Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anekdoty pro starostu Rypla

20. 07. 2005
0
0
1354

Každý z nás musí utvářet určité hodnoty k tomu,aby poté odcházel s pocitem permanentního poznávání a přesvědčování se o podstatě bytí.A v mnohém mají takovou funkci i anekdoty.Ovšem anekdoty nejsou pouhá triviální dílka k pobavení,jejich význam tkví i v určitém magickém rozměru,který žádá co největší myšlenkovou koncentraci a snahu o pochopení poslání(žádné banální bavení se k bavení).Jejich průzračnost,ohebnost,zajímavá nelogičnost i humor pramenící z latentního bachtinovského chvění se při recepci díla,jsou takty vhodné pro všechny,kteří se nebojí zvládat proces osvobozování v oblasti eventuélní nesvobody.Protože svoboda není jako taková uskutečnitelná,musí si ji vážit v alternativních polohách.

Šine si to takhle ulicí panáček s názvem Magor.Má dneska svůj den,protože opět vyhrál ve sportce.Tudíž se mu není co divit,že má takovou skvělou náladu.,,Juchů,ouou,ejejejéj,já se mám,jsem prachatá persona,jupí,fíha"a další výkřiky znějí z této jinak mrtvé oblasti.Tu náhle ale panáček Magor zjistí,že si zapomněl zapnouti svůj nádherný překolorizovaný poklopec.,,Ach já nešťastný,vždyť já si zapomněl zapnouti svůj překrásný poklopec!",křičí smutně na celou ulici.,,Co budu dělat,já nešťastník,já nebohán,já jeden malý opuštěný klíšťák".Magorovi je sice do pláče,ale vzhledem k jeho chlapácké nátuře a masarykovské výchově je rozhodnut tento problém toliko markantně vyřešiti.Nejprve se pokouší zastavit,aby tak mu bylo umožněno svou korekturu učiniti.Ale nejde to.Tak se snaží alespoň trochu zpomalit.Nejde mu to.Tak mu nezbývá nic jiného než začít volat o pomoc.Ale to mu je čamuni platné,jelikož jej všichni okolní měšťáci ignorují.Nezbývá mu nic jiného,než vzíti do ruky kuchyňské nůžky,těmi si prostřihnout  kolečko do svého šatu,výstřižek zahodit a poté jet dále.Magor všechny tyto úkoly vyplní po svazácku(skautsku) na jedničku a ujíždí na cestě dál.

Vidíte ho,Magora,má dva otevřené garderobijní vstupy a přitom neví,že sám svobody kdo lhoden,svobodu má zvážit každou.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru