Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

:-)...

11. 07. 2005
0
0
4609
Autor
Daša

Znám pár lidí, kteří o sobě říkají, že mohou psát jenom v děsný depresi. Když mají dobrou náladu, tak to prý nejde. Já osobně píšu jenom při hudbě a je jedno jestli při smutný nebo veselý, pokaždé z toho vyjde úplně jiné dílko o jiné kvalitě, nikdy nevím, co mě napadne, když usednu za počítač a začnu psát...Ještě bych Vás chtěla poprosit, abyste se zapojili do diskuze...

A tak se Vás tedy ptám, v jakém stavu píšete? Při hudbě,  při zmíněných depresích?
Daša
21. 07. 2005
Dát tip
kopírka: děkuji za příspěvek simunak::o) snad to choroba nebude a když jo, tak bych ji také ráda chytila

kopírka
20. 07. 2005
Dát tip
já píšu, kdy to na mě přijde. obvykle každej den večer, nebo když je tma, v co největším tichu, původně sem si i strkal do uší i ucpávky, při hudbě, jakékoliv, jsem zkoušel psát několikrát, ale nikdy jsem se nedostal přes Bylo nebylo... do deprese se kvůli psaní dostávat nemusím. to to pak dopadá strašně. co se týče obsahu děl v závislosti na prostředí, různé. většinou, když něco začnu psat, nevím, jestli náhodou postava uprostřed neumře nebo jí něco neusekne všechny hnáty, ale při psaní mě něco obvykle napadne. a když ne při psaní, tak nechám začátek uležet třeba rok a pak se k němu vrátím a napadne mě konec, pak někdy později třeba zbytek. a třeba ne. to je na múze, kdy si navykne chodit a líbat:-) a že občas má ohnivý polibky

kopírka
20. 07. 2005
Dát tip
jo a hádám, že depresi sem asi nikdy ani neměl. já si prostě říkám, že všecko nějak dopadne. ať dobře nebo špatně. Pokud to můžu ovlivnit, ovlivním to. Pokud nemůžu, na co si s tím lámat hlavu?

simunak
18. 07. 2005
Dát tip
nejvíc mezi spaním. mám, vedle postele sešit a většinou se tak kolem 2-4 ráno probudim a něco naškrábu......no, a ráno si přečtu co to vlastně vzniklo......................................doufám, že to nejni příznak ňáke choroby ......:-))))

sklenář
13. 07. 2005
Dát tip
nevim - až na to přijdu - dám vědět - možná

Daša
13. 07. 2005
Dát tip
To je různé, nejradši při relaxační hudbě a při hudbě, kde jsou bubny-to pak píšu mrtě.....ale i při hodně smutné, jestli znáš Within Tempation-pokud můžeš, tak si to stáhni a uvidíš-hrozně emotivní hudba a strašně krásná.

vesuvanka
12. 07. 2005
Dát tip
Píši většinou v radostné náladě, když mám nějaký hezký zážitek... inspiraci nacházím v přírodě, no někdy také přijde stesk, který se objeví v básni.... občas mně k inspiraci dopomůže hudba, ale ráda píši i ve vlaku při pohledu na krajinu, :-)))

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
Se nevztekej ne? Tohle je diskuze a ne nasrávárna

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
:o)..to je dobrý:-)

Feanor
12. 07. 2005
Dát tip
jo, hudba je dobrá. někdy při ní píši, ale ne vždy a ani ne většinou - nejčastěji se stane, že skrz hudbu uvidím nějaký obraz, místo anebo situaci a to pak přenesu na papír. Někdy o dá dost práce, protože skladba většinou zkončí a já ještě hotov nejsem, takže se musím vytrhovt ze soustředení apouštět ji znova a znova;) Jindy píši bez hudby, většinou pod vlivem nějaké emoce anebo jen tak, když ke mě prostě přijde nápad. Je to různé.

...píšu, když mi hoří termín seminární práce, když se potřebuju z něčeho vypsat a jde mi to, nebo když chci namíchnout někoho na písmáku:), někdy jenom zaznamenávám to, co už vzniklo jako myšlenka třeba před spaním, v trolejáku nebo ve frontě na záchod ;o)

Havranka5
12. 07. 2005
Dát tip
Zahrabaná v sušících se bylinkách v podkroví, nebo ve stáji opřená o pažení, z jehož druhé strany se mladičký nadržený hřebeček úporně snaží obskočit říjnou klisnu, ale nějak se mu to nedaří... občas také v mechu a kapradí na mýtince svých nejtajnějších představ a tužeb, nebo v chladu sklepení plném zaprášených lahví vzpomínek na příběhy, které se nestaly, avšak stát se měly. :-)

MeTB
12. 07. 2005
Dát tip
No, když se obrazy uvnitř hlavy přeberou, pospojují a začnou dávat smysl. V depresi člověk tvoří jen těžko; nevím, jak kdo, ale když jsem já smutný, docela mi stačí, že dýchám.

Miroslawek
12. 07. 2005
Dát tip
těžko říct tak z hlavy...

hastrman
12. 07. 2005
Dát tip
to je sranda, jak furt všichni melou o depresích... člověku, kterej má skutečný deprese, je nějaký psaní jímavých básniček u p**ele, stejně jako skoro všechno ostatní a jestli se ptáš na smutek - když mi nic nechybí, chybí mi většinou nějaká inspirace...

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
to já taky, pak poslouchám tu písničku třeba 2 hodiny dokola:-)

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
Fronta na záchod?:o)))))

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
Tak to se Ti potom omlouvám, vyznělo to naštvaně:o))

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
krásné, to stojí za TIP:o)

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
souhlasím,

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
jj, každej mluví jenom o depkách, podle mě jen málokterej z nich ví, co je to skutečná depka.

Havranka5
12. 07. 2005
Dát tip
Jaký všichni? Já se kupř. o depresích nezmiňuji.

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
Tím jsem myslela své přátele, kteří to tak rádi tvrdí....

Havranka5
12. 07. 2005
Dát tip
Lidi mnohdy básní o věcech, který kdyby prožili na vlastní tělo, tak by je to básnění rychle přešlo.

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
taky si myslím

MeTB
12. 07. 2005
Dát tip
No jo, nějak se nám popularizací psychologie stalo, že depka, deprese a psychická porucha zvaná deprese jsou tři různé věci.

Daša
12. 07. 2005
Dát tip
njn.....hold moderní doba

Feanor
12. 07. 2005
Dát tip
a při čem tak tvoříš?

Empty
11. 07. 2005
Dát tip
V depkách při hudbě se píše nejlépe:-)

Daša
11. 07. 2005
Dát tip
Některý lidi prej ty depky i vyhledávaj

Empty
11. 07. 2005
Dát tip
To já zase ne, ale znám někoho takovýho

to je ruzny - listek na nakup pisu, kdyz nekoho posilam do obchodu vzkaz pisu, kdyz vola nektery z milencu me sestry a eseje pisu, kdyz nam to nuti v seminari

Daša
11. 07. 2005
Dát tip
ale to je smutný nemyslíš?

nevim, jestli je to smutny, nebo ne, ale rohliky by clovek doma mit mel, vyrizovani vzkazu mi prijde jako slusnost a soucasnou skolu mam rada a chci v ni zustat

Theuška
11. 07. 2005
Dát tip
V tramvaji. Zásadně a hlavně v tramvaji. Už rok:) Se špatnou náladou mám špatné zkušenosti - obvykle je to moc ukecane. Pak to v klidu předělám a je to. Všechno chce svůj klid a odstup. A v tramvaji to mám tuplované:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru