
s tímhle jdi do háje.

drfaust
15. 06. 2005
Dát tip
:-)

drfaust
14. 06. 2005
Dát tip
přednášky analysovali??? tady snad někdo někoho někam nalisoval, že?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru