Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žádnej mě nenapadá...snad Výkřik do tmy

17. 07. 2005
4
0
1805
Autor
wona

      Milujte se!

      Je to jako výkřik do tmy těm, které milujeme, a přesto jim to jen málokdy říkáme. Při hádkách nám nedělá problémy vyslovit nesouhlas, nebo dokonce nenávist k osobě, se kterou si "vymněňujeme názory," ale vyslovte ve chvíli, kdy je Vám s někým opravdu hezky, nahlas: "Je mi s Tebou fajn. Mám Tě rád a kdybych Tě neznal, byl by ve mně kousek volného místa, který by Tě hledal." Nevím proč, ale pro většinu lidí je to mnohem náročnější. A možná své city neprojevují z jediného důvodu-předpokládají, že ten druhý ví, co k němu cítí.

      Jak jednoduše lze někomu ublížit! Uvědomit si, že jsem udělal chybu dá víc práce. Avšak najít v sobě dostatek sil, odvahy a hlavně pokory a omluvit se, to se ve vztazích cení nejvíc. Každý problém, každá hádka může dvě osoby spojit. Nebo úplně rozdělit. Bohužel už zmizely doby, kdy lidstvu k dorozumívání stačily myšlenky. Dnes záleží jen na nás, jak naložíme se svým prokletím zvaným "řeč."

      A zkusme to taky naopak. 5ekl někdo Vám běkem posledního týdne: "Mám Tě rád", "Chyběl´s mi", nebo "Je mi s Tebou hezky"? Ne? A je to snad důvod, proč se mračíte na každé nové ráno?

      Sama sebe se musím ptát: Kdy jsme se přestali radovat z obyčejných věcí? Z dětskédo úsměvu, valčíků, slunce na obloze i jarního deštíku? Kam "moderní člověk" spěchá? A proč? Proč dokáže nadávat, když něco není podle jeho představ, ale nepovažuje za nutné pochválit, když se někdo opravdu snaží. Pochválit jen tak, ne pro peníze. Ne pro prestiž. Ne pro slávu. Prostě jen tak. Pro radost. Děláme chybu, když dobré věci považujeme za samozřejmost. Ona by totiž ta "samozřejmost" mohla časem opustit náš svět. A s ní odchází přátelé, láska, radost...

      Většinou, když mluvíme o smrti, myslíme, že hovoříme o vzdálené budoucnosti. Nenapadne nás, že může přijít za měsíc, týden...zítra. Kolik lidí opravdu ví, že je máte rádi, že Vám na nich záleží? Kolik by jich upřímně zaplakalo na Vašem hrobě?

      A proto volám, křičím do světa: "Mějte se rádi! Ale hlavně si to prosím říkejte." Škoda, že má slova pohlcuje jen hustá černá nekonečná tma...


wona
23. 10. 2005
Dát tip
Knecht:souhlásím Sael:Moc dík. To vždycky potěší:-)

Sael
12. 10. 2005
Dát tip
Máš v lecčem pravdu, obvzlášť že řeč je naše prokletí. A je hlavně o moc snazší cokoli komukoli napsat, než mu to říct do očí. A možná se bojíme - minulých zklamání. *za takový pohled na život

Knecht
29. 09. 2005
Dát tip
jo a neřežte se motorovou pilou!

wona
28. 08. 2005
Dát tip
Eridan: Děkuju. Na tohle nedokážu napsat nic jinýho. Jsem moc ráda, že se někdo takhle stotožňuje s mým názorem. A taky jsem moc ráda, že věříš tomu, že si možná někteří lidé i díky tomuto uvědomí, že je důležité to říkat a pokusí se o to. Já sama si to občas znovu přečtu, nebo si to jen uvědomím, a vím, že se začnu chovat jinak. Takže si mě moc potěšil. Děkuju

Buřinka
19. 07. 2005
Dát tip
je to pěkné a rozmyšlené.opravdu hezké. :-)(-: (je mys tebou hezky a kdyybych tě neznal byl by ve mě kosek volného místa je naschvál nébo ne?)

wona
19. 07. 2005
Dát tip
Buřinka:dík za korekci. To schválně rozhodně nebylo. Mimochodem, je to ve své podstatě čtyři roky staré. Takže snad se brzy objeví i něco promyšlenějšího. Mám spoustu nápadů. Jen si dát čas a sepsat všechny věci a argumenty na papír... Barobrk:zajímavá myšlenka. Tohle mě vlastně ani nenapadlo. Jako obyčejně, když je něco přímo před nosem, nebo úplně jasný a primitivní, člověk si toho nevšimne. Ale v tom případě je asi ještě horší, že to neřekne. Já kupříkladu Tě mám ráda už jen za to, že sis dal tu "práci" přečíst si to, najít si v tom vlastní myšlenku a napsat mi svůj názor:-) Díky

wona
19. 07. 2005
Dát tip
A neznámému dárci děkuju za tip:-)

wona
17. 07. 2005
Dát tip
Nejde ani tak o slova, jako o význam...

So_what
17. 07. 2005
Dát tip
chybíš mi ...to mi píše lyryk obden do zpráv..8¨-)

So_what
17. 07. 2005
Dát tip
černej dero: přímo že mě miluje..a ták.. 8¨-))

wona
17. 07. 2005
Dát tip
So_what+cerna_lovkyně:Děkuju vám za váš názor, už jen to, že ste si udělali čas to přečíst je pro mě potěšující. Jinak, to není chat. Ale sem ráda, že tadyten můj pokus vás přiměl se zamyslet nad tímto tématem. Děkuju. Kaicny_Akriy-mě se to sice vyzrálý nezdá, ale i tak děkuju. Časem se snad zlepším. Jinak dík za upzornění. Vím ještě o několika stylistyckejch a významových chybách(a ty určitě taky), ale myslím, že kdybych to víc předělávala a upravovala, nemělo by to ten efekt. Vlastně sem psala hned to, co mě napadlo. Mělo to být od srdce... Všem třem vám díky za názory. Snad se brzo dočkáte i něčeho lepšího...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru