Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tajemný les

26. 06. 2005
4
0
1436
Autor
Nestoudnost

Přes výmoly a zpráchnivělé pařezy motá se poutník hustým Krkonošským polesím, když tu uzří bludičku v oparu lesní mlhy. Světýlko se mihotá a klikatí…ustupuje v dál a poutník snaží se ho dostihnout. Bludička vedouc nebožákovy kroky umírá pocitem blaha nad tou kouzelnou myšlenkou zavést ho tam…
Po pár desítkách metrů bludička najednou mizí a poutník ztracen v lese plném bažin a pařezišť upadá do chmur a spleenu, když tu najednou, v záři třpytivých paprsků objeví se víla, jenž tančí zelenou lesní krajinou. Spatří poutníka a její hebká kůže se rozzáří ještě víc, když i poutník podívá se naň…
Její rozechvělá duše bázlivě pozoruje poutníka, jenž překvapeně, ale nadšeně hledí na lesní vílu. Po vlahém větříku posílá jí něžné políbení, kteréž její mladou tvářičku rozezpívá hebkým úsměvem. Tu však lesní víla mizí…pařezy sledují a skrývají poutníkův bol, melancholie naplňuje mu duši – ví, že víla patří lesům, kde jen lesní duchové mocně vládnou, vyhýbá se uctivě pavučině, v jejíchž vláknech choulí se kapky ranní rosy, větřík mu k uším nese její tichý smích…smutně opouští les…

A mě se zas líbí že ten pán myslivec uhnul před tou pavučinou. To je hezký, že má vztah nejen k vílám, ale taky k lesní zvěři, konkrétně k lesním členovům a to si zasloží typ... teda tip...

Nestoudnost
24. 07. 2005
Dát tip
By mě zajímalo, co bys po slohové stránce měnil...jinak s balsikerem jsem si již o BRUTÁLNÍCH CHYBÁCH psal...jako takové je zkrátka ani nemohu brát(jistě, má pravdu, jsou tam, ale myslím, že většina písmáků si jich ani nevšimne a dílko to tudíž nekazí...) Za kritiku dík...

Věřil bych tomu, že u spousty písmáků se jedná spíše o toleranci než o nevšímavost... Když víš o chybách, co tak nepřekonatelného ti brání je opravit? Co se slohu týče, jeví se mi dobře postavený, jen styl je místy narušen na můj vkus slovem příliš technickým nebo zkrátka nějak mi neladícím s celkovou melancholickou náladou, jíž má dílko zřejmě vyvolávat. Jiné části na mne prozměnu zapůsobily dojmem, že přílišná snaha o uměleckost ubírá na eleganci sdělení, čímž poněkud ztrácí poetická působnost... Přes všechny své výtky však v dílku spatřuji kvality, jichž mnoho písmáckých výtvorů, řekl bych, nedosahuje, proto bych rád podotknul, že má kritika není ve skutečnosti míněna tak záporně, jak nejspíš vyznívá...

balsiker to v podstatě řekl i za mne... Navíc se mi zdá, že ani po slohové stránce nebylo vše dopilováno tak, jak by mohlo... Škoda.

balsiker
27. 06. 2005
Dát tip
No, já tedy bohužel nemůžu přehlížet ty příliš brutální chyby, které mimo jiné z víly udělaly hermafrodita. Ale jinak tomu nechybí určitá poezie.

fungus2
26. 06. 2005
Dát tip
Zajímavé**

StvN
26. 06. 2005
Dát tip
Dobrota. Velmi zkušenej sloh.

Lenula
26. 06. 2005
Dát tip
Moc pěkný, citlivý... má to duši. Tak nějak, no :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru